header

خانه / لیست مطالب آموزشی / ماسک سفید کننده

ماسک سفید کننده

تعداد بازدید : 3751 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
ماسک سفید کننده صورت از جمله مواردی است که می توانید به کمک آن ظاهر زیباتری داشته باشد. شاید این مورد برای جوانان کاربرد آنچنانی نداشته باشد ولیکن زمانی که وارد دهه سوم زندگیتان می شوید، متوجه خواهید شد که پوست شما جذابیت قبل را نداشته و کم کم رنگدانه های آن به سمت تیرگی کشش می یابند

ماسک سفید کننده صورت از جمله مواردی است که می توانید به کمک آن ظاهر زیباتری داشته باشد. شاید این مورد برای جوانان کاربرد آنچنانی نداشته باشد ولیکن زمانی که وارد دهه سوم زندگیتان می شوید، متوجه خواهید شد که پوست شما جذابیت قبل را نداشته و کم کم رنگدانه های آن به سمت تیرگی کشش می یابند. در این موارد عموما ماسک سفید کننده می تواند موثر عمل نماید و روند تیرگی و مات شدن پوست را به تاخیر بیاندازد.

امروزه برای اینکه بتوان پوست شفاف و صافی داشت، می توان از انواع ماسک سفید کننده استفاده نمود تا براقیت را به پوست بخشید. در همین راستا ماسک های متفاوت شیمیایی در بازار وجود دارند. البته باید به این موضوع توجه داشت که ماسک های شیمیایی دارای ترکیبات متفاوتی هستند که اگر به ترکیبات آن دقت نشود، می تواند باعث بروز حساسیت برای  پوست های متفاوت شود. برای در امان ماندن از عوارض ماسک های شیمیایی، افراد ترجیح می دهند تا از انواع ماسک سفید کننده خانگی استفاده کنند تا با کمترین هزینه در منزل بتوان آنها را تهیه نمود. در زیر روش استفاده و تهیه چند ماسک سفید کننده خانگی عنوان شده است.

آشنایی با انواع ماسک سفید کننده خانگی و روش تهیه آنها:

 1-    ماسک سفید کننده شیر خشک:

برای تهیه این ماسک سفید کننده لازم است تا ابتدا 2 قاشق چای خوری، پودر شیر خشک را با دو قاشق چای خوری آب پرتقال و یک قاشق غذاخوری آرد جو به خوبی مخلوط کنید تا کاملا خمیری شود. اگر در این مرحله غلظت مواد شما بسیار باشد می توانید میزان آب پرتقال را افزایش دهید. در گام بعد پوست صورت خود را شسته و به خوبی تمیز و خشک نمایید. سپس از ماسک تهیه شده بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه به همان شکل باقی بماند. در نهایت آن را با آب سرد آبکشی کنید.

مزایای ماسک سفید کننده

شما می توانید از این ماسک سفید کننده خانگی هفته ای دو بار استفاده کرده تا نتایج آن را مشاهده کنید. این ماسک دارای اسید لاکتیک بسیاری است که برای روشن نمودن رنگدانه های پوست کاربرد فراوانی دارند. از سوی دیگر ویتامین C موجود در ترکیب فوق می تواند پوست را نرم و با طراوت نماید.

 2-    ماسک سفید کننده کشک

برای تهیه این ماسک سفید کننده لازم است تا 1 قاشق غذاخوری کشک را به همراه 1 قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی و 1 قاشق غذاخوری غذاخوری آرد جو به خوبی مخلوط نمایید. اگر این ترکیب بسیار غلیظ بود، به آن چند قطره آب اضافه کنید. پس از آنکه صورت خود را به خوبی شسته و خشک نمودید، لازم است تا از ماسک استفاده کرده و آن را بر روی پوست خود پخش نمایید. این ماسک می بایست در حدود 15 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و پس از این مدت با آب سرد شستشو شود. از ماسک سفید کننده کشک می توان بین 2 تا 3 بار در هفته بهره برد. این ماسک سلول های مرده پوست را به راحتی جدا کرده و باعث نرم شدن و آبرسانی به بافت های پوست می شود.

 3-    ماسک سفید کننده آرد گندم

برای تهیه این ماسک سفید کننده می توانید 2 قاشق غذاخوری شیر را به همراه 2  قاشق غذاخوری آرد گندم و نصف قاشق چای خوری زردچوبه، به خوبی مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود پخش نمایید. این ماسک می بایست در حدود 20 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند. و سپس به کمک آب سرد شسته شود. از این ماسک می توان تا 2 بار در طول هفته استفاده کرد. باید در نظر داشت که آرد گندم دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای از بین بردن جای جوش و آکنه بسیار مفید می باشد.

 4-    ماسک سفید کننده برگ نعناع

برای تهیه این ماسک صورت لازم است تا مقداری نعناع را به خوبی له کرده و آن را با کمی آب مخلوط نمایید تا یک مخلوط خمیری شکل ایجاد شود. سپس آن را بر روی صورت خود زده و اجازه دهید تا 20 دقیقه باقی بماند. این ماسک را می توان تا 2 بار در هفته استفاده نمود. با توجه به اینکه میزان آنتی اکسیدان در ماسک مذکور بسیار زیاد است، علاوه بر اینکه می توان تیرگی های پوست را از بین ببرد، گزینه خوبی برای بالا بردن مقاومت پوست نیز می باشد.

ماسک سفید کننده خانگی

 5-    ماسک سفید کننده موز

برای تهیه این ماسک می توانید یک عدد موز له شده را به همراه یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو به خوبی مخلوط کنید. این ماسک می بایست بین 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی بماند. پس از این مدت صورت را با آب سرد شستشو دهید. در ماسک مذکور غنی از مواد غذایی مورد نیاز پوست است. مرطوب کنندگی، براقیت و سفید کنندگی سه فاکتور مهمی است که با ماسک موز می توانید به آن دست یابید. از ماسک موز بین 1 تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین ماسک ضد لک خانگی 

 

 6-    ماسک سفید کننده زردچوبه

ماسک زردچوبه نیز می تواند خاصیت سفیدکنندگی بسیاری برای پوست داشته باشد و هرگونه لکه تیره و زردی را بر روی پوست از بین ببرد. این ماسک خانگی از تولید ملانین مازاد بر روی پوست جلوگیری می کند.. برای تهیه ماسک سفید کننده زردچوبه می توانید 1 قاشق زردچوبه را به همراه 1 قاشق آب خیار یا آب پرتقال مخلوط کرده و بر روی پوست قرار دهید. این ماسک مخصوصا برای پوست های خشک گزینه خوبی می باشند.

ماسک سفید کننده صورت

 7-    ماسک سفید کننده سیب زمینی

این ماسک می تواند تاثیر بسزایی بر روشن نمودن پوست شما داشته باشد. برای استفاده از ماسک لازم است تا آن را حلقه حلقه کرده و سپس بر روی پوست خود به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. در انتها می بایست به مدت 15 دقیقه منتظر بمانید تا به طور کامل، عصاره آن بر روی پوست خشک شود. این ماسک می تواند ضمن روشن نمودن مناطق تیره پوست؛ باعث تخلیه منافذ پوست و تقویت آنها شود. ماسک سیب زمینی برای سفید شدن پوست زیربغل و صورت کاربرد بسیاری دارد. از این ماسک می توان 2 تا 3 بار در هفته استفاده نمود.

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی باماسک‌های ضد جوش خانگی 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :