header

خانه / لیست مطالب آموزشی / چسب مو مضرات و کاربرد آن

چسب مو مضرات و کاربرد آن

تعداد بازدید : 4984 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
چسب مو یکی از مواد فرم دهنده مو است که میتوانید با استفاده از آن موهایتان را به شکل و فرم دلخواه در آورید. چسب مو برای کسانی که دوست دارند تنوعی در حالت موهای خود بوجود بیاورند، بسیار مناسب است. با استفاده از چسب مو، میتوانید موهایتان را به هر شکل و حالتی حتی فرم های فانتزی درآورید.

چسب مو چیست؟

چسب مو یکی از مواد فرم دهنده مو است که میتوانید با استفاده از آن موهایتان را به شکل و فرم دلخواه در آورید. چسب مو برای کسانی که دوست دارند تنوعی در حالت موهای خود بوجود بیاورند، بسیار مناسب است. با استفاده از چسب مو، میتوانید موهایتان را به هر شکل و حالتی حتی فرم های فانتزی درآورید.

البته نمیتوان از این محصول به صورت روزانه استفاده کرد چون ممکن است باعث ایجاد آسیب به ساقه مو شود. استفاده از مواد ترمیم کننده مو بعد از استفاده از چسب مو برای مدت زیاد، برای احیای مو الزامی است.

در اغلب چسب موها برای این که آسیب کمتری به ساقه مو برساند، از روغن زیتون و روغن جوجوبا یا روغن های حالت دهنده، استفاده میکنند. چسب مو حالتی بسیار چسبناک داراست و وقتی که آن را بر روی مو قرار می دهید وضعیت ثابتی را به موهای شما می دهد.

مهم ترین تفاوت واکس مو با چسب مو

از اساسی ترین و در عین حال مهم ترین تفاوت واکس مو و چسب مو در کاربرد است؛ زیرا واکس حاوی مقادیری مواد است که برای نگهداری حالت و فرم دهی آن همچنین درخشان شدن مو مورد استفاده قرار می گیرد اما خاصیت چسبندگی ندارد.

به همین علت نمی توان با استفاده از آن موی مصنوعی به سر خود وصل کنید یا بخش های کم پشت مو را با آن پوشش دهید. توصیه می کنیم برای اتصال موهای مصنوعی بر روی سرتان از چسب مو کمک بگیرید.

چسب مو حالت دهنده یک کدام از موقعیت دهنده هایی است که به صورت سفتی موها را در موقعیت خویش نگه میدارد. همان گونه که می دانید استفاده بیشتر از اندازه و روزمره از حالت دهنده ها و به خصوص واکس مو سبب آسیب موهایتان می شود. هچنین سشوار کشیدن روزمره و تماس مو با حرارت دهنده ها هم آسیب های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

بهترین عمل استفاده هر چه کمتر از این حالت دهنده ها است. همینطور تلاش نمایید تا از تماس چسب مو با ریشه مو دوری کنید. تماس آن با ریشه موهای شما میتواند سبب زخم بیشتر و چه بسا ریزش موها گردد.

موهایتان را کاملا مرتب و زیبا فرم دهید.

آیا استفاده از چسب مو نیازمند مراقب است؟

در شرایطی که بخشی از اشخاصی می باشید که به طور روزمره از چسب مو استفاده میکنید بهتر است قبل از خواب موهایتان را شستشو داده و بوسیله روغن های ویتامینه آن ها را ترمیم فرمائید. استفاده از تولیدات ترمیم کننده پس از به کار گیری واکس حالت دهنده مو کاری بسیار لازم و با اهمیت برای احیای موهایتان می باشد.

ترکیبات شیمیایی این حالت دهنده ها باعث میشود که موها خشک و آسیب پذیر شده و یا این که به علت تماس آن با ریشه موجب ریزش موها گردد. برای داشتن موهایی سالم بهتر است کمتر از این حالت دهندگان مصرف شود. داشتن موهای سالم و قشنگ خواسته تمام اشخاص است. بهتر است از چسب حالت دهنده در مواقع ضروری استفاده شود تا موها درگیر آسیب نگردد.

اگر موهایتان خشک و دارای موخره است بهتر است از چسب مو مخصوص موهای خشک و صدمه دیده استفاده کنید، این محصولات دارای عناصری از جمله عصاره پرتقال و روغن شترمرغ هستند که موها را تغذیه و آبرسانی میکنند و تا 24 ساعت خاصیت حالت دهندگی خود را حفظ میکنند.

ساختار چسب مو:

ساختار کلی چسب مو، از مواد خاص و پیچیده ای ساخته شده که به علت دارا بودن همین مواد اولیه، قدرت چسب مو از ژل مو خیلی بیشتر است. البته، ژل مو برای نگهداری از مو در یک محل مناسب برای یک مدت زمان کوتاه طراحی شده است اما، چسب مو می تواند مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

با استفاده از ساختار خاص چسب مو، می توان بخشی از مو را به آسانی به بخشی دیگر متصل کرد. در این هنگام، قسمتی خاص و منحصر به فرد ایجاد می شود که با نام مجسمه مو شناخته می شود. مجسمه مو همان قسمتی است که شما از چسب استفاده می کنید و بنا به دلایلی، سفت می شوند.

از چسب مو چه زمانی باید استفاده کنیم:

چسب حالت دهنده، حالتی بسیار چسبناک دارد و وقتی که آن را بر روی مو قرار می دهید موهای شما رو در وضعیت ثابتی قرار میدهد. در حالتی که باید از حالت دهنده مو استفاده کنید که قصد دارید حالت موهایتان به صورت ثابت باشد و اصلا تغییری نکند. درصورتی که می خواهید بعدا موهای خویش را شرایط دار نمائید و یا این که حالتش تغییر و تحول یابد بهتر از این فرآورده به کارگیری ننمایید.

همان گونه که می دانید استفاده بیشتر از اندازه و روزمره از حالت دهنده ها و به خصوص واکس مو سبب آسیب موهایتان می شود. هچنین سشوار کشیدن روزمره و تماس مو با حرارت دهنده ها هم آسیب های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

بهترین عمل استفاده هر چه کمتر از این حالت دهنده ها است. همینطور تلاش نمایید تا از تماس چسب مو با ریشه مو دوری کنید. تماس آن با ریشه موهای شما میتواند سبب زخم بیشتر و چه بسا ریزش موها گردد.

مضرات و عوارض استفاده از چسب مو

مضرات و عوارض استفاده از چسب مو:

برای اشخاص زیادی این سوال پیش آمده که عوارض چسب مو چیست؟ در پاسخ به سوال می توان گفت که عوارض چسب مو تقریبا صفر است اما، این محصول همچنان عوارضی برای بدنتان دارد.
 1.    متاسفانه، یکی از عوارض چسب مو که به صورت دائمی هم هست، باعث آسیب رسیدن به منافذ پوستی میشود. این مشکل، یکی از مهم ترین عوارض چسب مو است. چرا که این محصول بسته شدن تنفس سر شما میشود و می تواند به ریشه مو شما آسیب وارد کند.
 2.    از دیگر عوارض چسب مو در فولیکول های مو میباشد. این محصول می تواند آسیب هایی را به فولیکول مو وارد کند.
 3.    از دیگر عوارض چسب مو، میتوان به کشیده شدن مو ها اشاره کرد. اکستنشن هایی که همراه با چسب مو بر روی سر شما وصل و مورد استفاده قرار می گیرند، باعث کشیدگی موهای شما میشوند و ممکن است که به آن آسیب هایی وارد کرده و یا اینکه تعداد آنها را کاهش دهند.
 4.    از جمله دیگر عوارض چسب مو که یکی از مهم ترین عوارض چسب مو شناخته می شود، مشکلات تمیز کردن است. در هنگام تمیز کردن چسب مو از روی سر، شما نمی توانید این کار را به راحتی انجام دهید و این کار خیلی سخت انجام می شود.

 5.    آخرین عوارض چسب مو برای بدن شما، ایجاد لکه های طاسی بر روی موها است. این محصول می تواند لکه های طاسی را بر روی قسمت های مختلف مو ایجاد کرده و گاهی اوقات باعث سردرد شما شود.

جداسازی چسب مو چگونه است؟

قطعا از خود سوال پرسیده اید که در صورت استفاده از چسب مو، چگونه آن چسب را از موی خود جدا کنید و روش آن به چه صورت است؟ آیا با آب خالی میتوان استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای جدا کردن چسب مو از سر خود، شما نیازی به استفاده از دستگاه و یا محصول خاصی را ندارید. شما می توانید به راحتی و با استفاده از شامپوهایی که برای جداسازی چسب مو ساخته شده اند، این محصول را جدا کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :