header

خانه / لیست مطالب آموزشی / انواع روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

تعداد بازدید : 2495 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
کاشت مو یکی از روش هایی است که افراد با استفاده از آن می توانند کم پشتی و طاسی سر خود را از بین ببرند. با توجه به اینکه امروزه به موها و ظاهر توجه بسیاری می شود لذا گرایش اشخاص به سمت انجام کاشت مو زیاد است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش های کاشت مو آشنا سازیم.

کاشت مو یکی از روش هایی است که افراد با استفاده از آن می توانند کم پشتی و طاسی سر خود را از بین ببرند. با توجه به اینکه امروزه به موها و ظاهر توجه بسیاری می شود لذا گرایش اشخاص به سمت انجام کاشت مو زیاد است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش های کاشت مو آشنا سازیم.

آشنایی با روش های کاشت مو  FUT:

در این روش یک نوار مو از بخشی از سر که دارای بانک مو قوی است برداشته شده و توسط کارشناس مربوطه در زیر میکروسکوپ به واحد های 1، 2، 3، 4 تقسیم می شود. در این روش میزان آسیب به ریشه موها بسیار کم است. با این توضیح می توان متوجه شد که که واحد های 2 مویی دارای ضخامت کمتر نسبت به واحد های 4 مویی است. عموما از واحد های تک مویی برای جلوی سر استفاده می شود که حالت طبیعی تر داشته باشد. وقتی نوار پوستی در این روش از بانک مو ها جدا می شود لازم است تا با دقت در بانک ها مختلف قرار گیرد. پس از آن توسط ابزار مناسب، سوراخ هایی در ناحیه کم پشت ایجاد شده و موها در درون این سوراخ ها قرار داده می شوند.

مزایای FUT:

در زیر می توانید مزایای این روش از کاشت مو را مشاهده نمایید:
 -    لازم نیست تا موهای خود را کوتاه نمایید
 -    بازدهی این روش بیش از 95 درصد است.
 -    ریشه موها کمترین آسیب را می بیند.

معایب FUT:

 -    اگر پزشک در این روش از دقت و ظرافت لازم برخوردار نباشد، باعث خواهد شد تا خروجی کار بسیار مصنوعی باشد.
 -    اگر برداشت مو از ناحیه بانک موها با ظرافت صورت نگیرد، این امکان وجود دارد که در ناحیه جوشگاه آثار برداشت مو مشاهده شود.

آشنایی با روش کاشت مو FUE

آشنایی با روش کاشت مو FUE:

در این روش بر خلاف روش قبلی، لازم است تا تارهای مو به صورت تکی تکی برداشت شده و در مناطق کم پشت پیوند زده شود. برای این نوع کاشت موها هیچ گونه جراحی صورت نمی گیرد لذا عوارض کمتری به همراه دارد.

مزایای FUE:

-   در این روش هیچ گونه اثر و خطی ناشی از برداشت موها باقی نمی ماند.
-   این روش برای افرادی که دارای پوست سفت و بدون انعطاف هستند، بسیار مفید می باشد.

معایب FUE:

-    در این روش مدت زمان کاشت مو بیشتر می باشد و لازم است تا موها کوتاه شود.
-    در روش FUE این احتمال وجود دارد که بین 10 تا 50 درصد از موهای پیوند زده شده پاسخ ندهند.

آشنایی با کاشت مو به روش ترکیبی:

در این روش کاشت، همان گونه که از نام آن مشخص است از تکنیک های هر دو روش فوق استفاده شده است. با توجه به کاربردی بودن و سریع بودن مراحل انجام کاشت ترکیبی می توان انتظار داشت که سریع تر از سایر روش ها مشکل طاسی را برطرف نمود. پزشکان مجرب در هر جلسه می توانند تقریبا در حدود 6000 تار مو را پیوند دهند.

آشنایی با کاشت مو به روش BHT:

اگر جز افرادی هستید که دارای بانک موی خوبی نیستید، پیشنهاد می شود تا از این روش استفاده نمایید. معمولا این اشخاص در ناحیه سر دچار طاسی شدید و ریزش مو هستند. روش BHT را می توان زیرمجموعه روش FUT دانست با این تفاوت که موها از بخش های مختلف بدن مانند دست، پا، سر و ... جدا شده و به سر پیوند زده می شوند. یکی از معایب روش مذکور این مورد می باشد که گاها در بخش هایی از بدن که موها از آنجا جدا شده اند، علامت باقی می ماند.

آشنایی با کاشت مو به روش BHT

آشنایی با کاشت مو به روش SUT:

روش SUT را نیز می توان زیرمجموعه روش FIT دانست. در این روش نیز تلاش می شود تا موها به صورت تارهای جداگانه جدا شوند. با توجه به اینکه کاشت و جدا نمودن موها به کمک دستگاه در این روش انجام می شود لذا دقت و ظرافت کار بسیار زیاد است. سرعت کاشت مو در این روش بسیار زیاد است و همین مورد نیز باعث جذابیت آن می شود اما همانند هر روش دیگر دارای معایبی است که از مهمترین آنها می توان به رعایت بهداشت اشاره نمود. در واقع در این روش برای برداشت مو از لوله های باریکی استفاده می نمایند که می بایست یکبار مصرف باشند، در غیر این صورت این امکان وجود دارد که از لحاظ بهداشتی مشکلی ایجاد گردد. در روش SUT اگر از دستگاه  های بروز استفاده شود، می توان میزان موفقیت این روش را بسیار بالا دانست.

کاشت مو با استفاده از روش MICRO FIT:

این روش جز بهترین روش های کاشت مو محسوب می شود. در این روش موها به وسیله دستگاه های فوق پیشرفته جدا می شوند لذا لازم نیست تا حتما موها کوتاه شود. از سوی دیگر میزان آسیب رساندن به ریشه و فولیکول موها در این روش بسیار کم است لذا امکان پیشرفت آن زیاد است.
در روش MICRO FIT بیمار سریعا می تواند سلامتی خود را به دست آورده و به زندگی عادی خود باز گردد. لذا میزان احتمال عفونی شدن آن بسیار کم است. جالب است که بدانید امروزه از این روش برای کاشت ابرو و ریش نیز استفاده می شود.

کاشت مو با استفاده از روش MICRO FIT

جمع بندی:

خدمات آرایشی در منزل همواره به امر زیبایی افراد می پردازد اما باید در نظر داشت که در برخی از موارد همانند طاسی نیاز می باشد تا از روش های مصنوعی چون کاشت مو نیز استفاده نمود. امروزه انواع روش های کاشت مو وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند اما در این تمام موارد بالا MICRO جز مواردی است که بیشتر مورد قبول واقع شده است. در اصل به کمک این روش دوران نقاهت بسیار کوتاه بوده و موها نز سریعا پیوند زده می شود.
البته اگر جز افرادی هستید که بانک موی قوی ندارید، پیشنهاد می کنیم تا از روش BHT بهره ببرید. به صورت کلی لازم است تا شما روشی را انتخاب نمایید که طی آن موها حالت طبیعی به خود بگیرید. با این توضیحات روش FIT می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

 

 این مطلب را از دست ندهید: میکرواسکالپ چیست؟ 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :