header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با انواع مدل ریش بلند مردانه

آشنایی با انواع مدل ریش بلند مردانه

تعداد بازدید : 7930 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
ریش بلند مردانه معمولا به ریش‌هایی گفته می‌شود که در ابعاد طولی 6 اینچ یا بیشتر قرار بگیرند. در واقع زمانی که ریش شما به 6 اینچ برسد، به طور رسمی در محدوده ریش بلندها قرار می‌گیرید. اما دست یابی به این نوع ریش کار چندان ساده‌ای هم نیست و زمان زیادی می‌برد. در واقع حداقل یک سال یا بیشتر باید صبر کنید تا ریش‌هایتان به این اندازه رشد کنند.

ریش بلند مردانه معمولا به ریش‌هایی گفته می‌شود که در ابعاد طولی در حدود 6 اینچ و یا بیشتر قرار بگیرند. در واقع زمانی که ریش شما به 6 اینچ برسد، به طور رسمی در محدوده ریش بلندها قرار می‌گیرید. اما باید بدانید دست یابی به این نوع ریش کار چندان ساده‌ای هم نیست و زمان زیادی می‌برد. در واقع به نظر می‌رسد حداقل یک سال یا بیشتر باید صبر کنید تا ریش‌هایتان به این اندازه رشد کنند. میانگین سرعت رشد موها در ماه تقریبا نیم اینچ است. بنابراین 365 روز طول می‌کشد تا موهایتان به حد کافی رشد کنند و به ریش 6 اینچی خود برسید.
البته فراموش نکنید برخورداری از ریش بلند مردانه به معنای سلامت موهای ریش شما نیست. در حقیقت هر چه موهای ریش شما بلندتر شوند، نگهداری از آن‌ها مشکل‌تر است. ریش‌های بلند نسبت به انواع کوتاه آن به نگهداری و بهداشت بیشتری نیاز دارند و ممکن است موهای ریش به هم گره بخورند. اما در هر صورت داشتن ریش بلند هم حس جالبی دارد که به نظر می‌رسد همه آقایان باید حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه کنند. در ادامه این مطلب به معرفی برخی مدل‌های رایج انواع ریش بلند مردانه می‌پردازیم.

ریش مردانه پاور

ریش قدرتمند یا پاور (Power Beard)

ریش قدرتمند یا پاور یکی از انواع ریش مردانه است که از جایگاهی مابین ریش کوتاه و ریش بلند برخوردار است. اگرچه ریش پاور به لحاظ قانون 6 اینچی یکی از انواع ریش بلند مردانه به شمار نمی‌رود، اما نمی‌توان آن را در دسته ریش‌های کوتاه هم قرار داد. این ریش همان گونه که از نامش برمی‌آید، ریش تجار و افراد موفقی است که از قدرت بالایی برخوردارند. ریش قدرتمند با سبیل‌های بلندی که دارد خط لب‌ها را کاملا می‌پوشاند. این نوع ریش‌ها عموما به عنوان ریش‌طبیعی هم شناخته می‌شوند. طول ریش قدرتمند اصولا بین 4 تا 6 اینچ می‌رسد. یعنی در واقع وقتی طول ریش به این اندازه برسد،‌کم کم شخصیت قدرتمند خود را نمایان می‌کند. برخی از ریش‌های قدرتمند صاف هستند و برخی حالت دار یا فرفری. اما در هر صورت این ریش به هر حالتی که باشد، باز هم شخصیت قدرتمندی از شما به نمایش می‌گذارد.

ریش بلند مردانه با سبیل والروسی

ریش پاور با سبیل والروسی (POWER BEARD WITH WALRUS MUSTACHE)

این ریش یکی دیگر از انواع ریش بلند مردانه است که از ترکیب ریش پاور با سبیل‌های والروسی به وجود می‌آید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور ژنتیکی در ریش‌های خود از رشد خوبی برخوردار هستید، ‌ریش قدرتمند خود را با یک سبیل والروسی ترکیب کنید. برای استایل این ریش می‌توانید سبیل‌هایتان را شانه کنید و لابه لای ریش‌ها قرار دهید و یا این که با استفاده از حالت دهنده آن را به مدل دسته‌دار در آورید. فقط فراموش نکنید غذا خوردن با این نوع سبیل بسیار سخت است و احتمالا بهتر است به خصوص در دیدارهای رسمی خیلی به سمت غذاها نروید.

ریش پاور با سبیل مرتب

ریش قدرتمند و سبیل‌های مرتب (POWER BEARD WITH TRIMMED MUSTACHE)

اگرچه سبیل‌های والروسی از جذابیت مردانه زیادی برخوردارند، اما اگر تمایل ندارید سبیل‌هایتان در زمان غذا خوردن کثیف شوند بهتر است از ترکیب این ریش پاور و سبیل‌های اصلاح شده مرتب استفاده کنید. به این منظور کافیست سبیل‌های خود را کوتاه کنید تا لب‌هایتان را نپوشاند. به این ترتیب در زمان غذاخوردن دیگر مشکلی نخواهید داشت.

ریش بلند مردانه مدل پاور پیکی

ریش پاور پیکی (SPADE-SHAPED POWER BEARD)

از آن‌جا که معمولا ابعاد طولی ریش قدرتمند یا همان پاور در محدود 4 تا 6 اینچ است، می‌توان پایین آن را به مدل‌های مختلفی فرم داد. می‌توانید با چند حرکت ساده، نمای ریش قدرتمند را به فرم پیک ( اصطلاحی در ورق بازی) درست کنید. به این ترتیب نیمرخی مخروطی شکل به شکل آرواره خود می‌دهید که مسلما همه را مجذوب می‌کند. البته پیرایش ریش به این فرم کار چندان ساده‌ای نیست. پیشنهاد می‌شود این کار را به آرایشگر خود در تیپ چین بسپارید.

ریش بلند مردانه یک ساله

 

 این مطلب را از دست ندهید: آموزش انواع خط ریش 

 

ریش یک ساله (Yeard)

ریش مردانه یک ساله در واقع نوع دیگری از ریش بلند مردانه است که برای برخورداری از آن به یک سال کامل زمان نیاز دارید. همان گونه که پیش‌تر هم گفتیم رشد ماهیانه موهای ریش حدود نیم اینچ است. بنابراین در طول یک سال باید یک ریش 6 اینچی مناسب پیدا کنید. البته در طول این مدت می‌توانید هر از گاهی نوک ریش‌های خود را بزنید تا به مرور به فرم ریش یک ساله نزدیک‌تر شوید. به علاوه این کار منجر به سلامت ماندن موهای ریش می‌شود. این نوع ریش در ترکیب با مدل موی باز (Buzz) جذابیت زیادی برای چهره شما ایجاد می‌کند. البته اگر موهایتان را از ته بتراشید هم ترکیب جالبی می‌شود.

ریش مردانه دو ساله

ریش دو ساله  یا تورد (Tweard)

ریش تورد یک مرحله فراتر از ریش یک ساله است. برای دستیابی به این مدل ریش بلند مردانه کافیست موهای ریش خود را تا دو سال کوتاه نکنید. بعد از دو سال این ریش بلند 12 اینچی را خواهید داشت که چهره شما را به شدت متحول می‌کند.  

ریش نهایی مردانه

ریش پایانی (Terminal Beard)

به طور کلی ریش‌های مردانه رشد کامل خود را طی 6 سال انجام می‌دهند و پس از آن دیگر رشدی نخواهند داشت. ریش پایانی برای اغلب آقایان تقریبا از طول 36 اینچ برخوردار است. اما در هر صورت هر مدل ریش جذابیت‌های منحصر به فرد خودش را دارد. برخی از مدل‌ها کوتاه هستند و برخی دیگر بلند. به علاوه ابعاد طولی ریش به ژنتیک فرد هم بستگی دارند. ممکن است برخی از افراد از رشد کمی در زمینه ریش‌های خود برخوردار باشند و برخی دیگر رشد بیشتری را تجربه کنند. اگرچه همیشه در هر موضوعی استثنائاتی هم وجود دارد. به عنوان مثال هانس لانگست برای داشتن بلندترین ریش جهان، رکورد جهانی گینس را از آن خود کرد. گفته شده ریش او در زمان مرگش در سال 1927 تقریبا 17.5 فوت بوده‌است. اما به احتمال زیاد بقیه افراد شانس دستیابی به این رکورد را نخواهند داشت. مگر این که یکی از فرزندان لانگست باشند.

برای برخورداری از خدمات آرایش در محل کافیست به وبسایت تیپ چین مراجعه کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با انواع ریش کوتاه مردانه و ریش کرونایی 

 

 

 

 

 

 

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :