header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آنچه در مورد موی فر نگهداری و حالت دهی آن باید بدانیم

آنچه در مورد موی فر نگهداری و حالت دهی آن باید بدانیم

تعداد بازدید : 1770 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
موی فر هر اندازه که زیبا و دلفریب به نظر برسد اما باز هم برخی از افراد ترجیح می دهند تا آن را صاف و لخت نمایند. فرها خود می توانند در چند دسته طبقه بندی شوند. فر ها درشت اغلب به اصول نگهداری کمتری نیاز دارند. اما موی فر ریز عموما گره خورده یا به سختی شانه می شود

موی فر هر اندازه که زیبا و دلفریب به نظر برسد اما باز هم برخی از افراد ترجیح می دهند تا آن را صاف و لخت نمایند. فرها خود می توانند در چند دسته طبقه بندی شوند. فر ها درشت اغلب به اصول نگهداری کمتری نیاز دارند. اما موی فر ریز عموما گره خورده یا به سختی شانه می شود. از همین رو در این مقاله قصد داریم در خصوص روش های نگهداری موی فر و نکاتی که برای داشتن موهای سالم می بایست در نظر داشته باشید، صحبت نماییم.

اصول نگهداری از موی فر:

هر کسی که موهای فر داشته باشد، این حقیقت را می پذیرد که قبل از اینکه شما یک محصول یا روش مراقبتی خوبی را برای نگهداری موی فر خود پیدا کنید، آزمایش و خطای زیادی را انجام می دهید. همانطور که گفته شد، چند نکته مفید وجود دارد که باید آنها را در ذهن داشته باشید. در زیر، ده مورد مناسب برای نگهداری از موی فر بیان شده است.

اصول نگهداری از موی فر:

 -    از شامپوهای مخصوص موهای فر استفاده کنید:

بسیاری از فرمول های معمولی می توانند رطوبت طبیعی فرها را از بین ببرند. لذا باعث خشکی و شکنندگی ساقه موها می شود. به جای اینگونه شوینده ها می توانید از یک شامپوی مخصوص شستشوی بدون سولفات استفاده کنید. البته برخی از شامپوهای شفاف کننده نیز وجود دارند که می تواند هر از چند گاهی از آنها بهره ببرید تا مواردی که بر روی سطح خارجی موها قرار می گیرد را از بین ببرد.

 -    توجه به تعداد دفعات شستشو:

شستن موهایتان هر روز ممکن است  گزینه خوبی برای این دسته از موها نباشد. زیرا می تواند میزان فر ها را بیشتر نیز نماید. در واقع، شستشوی زیاد فقط باعث خشک شدن آنها می شود و باعث می شود که فر موها بیشتر شود و حالت نگیرد. اگر به تمیز نمودن موهای خود احتیاج دارید، کمی نرم کننده یا مرطوب کننده را بین تارهای موهای خود بزنید تا گرد و غبار از بین رود. (بعضی از خانمها نیز در یک بطری اسپری کمی روغن های طبیعی همانند روغن نارگیل برای این کار ریخته و استفاده می نمایند.)شما همچنین می توانید به موهای خود حالت دهنده یا موس بزنید تا پیچ های مو خوش حالت شوند.

 -    مراقب ساقه موی خود باشید:

یک شانه با دندانه درشت بهترین دوست شما است (وقتی موهایتان را با نرم کننده خیس می شود، از این شانه برای مرتب نمودن موها استفاده نمایید تا فر ها داخل آن گیر نکند.). لازم است که توجه داشته باشید، همیشه از پایین شانه زدن را شروع کنید و راه خود را برای باز کردن فر ها به بالای موها ادامه دهید.

بالش مناسب برای موی فر

 -    داشتن برنامه شستشوی منظم:

طبق معمول موهای خود را بشویید، برای خشک کردن موها از اتو و غیره استفاده ننماید. تنها لازم است تا موهای خود را باز گذاشته تا خشک شود اما بهتر است که بر روی آن یک کلاه پلاستیکی (نایلونی) قرار دهید تا زودتر خشک شود. حتما اجازه دهید تا قبل از شانه زدن مو،رطوبت آن به خوبی گرفته شود.

 

 این مطلب را از دست ندهید: عوارض اتو مو 

 

 -    حوله را دور موهای خود بپیچید:

برای انتخاب حوله به جای پارچه نرم و تمیز از حوله های میکروفایبر استفاده کنید. هنگام خشک کردن موهای خود یا گرفتن آب اضافی  آن را به آرامی فشار دهید. هرگز مو را به اصطلاح خسته نکنید. در غیر این صورت ساقه موها آسیب می بیند.

 -    اجازه دهید تا موهایتان به صورت طبیعی خشک شود:

موی فر خود را شب بشویید و بگذارید قبل از خواب کاملا خشک شود. اگر موها قبل از خواب خشک نشوند، ممکن است که روز بعد فرها کاملا بی روح باشند.اگر سرعت خشک نمودن سشوار را ترجیح می دهید، سشوار را از فاصله دور نگه دارید. سعی نمایید تا آن را بر روی درجه خنک تنظیم نمایید تا موها شفاف شود.

 -    حرارت و وسایل خشک کننده موها را کاملاً کنار بگذارید:

هرچه کمتر از وسایل خشک کننده استفاده نمایید، موهای شما سالم تر و زنده تر خواهد بود، از سوی دیگر نیز حالت موهای شما بهتر نشان داده می شود. گرما به شدت می تواند به رشته های شکننده آسیب برساند یا حتی موهای شما را دچار موخوره نماید. این گرما با گذشت زمان، می تواند الگوی طبیعی پیچش یا حلقه مو فر شما را تغییر دهد. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید، که بازگشت موها به حالت طبیعی می تواند یک مدت زمان طولانی به طول انجامد.

مراقبت از موی فر

 

 این مطلب را از دست ندهید: آموزش گلت موی مردانه به صورت مرحله به مرحله 

 

 -    یک بالش ابریشمی یا ساتن تهیه کنید:

پرتاب مو ها و چرخش در طول شب می تواند موهای شما را به طور جدی پیچ داده و باعث شکستن آنها شود. با عوض کردن روکش بالش نخی خود به یک روکش ابریشمی یا ساتن، هرگونه اصطکاک را به حداقل برسانید. با این کار باعث می شوید تا موهای شما لطیف تر به نظر برسد.

 -    از دست برای حالت دادن مو فر استفاده ننمایید:

افرادی که دارای موی فر هستند، عموما از دست خود برای حالت دادن استفاده می نمایند. هنگامی که موهای شما به روشی که می خواهید حالت دهید، حالت نمی پذیرد، تمام تلاش خود را انجام دهید تا به آنها دست نزنید. توجه داشته باشید که دست زدن به موها اولین قدم برای موخوره دار شدن مو است. اگر هم در شرایطی مجبور شدید تا این کار را انجام دهید، دست های خود را مرطوب نمایید.

 -    از یک آرایشگر خوب استفاده نمایید:

توجه داشته باشید که موهای فر برای مرتب شدن نیاز به مهارت دارند. لذا لازم است تا از آرایشگر هایی بهره ببرید که تجربه کار کردن با موهای فر را داشته باشند. مرطوب نگه داشتن موها در زمان کوتاهی یا استفاده از نرم کننده ها و مرطوب کننده ها برای حالت دادن به موها در زمان بافت و غیره از جمله اقداماتی می باشد که آرایشگر در زمان کار کردن با موهای فر شما باید در نظر بگیرید.

جمع بندی:

موهای فر اغلب موهای خشکی هستند. برای نگهداری آنها در گام اول می بایست آنها را نرم نموده و با روغن های مخصوص رطوبت آنها را فراهم نمایید. در گام بعدی باید تلاش نمایید تا به خشکی آنها اضافه ننمایید لذا استفاده از سشوار و اتو توصیه نمی شود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :