header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بهترین رنگ مو های مردانه و روش رنگ کردن مو در خانه

بهترین رنگ مو های مردانه و روش رنگ کردن مو در خانه

تعداد بازدید : 4374 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
رنگ مو های مردانه امروزه دارای کاربرد زیادی در صنعت آرایشگری مردانه دارد. بسیاری از افرادی که رنگدانه های طبیعی موهای خود را از دست می دهند برای رنگ کردن مو ها از رنگ های شیمیایی استفاده می کنند. بسیاری از این اشخاص نیز به صورت منفرد، در منزل اقدام به تغییر رنگ موهای مردانه خود می نمایند.

رنگ مو های مردانه امروزه دارای کاربرد زیادی در صنعت آرایشگری مردانه دارد. بسیاری از افرادی که رنگدانه های طبیعی موهای خود را از دست می دهند برای رنگ کردن مو ها از رنگ های شیمیایی استفاده می کنند. بسیاری از این اشخاص نیز به صورت منفرد، در منزل اقدام به تغییر رنگ موهای مردانه خود می نمایند. اما باید برای رنگ کردن موها مخصوص در منزل نکاتی را در نظر داشت که در ادامه به آن پرداخته می شود.

رنگ مو های مردانه و شناخت رنگ مناسب

رنگ مو های مردانه و شناخت رنگ مناسب

اگر جز افرادی هستید که قصد دارید، شخصا در منزل اقدام به رنگ کردن موهای خود نمایید، لازم است تا در گام اول رنگ خوبی را انتخاب نمایید. به عنوان اولین فاکتور، لازم است تا رنگی را انتخاب نمایید که دارای تاییدیه وزارت بهداشت باشد. مشاهده شده است که برای رنگ مو های مردانه برخی از فروشندگان رنگ ها را به صورت کیلویی ارائه می دهند، این موارد برای رنگ کردن موها گزینه خوبی نخواهند بود.

قبل از اینکه اقدام به رنگ کردن مو نمایید، لازم است تا در خصوص نداشتن آلرژی به رنگ ها اطمینان حاصل نمایید لذا پیشنهاد می شود تا بروشور رنگ را به صورت کامل مطالعه نموده و سپس مقدار اندکی از رنگ را بر روی بخش از موهای خود تست نمایید. در این شرایط اگر دچار مواردی همانند آلرژی، خارش، قرمزی و سوزش نشدید، پس می توانید از آن برای تغییر رنگ مو های مردانه خود استفاده نمایید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: عوارض رنگ مو مکرر 

 

برای تغییر رنگ مو های مردانه در منزل از ابزار مناسب استفاده نمایید

طبیعتا برای رنگ کردن موهای خود نیاز به ظرفی دارید که بتوانید رنگ را در آن با اکسیدان مخصوص مخلوط نمایید. در همین راستا ظروف غیر فلزی می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. برای مخلوط نمودن رنگ و اکسیدان از نسبت یک به یک استفاده نمایید. البته این مورد با توجه به میزان درصد اکسیدان های مختلف می تواند متفاوت باشد که در این شرایط پیشنهاد می شود حتما طریقه مصرف اکسیدان که بر روی جعبه ذکر شده است را مطالعه نمایید.

نکته: برای آنکه پوست افراد ریشه مو ها رنگ نشود، پیشنهاد می شود تا نواحی کنار ریشه مو بر روی صورت، کنار گوش و غیره را با کرم چرب نمایید تا در زمان تغییر رنگ مو های مردانه خود، این بخش ها لک نشوند.

طریقه تغییر رنگ مو های مردانه در منزل

طریقه تغییر رنگ مو های مردانه در منزل

برای رنگ کردن موها همانگونه که در بالا توضیح داده شد، لازم است تا در گام اول رنگ و اکسیدان را به خوبی مخلوط نمایید. برای رنگ کردن موها مخصوصا اگر رنگ مد نظر شما روشن می باشد لازم است تا رنگ آمیزی را از بخش پشتی موهای خود آغاز نمایید و به سمت جلوی موها ادامه دهید. در نظر داشته باشید موهایی که برای اولین بار رنگ می شود مقاومت بالایی دارد لذا رنگ به خوبی باید بر روی آنها قرار گیرد. همچنین در گام اول توصیه می شود که به جهت جلوگیری از آسیب رساندن به موها، ابتدا از ریشه موها 2 سانتی متر فاصله گرفته و سپس اقدام به رنگ نمودن ادامه مو نمایید. پس از 10 دقیقه می توانید با یک شانه موها را شانه زده تا رنگ به بخش ریشه مو نیز برسد. برای تغییر رنگ مو های مردانه نازک حدود 30 دقیقه و برای موهای پرپشت 

حدود 40 دقیقه زمان نیاز است تا مو به خوبی رنگ بپذیرد.


استفاده از رنگ موی مردانه در آرایشگاه مردانه

در انتها نیز می توانید موهای خود را با آب ولرم به خوبی شستشو داده و به جهت نرم شدن موها از یک نرم کننده ملایم نیز بهره ببرید. گاها آقایان مایلند تا تنها ریشه موهای خود را رنگ نمایند. در این حالت نیز رنگ کردن مو را می بایست از انتها شروع نمود و به سمت جلو حرکت کرد اما بسیار مهم است که تنها بخش ریشه را رنگ بگذارید.

در ادامه اجازه دهید تا 30 دقیقه رنگ بر روی موها باقی بماند. پس از این مدت می توانید موها را به کمک شانه ، مرتب نموده تا رنگ به بخش های بالایی موها نیز برسد. در این مرحله 10 دقیقه دیگر صبر نموده و سپس موها را آبکشی نمایید.

فاکتورهای مهم برای تغییر رنگ مو های مردانه

در تغییر رنگ موهای مردانه عوامل مختلفی همانند فصل، رنگ مژه و ابرو غیره تاثیر گذار هستند لذا پیشنهاد می شود تا به موارد زیر دقت نمایید:

  • اگر قصد دارید تا موهای خود را  روشن نمایید، تلاش نمایید تا از هایلایت های نازک بین موهای خود استفاده نمایید زیرا این مورد باعث جذابیت بیشتر موها و حفظ حالت طبیعی آن می شود. های لایت های نقره ای، خاکستری و مواردی از این قبیل برای افرادی که دارای چشمان قهوه ای هستند، گزینه مناسبی است.
  • هیچ گاه  از رنگ مو برای ابرو استفاده ننمایید زیرا این مورد می تواند ریزش یا آلرژی به وجود آورد. در نظر داشته باشید که برای تغییر رنگ مو های مردانه خود، از رنگ هایی استفاده نمایید که به نسبت رنگ مژه یا ابرو تیره تر باشد. هم رنگ بودن رنگ موها با مژه و ابرو باعث می شود تا چهره گرفته به نظر برسد.
  • معمولا برای فصل های سرد همانند پاییز توصیه می شود تا از رنگ های تیره که دارای رگه های قرمز هستند، استفاده شود.
  • اگر قبلا موهای خود را رنگ نموده اید و برای روشن نمودن آن از دکلره استفاده کرده اید، هیچ گاه موها خود را مشکی نکنید زیرا این کار باعث آسیب رساندن به موها می شود.
  • اگر در انتخاب رنگ مو مردد هستید، در نظر داشته باشید که رنگ ماهگونی با عموم رنگ پوست ها سازگار است لذا می تواند برای شما نیز انتخاب خوبی باشد.

سخن پایانی:

تغییر رنگ مو های مردانه در منزل کار دشواری نخواهد بود اما نیاز است تا شما مهارت و تخصص لازم را داشته باشید. قبل از رنگ کردن موهای خود حتما روش استفاده از رنگ مو و دکلره را مطالعه نمایید. همچنین پیشنهاد می شود تا ابتدا رنگ را بر روی بخش کوچکی از مو امتحان کرده و سپس در صورت مقبول واقع شدن، کل موها را رنگ نمایید. توجه نمایید که در زمان رنگ کردن موها، از قرار دادن رنگ مو به مدت طولانی بر روی مو اجتناب نمایید زیرا این کار موجب می شود تا ریشه موها آسیب ببیند.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :