header

خانه / لیست مطالب آموزشی / برنامه روزانه مراقبت از موهایتان را جدی بگیرید

برنامه روزانه مراقبت از موهایتان را جدی بگیرید

تعداد بازدید : 3241 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
مراقبت روزانه از مو یکی از مهم‌ترین مسائل برای برخورداری از موهای سالم و شاداب است. بسیاری از آقایان در خصوص انتخاب مدل و آرایش موهای خود بسیار سخت گیر هستند. حتی سعی می‌کنند از آخرین مدل‌های به روز دنیا استفاده کنند. اما متاسفانه اغلب آقایان از اصول مراقبت از موهای خود غافل هستند.

مراقبت روزانه از مو یکی از مهم‌ترین مسائل برای برخورداری از موهای سالم و شاداب است. بسیاری از آقایان در خصوص انتخاب مدل و آرایش موهای خود بسیار سخت گیر هستند. حتی سعی می‌کنند از آخرین مدل‌های به روز دنیا استفاده کنند. اما متاسفانه اغلب آقایان از اصول مراقبت از موهای خود غافل هستند. اما بد نیست بدانید حتی اگر از موهای پرپشت و بلندی هم برخوردار نباشید، باز هم باید به مراقبت از آن‌ها بپردازید. ارزش برخورداری از موهای سالم حتی از داشتن آخرین مدل موهای سال هم مهم‌تر است. در ادامه این مطلب به معرفی برخی نکات مهم برای نگهداری و مراقبت روزانه از مو می‌پردازیم.


1-    از محصولات مراقبتی تک کاره استفاده کنید

برای مراقبت روزانه از موهای خود استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی تک کاره را در اولویت خود قرار دهید. احتمالا همه شما با انواع مختلفی از شامپوها و محصولات مراقبتی پوست و مو با قابلیت‌های متعدد 3 در 1 یا 2 در 1 روبه‌رو شده‌اید. این محصولات اغلب ادعا می‌کنند که از خواص متعددی در قالب یک محصول برخوردارند. شاید این محصولات در نظر اول عالی به نظر برسند و با خواص گوناگون خود همه جوره گوی سبقت را از رقبایشان بربایند. اما واقعیت اینجاست که محصول چند کاره‌ای که هم شامپو باشد و هم تقویت کننده و هم آبرسان، نمی‌تواند به اندازه کافی موثر واقع شود. شاید بهتر است به جای استفاده از این محصولات، لطفی در حق موهایتان کنید و از محصولات جداگانه برای تقویت موهای خود استفاده کنید. بی شک محصولات تک کاره تاثیر بیشتری نسبت به محصولات چند کاره خواهند داشت. اما ابتدا باید از نیازهای موهایتان آگاه شوید. یعنی در واقع باید بدانید در کدام حیطه دچار ضعف شده‌اید و به تناسب نوع موهای خود محصولات مورد نیازتان را به صورت جداگانه تهیه کنید. شاید از موهای خشکی برخوردارید که رطوبت مورد نیاز را ندارند و یا از ریزش مو رنج می‌برید. در هر صورت به تناسب نوع و مشکلات موهایتان می‌توانید از مزایای متعدد محصولات بهداشتی و درمانی موجود در بازار کمک بگیرید. اما فراموش نکنید از یک محصول فقط توقع یک کارایی را داشته باشید.

اصول مراقبت مو

2-    چنگ زدن با حوله ممنوع

اگرچه یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مراقبت روزانه از موها، دوش گرفتن و تمیز نگه داشتن آن‌ها است، اما خشک کردن موها هم اصول خاص خودش را دارد که نباید نادیده انگاشته شوند. بسیاری از افراد برای خشک کردن موهای خود با استفاده از یک حوله به چنگ زدن موهایشان می‌پردازند تا به این ترتیب آب اضافی آن را بگیرند. اما متاسفانه این نوع چنگ زدن‌های خشن ممکن است موجب شکستن و آسیب‌های جدی به موهایتان شود. بهتر است به جای این کار با استفاده از حوله و حرکات ملایم و نرم موهایتان را خشک کنید تا از آسیب رساندن به آن‌ها بپرهیزید.

 3-    استفاده از محصولات آرایشی مو را محدود کنید

برای مراقبت روزانه از موهای خود بهتر است استفاده از محصولات آرایشی مو از جمله انواع تافت‌ها و ژل‌ها را به حداقل برسانید. اگرچه این محصولات ظاهر موهایتان را جلوه موقتی خوبی می‌بخشند، اما بی‌شک در دراز مدت اثرات نامطلوبی برایتان باقی می‌گذارند. ممکن است ریشه موهایتان را سست کنند و یا با جذب رطوبت منجر به خشکی و کم آبی موهایتان شوند. بنابراین بهتر است در استفاده از این محصولات دقت کافی به عمل بیاورید و به جز موارد ضروری از آن‌ها استفاده نکنید. اگر در مواردی هم وادار به استفاده از این محصولات آرایشی شدید، حتما پس از آن با استفاده از شامپوها و ماسک‌های قبل از شستشو آثار مخرب آن‌ها را از موهایتان پاک کنید تا ضررهای احتمالی را به حداقل برسانید. این ماسک‌ها با ترکیباتی که در فرمولاسیون خود دارند، چربی و مواد مضر را از موهایتان به طور کامل پاک می‌کنند و لطافت و تمیزی را برایتان به ارمغان می‌آورند. برای استفاده از این ماسک‌ها کافیست قبل از شامپو زدن آن را به همه قسمت‌های ریشه موهایتان بزنید تا تمام ریشه‌ها به آن آغشته شوند. سپس به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا چربی‌ها و مواد مضر جذب شوند و سپس آن را با استفاده از ماساژ آرام کف سر آبکشی کنید. فقط باید اطمینان حاصل کنید که ماسک به صورت کامل از لابه‌لای موهایتان پاک شده‌است.

اصول مراقبت روزانه از مو

 

4-    از لوازم حرارتی مو استفاده نکنید

 

استفاده مداوم از لوازم حرارتی مو با اصول مراقبت از مو تناقض دارد. در واقع یکی از مواردی که می‌تواند به موهایتان آسیب وارد کند، استفاده از حرارت زیاد و لوازم حرارتی مو است. استفاده بیش از اندازه از وسایل حرارتی از جمله سشوار، اتوی مو و حالت دهنده‌های حراتی به مرور زمان آسیب‌های جدی به موهایتان وارد می‌کنند. بنابراین بهتر است استفاده از این نوع وسایل حرارتی را محدود کنید. همچنین پیش از استفاده از لوازم حرارتی در مواقع ضروری، از محصولات مراقبتی و ضد حرارت برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده کنید و درجه حرارت این محصولات را هم روی مینیموم تنظیم کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: ویتامین‌های تاثیر گذار بر رشد مو کدامند؟ 

 

 5-    از کلاه استفاده نکنید

در برنامه مراقبت روزانه از موهای خود استفاده از کلاه را محدود کنید. استفاده از کلاه‌های تنگ و فیکس درست مانند چنگ زدن با حوله، می‌تواند برای موهایتان آسیب رسان باشد. تا جای ممکن سعی کنید از کلاه استفاده نکنید و اگر هم وادار به استفاده از آن هستید، از کلاهی استفاده کنید که قالب سرتان نباشد و کمی گشادتر باشد. به این ترتیب آسیب‌های احتمالی را محدود می‌کنید.

کوتاه کردن و اصول مراقبت از مو

6-    کوتاه کردن مو را فراموش نکنید

کوتاه کردن مو یکی از موارد خیلی مهم در سلامت و مراقبت روزانه از موهایتان است. اگر حتی موهای بلندی هم نداشته باشید باز هم باید به صورت منظم هر از گاهی نوک موهایتان را کوتاه کنید. کوتاه کردن موها به جلوگیری از موخوره کمک می‌کند و منجر می‌شود موهای سالم‌تر و خوش حالت‌تری داشته باشید.

7-    موهای صورتتان را فراموش نکنید

همان گونه که مراقبت روزانه از موهای سر خود را نباید فراموش کنید، نگهداری و تمیز نگه داشتن موهای صورتتان هم امری ضروری است. به خصوص اگر از محصولات آرایشی برای موهای صورت خود استفاده می‌کنید، این موضوع اهمیت دوچندان پیدا می‌کند. به این منظور باید همیشه ریش‌های خود را تمیز نگه دارید. البته بهتر است به جای استفاده از شامپو برای موهای صورتتان، از شوینده مناسب صورت و مرطوب کننده و نرم کننده ریش استفاده کنید.

برای مشاهده مقالات بیشتر در خصوص اصول نگهداری و مراقبت روزانه از مو کلیک کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: روشهای نگهداری موهای بلند آقایان 

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :