header

خانه / لیست مطالب آموزشی / راهنمای جامع دست یابی به مدل موی دلخواه

راهنمای جامع دست یابی به مدل موی دلخواه

تعداد بازدید : 4809 تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
دوست داریم زیبا و جذاب به نظر برسیم و درباره آقایان، این مهم از طریق آرایش مو به دست می آید و می توانند خدمات آرایشگری را در منزل، محل کار یا سکونت دریافت کنند. در این نوشته، در قالبی چکیده، همه آنچه برای دست یابی به مدل موی دلخواه خود نیاز دارید را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

اینکه فرد طلب زیبایی کند، همانند خوردن و نوشیدن، نیازی است فطری. همه ی ما دوست داریم زیبا، کامل و جذاب به نظر برسیم و درباره ی آقایان، بخش عمده این مهم، از طریق آرایش مو به دست می آید. در این نوشته، در قالبی چکیده، همه آنچه برای دست یابی به مدل موی دلخواه خود نیاز دارید را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

مدل مو

چگونه با آرایشگر یا استایلیست خود ارتباط بگیریم؟

گام اول و شاید مهم ترین اصل این است که ایده آل ذهنی خود را به آرایشگر منتقل کنید. در واقع، تا او کاملا متوجه نشود که شما چه می خواهید، نمی تواند آرایش دلخواه شما را پیاده سازد. مفیدترین راه این است که تصویری از مدل موی مد نظر همراه داشته باشید و آن را به آرایشگر نشان دهید. توجه داشته باشید ذکر نام مدل یا توصیف آنچه می خواهید هرگز به اندازه یک عکس ساده کارآیی نخواهد داشت.

توجه: در این قسمت، نکته مهم این است که حتما در انتخاب تصویر، دقت کنید که جنس مو و ساختار صورت مدل، شبیه به شما باشد.

 

چگونه آرایشگر مناسب خود را پیدا کنم؟

پاسخ سوال بالا ساده است، تجربه کنید. معمولا دو نکته در انتخاب آرایشگر تاثیر می گذارد. اولی فضای آرایشگاه یا سالن است و دومی شخصیت آرایشگر. شاید شما دوست داشته باشید در فضایی خلوت خدمات آرایشگری دریافت کنید، در این صورت باید سراغ سالن های کوچک و مهجور بروید. در طرف مقابل، هستند افرادی که علاقه دارند در فضای آرایشگاه با چند نفر آشنا شوند و درباره مسائل مختلف گپ و گفت داشته باشند.

اما نکته مهم درباره خودِ آرایشگر این است که شما و او، به درکی مشترک برسید و در وادی زیبایی شناسی، سلیقه یکسانی داشته باشید. اگر این مهم محقق شود، کافی است به او اشاره کنید و شاهد آفرینش زیبایی روی سر خود باشید (همان مثل معروف ف و فرحزاد). توصیه می کنیم آرایشگاه های مختلف را امتحان کنید تا در هر دو مولفه به رضایت حداکثری برسید.

انتخاب مدل مو

مدل موی خود را دوست ندارم

اگر تا به حال هیچکدام از مدل های موی خود را دوست نداشته اید، دو راه پیش روی شما است. اول اینکه کمی تحقیق کنید و دوم اینکه آرایشگر خود را عوض کنید. ما این دو راهکار را در این جا بررسی کرده ایم.

تحقیق کنید

در کلی ترین حالت ممکن، شکل صورت شما یا بیضوی است (شبیه Jake Gyllenhaal) یا گرد است (شبیه Stephen Rahman) یا مربعی است (شبیه Nick Lachey) یا مثلثی است (شبیه David Boreanaz) و یا کشیده است (شبیه Ryan Gosling). پس از شناخت ساختار صورت، می ماند انتخاب مدل و میزان بلندی مو. کمی در اینترنت و ژورنال های زیبایی جست و جو کنید و با رسیدن به مدل مورد نظر، آن را نزد آرایشگر ببرید و تاکید کنید این مدل را پسندیده اید و می خواهید همان را در اختیار بگیرید. این کار کمی حوصله می خواهد و نیازمند صرف وقت است، به همین خاطر بسیاری از افراد علاقه ای به آن نشان نمی دهند.

آرایشگر جدید

اگر تا به حال آرایشگر شما نتوانسته رضایت شما را برآورده کند، احتمالا پس از این هم نخواهد توانست. دقیقا بررسی کنید که تا به حال چه چیزهایی خواسته اید و انجام نشده و سپس نزد آرایشگری جدید بروید و مطلب را با او درمیان بگذارید. اگر آرایشگر باتجربه و کارکشته ای باشد، به احتمال زیاد می تواند شما را به مدل موی مورد علاقه برساند.

می خواهم در منزل خود آرایشگر داشته باشم

بسیاری از افراد دوست دارند خدمات آرایشگری را در منزل شخصی دریافت کنند. این کار مزیت های فراوانی دارد. اول اینکه آرایشگر به طور اختصاصی دراختیار شماست و هرآنچه شما می خواهید را انجام می دهد (هیچ عاملی سبب منحرف شدن تمرکز او نمی شود). دوم اینکه محیط، محل کار یا سکونت شما خواهد بود و این یعنی، صرفه جویی در وقت هزینه و انجام کار بدون مشغله . در آخر اینکه، شما می توانید با توجه به اقدامات او و دریافت چند توصیه، در بازه ی بین دو پیرایش، خود به موهایتان مدل دهید.

امیدواریم این نوشته توانسته باشد تا حدود زیادی توجه شما را جلب کند و در مسیر دست یابی به مدل موی دلخواه، یار شما باشد.

 

 این مطلب را از دست ندهید: انواع مدل مو برای موهای صاف 

 

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :