header

خانه / لیست مطالب آموزشی / چگونه خط گردن همسرتان را در خانه مرتب کنید؟

چگونه خط گردن همسرتان را در خانه مرتب کنید؟

تعداد بازدید : 11982 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
خط گردن مرتب در آقایان نشان دهنده استایل شیک و آراسته یک فرد می باشد. عموما موها در ناحیه گردن سریعا رشد می نماید لذا آقایان از رفتن مکرر به آرایشگاه ها و مرتب نمودن این بخش امتناع می کنند. لذا هر خانم لازم است تا با اصول مرتب نمودن خط گردن آشنا شود تا در مواقع لزوم بتوان این ناحیه را تمیز کرد.

خط گردن مرتب در آقایان نشان دهنده استایل شیک و آراسته یک فرد می باشد. عموما موها در ناحیه گردن سریعا رشد می نماید لذا آقایان از رفتن مکرر به آرایشگاه ها و مرتب نمودن این بخش امتناع می کنند. لذا هر خانم لازم است تا با اصول مرتب نمودن خط گردن آشنا شود تا در مواقع لزوم بتوان این ناحیه را تمیز کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما با نحوه منظم کردن خط گردن و باید ها و نباید های آن آشنا نماییم.

خط پشت گردن چیست؟

موها همواره تا روی گردن رشد می نمایند. در این شرایط خط موی گردن از جمله مواردی است که قادر می باشد تا مدل موهای شما را تغییر داده و بهبود ببخشد. لذا توجه نمایید که علاوه بر استایل موها، نوع ریش، اندازه موها و غیره حتما به خط پشت سر خود نیز توجه نمایید.

نکات مهم برای پیرایش انواع خط گردن ها

به صورت کلی برای خط پشت سر خود؛ سه مدل اساسی و مهم وجود دارد. خط انداختن می تواند به صورت لبه دار، فید یا دایروی باشد. در نوع لبه دار، باید تلاش نمود ا محل رویش موها به صورت لبه دار بر روی گردن دارای زاویه شوند. در انواع دایروی نیز حالت لبه دار پیاده سازی می گردد اما با این تفاوت که پشت سر گرد خواهد شد. در خط گردن فید، لازم است تا موها را به صورت پله ای کوتاه نمود البته تلاش کرد که هیچ گونه خطی بین لایه های مو به وجود نیاید.

در حال حاضر خط گردن فید دارای علاقه مندان زیادی است زیرا می توان به صورت ملایم از تراکم موها کم نمود تا به آن شیب مناسب بخشید. در نوع دایره ای نیز تلاش بر این است که در فاصله بین دو گوش یک قوس ملایم ایجاد کرد. البته باید توجه کرد که این قوس نمی بایست بیش از اندازه بالا رود زیرا گردن را بلندتر از حد معمول نشان می دهد. نوع لبه دار نیز دارای محبوبیت خاصی است و عموما تلاش می شود تا یک مستطیل را بر روی گردن پیاده سازی نمود.

 

 این مطلب را از دست ندهید: کوتاهی موی سالمندان در منزل 

 

اشتباهات رایج در زمان اصلاح خط گردن در منزل:

بسیاری از افراد که اقدام به تمیز نمودن خط گردن در منرل می نمایند، با مشکل عدم تقارن و کج بودن خط گردن روبرو می شوند لذا در زیر موارد و نکات مهم برای جلوگیری از این اشتباهات درج شده است:

  • اگر از دسته تیغ برای کوتاه نمودن و مرتب نمودن خط گردن استفاده می کنید به هیچ وجه آن را محکم نگیرید. همچنین تلاش نمایید تا سر تیغ به صورت آزاد و به سمت بیرون باشد.
  • هیچگاه بدون شانه نمودن موهای روی گردن اقدام به کوتاهی نکنید زیرا این کار موجب کج شدن خط گردن خواهد شد.
  • برای اینکه خط به خوبی بر روی گردن ایجاد شود لازم است تا زاویه 35 درجه با پوست ایجاد نماید لذا خواباندن دست بر روی پوست گردن باعث فید شدن خط گردن می شود.

ابزار های مهم برای مرتب نمودن خط گردن در منزل:

در روش هاس سنتی برای اینکه بتوان خط گردن آقایان را مرتب نمود از تیغ شانه و قیچی یا ماشین های اصلاح استفاده می گردید اما این مواردی دارای یک عیب بزرگ بودند و آن هم این مهم بود که در صورت اشتباه و کوتاه نمودن بیش از حد، امکان اصلاح وجود نداشت.

شابلون برای مرتب نمودن خط گردن

به همین دلیل در صنعت آرایشگری نوین از ابزار های مخصوص استفاده می شود که می توان به کمک آنها پشت گردن و خط رویش مو ها را با بیشترین دقت و کمترین اشتباه تمیز و مرتب نمود. یکی از این ابزار شابلون سیلیکونی انعطاف پذیر است که همانند یک خط کش عمل نموده و میزان کوتاهی را به شما نشان می دهد.

از جمله مزایای استفاده از این شابلون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابل استفاده در سفر
  • استفاده آسان
  • بدون لغزش
  • قابلیت اندازه شدن با سایز سر 

برای استفاده از این شابلون آن را به دور سر پیچیده و موها را به خوبی شانه بزنید. سعی کنید تا کش ها سفت کننده ابلون محکم باشند تا هیچ گونه لغزشی ایجاد نشود. سپس موهای بیرون زده از شابلون را با تیغ، موزر یا قیچی تمیز نمایید.


نحوه کوتاهی موی مردانه با ماشین موزر در منزل


نکات مهم برای پیرایش انواع خط گردن ها:

  • اگر مایلید که پشت گردن شما به صورت لبه دار یا دایره ای مرتب شود، در نظر داشته باشید که لازم است به صورت دوره ای این کار را انجام دهید زیرا رویش موها در این روش بسیار سریع است. این دو مدل برخلاف مدل فید بر روی گردن اجرا می شوند لذا بلند تر از مدل فید است. در مدل فید موها به تدریج کم پشت شده و سپس نا پدید می گردند لذا تنها نیاز است تا بخش پایینی موها را کمی مرتب نمود.
  • اگر می خواهید تا گردن شما کوتاه تر و پهن تر نشان داده شود و اگر بالاتنه بلند و لاغری دارید، پیشنهاد می گردد تا از خط گردن های لبه دار بهره ببرید. این مدل به شما کمک می نماید تا ارتفاع گردن خود را پوشانده و از بلندی آن بکاهید.
  • در مقابل برای افراد کوتاه قد یا افرادی که دارای بالاتنه پر هستند، عموما پیشنهاد می گردد تا از خط های پشت گردن دایره ای استفاده نمایید. به کمک این مدل می توانید از یک سو موها را پرپشت تر نشان داده و از سوی دیگر گردن را به صورت کشیده تر به نمایش بگذارید. در این صورت برای بیننده از پشت گردن، این احساس به وجود می آید  که موهای پشت شما بلندتر است.
  • اما بین تمام مواردی که در بالا عنوان شد، خط گردن های فید یا باریک انتخاب معقولانه تری هستند زیرا می توانند به خوبی با هرگونه مدل موهایی سازگار شوند. از همین جهت بین افراد جوان این مورد دارای طرفداران بسیاری است.

جمع بندی:

کوتاه نمودن موهای پشت گردن و آراستن آن، کار دشواری در منزل نمی باشد اما باید در نظر داشت تا با توجه به فرم بدن کدام مدل می تواند پاسخگو باشد. اگر برای انتخاب بین مدل های مختلف دچار سردرگمی شدید، پیشنهاد می گردد تا از انواع فید یا باریک استفاده نمایید زیرا این مدل را می توان در هر طیف سنی و با هرگونه مدل موهایی پیاده سازی نمود.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :