header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با انواع سبیل مردانه

آشنایی با انواع سبیل مردانه

تعداد بازدید : 19243 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
سبیل مردانه از زمان‌های قدیم تاکنون نشانه‌ای برای ابهت مردان به شمار می‌رفته‌است. بسیاری بر این باورند که سبیل فقط یک مدل دارد آن هم یک خط پرپشت مو است که بر بالای لب‌های مردان می‌روید. اما اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به تازگی درصدد استفاده از سبیل در چهره خود برآمده‌اید، باید بدانید که انواع مختلفی از این نماد مردانگی وجود دارد.

سبیل مردانه از زمان‌های قدیم تاکنون نشانه‌ای برای ابهت مردان به شمار می‌رفته‌است. بسیاری بر این باورند که سبیل فقط یک مدل دارد آن هم یک خط پرپشت مو است که بر بالای لب‌های مردان می‌روید. اما اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به تازگی درصدد استفاده از سبیل در چهره خود برآمده‌اید، به زودی متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از این نماد مردانگی وجود دارد که می‌توانید از آن بهره ببرید. در واقع همه سبیل‌ها به یک شکل و یک اندازه نیستند. با ایجاد تغییرات بسیار جزیی در سبیل خود می‌توانید ظاهرتان را به شدت متحول کنید. در واقع سبیل نقش بسزایی در تغییر چهره مردان ایفا می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع مدل‌های سبیل مردانه که اخیرا هم بسیار محبوب شده‌اند، می‌پردازیم.

سبیل مردانه دالاسی

سبیل مردانه دالاسی

سبیل مردانه دالاسی مدت‌هاست که با الهام از سبیل‌های کابویی به یکی از مطرح‌ترین سبک و سیاق‌های سبیل تبدیل شده‌است. اما از آن‌جا که این نوع سبیل ظاهر پرپشتی دارد، همیشه از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید تا تبدیل به یک کابوی بدبو نشوید. ایجاد سبیل کابویی بسیار ساده‌است. کافیست چند ماهی صبر کنید تا به این سبیل معروف کابویی دست یابید. این نوع سبیل بیشتر مناسب چهره‌هایی با فرم مربعی با آرواره‌های قوی است.

سبیل مردانه طبیعی

 سبیل مردانه طبیعی

سبیل طبیعی همان گونه که از نامش پیداست، نوعی سبیل جسورانه و منطقی است که نه مثل سبیل کلارک گیبل خیلی مرتب است و نه خیلی پرپشت و نامنظم. این سبیل مناسب آقایانی است که می‌خواهند مردانگی خود را ساده و بی هیاهو به نمایش بگذارند. سبیل طبیعی یکی از ساده‌ترین انواع سبیل‌های کوتاه است که به راحتی به دست می‌آید. این نوع سبیل تقریبا مناسب همه چهره‌هاست و قانون ثابتی در انتخاب چهره ایجاد نمی‌کند.

سبیل دسته دار

سبیل مردانه دسته دار

سبیل مردانه دسته دار که از غربی‌های قرن نوزدهم سرچشمه گرفته نوع دیگری از سبیل است که با دسته‌های پر شکوهش، دسته‌های پیچ خورده دوچرخه‌های کورسی را به یاد می‌آورد. با این سبیل‌های دسته‌دار فقط یک پیپ و یک اسب از قرن نوزدهم کم خواهید داشت. این سبیل با سبک متشخص و محترمانه خود، برای آقایانی که از چهره کابویی مربعی برخوردارند انتخاب مناسبی است.

سبیل مدادی

سبیل مردانه مدادی

سبیل مردانه مدادی یکی از آن دسته سبیل‌های قدیمی است که مورد علاقه افراد مشهوری از جمله ارول فلین و دیوید نیون بوده‌است. اگر تصمیم به استفاده از این نوع سبیل در چهره خود دارید، ابتدا مطمئن شوید که کمد لباستان لبریز از لباس‌های کلاسیک است. این نوع سبیل هم تقریبا با اغلب چهره‌ها متناسب است و برای افرادی که سبیل‌های کم پشتی دارند، انتخاب مناسبی است.

سبیل مردانه فومانچویی

سبیل فو مانچویی

هیچ نوع سبیلی به اندازه سبیل فومانچویی ذهن شیطانی را بروز نمی‌دهد. این سبیل که از سری داستان‌های تبهکارانه ساکس روهر نویسنده انگلیسی الهام گرفته شده به معنای واقعی شرارت را به چهره می‌آورد. بنابراین اگر شما هم ترجیح می‌دهید شخصیت شروری از خود به نمایش بگذارید، سبیل فومانچویی به کمکتان می‌آید. این سبیل انتخاب مناسبی برای افراد سلطه جو به شمار می‌رود.

سبیل مردانه نعل اسبی

سبیل نعل اسبی

سبیل نعل اسبی برخلاف سبیل‌های دسته دار و یا فومانچویی، کلاس بالایی ندارد. در واقع سبیل نعل اسبی نسخه غیر متمدنانه سبیل‌ها به شمار می‌رود. به احتمال زیاد آخرین باری که با این نوع سبیل برخورد داشته‌اید در چهره هالک هوگان یا یکی دیگر از برادران کشتی گیرش بوده‌است. به علاوه نعل اسب وارونه به باور گذشتگان بدشانسی به همراه می‌آورد. اما خارج از شوخی این سبیل یکی از استایل‌های مطرح امسال به شمار می‌رود که به شدت در بین جوانان محبوبیت پیدا کرده‌است. سبیل نعل اسبی انتخاب مناسبی برای چهره‌های گرد و مربعی است و به کشیدگی چهره کمک می‌کند.

سبیل مردانه شورون

سبیل مردانه شورون

سبیل مردانه شورونی با صدای بلند ظاهر جسورانه خود را فریاد می‌زند و با افتخار قسمت بالایی لب‌هایتان را می‌پوشاند. این سبیل در واقع بیانگر سبکی سنگین است. کافیست کمی ته ریش به آن اضافه کنید تا با ظاهر جذاب خود اطرافیانتان را به چهره خود خیره کنید. اگر چهره شاخصی نداشته باشید این سبک سبیل بر ویژگی‌های دیگر چهره شما چیره می‌شود و جلوه اعضای دیگر صورتتان را می‌گیرد. در غیر این صورت می‌توانید از این سبک قوی استفاده کنید و سیمای خود را به رخ دیگران بکشید.

سبیل مردانه هرمی

سبیل هرمی

سبیل هرمی با شخصیت پیچیده‌خود از پایه ضخیمی برخوردار است که هر چه به سمت بینی می‌رود کمی نازک‌تر می‌شود. این سبیل با دم هرمی خود تقریبا با هر چهره‌ای متناسب است. خط مرزهای صاف این سبیل را می‌توانید با هر نوع وسیله ریش تراشی صاف کنید.

سبیل مردانه زاپایی

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با انواع مدل ریش بلند مردانه 

 

سبیل مردانه زاپایی

سبیل مردانه زاپایی مانند شخصیت فرانک زاپا روح بزرگی دارد که در ترکیب با این سبک سبیل پرپشت که تا کناره‌های لب‌ها ادامه می‌یابد تکمیل می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت ای سبیل هر چه کامل‌تر و پرپشت‌تر باشد سبک خود را بیشتر عیان می‌کند. به علاوه سبیل زاپایی مانند انواع دیگر سبیل‌ها به رسیدگی زیادی هم نیاز ندارد. دسته کوچکی ریش گندمی روی چانه می‌تواند مکمل سبک زاپایی باشد. این سبک بیشتر مناسب افرادی است که از چهره‌های کشیده برخوردارند یا تمایل دارند تعریف بیشتری از شخصیت خود نمایان کنند.

سبیل کلارک گیبلی

سبیل کلارک گیبلی

هیچ سبکی بهتر از سبیل کلارک گیبلی با ظاهر پیچیده خود زمان‌های قدیم را به خاطر نمی‌آورد. این سبیل نازک مدادی یکی از برجسته‌ترین و آراسته‌ترین سبک‌های سبیل است که با ظاهر مرتب خود به شدت شخصیت والای هالیوودی را به نظر می‌آورد. البته فراموش نکنید که برای برخورداری از این ظاهر آراسته و منظم رسیدگی زیادی نیاز خواهید داشت. سبیل کلارک گیبلی تقریبا با همه چهره‌ها سازگار است. اما اگر موهای روشنی داشته باشید، زمان‌های قدیم را بیشتر تداعی می‌کند.

سبیل نظامی

سبیل نظامی یا سبیل پلیسی

سبیل نظامی که برخی اوقات با عنوان سبیل پلیسی هم شناخته می‌شود،‌ با لبه‌های خمیده رو به بالا و لبه‌های پایینی خود که هرگز از حاشیه لب‌ها فراتر نمی‌رود، گویا احترام و توجه را از دیگران می‌طلبد. این نوع سبیل برای چهره‌هایی به فرم مربع که خطوط فک در آن‌ها به خوبی دیده می‌شوند، انتخاب مناسبی است.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :