header

خانه / لیست مطالب آموزشی / اصطلاحات آرایشگری زنانه و مردانه

اصطلاحات آرایشگری زنانه و مردانه

تعداد بازدید : 1555 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
آرایشگری هم همچون دیگر مشاغل دارای یک سری لغات و اصطلاحات اختصاصی میباشد. دکلره، آمبره و هم چنین آرایش اروپایی، خلیجی، سوفستیک، عربی و… . از رایج ترین کلمات در آرایشگاه هستند. اساسا کلمه آرایش به مفهوم افزودن است در حالیکه واژه پیرایش ارتباط با کاستن و حذف دارد. به این ترتیب آرایش و پیرایش از اصطلاحات آرایشی کاملا متفاوت هستند که گاهی به جای یکدیگر هم استفاده می شوند.

آرایشگری هم همچون دیگر مشاغل دارای یک سری لغات و اصطلاحات اختصاصی میباشد. دکلره، آمبره و هم چنین آرایش اروپایی، خلیجی، سوفستیک، عربی و… . از رایج ترین کلمات در آرایشگاه هستند. اساسا کلمه آرایش به مفهوم افزودن است در حالیکه واژه پیرایش ارتباط با کاستن و حذف دارد. به این ترتیب آرایش و پیرایش از اصطلاحات آرایشی کاملا متفاوت هستند که گاهی به جای یکدیگر هم استفاده می شوند. ما در این مقاله قصد داریم از اصطلاحات پر کاربرد در آرایشگاه مردانه و زنانه باهاتون صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

اصطلاحات آرایشگری زنانه:

اصطلاحات آرایشگری زنانه به نسبت اصطلاحات آرایشگری مردانه پیچیده تر است. به همین دلیل ابزار ها و تکنیک های بسیاری در آن وجود دارد. از همین رو دارای لغات تخصصی بسیاری است که در زیر به برخی از پرکاربردترین اصطلاحات آرایشگری زنانه اشاره شده است:

متعادل سازی چهره:

در واقع این اصطلاح به معنی پوشاندن و رفع عیوب چهره و انجام دادن تکنیک هایی به منظور متعادل کردن چهره برای ایجاد هماهنگی بین اجزای صورت است. در این روش از روش هایی همچون کانتورینگ و استروبینگ استفاده می شود. متعادل سازی چهره یکی از مهمترین اصطلاحات آرایشگری زنانه می باشد.

گریم زنانه:

گریم یک نوع آرایش زنانه به حساب می آید که در تمامی آرایش های زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک از فنونی همچون: شناخت آناتومی چهره، پاک سازی، متعادل سازی، سایه و روشن و غیره استفاده می شود که این مورد هم یکی از انواع رایج اصطلاحات آرایشگری زنانه به حساب می آید.

سایه اروپایی:

سایه اروپایی به عنوان  یکی از انواع اصطلاحات آرایشگری زنانه به این امر دلالت می کند که بخش داخلی چشم و زیر ابرو ها روشن تر از گوشه خارجی چشم است که تیره رنگ خواهد بود. ملاک این نوع سایه استفاده از رنگ های ملایم است.

سایه عربی

سایه عربی:

در این نوع آرایش از رنگ های تند استفاده می شود و با رنگ های تیره در گوشه چشم شناخته می شود. عموما از سایه عربی برای افرادی استفاده می شود که استخوان بالای پلک آنها برآمده نباشد.

سایه هندی:

این واژه در آرایشگری به معنای استفاده از رنگ های گرم و خط چشم های بسته است. رنگ هایی چون سبز، زرد، نارنجی و غیره در این آرایش بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

سایه سوفستیک:

به نوعی سایه های چشم بدون قانون که ظاهری فشن و شلوغ دارد، عنوان می شود.

دکلره نمودن موها:

این واژه در حرفه آرایشگری به معنای از بین بردن رنگدانه های رنگی مو و بی رنگ کردن آن ها در پایه های مختلف است.

دکوپاژ مو:

به تکنیک پاک نمودن رنگ مو قبلی که دارای دکلره ضعیف است، می گویند. که با انجام این فن شخص میتواند که از رنگ های بیشتری برای موهای خود انتخاب و استفاده کند.

براشینگ:

اگر شما موهای خود را با کمک وسایل گرمایشی همانند برس، سشوار و … حالت دهید و صاف نمایید، از تکنیک براشینگ استفاده نموده اید.

هایلایت مو

هایلایت مو:

این اصطلاح در آرایشگری زنانه به معنای رنگ و مش نمودن همزمان موها گفته می شود. در این روش پس از هایلایت، موها به صورت سایه و روشن میشود و چهره را زیباتر می نماید.

بیگودی موها:

به این تکنیک در آرایشگری زنانه پرمنات نیز گفته می شود که به معنای فر نمودن یا مجعد نمودن موها می‌باشد. از جمله وسایلی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، بابلیس و بیگودی مو است.

تکنیک های آرایشگری زنانه

میزانپلی مو:

آرایش نمودن موها به کمک بیگودی و ایجاد حالت های پل مانند در مو را میزانپلی گویند.

شینیون:

در آرایشگری زنانه، به جمع نمودن موها در بالای سر و فرم دادن به آنها، شینیون مو گفته می شود.

مانیکور ناخن:

به تمیز کردن ناخن، جدا کردن پوست های مرده اطراف ناخن، شکل داده به لبه آن و به صورت کلی فرم دادن به ناخن، مانیکور گفته می شود.

پدیکور:

به فرآیند مانیکوری که بر روی ناخن های پا انجام می شود، پدیکور گفته می شود. با این روش پوسته های اضافی کف پا نیز پاکسازی شده و از ترک پا جلوگیری می گردد.

میکروپیگمنتیشن:

به تزریق رنگدانه ها به عمق پوست گفته می شود که برای سایه ابرو، خط چشم، هاشور ابرو و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

اپیلاسیون:

این واژه از اصطلاحات خاص در پیرایش است. از بین بردن موهای زائد بدن را اپیلاسیون گویند. در آرایشگاه های مردانه و زنانه از شیوه های مختلف برای حذف موهای زائد استفاده می شود. وکس، موم، شمع و ….. برخی از رایج ترین روش های دفع موهای زائد هستند.

پیتاژ مو:

کوتاه نمودن و خرد کردن مو به شکلی که ردی از قیچی بر روی موها باقی نماند.

اصطلاحات آرایشگری مردانه

اصطلاحات آرایشگری مردانه:

گریم داماد:

این واژه به منظور انواع اصطلاحات آرایشگری مردانه به معنای متعادل نمودن صورت و ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف است. در این روش رنگی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها با ایجاد سایه و روشن عیوب چهره پوشانده می شوند.

براشینگ مو:

در اصطلاحات آرایشگری مردانه براشینگ مو به معنای حالت دادن مو به کمک سشوار، اتو و … می باشد.

فید کردن مو یا سایه زنی:

فید کردن مو به نوعی از کوتاهی مو در آرایشگری مردانه گفته می شود جزو رایج ترین اصطلاحات آرایشگری مردانه است که دور سر و در ناحیه گردن دارای حجم موهای کمتری است و هرچه به سمت بالاتر رویم، حجم موها بیشتر و اندازه آن بلند تر خواهد شد.

پروتز مو

پروتز مو:

در این تکنیک آرایشگری مردانه، مو افرادی که دارای کم پشتی، عقب رفتگی مو و … هستند، مورد بررسی و ترمیم قرار می گیرد. فنونی همچون نصب پروتز، آماده کردن مو، بافت مو و غیره در این روش قرار می گیرد.

اسکراب مو:

به عملیات لایه برداری از پوست سر گفته می شود که طی آن پوست و موها تنفس کرده و بسیار راحت تر می توانند مواد غذایی را جذب نمایند.

تاتو

تاتو:

اصطلاح تاتو در صنعت آرایشگری، تاتو یا درج نمودن طرح هایی به صورت کلاسیک، مدرن و غیره بر روی بدن انجام می شود که دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد و جزو پولسازترین آیتم های صنعت زیبایی محسوب می شود.

مردانساژ:

این عملیات برای موهای سفید مورد استفاده قرار می گیرد تا دریچه های آن را باز کنند تا رنگ ها را بهتر جذب نماید.

راینز:

تکنیکی در آرایشگری مردانه است که طی آن موها و مواد شیمیایی مورد استفاده، تثبیت شده و موها حالت دار  یا صاف باقی خواهد ماند.

همپایه کردن:

این تکنیک در آرایشگری مردانه به معنای یک رنگ نمودن و هم پایه کردن موها با رنگ های مختلف انجام می شود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :