header

ماسک ضد لک

تعداد بازدید : 3897 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
ماسک ضد لک یکی از مواردی است که غالبا بانوان از آن استفاده می نمایند تا پوست آنها صیقلی تر و روشن تر به نظر برسد. همه افراد مایل هستند تا زیبا به نظر برسند. در همین راستا برا حذف لکه های قهوه ای و آثار جوش و آکنه از انواع ماسک های طبیعی و شیمیایی که در بازار وجود دارند، استفاده می کنند.

ماسک ضد لک یکی از مواردی است که غالبا بانوان از آن استفاده می نمایند تا پوست آنها صیقلی تر و روشن تر به نظر برسد. همه افراد مایل هستند تا زیبا به نظر برسند. در همین راستا برا حذف لکه های قهوه ای و آثار جوش و آکنه از انواع ماسک های طبیعی و شیمیایی که در بازار وجود دارند، استفاده می کنند. اما با توجه به اینکه پوست اندام حساسی است و هرگونه ترکیباتی با آن سازگار نیست لذا افراد در انتخاب ماسک ضد لک مناسب با پوست خود با چالش های بسیاری همراه هستند. در همین راستا در این مقاله تلاش می شود تا روش های ساخت انواع ماسک ضد لک خانگی عنوان شود.

تهیه ماسک ضد لک خانگی:

استفاده از انواع ماسک ضد لک خانگی باعث می شود تا افراد دارای پوست های شفاف و صیقلی باشند. شما می توانید با استفاده از دستورالعمل های زیر انواع این ماسک ها را با کمترین هزینه در منزل با کوتاه ترین زمان تهیه کنید:

1-    ماسک لیمو:

آبلیمو می تواند به عنوان یک ماسک ضد لک خوب عمل نماید. اسید در واکنش با رنگدانه ها موجب می شود تا کم کم این رنگ ها کم رنگ شده و از بین روند. به همین دلیل عموما عنوان می شود که آبلیمو باعث روشن شدن پوست می شود. از سوی دیگر ویتامین c موجود در این ماده طبیعی باعث شفافیت و براقیت پوست می گردد.

آموزش تهیه ماسک ضد لک

برای تهیه این ماسک ضد لک لازم است تا چند عدد لیمو ترش را به صورت ورقه ورقه تقسیم کرده و آن را بر روی لکه های پوستی خود قرار دهید. اجازه دهید تا نیک ساعت لیمو ها به همان شکل باقی بمانند. پس از این مدت می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. در نظر داشته باشید که پس از استفاده از این ماسک، بلافاصله در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا این کار باعث آفتاب سوختگی پوست شما خواهد شد.

2-    استفاده از ماسک لیمو و شکر:

یکی دیگر از انواع ماسک ضد لک که می توانید از آن بهره ببرید و خاصیت لایه برداری دارد، ترکیب آبلیمو تازه و شکر است. برای تهیه این ماسک لازم است تا یک عدد لیمو را آب گرفته و حدود 3 الی 4 قاشق غذاخوری به آن شکر اضافه نمایید تا مخلوط شما کاملا خمیری شود. در این وضعیت می توانید آن را بر روی صورت خود پخش کرده و اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند. پس از این مدت به کمک آب ولرم صورت خود را شست و شو دهید. در مرحله آخر از استفاده ماسک مذکور، توصیه می شود تا از نرم کننده بر روی پوست خود بهره ببرید تا پوست شما خشک نشود.

3-    ماسک جعفری:

گیاه جعفری و ترکیبات آن به راحتی می توانند لکه های قهوه ای را از روی پوست حذف نمایند. برای اینکه از خواص این گیاه به عنوان ماسک ضد لک استفاده نمود، لازم است تا برگهای آن را از ساقه جدا نمود و به صورت ریز آسیاب کرد سپس برای آنکه بتوان به آن ساختار خمیری بخشید، می توان مقداری عسل و آبلیمو نیز به آن اضافه کرد و تمام موارد را مخلوط نمود و بر روی صورت پخش کرد. این ماسک می بایست تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و پس از آن با آب سرد شستشو شود. در نهایت می توان برای نرم شدن صورت از کرم های مرطوب کننده بهره برد.

نکات تهیه ماسک ضد لک خانگی

4-    استفاده از آب پیاز:

آب پیاز برای روشن شدن و شفافیت پوست بسیار مفید می باشد. برای اینکه بتوان از مزایای این ماده طبیعی استفاده کرد، لازم است تا پیاز را به کمک رنده ریز به خوبی له نمود تا آب آن جدا شود. سپس به آن مقداری عسل و آبلیمو نیز اضافه کرد و به مدت 30 دقیقه بر روی پوست قرار داد. این ماسک طبیعی برای از بین بردن لکه هایی که به تازگی بر روی پوست ایجاد شده اند، بسیار مفید می باشد.

5-    ماسک سیب:

اگر مایل هستید تا خونرسانی به سلول های پوست بهتر شود و با طراوت به نظر برشند، می توانید از ماسک سیب استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک لازم است تا یک سیب را به همراه مقداری شیر و آب دو عدد لیموی تازه به همراه دو قاشق شکر در داخل میکسر ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس از مواد مخلوط شده بر روی صورت خود پخس کنید و اجازه دهید تا نیم ساعت به همان شکل باقی بماند. پس از این مدت می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو داده و از کرم های نرم کننده استفاده کنید. این ماسک ضد لک دارای ساختار لطیفی است و عموما برای انواع پوست ها می توان از آن استفاده کرد.

تهیه ماسک ضد لک خانگی

6-    ماسک گوجه فرنگی:

این ماسک، یک ماسک همه کاره است. با استفاده از ماسک فوق می توان لایه برداری، ضد لک و نرم کنندگی را تجربه نمود. برای تهیه این ماسک ابتدا می بایست  2 عدد گوجه فرنگی را پوره نموده و آب آنها را جدا کرد. در گام بعدی می توانید آب یک عدد لیموی تازه را به آنها اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. برای اینکه ماسک ضد لک شما حالت خمیری به خود بگیرید لازم است تا آرد جو را با کمی آب مخلوط کرده و به مواد مرحله قبل اضافه کنید. در انتها نیز می بایست 2 قاشق عسل و مقداری جوش شیرین به مواد ماسک اضافه کنید تا خاصیت لایه برداری داشته باشد.

برای استفاده از این ماسک ضد لک می توانید آن را بر روی لک های صورت خود پخش کنید و پس از 30 دقیقه با آب سرد به خوبی تمیز نموده و خشک کنید. در نهایت از یک نرم کننده ملایم برای آبرسانی به بافت های پوست بهره ببرید.

جمع بندی:

به صورت کلی استفاده از ماسک ها برای پوست بسیار مفید می باشند زیرا می توانند بافت های پوست را تغذیه کرده و به شادابی و طراوت آن کمک کنند. در این مقاله تلاش شد تا روش تهیه چند ماسک ضد لک آسان خانگی عنوان شود که افراد بتوانند از آن بهره ببرند.

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین ماسک‌های سفید کننده خانگی 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :