header

خانه / لیست مطالب آموزشی / ماسک های ضد جوش

ماسک های ضد جوش

تعداد بازدید : 3681 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
ماسک های ضد جوش یکی از روش هایی هستند که به کمک آنها می توان از شر انواع جوش و آکنه خلاص شد. معمولا جوش و آکنه یک نوع التهاب پوستی است که از سن بلوغ نمایان می شوند. البته جوش ها دارای انواع مختلف هستند که می توان به نوع سر سیاه، کیست، سر سفید، عصبی و غیره اشاره نمود.

ماسک های ضد جوش یکی از روش هایی هستند که به کمک آنها می توان از شر انواع جوش و آکنه خلاص شد. معمولا جوش و آکنه یک نوع التهاب پوستی است که از سن بلوغ نمایان می شوند. البته جوش ها دارای انواع مختلف هستند که می توان به نوع سر سیاه، کیست، سر سفید، عصبی و غیره اشاره نمود. دلایل زیادی برای بروز جوش وجود دارد که مواردی چون آب و هوا، ژنتیک، تغییرات هورمونی و مواردی از این قبیل جز آنان می باشد.

از آنجا که با توجه به نوع پوست، ممکن است اثر جوش ها تا مدت ها باقی بماند لذا امروزه ماسک های ضد جوش بسیاری در بازار یافت می شوند که در گام اول از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کنند و در گام دوم اثرات آن را از روی پوست حذف می نمایند. البته خاطرنشان می شویم که شما با پرداخت کمترین هزینه می توانید انواع ماسک های ضد جوش خانگی را در منزل تهیه نمایید که در ادامه به آن پرداخته می شود.

دانستنی های مفید در خصوص جوش:

عموما جوش های پوستی و به صورت کلی بیماری های پوستی به غدد چربی زیر سطح پوست مرتبط می شوند. روزنه های به غدد چربی زیر سطح فوقانی مرتبط هستند که این غدد نیز در ارتباط مستقیم با فولیکول ها می باشند. وظیفه اصلی فولیکول، تولید مایعی است که از طریق آن می تواند سلول های مرده را به سمت بیرون پوست و سطح بدن هدایت کند. حال تصور نمایید که به دلیلی این روزنه ها بسته باشند لذا سلول های مرده در زیر لایه فوقانی تجمیع شده و ایجاد جوش و آکنه می نمایند.
در دوران بلوغ از آنجا که هورمون آندروژن بیش از هر زمان دیگری تولید می شود لذا می تواند یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش باشد. این هورمون در زنان تبدیل به استروژن شده و باعث می شوند تا غدد چربی در زیر پوست؛ چربی بیشتر تولید نمایند. حال تصور نمایید که این چربی ها بیش از حالت معمولی شده، پس دیواره سلولی از بین رفته و منجر به رشد باکتری می شود. در زیر جوش هایی که با ماسک های ضد جوش خانگی می توان آنها را درمان نمود، لیست شده اند:

انواع ماسک های ضد جوش خانگی

 -    سر سفید: عموما به صورت زیر پوستی و ریز می باشند.
 -    سر سیاه: در سطح پوست ایجاد شده و با چشم به راحتی دیده می شوند.
 -    چرکی: قرمز و ملتهب هستند و درون آنها چرک بسیاری موجود است.
 -    نوک تیز: جوش های ریز و سطحی که دارای رنگ صورتی هستند.

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین ماسک‌های ضد لک خانگی 

 

انواع ماسک های ضد جوش خانگی:

همانگونه که در بالا عنوان شد، شما می توانید با تولید ماسک های ضد جوش خانگی از ایجاد جوش بر روی سطح پوست جلوگیری کرده و اثرات آن ها را از بین ببرید. در زیر برخی از انواع ماسک های مذکور ذکر شده اند:

 1-    استفاده از گیاه پاپایا به عنوان ماسک های ضد جوش

گیاه پاپایا می تواند گزینه خوبی برای درمان جوش های ناگهانی و مزاحم باشد. برای تهیه این دسته از ماسک های ضد جوش خانگی لازم است تا در گام اول صورت را به خوبی شسته و خشک نمایید. سپس گیاه پاپایا را به کمک یک همزن به خوبی خرد نمایید تا بخش گوشتی آن با بخش پر آب آن مخلوط شود. سپس این ماسک  را بر روی صورت خود پخش کرده و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه باقی بماند. پس از این مدت آن را با آب ولرم تمیز کنید و برای نرم شدن پوش از کرم های نرم کننده بهره ببرید.

 2-    استفاده از پوست پرتقال به عنوان ماسک های ضد جوش

برای تهیه این دسته از ماسک های ضد جوش به پوست دو عدد پرتقال و مقداری آب نیاز دارید. در گام اول لازم است تا پوست پرتقال به کمک رنده یا آسیاب به خوبی له  و خرد شود. سپس کمی آب را به آن اضافه کنید تا بتوان بر روی صورت پخش مرد. در نظر داشته باشید که صورت شما باید از قبل تمیز و خشک شده باشد. در گام بعدی برای استفاده از این ماسک های ضد جوش، اجازه دهید تا 10 دقیقه رنده پوست پرتقال بر روی صورت شما باقی بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو داده و سپس از کرم های نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از پوست پرتقال به عنوان ماسک های ضد جوش

 3-    استفاده از روغن درخت چای به عنوان ماسک های ضد جوش

به کمک روغن درخت چای، آب و پنبه می توانید یکی از بهترین ماسک های ضد جوش خانگی را با کمترین هزینه تولید کنید. این روغن یک التیام بخش قوی است. برای استفاده از این نوع ماسک های ضد جوش ابتدا صورت خود را به خوبی تمیز کنید. سپس به نسبت 1 به 9 روغن و آب را با یکدیگر مخلوط سازید. در گام بعدی مقداری از مواد را به کمک پنبه بر روی صورت خود پخش نمایید. این ماسک می بایست در حدود 20 دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند. پس از این مدت می توانید با آب ولرم آن را شستشو داده و سپس از کرم های مرطوب کننده برای نرم کردن پوست بهره ببرید.

 4-    استفاده از توت فرنگی و عسل به عنوان ماسک های ضد جوش

برای درست نمودن این دسته از ماسک های ضد جوش می توانید 3 عدد توت فرنگی را به همراه 2 قاشق غذاخوری عسل به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. اگر ماسک شما بسیار غلیظ بود، می توانید چند قطره آب به آن اضافه نمایید. در گام بعدی صورت خود را به خوبی شده و خشک نمایید. سپس ماسک را بر روی پوست خود پخش کنید. این ماسک می بایست حدود 20 دقیقه بر روی صورت باقی بماند. پس از این مدت صورت را با آب ولرم به خوبی تمیز کنید و از کرم های مرطوب کننده برای نرم شدن پوست بهره ببرید.

استفاده از توت فرنگی و عسل به عنوان ماسک های ضد جوش

 5-    استفاده از پوست موز به عنوان ماسک های ضد جوش

پوست موز دارای فواید بسیار زیادی برای پوست می باشد. از این طریق می توان مواد مغذی را به پوست بدن رساند و از سوی دیگر از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری کرد. پس از آنکه پوست موز را بر روی صورت خود قرار دادید، اجازه دهید تا نیم ساعت سپری شود و سپس صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :