header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با فواید ماساژ صورت و تاثیر آن در زیبایی

آشنایی با فواید ماساژ صورت و تاثیر آن در زیبایی

تعداد بازدید : 1195 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
همانطور که می ‌دانید پوست نقش اساسی در زیبایی چهره، ایفا می کند. به همین خاطر است که افراد مخصوص خانم ها برای داشتن یک پوست شاداب و زیبا دست به هر کاری می زنند؛ دریغ از اینکه بسیاری از محصولاتی که به منظور شفاف شدن و زیبایی پوست وجود دارد تنها جنبه تبلیغاتی داشته و چه بسا برای پوست مضر هم می باشند.

همانطور که می ‌دانید پوست نقش اساسی در زیبایی چهره، ایفا می کند. به همین خاطر است که افراد مخصوص خانم ها برای داشتن یک پوست شاداب و زیبا دست به هر کاری می زنند؛ دریغ از اینکه بسیاری از محصولاتی که به منظور شفاف شدن و زیبایی پوست وجود دارد تنها جنبه تبلیغاتی داشته و چه بسا برای پوست مضر هم می باشند. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم همواره روش های کم خطر و موثر را در زمینه مراقبت های پوستی خود، انتخاب کنید. یکی از این روش ها ماساژ صورت است که اگر بتوانید به صورت مداوم آن را انجام دهید؛ شاهد تاثیرات مثبت در زیبایی پوست، خواهید بود. با ما همراه باشید تا با چگونگی ماساژ صورت و فوایدی که برای پوست دارد، آشنا شوید.

آشنایی با فواید ماساژ صورت و تاثیر آن در زیبایی

فواید ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت آنقدر مزیت دارد که اگر از آن ها آگاه شوید؛ این کار را جزء برنامه های روتین مراقبت از پوست، قرار می دهید. به طور کلی فوایدی که از ماساژ صورت عایدتان می شود عبارتند از:

بهبود گردش خون

زمانی که پوست را با استفاده از حرکات آرام انگشتان دست ماساژ می دهید؛ بدون اینکه متوجه شوید گردش خون بهتری در آن نواحی، صورت می‌ گیرد. البته در انجام حرکات به هیچ وجه نباید خشونت داشته باشید. حرکات انگشتان بایستی با ظرافت تمام و هماهنگ با هم، انجام شود. زمانی که گردش خون در عضلات صورت افزایش پیدا کند؛ به مرور شاهد سفت شدن بیشتر عضلات، خواهیم بود. اگر پس از ماساژ صورت از محصولات مراقبتی پوست که اکثرا به صورت مایع هستند، استفاده شود؛ عمیق تر و بهتر جذب پوست خواهند شد.

استحکام بیشتر پوست

هر چقدر پوست را بیشتر ماساژ دهید؛ عضلات آن بیشتر تقویت می شود. پس از انجام یک دوره ماساژ صورت می توانید محکم شدن عضلات و همچنین استحکام پوست را به راحتی، حس کنید. ماساژ صورت در آینده شما را از انجام بوتاکس و انواع روش های تهاجمی، بی نیاز می کند.

کاهش چین و چروک

هیچ کس از داشتن چروک های ریز در پیشانی و خط خنده و هر جای دیگر صورت اظهار شادمانی نخواهد کرد. در واقع این مهمانان ناخوانده با افزایش سن در صورت پدیدار می شوند که اگر کمی آینده نگر باشید؛ می توانید در سنین پایین تر با استفاده از ماساژ آن ها را به حداقل برسانید. حتی اگر در حال حاضر پوست صورتتان دچار چین و چروک شده است با استفاده از ماساژ اصولی و صحیح می توانید ظاهر کلی پوست را بهبود ببخشید. زیرا ماساژ ضخامت عضلات را افزایش داده و به مرور باعث کاهش چین و چروک، می شود.

بهبود آکنه های پوستی

آکنه یا همان جوش صورت به دلیل بسته شدن منافذ پوست و تجمع چربی در زیر پوست، ایجاد می شود. حال اگر به نحوی بتوانید گردش خون را افزایش دهید؛ به مرور شاهد بهبود آکنه ها، خواهید بود. ماساژ صورت اگر به طور مداوم و اصولی انجام شود؛ می تواند تا حد زیادی آکنه های پوستی را برطرف کند.

شفاف شدن پوست

ممکن است برای درخشان شدن و شفاف شدن پوست خود به انواع ماسک ها و سرم های پوستی رجوع کرده اما نتیجه مطلوب را نگرفته باشید. ماساژ صورت شاید تنها راه رسیدن به این هدف باشد. تحقیقات انجام شده نشان می ‌دهد نیمی از زنانی که ماساژ صورت را انجام داده‌ اند؛ احساس جوانی و طراوت فوق ‌العاده ‌ای داشته اند. بنابراین توصیه می‌ کنیم برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، ماساژ صورت را فراموش نکنید.

کاهش اضطراب و استرس

فواید ماساژ صورت تنها مختص زیبایی پوست نمی باشد؛ حتی در زمینه روانپزشکی نیز ثابت شده است که ماساژ صورت می تواند اضطراب و تنش را از بین ببرد. این کار مخصوصاً پس از یک روز کاری سخت و خسته کننده باعث ریلکس شدن عضلات و ایجاد آرامش می شود.

برطرف شدن اسکار و جای زخم

خیلی از افراد ممکن است در صورت خود جای زخم و اسکار ناشی از جوش های صورت را داشته باشند. ماساژ صورت علاوه بر بهبود جای زخم؛ می‌ تواند خارش و درد ناشی از آن را تسکین دهد.

افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست

همان طور که گفتیم ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون شده و همین موضوع محصولات مراقبتی پوست را به خوبی به لایه های زیرین پوست، می رساند. به این صورت می توانید از فواید این محصولات به طور کامل، استفاده کنید.

فواید ماساژ صورت چیست؟

 ماساژ صورت چگونه انجام می شود؟

برای انجام ماساژ اولین چیزی که نیاز دارید، صبر و حوصله است. زیرا ماساژ باید به صورت آهسته و نقطه به نقطه، انجام شود. لزومی ندارد که به صورت فشار وارد کنید و یا پوست را بکشید. ماساژ صورت معمولاً به صورت حرکات دایره ای شکل، انجام می‌ شود و از قسمت های میانی صورت شروع شده و به اطراف و نواحی گردن، ادامه پیدا می ‌کند. به این مورد توجه داشته باشید که عضلات صورت نباید به سمت پایین کشیده شوند. بنابراین حرکت دست باید به طرف بالا باشد.

مدت زمان انجام ماساژ صورت حداقل باید یک دقیقه باشد. با استفاده از انگشتان دست می ‌توانید گوشه داخلی چشم ها را به آرامی فشار داده و یا بین ابروها را ماساژ دهید. با این کار هم می‌ توانید خستگی روزمره را از تن بیرون کنید و هم به پوست طراوت و تازگی ببخشید.

نکاتی که به هنگام ماساژ صورت باید درنظر بگیرید

  • قبل از انجام ماساژ می بایست صورت خود را به طور کامل از هرگونه آرایش، پاک کنید. حتی اگر هیچ آرایشی هم ندارید؛ بهتر است صورت خود را با یک پاک کننده مثل تونر، تمیز کنید.
  • اگر در قسمت صورت دچار آکنه فعال و یا زخم هستید، آن ناحیه را ماساژ ندهید.
  • قبل از انجام ماساژ؛ دستان خود را به خوبی با آب و صابون، شستشو دهید.
  • در صورتی که از لنزهای چشمی استفاده می کنید؛ باید قبل از ماساژ آن ها را بیرون آورید.
  • برای اینکه یک ماساژ حرفه ای و کامل داشته باشید؛ بهتر است از یک روغن مناسب پوست خود، استفاده کنید. روغنی که استفاده می‌ کنید بهتر است چرب و حساسیت زا نباشد. همچنین عطر و اسانس زیادی هم نباید داشته باشد.

نکاتی که به هنگام ماساژ صورت باید درنظر بگیرید

اگر پوست صورت شما خشک است؛ بهترین انتخاب روغن کنجد، روغن گل رز، روغن جوانه گندم و روغن آفتابگردان است و در صورتی که پوست چربی دارید؛ بهتر است از روغن رزماری، روغن نارگیل و یا روغن بادام، استفاده کنید. همچنین روغن بابونه برای افراد با پوست های معمولی بهترین گزینه می باشد.
امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که تجربه انجام ماساژ صورت را داشته و دیدگاهی در این باره دارید؛ خواهشمندیم آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت تیپ چین، به اشتراک بگذارید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: انواع ماساژ 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :