header

خانه / خدمات حیوانات خانگی

خدمات حیوانات خانگی

 ارائه کلیه خدمات حیوانات خانگی توسط متخصصین تیپ چین در منزل و محل شما 

چنانچه حیوان خانگی داشته باشید؛ حتما از نیازهای آن ها مطلع هستید. حیوانات خانگی همه مانند انسان ها نیاز به بهداشت و خدمات پزشکی دارند. اگر مشکلی برای حیوان ایجاد شود؛ ناگزیر هستید او را به نزدیکترین کلینیک دامپزشکی، منتقل کنید. نکته ای که وجود دارد این است که اگر بهداشت حیوان خانگی تان را تا حد نسبتاً بالایی رعایت کنید؛ حیوان کمتر دچار بیماری و مشکلات بعد از آن می شود.

خدمات پت یکی از خدمات هیجان انگیز و جالب سالن های آرایشگری می باشد. این مورد شامل کوتاه نمودن موهای حیوانات و شستشوی آنها می شود. بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با خدمات پت، موجب می شوند که در زمان پیرایش حیوان خانگی، حیوان دچار آسیب شود. گفته می شود که این خدمات باعث سلامت حیوان، بهبود روحیه آن و رشد بهتر آن خواهد شد. 

اگر سلامت پت محبوبتان برایتان اهمیت دارد؛ بهتر است او را به صورت دوره‌ ای به آرایشگاه برده و مو و ناخن ها را طی فواصل زمانی منظم، کوتاه کنید. خوشبختانه برخی از سالن های آرایشی خدمات مربوط به حیوانات خانگی را هم ارائه می دهند و شما می توانید از خدمات مربوطه حتی در منزل و یا محیط کار، بهره مند شوید.

                                                       توجه :

در صورت اعزام متخصص و انجام نشدن سرویس بعلت استرس و پرخاشگر بودن حیوان خانگی، هزینه ایاب وذهاب بمبلغ (150/000 تومان) دریافت میشود.
و همچنین در صورتی که حیوان خانگی شما پرخاشگر و دچار استرس باشد و در حین کار متخصص نتواند به فعالیت خود ادامه دهد و سرویس دهی نیمه کاره رها شود، 50% کل فاکتور دریافت میشود.

 

انواع خدمات مربوط به حیوانات خانگی

 

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم؛ حیوانات نیاز به مراقبت دارند. خوشبختانه خیلی از سالن های آرایشی خدمات مربوط به نگهداری از حیوان را به بهترین شکل، ارائه می دهند. خدمات مربوط به حیوانات خانگی شامل کوتاه کردن موی حیوانات و شستشوی آن ها می‌ شود.

خیلی از افراد به دلیل عدم آشنایی با خدمات پت باعث می شوند که در زمان پیرایش حیوان خانگی، حیوان دچار آسیب شود. بنابراین اینکه چه کسی این خدمات را انجام می دهد هم اهمیت دارد. فردی که این کار را انجام می دهد؛ اولاً باید خود از سلامت کامل برخوردار باشد و ثانیاً رفتار با حیوانات خانگی را به خوبی بلد باشد. در این صورت انجام چنین خدماتی باعث سلامت حیوان، بهبود روحیه و رشد بهتر آن خواهد شد.

 

فواید استفاده از خدمات حیوانات خانگی در آرایشگاه ها:

 

در بسیاری از مواد حیوان ترس از آب دارد یا گاها برای خشک نمودن مو های خود، همکاری نمی نماید. در شرایطی که موها پیرایش نمی شوند و بدن حیوان نمدار باقی بماند، با حرکت مجدد حیوان، کثیفی در بدن پخش شده و مکان مناسبی برای رشد باکتری ها خواهد بود. از همین جهت در آرایشگاه هایی که خدمات حیوانات خانگی را انجام می دهند، با استفاده از بروز ترین ابزار و تکنیک ها تلاش می شود تا در کوتاه ترین زمان، پیرایش حیوان خانگی و شستشو آن انجام شود.

خدمات پت تیپ چین در منزل و محل شمابرخی از خدمات حیوانات خانگی در آرایشگاههای معتبر شامل موارد زیر می شود:

  • مدل دادن به موها
  • کوتاه نمودن مو
  • شستشوی تمیز
  • کوتاه نمودن ناخن ها
  • خشک کردن اصولی

هر کدام از موارد ذکر شده در این لیست باید توسط افراد باتجربه و کاربلد، صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است حیوان منزوی شده و تا مدت ها رفتار طبیعی خود را نداشته باشد.

در نظر داشته باشید که عدم توجه به هرکدام از موارد بالا موجب آسیب رساندن به پت خواهد شد. به طور مثال برای حیواناتی که اضافه وزن دارند، اگر که کوتاهی ناخن انجام نشود، در هنگام راه رفتن برای حیوان مشکل ایجاد خواهد شد. معمولا پیشنهاد می شود که برای حیواناتی که رشد متوسط دارند، موها به صورت مرتب هر ماه پیرایش شود، اگرچه ممکن است بلندی موی حیوان خانگی برای شما جذاب به نظر برسد اما در نهایت موجب اذیت او خواهد شد. پس بهتر است موها تا اندازه معقولی، کوتاه شوند. تا موجب نمدی شدن مو، گره موها و مواردی از این قبیل نشود. البته رشد موها در ارتباط مستقیم با نژاد حیوان خواهد بود.

فردی که مسئولیت کوتاه کردن موی حیوان را بر عهده دارد؛ باید با نژادهای مختلف حیوانات آشنایی داشته باشد. خوشبختانه آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک تیم تخصصی از افراد خبره و باتجربه در این زمینه؛ قادر است انواع خدمات مربوط به حیوانات خانگی از جمله کوتاه کردن مو و ناخن را به بهترین شکل ممکن، انجام دهد.

 

موارد مهم در نگهداری از حیوانات خانگی

 

در مسیر نگهداری حیوان خانگی قطعاً چالش ‌ها و سوالات زیادی برایتان پیش می آید. اگرچه نگهداری از حیوان خانگی کاری لذت بخش است؛ اما این موضوع اهمیت دارد که قبل از اینکه حیوان را به منزل بیاورید، دقیق فکر کنید و ببینید که آیا شرایط نگهداری از آن را دارید یا خیر؟! اگر شرایط برای نگهداری از حیوان خانگی فراهم نباشد، هم شما اذیت می ‌شوید و همه پت دلبندتان.
قبل از اینکه به فکر انتخاب حیوان باشید، باید شرایط زندگی خود را بررسی کنید. نگهداری از حیوانات مستلزم وجود شرایط خاصی است.

برخی از موارد مهم که در نگهداری از حیوانات خانگی اهمیت دارد، عبارتند از:

 

در نظر گرفتن شرایط زندگی

 

همانطور که گفتیم؛ قبل از هر چیز باید شرایط خود را بررسی کنید. برخی از حیوانات اصلا امکان زندگی در آپارتمان های کوچک را ندارند و باید در فضای بیرون زندگی کنند. بنابراین اگر فضای کافی برای این کار در اختیار ندارید؛ از آوردن چنین حیوانی به منزل تان، صرف نظر کنید.
به عنوان مثال، پیاده روی برای سگ ها ضروری است و باعث تقویت توانایی اجتماعی آن ها می‌ شود اما گربه ها تمایل چندانی به این کار نشان نمی دهند و همین که در خانه یک فضایی برای جنب و جوش داشته باشند، کافی است. به دلیل همین ویژگی های متفاوت حیوانات است که تاکید به در نظر گرفتن شرایط زندگی داریم.

 

رعایت قوانین آپارتمان نشینی

 

معمولا آپارتمان ها در فاصله نزدیکی به همدیگر قرار دارند و سر و صدای زیاد موجب آزار و اذیت افرادی می‌ شود که در این واحدهای کوچک، زندگی می کنند. بنابراین برای حفظ آسایش همسایگان حتماً باید حیوانی انتخاب کنید که نسبتاً ساکت باشد. چرا که در غیر این صورت با شکایت آن ها، مواجه می شوید. به عنوان مثال، سگ هایی که بی موقع پارس می کنند، اصلاً حس خوشایندی برای افراد ساکن در یک ساختمان ایجاد نخواهند کرد.

 

خدمات حیوانات خانگی3

 

نوشتن برنامه روتین

 

برای اینکه بتوانید از حیوان مراقبت کامل به عمل آورید؛ باید برنامه روتین مخصوص به آن را داشته باشید. به عنوان مثال، ساعت پیاده روی، ساعت بازی، ساعت غذا خوردن و... باید مطابق با این برنامه باشد. اگر حیوان شما علاقه خاصی به پیاده‌ روی روزانه دارد، سعی کنید حتما این کار را در برنامه زندگی او، قرار دهید. حتی اگر خودتان فرصت این کار را ندارید، از فردی بخواهید که به جای شما سگ را بیرون ببرد.

 

تهیه کردن غذای مناسب

 

برای انتخاب غذای سگ، بهترین کار مشورت با دامپزشک است. چرا که هر حیوانی غذای مخصوص به خود را دارد. البته گربه ها و سگ ها که جزء محبوب ترین حیوانات خانگی هستند، در این زمینه حساسیت بیشتری دارند. بنابراین سعی نکنید از غذای خودتان به حیوان بدهید. در این صورت حیوان برای همیشه مزاحم غذا خوردن شما می شود. علاوه بر این، طعم دهنده ها و نگهدارنده هایی که در غذای انسان وجود دارد، برای حیوانات خانگی مضر بوده و ممکن است او را به بیماری گوارشی مبتلا سازد.

 

توجه به حیوان خانگی

 

یک حیوان خانگی دقیقا همانند یک کودک نوپا نیاز به توجه و دیده شدن دارد. بنابراین سعی کنید زمانی را برای بازدید با سگ و گربه و یا پرنده تان، اختصاص دهید و این حس را به حیوان القا کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. البته سعی کنید در این زمینه افراط نکنید، چرا که باعث می شود حیوان بیش از اندازه لوس شود. بهتر است وسایل بازی مورد علاقه حیوان خانگی را در اختیار او، قرار دهید.

 

توجه به سلامت خود و اعضای خانواده

 

یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر نگهداری از یک حیوان خانگی برای شما و یا دیگر اعضای خانواده تان پیش آید؛ تشدید شدن آلرژی و حساسیت است. علاوه بر این، بعضی از کودکان ممکن است در اثر تماس با حیوان به مشکلات پوستی مثل خارش یا کهیر، مبتلا شوند.

به همین دلیل توصیه می ‌شود در خانه هایی که کودکان حساسیت دارند؛ حیوان خانگی نگهداری نشود. البته اگر هنگام تمیز کردن جعبه حیوان و یا ظروف مربوط به غذای او  موارد بهداشتی را رعایت کنید و یا ظروف غذا را ضدعفونی کنید، ممکن است کمتر با این مشکلات مواجه شوید.

موارد مهم نگهداری از حیوانات خانگی

تمیز کردن منزل

 

زمانی که قصد نگهداری حیوان خانگی را داشته باشید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که تمیز کردن منزل جزء کارهای روتین شما خواهد شد. متاسفانه ریزش مو در حیواناتی مثل سگ و گربه زیاد است که با شستشو و حمام کردن هم این میزان ریزش کمتر نمی ‌شود.

بنابراین بهتر است برنامه روتینی برای تمیزکاری منزل داشته باشید. سعی کنید موهای حیوان را مرتب برس بکشید تا موهای سست و مستعد ریزش، در فضای خانه رها نشوند. حتما برای جمع کردن موها از جاروبرقی استفاده کنید و یا موهای باقی مانده را با اسفنج مرطوب از سطوحی مثل فرش، مبلمان و... جدا کنید. این کار شاید کمی خسته کننده به نظر برسد اما در هر صورت این موارد جز چالش های مربوط به نگهداری از حیوان خانگی است.

 

در نظر گرفتن جای خواب مناسب

 

کوچک بودن آپارتمان شما اصلاً توجیح خوبی برای نداشتن جای خواب حیوان نمی باشد. هر چقدر که آپارتمان شما کوچک باشد؛ باید جای مناسبی برای حیوان، تدارک ببینید. چنین فضایی باید حس امنیت را به حیوان، القا کند. سعی کنید تخت خواب و یا تشک مناسبی برای او تهیه کنید. البته چنین مکانی باید در فواصل زمانی کوتاه مدت، تمیز شود.

 

تعیین قوانین و ‌مقررات

 

اگر قرار است از امروز با حیوان خود در آپارتمان زندگی کنید؛ بهتر است مقررات و قوانینی را وضع کنید. به طور مثال، حیوان باید در مورد مسائلی مثل ادرار و مدفوع، توجیه شده باشد. بنابراین محل مناسبی برای این کار مشخص کرده و به او آموزش های لازم را بدهید. نگران نباشید، حیوانات موجودات باهوشی هستند و به سرعت خود را با قوانین وضع شده شما منطبق می سازند.

 

توجه به اندازه حیوان

 

اگر آپارتمان کوچکی دارید، سعی کنید یک حیوان کوچک جثه انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر حیوان شما سن کمی دارد باید این موضوع را بررسی کنید که به مرور و با رشد حیوان مخصوصاً در بزرگسالی به چه اندازه ای خواهد رسید. بنابراین سعی کنید حیوان را متناسب با محل زندگی خود، انتخاب کنید.

 

ایمن سازی خانه

 

حیوان خانگی هم یک عضو خانواده محسوب می ‌شود. پس بهتر است برای سلامتی او، ارزش قائل باشید. برای اینکه حیوان دچار آسیب و مشکلی نشود؛ بهتر است محل زندگی او را تا جای ممکن، ایمن سازی کنید. مثلا سیم های لخت یا آویزان را در اتاق ها، رها نکنید و یا اینکه گل و گیاه را جایی دور از دسترس حیوان قرار دهید، چرا که برخی از گیاهان سمی بوده و ممکن است خوردن آن ها برای حیوان خطرناک باشد. وسایلی مثل دارو، شوینده ها و... اصلاً نباید در دسترس حیوان خانگی‌ تان باشد.

 

خدمات حیوانات خانگی2

 

توجه به نظافت و سلامت حیوان

 

حتماً باید حیوان خود را به صورت دوره ای تمیز کرده و یک برنامه نظافتی دقیق برای او، داشته باشید. حتی زمان هایی که او را برای پیاده روی بیرون می ‌برید؛ هنگام بازگشت باید بدن حیوان را از نظر وجود حشره و...، بررسی کنید. حتماً باید او را به صورت منظم نزد دامپزشک بوده و مراقبت‌ های پزشکی مثل واکسن زدن و... را انجام دهید.

برای رعایت بهداشت دهان و دندان حیوان می توانید از مسواک های مخصوص و یا اسپری های ضدعفونی کننده، استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است شاهد عوارضی مثل عفونت و درد ناشی از پوسیدگی و همچنین بوی بد دهان حیوان باشید.

کوتاه کردن موی سگ و کوتاهی ناخن ها هم از جمله موارد بهداشتی است که حتماً باید رعایت شود. کوتاه کردن موی سگ نیاز به تبحر و تجربه دارد. بنابراین سعی نکنید این کار را به تنهایی و بدون تجربه قبلی، انجام دهید.

شستشوی بدن حیوان و همچنین کوتاه کردن مو و ناخن اگر به درستی انجام نگیرد، ممکن است آسیب هایی را برای حیوان خانگی، به دنبال داشته باشد. در خیلی از موارد دیده شده است که حیوان پس از دریافت این اقدامات گوشه گیر و منزوی شده است و حتی مثل سابق با صاحب خود توانایی ارتباط برقرار کردن را ندارد.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتماً برای دریافت چنین خدماتی به مراکز معتبر و آرایشگاه های مطمئن، مراجعه کنید.

 

انتخاب دکوراسیون مناسب

 

برخی از پت ها تمایل زیادی به پاره کردن ملحفه و پرده ها دارند. توصیه می کنیم قبل از اینکه حیوان خانگی تان را به منزل بیاورید؛ حتماً دکوراسیون مناسبی انتخاب کنید. سعی کنید جنس و پارچه ای که برای مبلمان انتخاب می کنید از نوعی باشد که به سرعت بو نگرفته و میکروب را جذب نکند. به عنوان مثال، مبلمان چرم کثیفی را کمتر به خود جذب می کند و بنابراین می تواند برای دکوراسیون این منازل، گزینه مناسبی باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، فرش خانه است. فرشی که انتخاب می ‌کنید نباید بافت آن برای حیوان حساسیت زا باشد. علاوه بر این، باید به راحتی تمیز شود. در نظر داشته باشید تمامی آنچه که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می کنید، دارای مواد شیمیایی مضر برای حیوان خانگی نباشد.

شاید این موارد به ظاهر ساده به نظر برسد؛ اما زمانی که حیوان دچار مشکلات جسمی شود، متوجه می شوید که قبل از هر چیز باید محیط زندگی را برای حیوان خانگی تان، آماده سازید.

 

اگر به حیوان خانگی علاقه مند هستید...


علاوه بر در نظر گرفتن مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ باید بحث نگهداری از حیوان خانگی را از نظر قانونی هم بررسی کنید. به طور مثال نگهداری از حیوانات در قسمت‌ های مشترک یک ساختمان جرم محسوب شده و شما این حق را ندارید که بتوانید حیوان خانگی تان را در هر بخشی از ساختمان، نگهداری کنید. به طور کلی نگهداری از حیوان خانگی باید به نحوی باشد که مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نکند.
در هر صورت اگر به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه مند هستید؛ باید بدانید که چنین افرادی معمولا اضطراب و فشار عصبی کمتری را تحمل می کنند. در حقیقت، تعامل انسان با حیوان باعث کاهش تنش‌ ها و افزایش آرامش در آن ها می شود. البته که این موضوع را هم نمی ‌توان کتمان کرد که نگهداری از یک حیوان خانگی دنیایی از مسئولیت را با خود به همراه دارد. بنابراین اگر قصدتان برای داشتن یک حیوان خانگی جدی است، بهتر است تمامی جوانب کار را بررسی کرده و همه شرایط را در نظر بگیرید.

 

بهترین خدمات حیوانات خانگی | تیپ چین

 

ارائه خدمات مربوط به حیوانات خانگی


در بین تمامی مواردی که ذکر شد؛ اهمیت مراقبت و بهداشت حیوان خانگی، موضوع بسیار مهمی است. همان طور که گفتیم، برخی از آرایشگاه ها این خدمات را به مشتریان خود، ارائه می کنند. آرایشگاه تیپ چین با داشتن کادر متخصص و حرفه ای توانسته است خدمات مربوط به حیوانات خانگی را آن هم با کیفیت مطلوبی به مشتریان عزیز، ارائه کند.
شما می توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین نسبت به رزرو نوبت برای خدماتی مثل شست و شو، کوتاهی مو و کوتاه کردن ناخن حیوان خانگی، اقدام کنید. در صورت تمایل می توانید این خدمات را در محل و منزل خود، دریافت کنید. به این صورت که درخواست خدمات مربوط به حیوانات خانگی در محل را ثبت می کنید. در این صورت بدون جابجایی حیوان و بدون اینکه او را به محل آرایشگاه ببرید؛ می توانید از خدمات مربوطه، بهره مند شوید.
توصیه می کنیم برای راحتی و آرامش بیشتر حیوان خانگی تان، سعی کنید برای شستشو و کوتاهی مو او را به مکان هایی ببرید که کادر آموزش دیده و حرفه‌ ای، داشته باشند. در این صورت خدمات مورد نیازتان بدون هیچ گونه آسیب روحی و جسمی به حیوان خانگی، انجام می شود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :

ثبت سفارش

لیست قیمت خدمات حیوانات خانگی

اصلاح سگ ( وزن تا 6 کیلو ) قیمت : 450,000 تومان

حمام سگ ( وزن تا 6 کیلو ) قیمت : 350,000 تومان

اصلاح و حمام سگ (وزن تا 6 کیلو) قیمت : 650,000 تومان

اصلاح سگ (وزن 6 تا 10 کیلو) قیمت : 550,000 تومان

حمام سگ ( وزن 6 تا 10 کیلو ) قیمت : 400,000 تومان

اصلاح و حمام سگ (وزن 6 تا 10 کیلو) قیمت : 750,000 تومان

اصلاح سگ(وزن 10 تا 15 کیلو) قیمت : 650,000 تومان

حمام سگ (وزن 10 تا 15 کیلو) قیمت : 450,000 تومان

اصلاح و حمام سگ(وزن 10 تا 15 کیلو ) قیمت : 950,000 تومان

اصلاح سگ (وزن بالای 15 کیلو) قیمت : 800,000 تومان

حمام سگ (وزن بالای 15 کیلو) قیمت : 500,000 تومان

اصلاح و حمام سگ(وزن بالای 15 کیلو) قیمت : 1,150,000 تومان

اصلاح گربه قیمت : 500,000 تومان

حمام گربه قیمت : 350,000 تومان

اصلاح و حمام گربه قیمت : 700,000 تومان

اصلاح خرگوش یا خوکچه هندی قیمت : 500,000 تومان

خدمات مسواک،پاک کردن گوش،چشم،بینی،کوتاهی ناخن و نظافت کف پا(با خدمات اصلاح انجام می شود) قیمت : 200,000 تومان

گره زدایی(با خدمات اصلاح انتخاب شود) قیمت : 100,000 تومان

دی شیدینگ (با خدمات اصلاح انتخاب می شود) قیمت : 150,000 تومان

نمدی بودن و رد قیچی (با خدمات اصلاح انتخاب می شود) قیمت : 150,000 تومان

ناهنجاری رفتاری (بداخلاقی) به ازا هر خدمت قیمت : 100,000 تومان

خدمات حیوانات خانگی

ثبت سفارش

لیست قیمت خدمات حیوانات خانگی

 ارائه کلیه خدمات حیوانات خانگی توسط متخصصین تیپ چین در منزل و محل شما 

چنانچه حیوان خانگی داشته باشید؛ حتما از نیازهای آن ها مطلع هستید. حیوانات خانگی همه مانند انسان ها نیاز به بهداشت و خدمات پزشکی دارند. اگر مشکلی برای حیوان ایجاد شود؛ ناگزیر هستید او را به نزدیکترین کلینیک دامپزشکی، منتقل کنید. نکته ای که وجود دارد این است که اگر بهداشت حیوان خانگی تان را تا حد نسبتاً بالایی رعایت کنید؛ حیوان کمتر دچار بیماری و مشکلات بعد از آن می شود.

خدمات پت یکی از خدمات هیجان انگیز و جالب سالن های آرایشگری می باشد. این مورد شامل کوتاه نمودن موهای حیوانات و شستشوی آنها می شود. بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با خدمات پت، موجب می شوند که در زمان پیرایش حیوان خانگی، حیوان دچار آسیب شود. گفته می شود که این خدمات باعث سلامت حیوان، بهبود روحیه آن و رشد بهتر آن خواهد شد. 

اگر سلامت پت محبوبتان برایتان اهمیت دارد؛ بهتر است او را به صورت دوره‌ ای به آرایشگاه برده و مو و ناخن ها را طی فواصل زمانی منظم، کوتاه کنید. خوشبختانه برخی از سالن های آرایشی خدمات مربوط به حیوانات خانگی را هم ارائه می دهند و شما می توانید از خدمات مربوطه حتی در منزل و یا محیط کار، بهره مند شوید.

                                                       توجه :

در صورت اعزام متخصص و انجام نشدن سرویس بعلت استرس و پرخاشگر بودن حیوان خانگی، هزینه ایاب وذهاب بمبلغ (150/000 تومان) دریافت میشود.
و همچنین در صورتی که حیوان خانگی شما پرخاشگر و دچار استرس باشد و در حین کار متخصص نتواند به فعالیت خود ادامه دهد و سرویس دهی نیمه کاره رها شود، 50% کل فاکتور دریافت میشود.

 

انواع خدمات مربوط به حیوانات خانگی

 

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم؛ حیوانات نیاز به مراقبت دارند. خوشبختانه خیلی از سالن های آرایشی خدمات مربوط به نگهداری از حیوان را به بهترین شکل، ارائه می دهند. خدمات مربوط به حیوانات خانگی شامل کوتاه کردن موی حیوانات و شستشوی آن ها می‌ شود.

خیلی از افراد به دلیل عدم آشنایی با خدمات پت باعث می شوند که در زمان پیرایش حیوان خانگی، حیوان دچار آسیب شود. بنابراین اینکه چه کسی این خدمات را انجام می دهد هم اهمیت دارد. فردی که این کار را انجام می دهد؛ اولاً باید خود از سلامت کامل برخوردار باشد و ثانیاً رفتار با حیوانات خانگی را به خوبی بلد باشد. در این صورت انجام چنین خدماتی باعث سلامت حیوان، بهبود روحیه و رشد بهتر آن خواهد شد.

 

فواید استفاده از خدمات حیوانات خانگی در آرایشگاه ها:

 

در بسیاری از مواد حیوان ترس از آب دارد یا گاها برای خشک نمودن مو های خود، همکاری نمی نماید. در شرایطی که موها پیرایش نمی شوند و بدن حیوان نمدار باقی بماند، با حرکت مجدد حیوان، کثیفی در بدن پخش شده و مکان مناسبی برای رشد باکتری ها خواهد بود. از همین جهت در آرایشگاه هایی که خدمات حیوانات خانگی را انجام می دهند، با استفاده از بروز ترین ابزار و تکنیک ها تلاش می شود تا در کوتاه ترین زمان، پیرایش حیوان خانگی و شستشو آن انجام شود.

خدمات پت تیپ چین در منزل و محل شمابرخی از خدمات حیوانات خانگی در آرایشگاههای معتبر شامل موارد زیر می شود:

  • مدل دادن به موها
  • کوتاه نمودن مو
  • شستشوی تمیز
  • کوتاه نمودن ناخن ها
  • خشک کردن اصولی

هر کدام از موارد ذکر شده در این لیست باید توسط افراد باتجربه و کاربلد، صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است حیوان منزوی شده و تا مدت ها رفتار طبیعی خود را نداشته باشد.

در نظر داشته باشید که عدم توجه به هرکدام از موارد بالا موجب آسیب رساندن به پت خواهد شد. به طور مثال برای حیواناتی که اضافه وزن دارند، اگر که کوتاهی ناخن انجام نشود، در هنگام راه رفتن برای حیوان مشکل ایجاد خواهد شد. معمولا پیشنهاد می شود که برای حیواناتی که رشد متوسط دارند، موها به صورت مرتب هر ماه پیرایش شود، اگرچه ممکن است بلندی موی حیوان خانگی برای شما جذاب به نظر برسد اما در نهایت موجب اذیت او خواهد شد. پس بهتر است موها تا اندازه معقولی، کوتاه شوند. تا موجب نمدی شدن مو، گره موها و مواردی از این قبیل نشود. البته رشد موها در ارتباط مستقیم با نژاد حیوان خواهد بود.

فردی که مسئولیت کوتاه کردن موی حیوان را بر عهده دارد؛ باید با نژادهای مختلف حیوانات آشنایی داشته باشد. خوشبختانه آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک تیم تخصصی از افراد خبره و باتجربه در این زمینه؛ قادر است انواع خدمات مربوط به حیوانات خانگی از جمله کوتاه کردن مو و ناخن را به بهترین شکل ممکن، انجام دهد.

 

موارد مهم در نگهداری از حیوانات خانگی

 

در مسیر نگهداری حیوان خانگی قطعاً چالش ‌ها و سوالات زیادی برایتان پیش می آید. اگرچه نگهداری از حیوان خانگی کاری لذت بخش است؛ اما این موضوع اهمیت دارد که قبل از اینکه حیوان را به منزل بیاورید، دقیق فکر کنید و ببینید که آیا شرایط نگهداری از آن را دارید یا خیر؟! اگر شرایط برای نگهداری از حیوان خانگی فراهم نباشد، هم شما اذیت می ‌شوید و همه پت دلبندتان.
قبل از اینکه به فکر انتخاب حیوان باشید، باید شرایط زندگی خود را بررسی کنید. نگهداری از حیوانات مستلزم وجود شرایط خاصی است.

برخی از موارد مهم که در نگهداری از حیوانات خانگی اهمیت دارد، عبارتند از:

 

در نظر گرفتن شرایط زندگی

 

همانطور که گفتیم؛ قبل از هر چیز باید شرایط خود را بررسی کنید. برخی از حیوانات اصلا امکان زندگی در آپارتمان های کوچک را ندارند و باید در فضای بیرون زندگی کنند. بنابراین اگر فضای کافی برای این کار در اختیار ندارید؛ از آوردن چنین حیوانی به منزل تان، صرف نظر کنید.
به عنوان مثال، پیاده روی برای سگ ها ضروری است و باعث تقویت توانایی اجتماعی آن ها می‌ شود اما گربه ها تمایل چندانی به این کار نشان نمی دهند و همین که در خانه یک فضایی برای جنب و جوش داشته باشند، کافی است. به دلیل همین ویژگی های متفاوت حیوانات است که تاکید به در نظر گرفتن شرایط زندگی داریم.

 

رعایت قوانین آپارتمان نشینی

 

معمولا آپارتمان ها در فاصله نزدیکی به همدیگر قرار دارند و سر و صدای زیاد موجب آزار و اذیت افرادی می‌ شود که در این واحدهای کوچک، زندگی می کنند. بنابراین برای حفظ آسایش همسایگان حتماً باید حیوانی انتخاب کنید که نسبتاً ساکت باشد. چرا که در غیر این صورت با شکایت آن ها، مواجه می شوید. به عنوان مثال، سگ هایی که بی موقع پارس می کنند، اصلاً حس خوشایندی برای افراد ساکن در یک ساختمان ایجاد نخواهند کرد.

 

خدمات حیوانات خانگی3

 

نوشتن برنامه روتین

 

برای اینکه بتوانید از حیوان مراقبت کامل به عمل آورید؛ باید برنامه روتین مخصوص به آن را داشته باشید. به عنوان مثال، ساعت پیاده روی، ساعت بازی، ساعت غذا خوردن و... باید مطابق با این برنامه باشد. اگر حیوان شما علاقه خاصی به پیاده‌ روی روزانه دارد، سعی کنید حتما این کار را در برنامه زندگی او، قرار دهید. حتی اگر خودتان فرصت این کار را ندارید، از فردی بخواهید که به جای شما سگ را بیرون ببرد.

 

تهیه کردن غذای مناسب

 

برای انتخاب غذای سگ، بهترین کار مشورت با دامپزشک است. چرا که هر حیوانی غذای مخصوص به خود را دارد. البته گربه ها و سگ ها که جزء محبوب ترین حیوانات خانگی هستند، در این زمینه حساسیت بیشتری دارند. بنابراین سعی نکنید از غذای خودتان به حیوان بدهید. در این صورت حیوان برای همیشه مزاحم غذا خوردن شما می شود. علاوه بر این، طعم دهنده ها و نگهدارنده هایی که در غذای انسان وجود دارد، برای حیوانات خانگی مضر بوده و ممکن است او را به بیماری گوارشی مبتلا سازد.

 

توجه به حیوان خانگی

 

یک حیوان خانگی دقیقا همانند یک کودک نوپا نیاز به توجه و دیده شدن دارد. بنابراین سعی کنید زمانی را برای بازدید با سگ و گربه و یا پرنده تان، اختصاص دهید و این حس را به حیوان القا کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. البته سعی کنید در این زمینه افراط نکنید، چرا که باعث می شود حیوان بیش از اندازه لوس شود. بهتر است وسایل بازی مورد علاقه حیوان خانگی را در اختیار او، قرار دهید.

 

توجه به سلامت خود و اعضای خانواده

 

یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر نگهداری از یک حیوان خانگی برای شما و یا دیگر اعضای خانواده تان پیش آید؛ تشدید شدن آلرژی و حساسیت است. علاوه بر این، بعضی از کودکان ممکن است در اثر تماس با حیوان به مشکلات پوستی مثل خارش یا کهیر، مبتلا شوند.

به همین دلیل توصیه می ‌شود در خانه هایی که کودکان حساسیت دارند؛ حیوان خانگی نگهداری نشود. البته اگر هنگام تمیز کردن جعبه حیوان و یا ظروف مربوط به غذای او  موارد بهداشتی را رعایت کنید و یا ظروف غذا را ضدعفونی کنید، ممکن است کمتر با این مشکلات مواجه شوید.

موارد مهم نگهداری از حیوانات خانگی

تمیز کردن منزل

 

زمانی که قصد نگهداری حیوان خانگی را داشته باشید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که تمیز کردن منزل جزء کارهای روتین شما خواهد شد. متاسفانه ریزش مو در حیواناتی مثل سگ و گربه زیاد است که با شستشو و حمام کردن هم این میزان ریزش کمتر نمی ‌شود.

بنابراین بهتر است برنامه روتینی برای تمیزکاری منزل داشته باشید. سعی کنید موهای حیوان را مرتب برس بکشید تا موهای سست و مستعد ریزش، در فضای خانه رها نشوند. حتما برای جمع کردن موها از جاروبرقی استفاده کنید و یا موهای باقی مانده را با اسفنج مرطوب از سطوحی مثل فرش، مبلمان و... جدا کنید. این کار شاید کمی خسته کننده به نظر برسد اما در هر صورت این موارد جز چالش های مربوط به نگهداری از حیوان خانگی است.

 

در نظر گرفتن جای خواب مناسب

 

کوچک بودن آپارتمان شما اصلاً توجیح خوبی برای نداشتن جای خواب حیوان نمی باشد. هر چقدر که آپارتمان شما کوچک باشد؛ باید جای مناسبی برای حیوان، تدارک ببینید. چنین فضایی باید حس امنیت را به حیوان، القا کند. سعی کنید تخت خواب و یا تشک مناسبی برای او تهیه کنید. البته چنین مکانی باید در فواصل زمانی کوتاه مدت، تمیز شود.

 

تعیین قوانین و ‌مقررات

 

اگر قرار است از امروز با حیوان خود در آپارتمان زندگی کنید؛ بهتر است مقررات و قوانینی را وضع کنید. به طور مثال، حیوان باید در مورد مسائلی مثل ادرار و مدفوع، توجیه شده باشد. بنابراین محل مناسبی برای این کار مشخص کرده و به او آموزش های لازم را بدهید. نگران نباشید، حیوانات موجودات باهوشی هستند و به سرعت خود را با قوانین وضع شده شما منطبق می سازند.

 

توجه به اندازه حیوان

 

اگر آپارتمان کوچکی دارید، سعی کنید یک حیوان کوچک جثه انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر حیوان شما سن کمی دارد باید این موضوع را بررسی کنید که به مرور و با رشد حیوان مخصوصاً در بزرگسالی به چه اندازه ای خواهد رسید. بنابراین سعی کنید حیوان را متناسب با محل زندگی خود، انتخاب کنید.

 

ایمن سازی خانه

 

حیوان خانگی هم یک عضو خانواده محسوب می ‌شود. پس بهتر است برای سلامتی او، ارزش قائل باشید. برای اینکه حیوان دچار آسیب و مشکلی نشود؛ بهتر است محل زندگی او را تا جای ممکن، ایمن سازی کنید. مثلا سیم های لخت یا آویزان را در اتاق ها، رها نکنید و یا اینکه گل و گیاه را جایی دور از دسترس حیوان قرار دهید، چرا که برخی از گیاهان سمی بوده و ممکن است خوردن آن ها برای حیوان خطرناک باشد. وسایلی مثل دارو، شوینده ها و... اصلاً نباید در دسترس حیوان خانگی‌ تان باشد.

 

خدمات حیوانات خانگی2

 

توجه به نظافت و سلامت حیوان

 

حتماً باید حیوان خود را به صورت دوره ای تمیز کرده و یک برنامه نظافتی دقیق برای او، داشته باشید. حتی زمان هایی که او را برای پیاده روی بیرون می ‌برید؛ هنگام بازگشت باید بدن حیوان را از نظر وجود حشره و...، بررسی کنید. حتماً باید او را به صورت منظم نزد دامپزشک بوده و مراقبت‌ های پزشکی مثل واکسن زدن و... را انجام دهید.

برای رعایت بهداشت دهان و دندان حیوان می توانید از مسواک های مخصوص و یا اسپری های ضدعفونی کننده، استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است شاهد عوارضی مثل عفونت و درد ناشی از پوسیدگی و همچنین بوی بد دهان حیوان باشید.

کوتاه کردن موی سگ و کوتاهی ناخن ها هم از جمله موارد بهداشتی است که حتماً باید رعایت شود. کوتاه کردن موی سگ نیاز به تبحر و تجربه دارد. بنابراین سعی نکنید این کار را به تنهایی و بدون تجربه قبلی، انجام دهید.

شستشوی بدن حیوان و همچنین کوتاه کردن مو و ناخن اگر به درستی انجام نگیرد، ممکن است آسیب هایی را برای حیوان خانگی، به دنبال داشته باشد. در خیلی از موارد دیده شده است که حیوان پس از دریافت این اقدامات گوشه گیر و منزوی شده است و حتی مثل سابق با صاحب خود توانایی ارتباط برقرار کردن را ندارد.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتماً برای دریافت چنین خدماتی به مراکز معتبر و آرایشگاه های مطمئن، مراجعه کنید.

 

انتخاب دکوراسیون مناسب

 

برخی از پت ها تمایل زیادی به پاره کردن ملحفه و پرده ها دارند. توصیه می کنیم قبل از اینکه حیوان خانگی تان را به منزل بیاورید؛ حتماً دکوراسیون مناسبی انتخاب کنید. سعی کنید جنس و پارچه ای که برای مبلمان انتخاب می کنید از نوعی باشد که به سرعت بو نگرفته و میکروب را جذب نکند. به عنوان مثال، مبلمان چرم کثیفی را کمتر به خود جذب می کند و بنابراین می تواند برای دکوراسیون این منازل، گزینه مناسبی باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، فرش خانه است. فرشی که انتخاب می ‌کنید نباید بافت آن برای حیوان حساسیت زا باشد. علاوه بر این، باید به راحتی تمیز شود. در نظر داشته باشید تمامی آنچه که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می کنید، دارای مواد شیمیایی مضر برای حیوان خانگی نباشد.

شاید این موارد به ظاهر ساده به نظر برسد؛ اما زمانی که حیوان دچار مشکلات جسمی شود، متوجه می شوید که قبل از هر چیز باید محیط زندگی را برای حیوان خانگی تان، آماده سازید.

 

اگر به حیوان خانگی علاقه مند هستید...


علاوه بر در نظر گرفتن مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ باید بحث نگهداری از حیوان خانگی را از نظر قانونی هم بررسی کنید. به طور مثال نگهداری از حیوانات در قسمت‌ های مشترک یک ساختمان جرم محسوب شده و شما این حق را ندارید که بتوانید حیوان خانگی تان را در هر بخشی از ساختمان، نگهداری کنید. به طور کلی نگهداری از حیوان خانگی باید به نحوی باشد که مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نکند.
در هر صورت اگر به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه مند هستید؛ باید بدانید که چنین افرادی معمولا اضطراب و فشار عصبی کمتری را تحمل می کنند. در حقیقت، تعامل انسان با حیوان باعث کاهش تنش‌ ها و افزایش آرامش در آن ها می شود. البته که این موضوع را هم نمی ‌توان کتمان کرد که نگهداری از یک حیوان خانگی دنیایی از مسئولیت را با خود به همراه دارد. بنابراین اگر قصدتان برای داشتن یک حیوان خانگی جدی است، بهتر است تمامی جوانب کار را بررسی کرده و همه شرایط را در نظر بگیرید.

 

بهترین خدمات حیوانات خانگی | تیپ چین

 

ارائه خدمات مربوط به حیوانات خانگی


در بین تمامی مواردی که ذکر شد؛ اهمیت مراقبت و بهداشت حیوان خانگی، موضوع بسیار مهمی است. همان طور که گفتیم، برخی از آرایشگاه ها این خدمات را به مشتریان خود، ارائه می کنند. آرایشگاه تیپ چین با داشتن کادر متخصص و حرفه ای توانسته است خدمات مربوط به حیوانات خانگی را آن هم با کیفیت مطلوبی به مشتریان عزیز، ارائه کند.
شما می توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین نسبت به رزرو نوبت برای خدماتی مثل شست و شو، کوتاهی مو و کوتاه کردن ناخن حیوان خانگی، اقدام کنید. در صورت تمایل می توانید این خدمات را در محل و منزل خود، دریافت کنید. به این صورت که درخواست خدمات مربوط به حیوانات خانگی در محل را ثبت می کنید. در این صورت بدون جابجایی حیوان و بدون اینکه او را به محل آرایشگاه ببرید؛ می توانید از خدمات مربوطه، بهره مند شوید.
توصیه می کنیم برای راحتی و آرامش بیشتر حیوان خانگی تان، سعی کنید برای شستشو و کوتاهی مو او را به مکان هایی ببرید که کادر آموزش دیده و حرفه‌ ای، داشته باشند. در این صورت خدمات مورد نیازتان بدون هیچ گونه آسیب روحی و جسمی به حیوان خانگی، انجام می شود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :

لیست خدمات