header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با سگ نژاد ژرمن شپرد

آشنایی با سگ نژاد ژرمن شپرد

تعداد بازدید : 1225 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
اگر به نگهداری از سگ‌ ها علاقه زیادی دارید؛ حتماً در مورد خریداری یکی از انواع آن ها، فکر کرده ‌اید. قبل از اینکه هر نژاد از سگ ‌ها را انتخاب کنید، باید در مورد خصوصیاتی که دارند و نحوه نگهداری از آن ها، اطلاعات کافی داشته باشید. تنها در این صورت است که می ‌توانید به راحتی با حیوان خانگی ارتباط برقرار کرده و یک دوست صمیمی و وفادار برای خود، داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با سگ نژاد ژرمن شپرد، آشنا کنیم. در ادامه مقاله در مورد خصوصیات و ویژگی ‌های رفتاری و جسمی این سگ و همچنین نحوه نگهداری از آن، اطلاعات خوبی به دست می ‌آورید.

اگر به نگهداری از سگ‌ ها علاقه زیادی دارید؛ حتماً در مورد خریداری یکی از انواع آن ها، فکر کرده ‌اید. قبل از اینکه هر نژاد از سگ ‌ها را انتخاب کنید، باید در مورد خصوصیاتی که دارند و نحوه نگهداری از آن ها، اطلاعات کافی داشته باشید. تنها در این صورت است که می ‌توانید به راحتی با حیوان خانگی ارتباط برقرار کرده و یک دوست صمیمی و وفادار برای خود، داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با سگ نژاد ژرمن شپرد، آشنا کنیم. در ادامه مقاله در مورد خصوصیات و ویژگی ‌های رفتاری و جسمی این سگ و همچنین نحوه نگهداری از آن، اطلاعات خوبی به دست می ‌آورید.

آشنایی با سگ نژاد ژرمن شپرد

آشنایی با سگ نژاد ژرمن شپرد


سگ‌ های ژرمن شپرد بسیار فعال و هوشمند هستند. یادگیری جزء خصوصیات این سگ ‌هاست. آن ها نیاز دارند به صورت روزانه، بازی و ورزش کنند. بنابراین اگر زمان کافی برای بازی با سگ محبوبتان در اختیار ندارید، بهتر است به سراغ نژاد دیگری از این حیوان بروید. چرا که تنها ماندن این حیوان می ‌تواند باعث اضطراب و خستگی آن شود.


بنابراین اگر در رفتار این حیوان مواردی مثل جویدن، چاله کندن و یا پارس کردن را مشاهده کردید؛ به معنای مضطرب بودن آن می‌ باشد و باید زمان زیادی را با حیوان بگذرانید تا بتوانید این تشویش و نگرانی را از او، دور کنید.
اگرچه معمولاً اکثر افراد سگ با نژاد ژرمن شپرد را به عنوان یک سگ نگهبان می ‌دانند، اما این نژاد سگ فقط برای نگهبانی نباید زنجیر یا افسار شود. سگ ژرمن شپرد می‌ تواند زندگی شادی را در محیط خانه، داشته باشد. بنابراین اگر به یک حیاط بزرگ دسترسی دارید، این حیوان به راحتی می ‌تواند انرژی طبیعی خود را تخلیه کند.

چگونگی نگهداری از سگ نژاد ژرمن شپرد

چگونگی نگهداری از سگ با نژاد ژرمن شپرد


نگهداری از این نژاد سگ اصول مهمی دارد که اگر رعایت نشود، ممکن است حیوان دچار مشکلات روحی و جسمی جدی شده و این مشکلات در کوتاه مدت حتی می‌ تواند منجر به مرگ او شود. بنابراین قبل از اینکه در مورد سرپرستی این نژاد سگ تصمیم بگیرید؛ باید شرایط نگهداری از آن را به خوبی بدانید تا بتوانید با دید بازتری، تصمیم گیری کنید.


ابتدا به شرایط زندگی این سگ می ‌پردازیم. سگ‌ های نژاد ژرمن شپرد اصلاً برای زندگی در آپارتمان‌ های کوچک مناسب نیستند، چرا که سگ ژرمن نیاز به فعالیت بدنی بالایی دارد و در طول روز باید ساعت ‌های زیادی را بدوبدو و بازی کند . بنابراین اولین چیز برای نگهداری از سگ ژرمن این است که یک خانه ویلایی با حیاط بزرگ داشته باشد که حیوان بتواند در طول روز به راحتی در آنجا فعالیت داشته و بازی کند.


اگر بخواهید به زور سگ نژاد ژرمن شپرد را در خانه و فضای بسته نگهداری کنید؛ قطعاً او را دچار افسردگی و دیگر ناراحتی ‌های روانی می ‌کنید. زمانی که روح و روان حیوان دچار آسیب شود، قطعاً به بیماری ‌های مختلف جسمی مبتلا می ‌شود. علاوه بر این، عدم تحرک این حیوان موجب چاقی و اضافه وزن او، خواهد شد. بنابراین قبل از هر چیز حتماً باید محل زندگی ایده آل را برای او را فراهم کرده باشید.

نگهداری از سگ ژرمن شپرد

جالب است بدانید سگ ‌های نژاد ژرمن شپرد قدرت یادگیری بسیار بالایی دارند و این موضوع با فعالیت بدنی آن ها، رابطه مستقیمی دارد. بنابراین از هر زاویه ای که به این موضوع نگاه کنیم؛ متوجه می ‌شویم که محل زندگی این نژاد از سگ موضوع بسیار بااهمیتی است.
البته اگر به ناچار در آپارتمان زندگی می‌ کنید و به این نژاد از سگ علاقه زیادی دارید، می ‌توانید روش دیگری در پیش بگیرید. به این صورت که در طول روز زمان کافی داشته باشید و بتوانید او را به صورت حداقل چند ساعت در روز در یک محیط باز مثل پارک ببرید تا حسابی بازی کند.
در هر صورت این موضوع را فراموش نکنید که سگ‌ های نژاد ژرمن شپرد سگ ‌های بسیار پرانرژی هستند و روزانه باید ساعت ‌های زیادی فعالیت بدنی داشته باشند. بنابراین تنها در صورتی که شرایط انجام این کار را دارید، او را به سرپرستی بگیرید.

مطالب پیشنهادی: بهترین سگ ها برای نگهداری در آپاراتمان


اما اگر قرار است از یک سگ با نژاد ژرمن مراقبت کنید، چه نکات مهمی را باید بدانید؟! نکته مهم در این رابطه آموزش‌ هایی است که حتماً باید به سگ یاد بدهید. این موضوع شامل قوانین خانه، محل دستشویی و نحوه ادرار و مدفوع کردن او در جای مناسب است.
با توجه به اینکه سگ‌ های نژاد ژرمن روابط اجتماعی خوبی با غریبه ‌ها ندارند، باید در این مورد نیز آموزش‌ هایی دریافت کنند. داشتن برنامه روزانه مشخص و انجام کارها سر موقع، باعث مودب شدن سگ می‌ شود و این همان چیزی است که صاحبان حیوانات خانگی به آن تمایل دارند.

شناخت سگ ژرمن شپرد

محل خواب و استراحت سگ ژرمن باید کاملاً مناسب و راحت باشد. اگر حیوانی که خریداری کرده‌ اید کمتر از دو ماه دارد، بسیار حساس و آسیب پذیر می ‌باشد. در این صورت باید جای خواب گرم و نرمی برای او، تدارک ببینید. همچنین دمای محیط را باید حتماً بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد، در نظر بگیرید. در غیر این صورت، ممکن است توله سگ دچار بیماری شود. همچنین برای خنک کردن هوا هرگز محل خواب سگ را در معرض باد مستقیم کولر، قرار ندهید.


زمانی که سگ نژاد ژرمن خیلی کوچک است، اجازه ندهید از لانه‌اش خارج بشود. چرا که سگ‌ ها در این سن معمولاً بسیار کنجکاو هستند و با آزاد بودن؛ می‌ توانند به خود و یا وسایل منزل، آسیب بزنند.
سعی کنید ملافه و پتوی توله سگ را حتماً تمیز نگه دارید تا به بیماری ‌های مختلف پوستی دچار نشود. این سگ ‌ها در سنین کمتر عادت به بلعیدن اشیای مختلف، گاز گرفتن و موارد مشابه دارند که این موضوع هم برای شما و هم برای توله سگ، خطرناک است. بنابراین سعی کنید زمانی حیوان را در خانه آزاد بگذارید که خودتان در منزل حضور داشته باشید.

شناخت کامل سگ ژرمن شپرد


یکی از مهمترین موارد در ارتباط با نگهداری از سگ‌ های خانگی، کوتاهی موی آن هاست. سگ‌ ها از هر نژادی که باشند، نیاز به اصلاح موها به صورت دوره‌ ای و در فواصل زمانی منظم دارند. ممکن است شما با آموزش دیدن بتوانید این کار را به تنهایی در منزل انجام دهید اما خوشبختانه سالن ‌های تخصصی وجود دارند که این خدمات را با کیفیت خوبی به افراد، ارائه می‌ دهند.
دراین مقاله در مورد سگ ‌های نژاد ژرمن شپرد اطلاعات خوبی به دست آورید، اما توصیه می ‌کنیم اگر قصد دارید از این نژاد نگهداری کنید؛ اطلاعات خود را در این زمینه، کامل‌تر کنید. به طور کلی سگ‌ ها با هر نژادی که باشند، موجودات کنجکاو و حساسی هستند و نیاز است شرایط زندگی و نحوه نگهداری از آن ها را به خوبی بدانید.

مطالب پیشنهادی: بررسی نژاد های مختلف سگ


اگر به نگهداری از سگ ‌ها علاقه‌مند هستید و در حال حاضر یک سگ خانگی را نگهداری می ‌کنید؛ قطعاً نیاز دارید زمانی را برای کوتاهی موهای سگ، صرف کنید. اگر تمایل دارید این کار به صورت حرفه ‌ای انجام شود، می ‌توانید حیوان را به آرایشگاه های تخصصی مثل "آرایشگاه تیپ چین" ببرید.


حتی ارائه چنین خدماتی در منزل هم برای به شما مشتریان عزیز، فراهم شده است. بنابراین شما فارغ از هر گونه نگرانی در مورد محدودیت مکانی، می ‌توانید از آرایشگران تیپ چین درخواست خدمات حیوانات خانگی در منزل را داشته باشید. ما این اطمینان را به شما خواهیم داد که کوتاهی موی حیوان خانگی‌تان با بهترین متد و توسط حرفه‌ای ‌ترین آرایشگران بدون هیچ گونه آسیب و ناراحتی برای حیوان، انجام شود.
به منظور رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین؛ می‌ توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید


اشتراک در شبکه های اجتماعی :