header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بهترین ماسک های طبیعی ضد ریزش مو

بهترین ماسک های طبیعی ضد ریزش مو

تعداد بازدید : 3587 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ریزش مو یکی از مشکلات بزرگ اکثر افراد است که می تواند به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، تغییرات هورمونیک، آب و هوا، غذا و غیره رخ دهد. اشخاص برای اینکه بتوانند این ریزش موها را کاهش دهند، لازم است تا از داروها و ماسک های متفاوتی استفاده نمایند.

ریزش مو یکی از مشکلات بزرگ اکثر افراد است که می تواند به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، تغییرات هورمونیک، آب و هوا، غذا و غیره رخ دهد. اشخاص برای اینکه بتوانند این ریزش موها را کاهش دهند، لازم است تا از داروها و ماسک های متفاوتی استفاده نمایند. گاها هزینه تهیه ماسک های ضد ریزش مو شیمیایی بسیار زیاد است. لذا در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع ماسک های ضد ریزش مو خانگی و مزایای آنها صحبت نماییم.

تا چه میزان ریزش مو در روز طبیعی محسوب می گردد؟

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که چگونه می توان متوجه شد که موها ریزش دارد؟ برای پاسخ به این سوال دقت داشته باشید که اگر روزانه بین 50 تا 100 تار موها از سر شما جدا شود، این مورد کاملا طبیعی می باشد. برای مقادیر بیشتر، عموما بیان می شود که موها دچار ریزش شده است. البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که به صورت طبیعی بدن، برای موهایی که از سر جدا شده است، جایگزین قرار می دهد اما اگر هیچ موهایی به عنوان جایگزین در محل موهای قبلی رشد ننمود، این مورد بدان معنا است که موها مریض شده است و می بایست به دنبال دلیل ریزش باشید.

تا چه میزان ریزش مو در روز طبیعی محسوب می گردد؟

عموما به جز موارد هورمونی، سایر انواع ریزش مو را می توان درمان نمود. در بحث هورمونی نیز لازم است تا حتما از داروهای هورمونی استفاده شود. برای کاهش ریزش مو استفاده از مواد طبیعی مانند تخم مرغ، هویج، اسفناج، ماست، سیب زمینی، مرغ و عدس بسیار مفید است. اگر با مراقبت و مصرف مواد طبیعی ریزش مو شما کنترل نشد، لازم است تا از انواع ماسک های ضد ریزش استفاده نمایید. در ادامه برخی از ماسک های خانگی مفید در این راستا معرفی شده اند.

 

 این مطلب را از دست ندهید: مزایای استفاده از سرکه سیب برای مو 

 

آشنایی با انواع ماسک های خانگی ضد ریزش مو:

 -    ماسک شیر نارگیل:

در شیره نارگیل می توان مقادیر بسیار زیاد از ویتامین E و پتاسیم را یافت. این دو مورد برای شادابی موها و تقویت مو ها بسیار موثر هستند. در شیره نارگیل شما می توانید چربی و پروتئین بسیار را مشاهده نمایید لذا به کمک آن می توان تمام موارد مورد نیاز موها را تامین نمود. برای استفاده از این ماسک لازم است تا شیره نارگیل را به کمک یک شانه به کل موهای خود و مخصوصا در بخش هایی که ریزش مو بیشتر است، بمالید. سپس موها را با یک حوله بپوشانید و 20 دقیقه اجازه دهید تا در همان حال باقی بماند. پس از این مدت می توانید موهای خود را با آب ولرم و شامپوهای نرم بشویید. بهتر است که برای درمان ریزش مو از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

آشنایی با ماسک ضد ریزش خانگی

 

-     ماسک آلوئه ورا:

این گیاه طبیعی قادر است تا میزان PH کف سر را متعادل سازد. برای استفاده از این ماسک لازم است تا ژله کامل یک برگ آلوئه ورا را استخراج نموده و بر روی کل موهای خود بمالید. طبیعتا قبل از اینکه این ماسک ضد ریزش را استفاده نمایید، لازم است موهای شما تمیز باشد. پس از اینکه ژله مذکور به صورت کامل موها را پوشاند، کف سر خود را به صورت دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید تا 15 دقیقه سپری شود. بعد از این مدت قادر خواهید بود که موها را با آب ولرم شستشو دهید. در نظر داشته باشید که می توانید از این ماسک سه بار در هفته بهره ببرید.

 -     ماسک ماست یونانی:

در این ماست شما می توانید مقادیر قابل توجهی از پروتئین و ویتامین B5 را مشاهده کنید که برای سلامت موها بسیار لازم می باشند. برای تهیه ماسک فوق از عسل نیز استفاده می شود که از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و ضد ریزش مو محسوب می شود. برای تهیه این ماسک می توانید 2 قاشق غذاخوری از ماست یونانی را به همراه 1 قاشق عسل به خوبی مخلوط کرده و بر روی موهای خود به کمک شانه پخش کنید. در نظر داشته باشید که برای رقیق تر شدن ماسک می توانید به آن مقداری آبلیمو نیز اضافه کنید. این ماسک می بایست حدود 30 دقیقه بر روی موها باقی بماند. پس از این مدت می توانید موها را با آب ولرم شستشو دهید. ماسک ضد ریزش فوق تا دو بار در هفته می تواند تکرار شود.

-    ماسک آب پیاز:

آب پیاز نیز در درمان ریزش موها بسیار مفید است. این مورد می تواند خون رسانی را در رگ های خونی افزایش دهد و همین امر موجب می شود تا اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به بافت های مو برسد. برای تهیه این ماسک ضد ریزش مو می توانید آب یک عدد پیاز را به همراه دو قاشق غذاخوری عسل به  خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و سپس بر روی موهای تمیز با شانه پخش کنید. این ماسک می بایست حدود 40 دقیقه بر روی موها باقی بماند، پس از این مدت می توان آن را آبکشی کرد.

فواید ماسک ضد ریزش مو

 -    چای سبز:

چای سبز یکی از مواد طبیعی است که رشد فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث افزایش رشد موها می شود. از این مورد می توان برای تهیه ماسک ضد ریزش نیز استفاده کرد. به صورت کلی چای سبز میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد. برای تهیه این ماسک خانگی لازم است تا 1 قاشق غذاخوری چای سبز را در یک لیوان آب گرم به خوبی مخلوط کرده و اجازه دهید تا دم بکشد. پس از این مدت باید اجازه داد تا آب سرد شود. سپس چای و تفاله آن را بر روی سر می توانید ماساژ دهید و اجازه دهید تا 30 دقیقه باقی بماند. پس از این مدت لازم است تا موهای خود را شسته و تمیز کنید. این ماسک را می توان تا دو بار در هفته استفاده کرد.

جمع بندی:

امروزه ماسک های خانگی بسیاری برای درمان ریزش مو وجود دارد. ریزش چنانچه دارای منشا گیاهی نباشد، می توان آن را با ماسک های طبیعی و رژیم های غذایی درمان نمود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ماسک های گیاهی و خانگی ممکن است که طول درمان طولانی تر باشد اما لازم است تا با صبر و حوصله اقدامات لازم را به عمل آورد.

 

 این مطلب را از دست ندهید: چگونه ریزش موی مردانه را کنترل کنیم؟ 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :