header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با انواع ریش کوتاه مردانه و ریش کرونایی

آشنایی با انواع ریش کوتاه مردانه و ریش کرونایی

تعداد بازدید : 4575 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
بحث انواع ریش مردانه کوتاه و بلند و محبوبیت آن در طول یک دهه گذشته مدام بر سر زبان‌ها بوده‌است. عده زیادی بر این باور بودند که ریش مردانه فقط یک ترند موقتی است که به زودی از میان می‌رود. اما همچنان تا اواخر سال 2019 از رواج و محبوبیت این ترند جهانی کاسته نشد.

بحث انواع ریش مردانه کوتاه و بلند و محبوبیت آن در طول یک دهه گذشته مدام بر سر زبان‌ها بوده‌است. عده زیادی بر این باور بودند که ریش مردانه فقط یک ترند موقتی است که به زودی از میان می‌رود. اما همچنان تا اواخر سال 2019 از رواج و محبوبیت این ترند جهانی کاسته نشد. بالاخره سال عجیب 2020 از راه رسید و از همان ابتدا اتفاقات عجیب و غریب و ویروس کرونا را با خود به همراه آورد. از همان ابتدای سال شایعاتی مبنی بر افزایش ریسک ابتلا به ویروس کرونا با وجود ریش در میان مردم زمزمه شد. به نظر می‌رسید سال 2020 علاوه بر لغو همه کنسروها و مراسم و اجتماعات، سال پایان ترند ریش هم باشد. اما این گونه نشد و در عوض ریش کرونایی مد شد. این ریش کرونایی از آن‌جا سرچشمه می‌گرفت که با وجود تعطیلی‌های سراسری و دورکاری‌ها، افراد به ماندن در خانه وادار شدند. بنابراین دلیلی برای اصلاح روزانه موهای صورت خود پیدا نکردند. اکنون که از میانه سال 2020 هم عبور کرده‌ایم، همچنان ریش ترند سال است و از محبوبیتش کاسته نشده‌است.

وقتی صحبت از ریش به میان بیاید، بسیاری از افراد فقط ریش بلند را تایید می‌کنند. اما واقعا این گونه نیست. بسیاری مواقع ریش کوتاه خیلی بیشتر از ریش بلند با استایل صورتتان هماهنگ است. بنابراین اگر قرار است ریش بگذارید مهم نیست که ریش کوتاه داشته باشید یا بلند. فقط باید با آن اعتماد به نفس داشته باشید. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از انواع ریش‌کوتاه مردانه و همچنین ریش کرونایی می‌پردازیم.

ته ریش کوتاه مردانه

  • ته ریش

ته ریش در واقع کوتاه‌ترین نوع ریش مردانه به شمار می‌رود. این ریش کوتاه مردانه کلاسیک، همیشه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. سلبریتی‌هایی از جمله دیوید بکهام، آدام لوین، زک افرون و بسیاری افراد دیگر با استفاده از ته ریش آن را به ترند جهانی و بخشی از آراستگی مردانه تبدیل کرده‌اند. به همین سبب به نظر نمی‌رسد ته‌ریش حالا حالاها از مد بیافتد. ته ریش برای عده کمی از مردان در عرض یک روز رشد می‌کند. اما اغلب آقایان باید چند روزی صبر کنند تا ته ریش مناسبی پیدا کنند. به علاوه هر چه موهای ریش شما تیره‌تر باشد، این نوع ریش سریع‌تر به چشم می‌آید.

ریش کوتاه مردانه مدل ژولیده

  • ریش ژولیده

ریش ژولیده یکی دیگر از انواع ریش کوتاه مردانه و به نوعی همان ته ریش است که کمی بلندتر شده‌است و به چهره شما کمی قدرت می‌بخشد. برای برخورداری از ریش ژولیده، مهم نیست که ریش پرپشتی داشته باشید یا کم پشت. در هر صورت این ریش برای همه افراد مناسب است. برای دستیابی به  بین دو تا چهار هفته زمان نیاز دارید و در هفته سوم هم باید موهای گردن خود را تمیز کنید.

ریش کوتاه مردانه شرکتی

  • ریش شرکتی

ریش شرکتی یکی دیگر از انواع ریش کوتاه مردانه است که تقریبا از ابعاد طولی دو تا سه اینچ برخوردار است. اما بسیاری از آقایان حتی در این ابعاد هم از ریش پر و کاملی برخوردار نمی‌شوند. بنابراین برای برخورداری از این ریش باید به صورت ژنتیکی ریش‌های پرپشتی داشته باشید. این ریش همان گونه که از نامش پیداست، مناسب محیط کاری است. بنابراین اصلاح و تمیز کردن مداوم آن ضروری به نظر می‌رسد. به طور متوسط روی صورت آقایان 30 هزار موی ریش وجود دارد. اما متاسفانه این ریش‌ها با هم به صورت یکنواخت رشد نمی‌کنند. حتی همه آن‌ها در یک جهت هم رشد نمی‌کنند. بنابراین باید به طور مداوم آن‌ها را چک کنید تا دچار موهای زیرپوستی نشوید و از ریش تمیزی برخوردار شوید. مرتب بودن ریش شرکتی خیلی مهم است و نیاز به یادگیری مهارت‌های پیرایش خط گردن و خط گونه خود دارد. اما نگران نباشید. اگر به این نوع ریش علاقه دارید، با استفاده از آرایشگر مردانه و خدمات آرایش در محل از سایت تیپ چین همه چیز برایتان میسر است.

ریش کوتاه مردانه گرد

  • ریش کوتاه گرد

ریش کوتاه گرد یکی از مدل‌های زیرشاخه ریش شرکتی است که برای افرادی با فرم چهره گرد یا مربع مناسب است. این ریش در واقع بدون این که روی گونه‌ها را بپوشاند، خطوط منحنی طبیعی روی صورت را دنبال می‌کند. اما افرادی که صورت درشتی دارند ممکن است با این ریش چهره خوش فرمی پیدا نکنند. برای دستیابی به این ریش کافیست موهای صورت خود را به مدت یکی دو ماه دست نزنید و بگذارید به صورت یکنواخت رشد کنند.

ریش کوتاه مردانه جعبه‌ای

  • ریش جعبه‌ای کوتاه

ریش جعبه‌ای هم یک ریش کوتاه مردانه و از انواع ریش‌های شرکتی است که فقط در اطراف چانه از ابعاد طولی بیشتری برخوردار است. این نوع ریش در ایجاد لبه‌های تیزتر و برجستگی خطوط فک نقش موثری دارد. برای برخورداری از این ریش کافیست که بگذارید موهای صورتتان به مدت دو تا سه ماه رشد کنند. باید یک حالت مخروطی شکل از اطراف گونه‌ها تا زیر چانه خود ایجاد کنید. بنابراین نیاز به ریش تراشی دارید که از شانه‌هایی با سایزهای مختلف برخوردار باشد. در ناحیه چانه می‌توانید از نمره 4 استفاده کنید. جوانب گونه‌ها را با نمره 3 بزنید و برای گونه‌ها از نمره 2 استفاده کنید. ریش جعبه‌ای برای انواع چهره‌ها مناسب است. اما برای چهره‌های کشیده و بیضی شکل فوق العاده جذاب است.

ریش هالیوودی

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین راهکار برای تقویت ریش و سبیل کدامند؟ 

 

  • ریش هالیوودی

ریش کوتاه هالیوودی تمام توجه خود را از گونه‌ها برداشته و به سمت فک و چانه جلب می‌کشد. خطوط گونه در این نوع ریش عموما پایین‌تر است و به همین سبب در ایجاد یک فک برجسته‌تر موثر است. ریش هالیوودی نام خود را از لئوناردو دی کاپریو و کریستین بیل برگرفته است که هر دو زمانی از این نوع ریش استفاده می‌کردند. البته بسیاری از افراد بر این باورند که ریش هالیوودی از ناحیه کناری به جوانب گونه‌ها متصل نمی‌شود. اما به هر حال بهتر است هر فرمی که بیشتر با صورتتان متناسب است انتخاب کنید. ریش هالیوودی برای افرادی که در گونه‌های خود ریش پرپشتی ندارند و یا می‌خواهند فقط حجم کمی به ابعاد صورت خود ببخشند، انتخاب مناسبی است.

ریش وردی

  • ریش وردی

سبک ریش کلاسیک وردی به احترام جوزپه وردی آهنگساز ایتالیایی قرن نوزدهم به این نام معروف شده‌است. ریش وردی سبکی برجسته دارد و از سبیل‌های دسته‌دار و ریش سه تا چهار اینچی برخوردار است. اصولا در این سبک دسته‌های سبیل را توسط حالت‌دهنده‌ها به بالا منحنی می‌کنند. برخی از آقایان از این سبک فقط سبیل‌هایش را استفاده می‌کنند. برای برخورداری از این سبک باید ریش خود را بین 4 تا 8 ماه بلند کنید و احتمالا برای سبیل‌هایتان زمان بیشتری هم نیاز خواهید داشت. بهتر است فرم گرد این ریش را حفظ کنید تا از چهره جذاب‌تری برخوردار شوید.

ریش کرونایی

  • ریش کرونایی

در سال 2020 با وجود بحران کرونا و دور کاری بسیاری از افراد جامعه، عده زیادی از آقایان تصمیم گرفتند ریش‌های خود را نزنند. این اتفاق آن‌قدر گسترده بود که حتی هشتگ ریش کرونایی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد. ریش کرونایی نیاز به هیچ گونه رسیدگی ندارد و نامنظم و ژولیده است. فقط کافیست بگذارید ریش‌هایتان رشد طبیعی خود را به همان گونه که هست داشته باشند. حتی لازم نیست خطوط گردن و گونه‌های خود را تمیز کنید.  

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با انواع ریش بلند مردانه 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :