header

خانه / لیست مطالب آموزشی / شامپوهای مردانه مناسب چه ویژگی هایی دارند؟

شامپوهای مردانه مناسب چه ویژگی هایی دارند؟

تعداد بازدید : 3661 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
امروز در این مقاله می خواهیم در مورد انتخاب و ویژگی های شامپوی مناسب با جنس مو و همچنین اهمیت شامپوی مناسب برای هر فرد صحبت کنیم. استفاده از شامپوهای مردانه مناسب برای آقایان و همچنین نحوه درست شستشوی موها می تواند به داشتن موهایی زیبا، خوش حالت و سالم برای آقایان کمک شایانی کند.

از آنجایی که داشتن موهایی سالم و زیبا برای آقایان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، معمولا آقایان به حفظ سلامت و زیبایی موهای خود بسیار اهمیت می دهند. البته ناگفته نماند که حفظ سلامت و شادابی موها برای همه افراد مهم است. اما موهای سالم و شاداب در ظاهر آقایان تاثیر بسیار زیادی دارد. مورد دیگری که انتخاب شامپوهای مردانه مناسب برای آقایان حائز اهمیت می باشد، این است که ریختن موها و به اصطلاح کچل شدن برای آقایان کابوسی وحشتناک است. تقریبا می توان گفت که اغلب آقایان از ریختن موهای خود هراس دارند. شاید هنوز هم بسیاری از افراد باشند که در یک خانواده از یک شامپوی مشترک استفاده کنند. به طور قطع به شما می گوییم که این کار بسیار اشتباه است. هر فرد باید از شامپوی مناسب با جنس موهای مخصوص به خودش استفاده کند.

ضرورت در انتخاب شامپوی مناسب برای هر شخص

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم شامپوهای مردانه مناسب تولید و عرضه شده اند. شرکت های سازنده شامپوهای مردانه مناسب شامپوهایی را با توجه و درنظر گرفتن جنس موهای آقایان تولید کرده اند. مسلم است که شامپوهای مردانه مناسب از کیفیت بالایی برخوردار هستند و فقط متناسب با موهای آقایان تعبیه و تولید شده اند. البته بر هر شخص لازم است تا براساس جنس موهای خود شامپوی مناسب تهیه و استفاده کند. استفاده از شامپوهای مردانه مناسب یک بحث است و نحوه شستشوی موها بحث دیگر. نحوه شستن درست موها یکی از مواردی است که بسیاری از افراد ممکن است در انجام آن به اشتباه بیفتند. البته شستشوی موها برای خانم ها بیشتر مطرح است. چرا که معمولا خانم ها موهای بلندی دارند. بنابراین، شستن درست موها برای خانم ها موضوعی مطرح می باشد. شامپوهای مردانه مناسب ریزش موی آقایان را کاهش می دهند و همچنین از ضعیف شدن تارهای مو جلوگیری می کند. پس انتخاب شامپوی مردانه مناسب سلامت، شادابی و طراوت پوست و موی شما تضمین می کند. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله شما را با ویژگی شامپوهای مردانه مناسب آشنا کنیم و درباره نحوه انتخاب شامپوی مخصوص برای هر فرد و نیز نحوه شستشوی درست موها با شما صحبت کنیم.

شامپوهای مردانه مناسب چه ویژگی هایی دارند؟

به گفته پزشکان و متخصصان پوست، مو و زیبایی عدم استفاده از شامپوهای مردانه مناسب می تواند منجر به ایجاد حساسیت های پوستی، اگزما و یا التهاب پوست سر می شود. بنابراین، انتخاب شامپوهای مردانه مناسب در کنار شستشوی موها به روش درست میتواند موهای سالم و شادابی را در پی داشته باشد. در وهله اول باید گفت که انتخاب درست شامپوهای مردانه مناسب باید توسط پزشک و یا متخصص پوست، مو و زیبایی صورت بگیرد. پزشک و یا متخصص پوست، مو و زیبایی بر اساس جنس و نوع مو تجویز می شود. همانطور که میدانید به طور کلی جنس مو به چند نوع خشک، چرب و معمولی تقسیم می شود. در نظر گرفتن بیماری های مو نیز امری است که پزشک و یا متخصص پوست، مو و زیبایی برای تجویز نوع شامپوهای مردانه مناسب و متناسب با نیاز موهای بیماران در برمی گیرد. اگر بخواهیم با ذکر یک مثال اهمیت شامپوهای مردانه مناسب را به شما نشان دهیم باید بگوییم که استفاده از شامپوهای معمولی برای افرادی که موهایشان شوره دارد، به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که استفاده از شامپوی معمولی می تواند منجر به تشدید این بیماری برای بیمار شود. بیماری که به شوره سر مبتلا می شود باید حتما از شامپوهای حاوی ضد قارچ و یا شامپوهای مخصوص شوره استفاده کنند. علاوه براین، عدم استفاده از شامپوهای مردانه مناسب برای آقایان می تواند مشکلات پوستی و ریزش مو و به مراتب کچلی را به همراه داشته باشد که قطعا این موضوع برای هیچ فردی خوشایند نیست.  

انتخاب شامپوی مناسب مردانه

 

انتخاب و استفاده از شامپوی مناسب برای هر شخص به چه صورت است؟

در بخش های قبلی به اهمیت انتخاب شامپوی مناسب برای هر فرد پی بردیم و دریافتیم که استفاده از شامپوی مناسب با هر جنس مو می تواند سلامت، شادابی و طراوت موهای ما را تضمین کند. به عبارتی دیگر می توان گفت که برای داشتن موهایی سالم و شاداب باید به انتخاب نوع شامپو دقت نمود. در واقع سلامت موهای هر شخص در گرو شامپوی مورد استفاده وی می باشد. پس با انتخاب درست شامپوی مناسب موی خود، سلامت و شادابی موهایمان را حفظ کنیم و سلامت موهایمان را به خطر نندازیم. برای مثال شامپوهای مردانه مناسب برای موهای چرب آقایان شامپوهایی است که ترکیبات سنگین داشته باشند و به همین خاطر موجب از بین رفتن چربی های موجود بر روی سر می شوند. بنابراین، انتخاب این شامپوها برای افرادی که موهای چرب دارند توصیه می شود. معمولا شامپوهای مردانه مناسب برای موهای چرب شامل ترکیبات گیاهی می شوند و به کاهش چربی روی 

پوست سر کمک شایانی می کند. نکته ای که ذکر آن خالی از لطف نیست این است که افرادی که موهای چرب دارند، نیازی به استفاده کردن از شامپوهای نرم کننده برای موهای خود ندارند.

انتخاب شامپوی مناسب با جنس موی افراد


بهترین حالت دهنده های موی مردانه کدام است؟


شامپوهای مردانه مناسب برای موهای خشک، معمولی، فر و رنگ شده

در این بخش قصد داریم شما را با شامپوهای مردانه مناسب برای افرادی که موهای خشک، معمولی، فر شده و یا رنگ کرده دارند، آشنا کنیم. اولین نکته ای که باید در مورد شامپوهای مردانه مناسب برای افرادی که موهای خشک دارند بدانید این است که این دسته از افراد حتما باید از شامپوهایی که مرطوب کننده دارند، استفاده کنند. چرا که موهای خشک براق نیستند و اغلب وز می شوند. برای شفافیت بخشیدن به موهای خود از شامپوهایی استفاده کنید که در ترکیبات خود روغن هایی مانند بادام، زیتون و... دارند. افرادی که موهای معمولی دارند احتیاج به استفاده از شامپوی خاصی ندارند. شامپوهای مردانه مناسب برای افرادی که موهای فر دارند، شامپوهایی است که خیلی قوی نیستند. به بیانی ساده تر استفاده از شامپوهایی که PH پایینی دارند، توصیه می شود. این گروه از افراد باید از نرم کننده نیز استفاده کنند. دسته بعد معرفی شامپوهای مردانه مناسب برای آن دسته از افراد است که موهای رنگ شده دارند. به این دلیل که این افراد با استفاده از یک سری مواد شیمیایی موهای خود را به رنگ دیگری درآورده اند، زودتر از بقیه موها دچار آسیب می شوند. بنابراین، توصیه می شود تا از شامپوهای مردانه مناسب و حاوی خاصیت تثبیت رنگ مو هستند، استفاده کنند.      


اشتراک در شبکه های اجتماعی :