header

خانه / لیست مطالب آموزشی / کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی

کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی

تعداد بازدید : 1354 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
کوچک کردن بینی و فرم دادن به آن، این روزها بسیار مورد توجه است. فرقی نمی کند فرد زن باشد یا مرد، داشتن بینی خوش تراش جز یکی از فاکتور های زیبایی محسوب می گردد. جالب است که بدانید فقط در سال 2018 بیش از 17 میلیون عمل جراحی زیبایی در ایالات متحده انجام شده است.

کوچک کردن بینی و فرم دادن به آن، این روزها بسیار مورد توجه است. فرقی نمی کند فرد زن باشد یا مرد، داشتن بینی خوش تراش جز یکی از فاکتور های زیبایی محسوب می گردد. جالب است که بدانید فقط در سال 2018 بیش از 17 میلیون عمل جراحی زیبایی در ایالات متحده انجام شده است. بیشتر این روش ها شامل جراحی بینی و کوچک کردن آن از طریق عمل های زیبایی است. افراد نسبت به داشتن بینی کوچک عموما وسواس نشان می دهند و این امر آنها را وادار می کند که چندین عمل جراحی انجام دهند.

با این حال، این جراحی ها برای کوچک کردن بینی خطرات زیادی برای صورت فرد به همراه دارد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند نتیجه جراحی را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال جراحی می تواند جای زخم های دائمی ایجاد کند. به همین دلیل است که اکثر مردم کوچک کردن بینی به کمک روش های غیر جراحی را انتخاب می کنند. تنها مشکل این است که مردم در این خصوص آگاهی لازم را ندارند که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در زیر بهترین روش ها برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی ذکر شده است.

آشنایی با روش های کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی:

آشنایی با روش های کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی:

همان گونه که در بالا ذکر شد، با توجه به عوارض جراحی بینی، امروزه استقبال زیادی از سایر روش های جایگزین که نیاز به جراحی ندارند، شده است. در زیر می توانید برخی از این روش ها را مطالعه نمایید.

1. کوچک کردن بینی به کمک فیلر:

این مورد در حال حاضر بهترین روش برای دستیابی به بینی کوچک بدون جراحی است زیرا نتایج دائمی دارد. جالب است بدانید که در بین روش های بدون جراحی، بازخورد آن نیز بسیار سریعتر می باشد. در این راهکار با تزریق فیلر بینی به قسمت های انتخاب شده، تلاش می نمایند تا به آن فرم دهند. معمولا تزریق ها به صورت دوره ای است و عوارضی نیز برای بدن ندارد.

جالب است که بدانید، سیستم ایمنی بدن با این تزریق ها فعال نمی شود و جای نگرانی نیز وجود ندارد. ژل های تزریق شده پس از مدتی جذب بدن می شود و بافت های ماهیچه ای بر روی آنها شکل می گیرد لذا بینی به خوبی فرم می گیرد. در انتخاب این روش همواره باید دقت داشته باشید که پزشک معالج شما، دانش لازم را داشته باشد. در غیر این صورت امکان عفونت و اشتباه وجود دارد.

کوچک کردن بینی با ورزش

2. تمرینات تنفسی انجام دهید:

با این روش می توانید به آرامی اقدام به کوچک کردن بینی خود نمایید. اگر می خواهید بینی تیز تری نسبت به بینی قبلی داشته باشید، استفاده از این روش بسیار موثر است. کاری که شما انجام می دهید این است که یک سوراخ بینی خود را مسدود کنید و از سوراخ آزاد نفس بکشید. در حین انجام این کار باید بنشینید. برای انجام این ورزش باید بنشینید تا آرام باشید و بتوانید عمیق تر از حد معمول نفس بکشید.
بعد از 8 ثانیه تنفس از یک سوراخ بینی، همین کار را با دیگری انجام دهید.

3. بینی خود را تکان دهید:

یک روش دیگر برای کوچک کردن بینی که در طولانی مدت جواب می دهد، تکان دادن آن است. تکان دادن بینی شما آسان است اما نتایج باورنکردنی ارائه می دهد. اگر بقیه صورت را ثابت نگه دارید و تنها بینی خود را تکان دهید، موجب می شود تا عضلات ان سریع تر حرکت نمایند. کار خود را با باز کردن سوراخ های بینی تا جایی که می توانید، شروع کنید. این کار طاقت فرسا است، اما این نکته در تمرین بسیار مهم است. حرکت فوق بر روی عضلات اطراف پایه بینی شما تأثیر می گذارد.
همانطور که در بالا ذکر شد، باید اطمینان حاصل کنید که هنگام تکان دادن بینی، صورت شما حرکت نمی کند. تکرار این کار به صورت روزانه نتیجه بهتری خواهد داشت. هر روز انجام این کار به مدت 5 دقیقه یا بیشتر به شما کمک می کند تا نتایج سریع تری نیز بدست آورید.

4. بیشتر اوقات لبخند بزنید:

لبخند زدن می تواند بینی شما را صاف تر کند. این کار آسان است و می توانید هر زمان که بخواهید در طول روز این عمل را انجام دهید. همچنین به دلیل راحتی یک روش عالی است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لبخند بزنید و بینی خود را به سمت بالا فشار دهید. با این کار عضلات اطراف بینی شما منقبض می شوند. لبخند زدن هنگام انجام این کار باعث کشش عضلات اطراف ناحیه بینی می شود.
با این کار عضلات به سمت پایین کشیده می شوند و باعث می شوند بینی صاف تری داشته باشید. بعد از انجام این کار، تا جایی که می توانید عمیق استنشاق کنید. سپس تا می توانید هوا را بیرون دهید.

کوچک کردن بینی به صورت طبیعی

5. ماساژ بینی:

ماساژهای خاصی وجود دارند که می توانید برای تغییر شکل و کوچک کردن بینی خود انجام دهید. آنچه در این مورد جالب است این است که با انجام ماساژهای مختلف می توانید نتایج متفاوتی بدست آورید. به عنوان مثال اگر بینی باریک تری می خواهید، می توانید ماساژ خاص مربوط به آن را انجام دهید.
این ماساژ شامل استفاده از 2 انگشت بر روی هر دست است. از نوک بینی خود شروع کنید و به سمت پایین طرفین بینی بروید. این کار را در حالی انجام دهید که با یک دست در راستای حرکت عقربه های ساعت و با دست دیگر در خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ می دهید.این حرکت برای رهایی از میگرن نیز عالی است.
ماساژ دیگری وجود دارد که به شما کمک می کند تا ظاهر بینی خود را تیز کنید. این ماساژ بر خلاف ماساژ دیگری است که در بالا ذکر شد. شما از کناره های بینی خود شروع می کنید، سپس به سمت نوک بینی می روید.
هنگام انجام این ماساژ نیازی به هیچ حرکتی با انگشتان خود ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام ماساژ بینی خود مقداری فشار وارد کنید. با انجام این کار می توانید بینی خود را شکل دهید. با این ماساژها نباید انتظار نتیجه سریع داشته باشید. هرچه بیشتر انجام دهید نتایج سریع تر نشان داده می شوند.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :