header

خانه / لیست مطالب آموزشی / کوتاهی موی سالمندان در منزل

کوتاهی موی سالمندان در منزل

تعداد بازدید : 3822 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
کوتاهی مو در خانه یکی از خدمات آرایشگری است که این روزها بسیار رایج شده است. این مورد برای افراد سالمند که به دلایل شرایط جسمی امکان حضور پیدا کردن در آرایشگاه را ندارند، بیش از سایر اشخاص دیده می شود. کوتاهی مو در خانه کار پیچیده ای نیست و با اندک مهارت می توان بر آن مسلط شد

کوتاهی مو در خانه یکی از خدمات آرایشگری است که این روزها بسیار رایج شده است. این مورد برای افراد سالمند که به دلایل شرایط جسمی امکان حضور پیدا کردن در آرایشگاه را ندارند، بیش از سایر اشخاص دیده می شود. کوتاهی مو در خانه کار پیچیده ای نیست و با اندک مهارت می توان بر آن مسلط شد. در ادامه نحوه کوتاهی مو سالمندان در منزل به صورت مرحله به مرحله عنوان شده است.

آشنایی با نحوه کوتاهی مو افراد مسن در منزل:

همانگونه که در بالا نیز بیان شد، کوتاهی مو در منزل این روزها بسیار پرطرفدار است اما شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که چگونه می توان بر این مهارت مسلط شد؟ در ادامه روش های این نوع از خدمات آرایشگری ذکر شده است که می توانید از آن بهره ببرید.

 1-    ابتدا مدل مو را انتخاب کنید.

اولین مرحله در این این نوع اصلاح، مشخص نمودن مدل موها است. برای انتخاب یک گزینه عالی می بایست حتما از مشتری خود در خصوص اندازه مو، مدل مد نظر وی سلیقه و دیدگاه او سوالاتی را مطرح سازید. ممکن است که او بخواهد کاملا مدل مو خود را تغییر دهد یا تنها نوک موها را کوتاه کند. با این توضیحات می توان دریافت که در کوتاهی مو در منزل، تعامل با مشتری بسیار مهم است. توجه داشته باشید که برای اصلاح می بایست سر را به 7 قسمت تقسیم کنید. با این نوع تقسیم بندی می تواند متوجه منظور مشتری از میزان کوتاهی شوید.

آشنایی با نحوه کوتاهی مو افراد مسن در منزل:

البته شما در حین کوتاهی نیز می توانید با مشتری صحبت نموده و نظر وی را جویا شوید تا نتیجه کار مورد قبول وی باشد.

 2-    فرم صورت و حجم موها را بررسی کنید.

در آرایشگری بسیار مهم می باشد که شما با انواع فرم های صورت و مدل موهای سازگار با هر نوع فرم صورتی را بدانید. با این توضیح لازم است تا به خاطر داشته باشید برای افراد کهنسال که دارای موهای کم پشت تری می باشند، مدل های امروزی کوتاهی مو، گزینه خوبی نیستند زیرا این نوع مدل ها بر روی موهای پرپشت پاسخگویی بهتری دارند.

 3-    دقت و صرف زمان کافی:

در این نوع از اصلاح مو لازم است تا تمرکز لازم را داشته و هیچ گونه عجله ای نداشته باشید. لرزش دست، عدم تمرکز و استفاده از وسایل اصلاح نامناسب ممکن است که نتیجه کار شما را خراب نماید. توجه نمایید که کوتاهی مو در منزل نیز همانند کوتاهی در آرایشگاه نیاز به وسایل خاص دارد. به طور مثال، بکارگیری صندلی مناسب با ارتفاع خوب می تواند شرایط مانور بهتری را برای شما فراهم سازد. استفاده از قیچی تیز و شانه مناسب نیز از دیگر وسایل حداقلی می باشد که برای کوتاهی به آن نیاز خواهید داشت.

کوتاهی مو با ماشین اصلاح

 4-    کوتاهی مو با ماشین اصلاح:

روش های مختلفی برای کوتاه کردن موها وجود دارد. یکی از راهکار های آسان و البته سریع، کوتاهی مو با ماشین اصلاح است. ماشین اصلاح می تواند موهای کنار گوش و پشت سر را به راحتی و به صورت یکدست کوتاه نماید. اما هنگام استفاده از این ابزار باید به نکات زیر توجه کنید:
 -    اگر مشتری شما موهای خیلی کوتاه را نمی پسندد باید از شانه شماره 6 بهره ببرید.
 -    اگر مدل کلاسیک را برای کوتاهی انتخاب نمودید حتما از شانه های شماره 3 یا 4 استفاده کنید.
 -    اصلاح مو را از بخش پایین گردن شروع کنید و کم کم بالا روید. توجه نمایید که پس از هر بار کوتاهی بازگشته و یک دست بودن موها را بررسی نمایید. توجه نمایید که در این روش برای موهای جلوی سر می توانید از قیچی بهره ببرید.
 -    برای کوتاهی مو کنار گوش، نکته مهم این است که خط موها را تا حد ممکن بالا برده و از گوش فاصله دهید. اگر ماشین اصلاح را به پهلو بگیرید به راحتی خواهید توانست به این هدف دست یابید.
 -    اگر مایل هستید تا در زمان کوتاهی بین موهای شما خطوطی دیده شود. لازم است تا پس از یک دور اصلاح از شانه کوتاه تری بهره برده و بین دو خط را دوباره اصلاح نمایید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: کوتاهی موی نوزاد در منزل 

 

5-    کوتاهی مو با قیچی:

در این نوع از اصلاح مو لازم است تا ابتدا موها را به خوبی نمدار نموده و آنها را به سمت جلو شانه بزنید. برای اینکه کوتاهی در این روش به صورت یک دست باشد لازم است تا یک خط فرضی در راستا تیغه بینی به بالا در ذهن خود تجسم کرده و موها را به دو بخش تقسیم کنید. سپس حجم مناسبی از موهای یک راستا را بالا آورده و بین انگشتان میانی و اشاره خود بگیرید. هم اکنون قادر خواهید تا حد مد نظرتان کوتاهی را انجام دهید. در نظر داشته باشید که در این نوع از اصلاح مو گاها نیاز است تا قیچی را مایل بگیرید که موها یکدست کوتاه گردند. پس از آنکه کل موهای دو طرف خط فرضی خود را کوتاه کردید، نوبت به آن است که موها را به سمت جلو شانه کرده و مجدد آن را بین دو دست خود گرفته و سپس آن را کوتاه و یکدست کنید.

نکات کوتاهی مو در منزل:

همانند کوتاهی با ماشین اصلاح؛ در این نوع از کوتاهی ها نیز نباید هیچ گونه خطی بین بخش های مختلف مو وجود داشته باشد. لذا می توانید موها را شانه زده و مرتب کنید. در این حالت هر کجا که خطی مشاهده می نمایید، موها را به بیرون بکشید و بین دو دست خود بگیرید و سپس با قیچی محل مورد نظر را مرتب یا به اصطلاح نوک گیری کنید.

نکات کوتاهی مو در منزل:

 -    در نظر داشته باشید که حین اصلاح مو برای افراد سالمند، اگر که از ماشین اصلاح بهره می برید، لازم است تا موها خشک باشد اما جهت اصلاح با قیچی، می بایست موها را نمدار نمایید.
 -    اگر در اطراف سر خطی مشاهده می کنید می توانید از تکنیک ماشین بر روی شانه بهره برده و ابتدا موها را شانه زده و سپس موارد اضافی را تمیز کنید.
 -    اگر می خواهید تا موها به صورت یکدست کوتاه شود. می بایست هر منطقه را یکبار کوتاه کنید، تکرار کوتاهیی در یک محل به دفعات، موجب می شود تا تقارن از بین رود.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :