header

خانه / لیست مطالب آموزشی / انواع حالت دهنده موی طبیعی و بی ضرر

انواع حالت دهنده موی طبیعی و بی ضرر

تعداد بازدید : 27853 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
یکی از روش‌های داشتن ظاهری زیبا و مرتب، حالت دادن به موها است. هیچ حسی بهتر از این نیست که خودتان بتوانید هنگام بیرون رفتن از خانه، به سر و وضعتان برسید و ظاهری زیبا داشته باشید. اما مگر می‌توان حالت‌دهی موها را به تنهایی و در خانه انجام داد؟ امروزه با کمک محصولات متنوع و فراوان موجود در بازار، به‌راحتی می‌توانید به چنین خواسته‌ای برسید. اما ما در ادامه به شما محصولات حالت دهنده مو طبیعی معرفی خواهیم کرد. محصولات حالت دهنده مو برای داشتن مدل‌های مختلف به شما کمک می‌کنند؛ به نحوی که با استفاده از این محصولات همیشه می‌توانید موهایی مرتب با مدل‌هایی متنوع داشته باشید.

یکی از روش‌های داشتن ظاهری زیبا و مرتب، حالت دادن به موها است. هیچ حسی بهتر از این نیست که خودتان بتوانید هنگام بیرون رفتن از خانه، به سر و وضعتان برسید و ظاهری زیبا داشته باشید. اما مگر می‌توان حالت‌دهی موها را به تنهایی و در خانه انجام داد؟ امروزه با کمک محصولات متنوع و فراوان موجود در بازار، به‌راحتی می‌توانید به چنین خواسته‌ای برسید. اما ما در ادامه به شما محصولات حالت دهنده مو طبیعی معرفی خواهیم کرد.  محصولات حالت دهنده مو برای داشتن مدل‌های مختلف به شما کمک می‌کنند؛ به نحوی که با استفاده از این محصولات همیشه می‌توانید موهایی مرتب با مدل‌هایی متنوع داشته باشید.

البته یافتن مدل موی مناسب ممکن است اندکی زمان‌بر باشد؛ اما صرف این زمان ارزش نتیجه‌ای که به آن می‌رسید را دارد. و اما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با انواع حالت دهنده مو طبیعی و بی ضرر با شما صحبت کنیم.

کتان: تافت بدون بو

۱- کتان: تافت بدون بو

اگر دنبال یک تافت بدون بو هستید که سرشار از امگا۳ باشد و مشکل ریزش مویتان را نیز حل کند انتخاب شما یقینا تخم کتان است. تخم کتان به آسانی در همه نقاط کشور یافت می شود و روش تهیه آن هم بسیار ساده است. مقداری از تخم کتان را در آب بریزید تا خیس بخورد ۱۲ ساعت بعد آب و تخم کتان را روی ظرف قرار داده تا بجوشد و مایع کمی سفت گردد. بعد از این کار ژل را از صافی عبور دهید تا دانه های آن گرفته سپس ژل مو شما آماده است.

از خواص تخم کتان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1) آلفا لینولنیک اسید (ALA) موجود در تخم کتان با فراهم کردن چربی‌های ضروری در کنار ویتامین های گروه B موجب کاهش خشکی پوست و مو و پوسته‌ پوسته شدن آنها می‌شود. همچنین مصرف تخم کتان می‌تواند در کاهش علائم آکنه و بهبود اگزما و روزاسه مفید باشد. کمک به سلامت و مراقبت از چشم و جلوگیری از خشکی چشم از دیگر خواص تخم کتان است.

2) مصرف روغن تخم کتان نیز به ‌واسطه‌ی غلظت بالای چربی‌های ضروری گزینه‌ی مناسبی برای‌تان است. خوردن روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری روغن تخم کتان می‌تواند به حفظ سلامتی پوست و مو کمک کند. همچنین می‌توانید با ترکیب کردن این روغن با روغن‌های ضروری دیگر، مرطوب‌کننده‌های طبیعی و مفیدی برای خودتان بسازید.

 آلوئه ورا: جایگزین ژل مو

۲- آلوئه ورا: جایگزین ژل مو 

هیچ چیزی بهتر از آلوئه ورا نمی تواند جایگزین طبیعی برای ژل موی سر شود. برای این کار کافی است که برگ های بالغ و رسیده آلوئه ورا را به مدت یک روز در آب قرار دهید و سپس داخل ان را خالی کنید. ژل آلوئه ورا هم یک حالت دهنده بسیار خوب است و هم کمک می کند موهای شما در حالتی که به ان مدل داده اید فریز بمانید. ژل آلوئه ورا بهترین حالت دهنده طبیعی مو مردانه است که می تواند جایگزین تافت شود.

از خواص آلوئه ورا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آلوئه ورا بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی را در خود جای داده است. این مواد برای رشد و عملکرد مناسب دستگاه‌های بدن ضروری هستند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی عبارتند از:
 1)    ویتامین‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند مانند ویتامین‌های C، A و E. علاوه بر این، ویتامین‌های ب-۱۲، اسید فولیک و کولین نیز در آلوئه ورا یافت می‌شوند.
 2)    آلوئه ورا محتوی ۸ آنزیم آلیاز، آلکالین فسفاتاز، آمیلاز، برادی‌کیناز، کربوکسی‌پپتیداز، کاتالاز، سلولاز، لیپاز و پروکسیداز است.
 3)    مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی نیز در آلوئه ورا یافت می‌شود.

روغن بادام: امگا ۳ برای مو جادو میکند!

۳- روغن بادام: امگا ۳ برای مو جادو میکند!

روغن بادام یک جایگزین تافت مناسب برای خانم هایی است که به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می دهند. این روغن تقریبا تمام مواد مورد نیاز برای موها از جمله امگا۳ و اسید های چرب را به همراه دارد. قیمت مناسب، طبیعی بودن و دسترسی راحت این روغن را به بهترین جایگزین ژل مو تبدیل کرده است.

استفاده از این روغن طبیعی بسیار آسان است و مثل ژل ها و روغن های موجود در بازار بکار میرود. ابتدا به میزان لازم از روغن را بر روی دست خود بریزید و سپس موهایتان را به روغن آغشته کنید. در انتها با یک شانه موهایتان را شانه بزنید این روغن جلوی خشکی موی سر را هم می گیرد و به صاف و مستحکم شدن موها بسیار کمک می کند.

از خواص روغن بادام میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1) درمان ریزش مو

از دیگر خواص روغن بادام تلخ برای مو می‌توان جلوگیری از ریزش مو را نام برد. برای تقویت و درمان ریزش مو کافی است چند قطره از این روغن را روی پوست سر بریزد و سپس کف سر را ماساژ دهید.

2) تقویت مژه و ریش و سبیل

این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به کار می‌رود. استفاده از روغن بادام تلخ برای ابرو، مژه، ریش و سبیل هم می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

اسپری لیمو: بهترین اسپری مو و جایگزین تافت

۴- اسپری لیمو: بهترین اسپری مو و جایگزین تافت

اگر به دنبال یک اسپری موی مفید هستید که به شما حس تازگی بدهد این اسپری را از دست ندهید. لیمو بهترین حالت دهنده برای موهای چرب به شمار می رود. طرز تهیه این اسپری بسیار راحت است. ۲ لیموی متوسط را انتخاب کرده، لیمو ها را پوست کنده و تکه تکه می کنید، بهتر است لیمو ها تازه باشند. سپس آن ها را به همراه دو لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا آب نصف شود. تفاله ها را دور ریخته و آب باقیمانده را در داخل یک بطری اسپری می ریزیم. حالا می توانیم از این اسپری برای دادن شادابی و طراوت به موهایتان استفاده کنید یک جایگزین طبیعی برای انواع حالت دهنده های مو آماده است.

از خواص لیمو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1) مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش تازه به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند؛ توصیه می شود که پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید، بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

2) دئودورانت طبیعی
ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش تازه به کاهش بوی بدن ناشی از عرق کمک می کنند؛ برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

روغن زیتون: دشمن شوره سر

۶- روغن زیتون: دشمن شوره سر

جایگزین طبیعی تافت مو از فواید روغن زیتون هرچقدر بنویسیم کم است این روغن تاثیر بسزایی در کاهش شوره سر و جلوگیری از ریزش موهای شما دارد. اگر دنبال یک جایگزین تافت می گردید یا می خواهید از محصولات ارگانیک استفاده کنید همینجاست، روغن زیتون. روغن زیتون علاوه بر حالت دادن به موهایتان آن را بسیار مستحکم می کند و درخشندگی و لطافت را به آن ها برمی گرداند.

از خواص روغن زیتون میتوان به مواد زیر اشاره کرد:

1) پوست را پاکسازی می‌کند

احتمالاً درمورد “پاکسازی پوست با روغن” شنیده اید، روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای این کار است. این روغن تمام چربی‌های‌اضافه، سلول‌های مرده، کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی را که در منافذ پوست گیر کرده‌اند، جذب و از منافذ خارج می‌کند.
 اگر این آلودگی‌ها از پوست خارج نشوند، منافذ را می‌بندند. باید بدانید آکنه، جوش‌های سرسیاه و سر سفید نتیجه‌ی مسدود شدن منافذ پوست هستند.

2) موجب رطوبت رسانی عمقی پوست می‌شود

جالب است بدانید در گذشته، رومی‌ها بعد از حمام روغن زیتون را به عنوان مرطوب کننده به کل بدن خود می‌زدند.

شی باتر سوغاتی از آفریقا

 

 این مطلب را از دست ندهید: چسب مو مضرات و کاربرد آن 

 

۷- شی باتر سوغاتی از آفریقا

شی باتر نوعی چربی است که از درخت شی(shea)  در آفریقا گرفته می شود. احتمالا برایتان جالب است که بدانید این ماده در صورتی که کمی گرم شود می تواند هم به عنوان جایگزین تافت و هم یک حجم دهنده عالی عمل کند. مراقبت در برابر شوره و ریزش مو از جمله خواص دیگر این گیاه جادویی از قاره سیاه است.

از خواص روغن شی باتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1) شی باتر یک ضد التهاب قوی است!

بومیان آفریقا از این روغن به خاطر خاصیت ضد التهابی بالایی که دارد، برای درمان اگزما استفاده می‌کنند. وقتی شی باتر روی پوست قرار می‌گیرد، سیتوکین‌ها و سایر موادی که باعث ایجاد التهاب می‌شود، کمتر ترشح می‌شوند. به همین دلیل تحریکات ناشی از عوامل محیطی همچون خشکی هوا و اگزما با این روغن به حداقل می‌رسد.

2) شی باتر یک آنتی اکسیدان قوی است!

آنتی اکسیدان ها با جذب رادیکال های آزاد باعث سلامت سلول‌ها می‌شوند. حال اگر جذب رادیکال های آزاد روی پوست باشد، می‌توان از پیری سلول‌ها پیشگیری کرد. شی باتر حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین E و  A است. به این معنی که باعث تقویت فعالیت آنتی اکسیدان ها می‌شود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :