header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با بهترین ماسک های تقویت کننده مو

آشنایی با بهترین ماسک های تقویت کننده مو

تعداد بازدید : 3585 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
ماسک های تقویت کننده مو یکی از ملزومات اساسی و اصلی برای داشتن موهای سالم و با طراوت است. به صورت کلی مو یکی از اندام هایی است که سریعا آسیب دیده و طراوت و شادابی خود را از دست می دهد. لذا همواره نیاز به مراقبت های ویژه دارد

ماسک های تقویت کننده مو یکی از ملزومات اساسی و اصلی برای داشتن موهای سالم و با طراوت است. به صورت کلی مو یکی از اندام هایی است که سریعا آسیب دیده و طراوت خود را از دست می دهد. لذا همواره نیاز به مراقبت های ویژه دارد. یکی از روش هایی که می تواند موجب سلامتی پوست شود و آن را بازسازی و ترمیم کند، استفاده از ماسک های تقویت کننده مو است. امروزه ماسک مو های طبیعی و شیمیایی فراوانی در بازار موجود هستند. طبیعتا مواد شیمیایی دارای عوارض جانبی نیز می باشند. در این مقاله تلاش شده است تا برخی از ماسک های تقویت کننده مو طبیعی و روش تهیه آن ها در منزل عنوان شود.

دلایل آسیب دیدن موها چیست؟

امروزه موها ممکن است به دلایل مختلفی دچاری خشکی، ریزش، کدر شدن و ... شود. در ادامه برخی از دلایل رایج این مشکل عنوان شده است:دلایل آسیب دیدن مو
 -    استفاده از رنگ های نامرغوب
 -    رنگ و دکلره بیش از اندازه موها
 -    استفاده از برس های نامناسب و خشن
 -    سشوار و اتو مداوم موها
 -    کم خونی و فقر آهن
 -    افزایش سن
 -    بیماری هایی همچون دیابت، چربی، تیروئید و ...
 -    استرس
 -    کمبود ویتامین B
 -    آب و هوا
 -    اشعه های خورشید
 -    ژنتیک و ...

برای اینکه بتوان تاثیرات منفی موارد فوق را بر روی موها کمتر نمود لازم است تا از ماسک های تقویت کننده مو برای ترمیم و بازسازی مو استفاده شود. در طب سنتی برای تقویت موها از مواد مغذی همچون گردو، عسل، ماهی، تخم مرغ، سیب زمینی و سبزیجات استفاده می شود. اما در این بخش قصد داریم تا برخی از ماسک های تقویت کننده مو را که می توانید به راحتی در منزل تهیه نمایید، خدمتتان معرفی کنیم.

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین ماسک‌های طبیعی ضد ریزش مو 

 

روش تهیه بهترین ماسک های تقویت کننده مو خانگی:

همانگونه که در بالا توضیح داده شد، گاها آسیب های وارد شده به مو ها تا حدی جدی می باشد که کلاژن ها و سلول های مو نمی توانند آن را جبران سازند. برای این موارد لازم است تا از ماسک های تقویت کننده مو استفاده نمود. با توجه به اینکه نمونه ماسک مو خانگی دارای عوارض کمتری است، غالبا پیشنهاد می گردد تا از این ماسک ها بهره گرفته شود. در زیر نحوه ساخت بعضی از این ماسک مو ها عنوان شده است:

 1-    ترکیب عسل و روغن زیتون:

یکی از ماسک های تقویت کننده مو، ترکیب عسل و روغن زیتون می باشد. برای تهیه این ماسک تقویت کننده می توانید با توجه به حجم موهای خود، مقداری روغن زیتون را بر روی حرارت قرار داده و گرم نمایید.سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس در روغن زیتون، 2 قاشق عسل ریخته و به خوبی مخلوط کنید. می توانید این ماسک مو را به اندازه 15 دقیقه بر روی موهای خود قرار داده و سپس به کمک آب سرد آن را بشویید. در نظر داشته باشید که که این ماسک چربی موها را کنترل کرده و تارهای نازک آن را ضخیم می سازد.

 2-    ترکیب تخم مرغ، شیر، آب لیمو و روغن زیتون:

برای تهیه این نمونه از ماسک های تقویت کننده مو می توانید 1 استکان روغن زیتون را به همراه 2 قاشق آب لیمو و یک عدد تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید. در گام بعد 4 قاشق شیر به مواد مرحله قبل اضافه کرده و آنها را به خوبی مخلوط سازید. سپس به کمک انگشتان ماسک مو مد نظر را بر روی کل سر پخش نموده و ماساژ دهید. اجازه دهید تا این ماسک به مدت یک ربع بر روی موهای شما باقی بماند. پس از این مدت موها را با آب ولرم شسته و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک شود.

تهیه ماسک های تقویت کننده مو

 3-    ترکیب موز، روغن زیتون و عسل:

ترکیب فوق نیز یکی دیگر از ماسک های تقویت کننده مو می باشد که می تواند برای بازسازی و احیای سلول های مرده مو مورد استفاده قرار گیرد. برای تهیه این ماسک می توانید یک عدد موز را به خوبی پوره کنید، سپس به آن مقداری (حدود 5 قاشق) روغن زیتون و 1 قاشق عسل اضافه کنید. در این شرایط مواد را به خوبی مخلوط کرده و بر روی موهای خود ماساژ دهید. این ماسک برای تاثیر گذاری به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. پس از این مدت قادر خواهید بود تا موها را با آب سرد آبکشی کنید.

 4-    ترکیب روغن کرچک و تخم مرغ:

برای تهیه این نمونه از ماسک های تقویت کننده مو لازم است تا ابتدا 2 قاشق روغن کرچک را به همراه 1 عدد تخم مرغ به خوبی مخلوط نمایید و سپس به کمک انگشت یا شانه بر روی موهای خود بمالید. این ترکیب می تواند برای رفع خشکی و حذف موخوره مو کارآمد باشد. لازم است تا ماسک مو مذکور حدود 30 دقیقه بر روی موها باقی بماند. سپس آن را به کمک آب سرد شست و شو دهید.

مزایای ماسک های تقویت کننده مو

 5-    ترکیب تخم مرغ و چای سبز:

برای تهیه این ماسک مو می توانید، زرده یک عدد تخم مرغ را به همراه نصف استکان چای سبز به خوبی مخلوط کرده و آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید. این مخلوط لازم است تا نیم ساعت بر روی موهای شما باقی مانده و سپس آن را آبکشی نمایید. این ماسک مو می تواند موجب افزایش فعالیت کلاژن سازی و ضخیم شدن تارهای نازک موها شود.

با توجه به اینکه ماسک های تقویت کننده مو خانگی دارای حداقل عوارض هستند لذا برای حفظ سلامت موها عموما پیشنهاد می شود تا از این موارد بهره ببرید.
ماسک مو خانگی می تواند با کمترین هزینه و بر اساس مواد طبیعی و خوراکی، داخل منزل تهیه شود. به همین دلیل افراد با کمترین هزینه در کمترین زمان می توانند اقدام به تقویت موهای خود نمایند. البته برای تهیه ماسک ها خانگی لازم است تا نوع موهای خود را نیز در نظر داشته باشید. به طور مثال برای موهای چرب استفاده از ماسک هایی که دارای روغن کرچک هستند، گزینه خوبی نمی باشد. از طرف دیگر اگر دارای موهای خشک هستید، لازم است تا از ماسک هایی استفاده نمایید که در آن از عسل استفاده شده است. همچنین آب لیمو موجب می شود تا التهاب پوست سر شما کمتر شود.

 

 این مطلب را از دست ندهید: بوتاکس مو 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :