header

خانه / لیست مطالب آموزشی / روشهای نگهداری موهای بلند آقایان

روشهای نگهداری موهای بلند آقایان

تعداد بازدید : 3482 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
زمانی که صحبت از نگهداری و مراقبت از موها به میان می آید؛ برخی افراد تصور می‌ کنند که این کار فقط مختص خانم هاست اما آقایان (مخصوصا اگر به داشتن موهای بلند علاقه‌مند هستند) هم باید به همان میزان نسبت به نگهداری از موهای خود، حساس باشند. موهای بلند استایل زیبا و خاصی برای آقایان ایجاد می‌ کند اما اگر به همین موها رسیدگی و توجه نشود؛ طی مدت زمان کوتاهی طراوت و شادابی خود را از دست می دهد.

زمانی که صحبت از نگهداری و مراقبت از موها به میان می آید؛ برخی افراد تصور می‌ کنند که این کار فقط مختص خانم هاست اما آقایان (مخصوصا اگر به داشتن موهای بلند علاقه‌مند هستند) هم باید به همان میزان نسبت به نگهداری از موهای خود، حساس باشند. موهای بلند استایل زیبا و خاصی برای آقایان ایجاد می‌ کند اما اگر به همین موها رسیدگی و توجه نشود؛ طی مدت زمان کوتاهی طراوت و شادابی خود را از دست می دهد. بنابراین قبل از اینکه مدل موی بلند را برای خود انتخاب کنید؛ به این فکر کنید که آیا می توانید به خوبی از آن ها نگهداری کنید یا خیر؟! در این مقاله قصد داریم روش های نگهداری موهای بلند آقایان را ذکر کنیم.

روشهای نگهداری موهای بلند آقایان

روشهای نگهداری موهای بلند آقایان

اگر فرصت کافی برای رسیدگی به موهای تان را ندارید؛ بهتر است دور داشتن موهای بلند را خط بکشید. موهای بلند نیاز به توجه و رسیدگی دائمی دارند و اگر آسیب ببینند، به راحتی ترمیم پیدا نمی کنند. روش ها و راهکارهای زیر به شما کمک می ‌کند بتوانید از موهایتان زمانی که بلند هستند، به خوبی مراقبت کنید:

از یک برس مناسب استفاده کنید

بهتر است تا حد امکان برای شانه زدن موهای بلند از شانه هایی که دندانه بزرگ دارند، استفاده کنید. البته استفاده از یک برس موی با کیفیت هم توصیه می شود. همچنین اگر می خواهید موهای خود را به صورت دم اسبی ببندید؛ هرگز از کش های لاستیکی، استفاده نکنید زیرا به مرور زمان به موها، آسیب می زنند. کش های بافت و نرم بهترین گزینه برای بستن موهای بلند هستند.

از شستشوی مداوم بپرهیزید

اگر به بهداشت خود اهمیت می دهید و عادت دارید هر روز دوش بگیرید؛ ایرادی ندارد اما اینکه بخواهید هر روز موهای خود را با شامپوهای شیمیایی شستشو دهید، اشتباه است. چرا که شامپو روغن طبیعی مو و پوست سر را از بین می‌ برد و در نهایت موهای شما را بسیار خشک و شکننده می کند. همین موضوع باعث ریزش مو می شود. بنابراین اگر موهایتان بلند است؛ شستن مداوم آن ها را فراموش کنید. بهترین کار این است که هر هفته سه الی چهار بار به موها شامپو بزنید. در این صورت چربی طبیعی مو از بین نمی رود و از طرفی موهایتان همیشه تمیز است.

شامپو و نرم کننده مناسب خود را تهیه کنید

قبل از اینکه برای تهیه شامپو به اولین فروشگاه بروید؛ باید جنس موهای خود را بشناسید. شوینده ای که انتخاب می کنید باید با جنس موی شما، سازگار باشد. البته بهترین شامپوها در ترکیبات خود سولفات ندارند. سولفات باعث خشک شدن مو می شود. بنابراین حتما توضیحات روی شامپو را به دقت بخوانید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

اگر موهایتان به شدت مستعد وزشدگی است؛ شامپوهای حاوی مرطوب کننده و روغن های گیاهی را تهیه کنید و در صورتی که موهای چرب و نازک دارید؛ استفاده از شامپوهایی مثل روغن چای و روغن بابونه می تواند چربی موی شما را کنترل کند. اگر موهای ضعیف و شکننده هم دارید؛ بهتر است شامپوهایی استفاده کنید که حاوی پروتئین هایی مثل کلاژن و کراتین باشند.

اجازه دهید موها خودشان خشک شوند

خیلی از افراد عادت دارند موها را با حوله خشک کنند و این را بهترین راه برای خشک کردن موها می دانند اما این تصور، اشتباه است. زمانی که مو مرطوب باشد؛ میزان آسیب پذیری به آن هم بیشتر می‌ شود. بنابراین بهتر است پس از دوش گرفتن ابتدا آب اضافی موها را بگیرید و اجازه دهید موها با جریان طبیعی هوا، خشک شوند.

تا حد امکان مصرف حالت دهنده ها و ژل ها را محدود کنید

محصولات شیمیایی برای حالت دهی موها اگرچه می ‌توانند به صورت موقتی موها را شاداب و خوش حالت نشان دهند اما در دراز مدت و با استفاده مداوم موجب آسیب به موها می شوند. اگر به استفاده از این محصولات عادت دارید؛ پس ترجیحا از محصولاتی استفاده کنید که پایه گیاهی داشته و حدالامکان فاقد الکل باشند. بهترین زمان استفاده از ژل و حالت دهنده زمانی است که موها کمی مرطوب هستند.

خوشبختانه امروزه محصولات گیاهی فاقد مواد مضر و شیمیایی برای حالت دهی موها در بازار موجود می باشد. شما می توانید با بررسی ترکیبات تشکیل دهنده آن ها، بهترین محصول ارگانیک را برای موهایتان، تهیه کنید و دیگر نگران عوارض محصولات شیمیایی مو نباشید.

روشهای نگهداری موهای بلند آقایان

استفاده از سشوار را محدود کنید

استفاده از سشوار به دلیل اینکه می تواند در مدت زمان کوتاهی موها را حالت دهی کند، بسیار وسوسه کننده است اما بهتر است استفاده از آن را تا حد امکان، محدود کنید زیرا سشوار به تدریج موجب کدر شدن و آسیب به موها، می شود. حتی برای خشک شدن موها هم بهتر است از باد داغ سشوار، استفاده نکنید.

برای کوتاهی موهایتان برنامه منظمی داشته باشید

موهای بلند هم نیاز به کوتاهی دارند. بهتر است یک بار در ماه به مقدار کم موها را کوتاه کنید. موهایی که به مدت طولانی کوتاه نشوند؛ دچار موخوره و ریزش می شوند. اگر نمی خواهید موهایتان تا حد زیادی کوتاه شود؛ بهتر است این موضوع به آرایشگرتان، گوشزد کنید.

از آب داغ استفاده نکنید

برای همه ما حمام با آب داغ مخصوصاً در زمستان خوشایند است و موجب آرامش می شود اما اگر به داشتن موهای بلند علاقه مند هستید؛ بهتر است به جای آب داغ از آب ولرم، استفاده کنید. شستن موها با آب سرد و ولرم موجب زیبایی و درخشش آن ها می ‌شود و برعکس آب داغ چربی مو را بیش از حد از بین برده و در نهایت موها را شکننده و آسیب پذیر می کند.

تغذیه سالمی داشته باشید

تمامی آنچه برای مراقبت از موهای بلند آقایان گفته شد در کنار داشتن یک تغذیه سالم می تواند موثر باشد. بنابراین به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید.‌ بهتر است در رژیم غذایی تان پروتئین، ویتامین و اسیدهای امگا ۳ حتماً وجود داشته باشد. منابع حاوی پروتئین شامل گوشت، تخم مرغ و حبوبات می ‌شود. ویتامین ب نیز در گوشت، تخم مرغ و سبزیجات سبز برگ، یافت می ‌شود. همچنین اسید های امگا ۳ در ماهی قزل آلا، آووکادو و گردو به میزان کافی، وجود دارد.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

درست است که نور خورشید منبع ویتامین دی می باشد اما اگر به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ موهایتان به مرور دچار خشکی و کدری می ‌شود. بنابراین بهتر است اگر مجبور به ماندن زیر نور آفتاب هستید؛ حتما از محصولات مراقبتی مو که خاصیت ضد آفتابی دارند، استفاده کنید.

روشهای نگهداری موهای بلند آقایان

امیدواریم از راهنمایی های ذکر شده در این مقاله، استفاده لازم را برده باشید‌. با رعایت این موارد تا حد زیادی می ‌توانید رسیدگی و مراقبت از موهای بلند را انجام دهید. فراموش نکنید موها هم همانند دیگر اجزای بدن نیاز به مراقبت دائمی دارند. بنابراین بهتر است به بهانه کمبود وقت و... این موضوع را پشت گوش نیندازید. سعی کنید رسیدگی از پوست و مو جزء برنامه های روتین روزانه تان باشد. در این صورت پس از مدتی شاهد نتایج بسیار خوب آن، خواهید بود.

اگر درباره مراقبت از موهای بلند نظر و یا پیشنهادی دارید؛ خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر مخاطبان وب سایت تیپ چین، به اشتراک بگذارید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: مزایای استفاده از سرکه سیب برای مو 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :