header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آرایش حیوانات خانگی

آرایش حیوانات خانگی

تعداد بازدید : 536 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
امروزه خانواده های زیادی هستند که اقدام به نگهداری از حیوانات می کنند. وابستگی به این حیوانات آنقدر زیاد است که حتی تصور زندگی بدون آنها برای خیلی از افراد سخت است. هر کسی با توجه به سلیقه ای که دارد؛ می تواند هر کدام از حیوانات را در منزل نگهداری کند. طبق آمار به دست آمده در سال ۱۳۸۸ تقریباً یک میلیون حیوان خانگی در ایران بوده است که توسط خانواده ‌های ایرانی، نگهداری شده اند

امروزه خانواده های زیادی هستند که اقدام به نگهداری از حیوانات می کنند. وابستگی به این حیوانات آنقدر زیاد است که حتی تصور زندگی بدون آنها برای خیلی از افراد سخت است. هر کسی با توجه به سلیقه ای که دارد؛ می تواند هر کدام از حیوانات را در منزل نگهداری کند. طبق آمار به دست آمده در سال ۱۳۸۸ تقریباً یک میلیون حیوان خانگی در ایران بوده است که توسط خانواده ‌های ایرانی، نگهداری شده اند.

البته که این آمار روز به روز بیشتر هم شده است. طبیعتا حیوانات خانگی برای ادامه حیات به خدمات آرایشی و بهداشتی نیاز دارند تا هم بتوانند سلامت و سرحال باشند و هم محل زندگی آنها که معمولاً با زندگی صاحب خانه یکی است، پر از آلودگی و مو نشود. بنابراین توصیه می‌ کنیم اگر یک حیوان خانگی مثل سگ و گربه دارید؛ موارد مربوط به نظافت و آرایش او را فراموش نکنید.

اما برای آرایش حیوانات خانگی چه مراکزی وجود دارد و این کار چگونه انجام می شود؟

 

آرایش حیوانات خانگی

 

خدمات مربوط به آرایش حیوانات خانگی

 

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر کردیم؛ در سال های اخیر تمایل شهروندان نسبت به نگهداری از حیوانات افزایش یافته است و در این بین گربه و سگ دو گونه پرطرفدار برای هم خانه شدن با انسان هستند. این موضوع دلایل متفاوتی دارد که بیشتر آن به دگرگونی زندگی اجتماعی و خانوادگی و ساختار شهری، بازمی گردد. البته که برخی افراد به دیگر حیوانات مثل سنجاب، خرگوش، اسب و میمون هم علاقه نشان داده و ممکن است آن ها را در محل زندگی خود، نگهداری کنند. قطعاً برای رسیدگی به موی حیوانات نیاز به آرایشگاه حیوانات، احساس می شود. رسیدگی به وضعیت ظاهری و بهداشتی حیوانات موضوع مهمی است که حتما باید برای حیوان خانگی در نظر گرفته شود.

خوشبختانه در سال ‌های اخیر فرهنگ انسانی حیوان دوستی رواج پیدا کرده است. به طوری که شاهد تاسیس آرایشگاه سگ و آرایشگاه گربه هستیم. حیوانات هم دقیقا همانند انسان ها نیاز به چنین خدماتی دارند و بنابراین شما به عنوان صاحب حیوان حتماً باید حمایت بهداشتی از او داشته باشید. حتما تا به حال نمونه ای از حیوانات آرایش شده را در سطح شهر و پیاده روها دیده اید. جالب است بدانید حیوانات خانگی بعد از آرایشگاه رفتن آنقدر از نظر قیافه و ظاهر تغییر می کنند که در چشم رهگذران حتی آنهایی که علاقه ‌ای به حیوانات خانگی ندارند، به یک موجود دوست داشتنی و زیبا تبدیل می شوند.

 

پیدا کردن بهترین مرکز آرایش حیوانات خانگی

 

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی پیدا کردن جایی برای اصلاح موی سگ یا گربه و دیگر حیوانات خانگی کار چندان سختی نیست. شما می ‌توانید با یک جستجوی ساده این مراکز را پیدا کنید. یکی از مراکزی که در این زمینه فعالیت دارد، آرایشگاه تیپ چین می باشد. جالب است بدانید تمامی خدماتی که نیاز داشته باشید، در این آرایشگاه انجام می شود. برخی از خدمات قابل ارائه در آرایشگاه تیپ چین شامل ماساژ، میکرواسکالپ، خدمات پوست و زیبایی، گریم و متعادل سازی چهره، خدمات آرایش کودک، خدمات آرایش داماد، کراتینه و رنگ مو، پیرایش مو، ابرو و اصلاح صورت می شود.

 

آرایش حیوانات خانگی | بهترین مرکز آرایش حیوانات خانگی

 

در آرایشگاه حیوانات چه خدماتی انجام می شود؟

 

جالب است بدانید آرایش حیوانات خانگی یکی از خدمات و شغل های پردرآمد و مرسوم در ایران و سایر کشورهای جهان است. در واقع وجود حیوانات خانگی باعث ایجاد شغل های جدید و مدرنی در جامعه شده است. این نکته را ذکر کنیم که بلند شدن بیش از اندازه موی حیوانات امکان ابتلای آنها به بیماری های پوست و مو را افزایش می دهد. بنابراین اگر سلامت خود و حیوان برایتان اهمیت دارد؛ حتما باید خدمات مربوط به آرایش مو را برای او، انجام دهید. امروزه بیشتر آرایشگاه های حیوانات خانگی خدمات زیادی را به مشتریان ارائه می دهند. البته که کیفیت این خدمات در هر آرایشگاهی متفاوت می ‌باشد. بنابراین قبل از هر چیز باید در انتخاب مرکز مخصوص خدمات حیوانات خانگی، توجه زیادی داشته باشید.

اما در یک آرایشگاه حیوانات چه خدماتی ارائه می گردد؟ برخی از خدمات آرایشگاه حیوانات عبارتند از:

  • شستشو و حمام کردن سگ
  • کوتاهی و اصلاح ناخن سگ و گربه
  • اصلاح موهای زائد
  • کوتاهی مو
  • همسان سازی رنگ موی سگ
  • مسواک زدن دندان ها
  • خدمات مربوط به رنگ مو
  • مشاوره در خصوص رسیدگی به ظاهر حیوان

البته هر آرایشگاهی می ‌تواند علاوه بر موارد ذکر شده، خدمات دیگری هم انجام دهد که این دیگر بستگی به آرایشگاهی دارد که به آن، مراجعه می کنید.

انجام خدمات برای حیوانات کاری متمایز است. بنابراین آرایشگری که این کار را انجام می‌ دهد باید مهارت کافی داشته باشد تا بتواند با حیوانات، ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، حیوان نباید حین آرایش آسیب ببیند و یا احساس ناخوشایندی داشته باشد. موهای حیوان باید به درستی و با ظرافت کامل کوتاه شود. یک آرایشگاه مناسب حیوانات تمامی خدمات ذکر شده را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهد. به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم در انتخاب آرایشگاه حیوانات خانگی وسواس و دقت کافی به خرج دهید. چرا که در صورت مراجعه به یک مکان نامناسب هم شما و هم حیوان خانگی‌تان، اذیت می شوید.

 

خدمات آرایش حیوانات خانگی

 

بهترین مرکز برای آرایش حیوانات خانگی

 

زمانی که به یک آرایشگاه حیوانات مراجعه می ‌کنید؛ قبل از هرچیز از مهارت پرسنل آرایشگاه اطمینان حاصل کنید. تخصص آرایشگر در این زمینه حرف اول را می زند. چرا که باید حوصله و مهارت زیادی داشته باشد و نتیجه نهایی را مطابق میل شما، انجام دهد. با توجه به اینکه حیوانات خانگی معمولاً بازیگوش هستند؛ آرایشگر باید حوصله زیادی به خرج دهد تا بتواند به نتیجه مطلوب و مورد انتظار برسد. علاوه بر این، پرسنل باید مهارت زیادی در شستشو و اصلاح و کوتاهی موی حیوانات مخصوصاً سگ ها، داشته باشند.

یکی از آرایشگاه هایی که در این زمینه فعالیت داشته و از تجربه بالایی برخوردار است، آرایشگاه تیپ چین می باشد. شما می توانید با مراجعه به همین وب سایت نسبت به دریافت مشاوره و همچنین رزرو نوبت برای حیوان خانگی خود، اقدام کنید.

تیپ چین همواره رضایت مشتریان عزیز را سرلوحه کار خود قرار داده است. علاوه بر این تمامی خدماتی که برای حیوان خانگی خود نیاز دارید، در این آرایشگاه انجام می شود. بنابراین نیازی نیست که برای دریافت هر نوع خدماتی به مکان های دیگر بروید.

معمولا افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند وابستگی شدیدی به آنها پیدا کرده و تمایل دارند هر خدماتی را در جهت رفاه حال حیوان، انجام دهند. بنابراین برای انجام خدماتی مثل آرایش مو؛ هرگز حیوان خانگی خود را به دست افراد کم تجربه و مبتدی، نسپارید. این کار ممکن است عواقب ناخوشایندی برای حیوان داشته باشد و یا اینکه باعث شود حیوان تا مدت ها گوشه گیر و منزوی گردد.

در صورتی که تمایل دارید از خدمات مربوط به آرایش حیوانات خانگی استفاده کنید؛ توصیه می ‌کنیم به صورت آنلاین از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، زمان خاصی را رزرو کنید.

اگر به دنبال مرکز آرایشگاه حیوانات خانگی در تهران هستید، آرایشگاه تیپ چین می تواند انتخاب خوبی باشد. آدرس این آرایشگاه تهران- شهران- انتهای نیایش- نبش بلوار کوهسار- ساختمان سبز- طبقه دوم- واحد ۷ است. علاوه بر این، شماره تماس های درج شده در وب سایت، راه ارتباطی بین شما مشتریان عزیز و پرسنل این آرایشگاه می باشد.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :