header

خانه / لیست مطالب آموزشی / نکات مراقبتی و زیبایی پوست و مو برای آقایان

نکات مراقبتی و زیبایی پوست و مو برای آقایان

تعداد بازدید : 4742 تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
آرایشگاه ها و آرایشگرانی که کار آرایش در محل یا منزل را برای آقایان انجام می دهند، دارای وب سایت هستند و شما می توانید تصاویر و ویدئوهای مدل های مختلف آرایش موی آقایان، روش های نگهداری پوست و مو، رنگ موی آقایان، جدیدترین متدهای تخصصی زیبایی و آرایشگری ارائه شده و هزینه آنها را ببینید.

اغلب سالن های زیبایی مدرن، آرایشگاه ها و آرایشگرانی که کار آرایش در محل یا آرایش در منزل را برای آقایان انجام می دهند، دارای وب سایت هستند و شما می توانید تصاویر و ویدئوهای مدل های مختلف آرایش موی آقایان، روش های نگهداری پوست و مو، رنگ موی آقایان، جدیدترین متدهای تخصصی زیبایی و آرایشگری ارائه شده و هزینه آنها را ببینید. در ادامه برای شما نکات و توصیه های درباره مواردی که گفته شد، بیان می کنیم.

برای مراقبت و زیبایی پوست خود، این توصیه ها را فراموش نکنید!

شما آقایان باید با توجه به نوع پوست خود (معمولی، چرب، خشک، حساس و ...) برای همواره زیبا و جوان ماندن آن، مراقبت های لازم را در نظر داشته باشید و روش های جدید مراقبتی را چه در منزل و چه در آرایشگاه بکار بگیرید.

همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. اگر می خواهید تاثیر آن را ببینید، بعد از اصلاح و یا حمام رفتن، از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. این کار با آبرسانی به پوست، باعث می شود پوست شاداب و جوان بماند.

اگر می خواهید بیرون از خانه بروید، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. اشعه فرابنفش (UV) خورشید، با ایجاد لکه های پیری و چین و چروک به پوست آسیب می رساند. قرار گرفتن طولانی در معرض تابش نور خورشید بدون استفاده از ضد آفتاب حتی منجر به سرطان پوست می شود. کرم ضد آفتاب  را به پوست صورت، گردن و گوش بزنید. کرم ضد آفتابی که با آب پاک نشود یا همان ضد آب بودن برای محافظت بهتر پوست توصیه می شود. از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا (30 و بالاتر) استفاده نمایید و هر دو ساعت یکبار آن را روی پوست تمدید کنید. در کنار استفاده از ضد آفتاب، توصیه می کنیم همیشه کلاه به همراه داشته باشید.

 

شستشوی روزانه پوست به ویژه بعد از ورزش بسیار مهم است. البته سعی کنید برای جلوگیری از خشکی پوست، از پاک کننده و شوینده های ملایم و همچنین آب ولرم برای شستن استفاده کنید.

نکته مهم دیگر، روش اصلاح صورت است. چنانچه دچار جوش بعد از اصلاح و یا سوختگی می شوید، بهتر است از تیغ های یک یا دو لبه استفاده کنید. حتما تیغه را پس از اصلاح بشویید و بعد از چند بار استفاده، تیغه را تعویض کنید. کرم بعد از اصلاح هم فراموش نشود.

 

 این مطلب را از دست ندهید: روتین شستشوی پوست صورت

 

مراقبت و زیبایی پوست و موی آقایان

آقایان از موهای خود مراقبت کنید!

در این مطلب نکات مهمی در مورد مراقبت از موی آقایان مطرح می کنیم تا با رعایت آنها موهای شما همواره در بهترین وضعیت باشد.

  1. اول اینکه برای جلوگیری از ریزش مو، مراقب رژیم غذایی خود باشید. مواد غذایی مهم (مانند گوشت، تخم مرغ، حبوبات، سبزیجات، ماهی، گردو) در تقویت و رشد مو به مقدار کافی مصرف کنید.
  2. شانه کردن مو، استفاده از حالت دهنده های مو، شامپو زدن، خشک کردن مو و ... را به آرامی و با ملایمت انجام دهید، چون باعث افزایش ریزش مو می شود.
  3. روش دیگر برای کاهش ریزش موی سر، این است که با روغن های گیاهی مانند روغن بادام و نارگیل، قسمت های مختلف سر خود را ماساژ دهید. این کار با افزایش جریان خون در سطح سر، مانع از ضعیفی ریشه های مو می شود.
  4. هر روز موهای خود را نشویید. شستن روزانه در طولانی مدت، باعث ضعیف شدن و آسیب به موهای شما می شود. از شامپویی سازگار با نوع موی خود استفاده کنید. اصلا موهایتان را با آب داغ نشویید و از آب ولرم استفاده کنید. نکته مهم اینکه بلافاصله بعد از حمام موها را با حوله خشک نکنید. چون موها آسیب پذیر هستند و همین منجر به ریزش موی بیشتر می شود. همچنین سعی کنید کمتر از سشوار استفاده کنید و اجازه دهید جریان طبیعی هوا، موهای شما را خشک کند.
  5. در استفاده از مواد حالت دهنده مو زیاده روی نکنید. از محصولات فاقد الکل استفاده کنید که آسیب کمتری به موی شما وارد کنند. ضمن اینکه برای زیبایی و مرتب بودن ظاهر، بسته به حجم مو، به طور منظم مثلا ماهی یکبار موهای خود را کوتاه کنید.
  6. در صورت رنگ کردن مو، از رنگ موی با کیفیت و لوازم مناسب استفاده نمایید. البته توصیه می کنیم رنگ موی آقایان توسط آرایشگر انجام شود.

 

موهایم را چه مدلی کوتاه کنم؟

گاهی برای شما هم پیش آمده که به علت شلوغی آرایشگاه، مدت طولانی منتظر بمانید تا نوبت به شما برسد اما در آخر هم از کار آرایشگر و مدل موی خود راضی نبوده باشید؟

نکات زیر را بخوانید تا بتوانید مدل مویی متناسب با چهره و حالت صورت خود انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که مدل موی مناسب آقایان علاوه بر شکل صورت به عواملی مثل حجم موها، نوع و میزان رشد آنها بستگی دارد.

انواع صورت و مدلهای مو

 

انواع صورت ها و مدل موهای مناسب برای آقایان:

  • صورت های گرد هر نوع مدل مویی را می توانند امتحان کنند فقط انتخاب مدل مویی که روی پیشانی ریخته می شود، صورت را گردتر نشان می دهد.
  • ویژگی های صورت های لوزی، چانه های باریک و گونه های برجسته و استخوانی است. مدل موی مناسب برای این صورت ها باید طوری باشد که صورت را کشیده تر نشان دهد. پس بهتر است موها کمی بلند شوند و بالای سر را پوشش دهند به علاوه کوتاهی بغل موها.
  • خصیصه صورت های قلبی شکل، شقیقه بلند است. مدل موی پیشنهادی، مدل موی بلند می باشد.
  • صورت های مثلثی برخلاف صورت های قلبی، دارای فکی پهن و پیشانی باریکی هستند. اگر شما صورتی مثلثی شکل دارید، باید بالای سرتان حجیم تر به نظر برسد پس بهتر است موها را کمی بلند کرده و تکه تکه بزنید.
  • اگر صورت بیضی شکل، بهترین فرم صورت است چون هر مدل مویی به آن می آید.
  • مدل موی مناسب صورت مربعی، مدلی کوتاه است که فاصله دو فرق سر را بلندتر کند.
  • مدل های مختلفی را می توان برای صورت های کشیده انتخاب کرد، فقط موهای جلوی سر خیلی بلند نباشد و موهای بغل نباید زیاد کوتاه شوند.

مدت تقریبا زیادی است که آرایشگاه ها و آرایشگرها، کار اصلاح و آرایش در منزل را انجام می دهند. حتما تبلیغات اینگونه آرایشگاه ها را دیده اید: "خدمات آرایش در محل یا آرایش در منزل در سریعترین زمان و با مناسب ترین قیمت توسط مجرب ترین متخصصان زیبایی".

به این ترتیب، آرایشگر مردانه در محل یا منزل شما حاضر می شود و اصلاح مو، رنگ مو و خدمات تخصصی مراقبت از پوست و مو را مطابق خواست شما انجام می دهد .به همین سادگی! پس مدل موی مناسب صورت خود را انتخاب کنید و آرایشگرتان را به منزل بیاورید...

 

 این مطلب را از دست ندهید: ویتامین‌های تاثیر گذار بر رشد مو کدامند؟ 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :