header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آموزش سشوار کشیدن و حالت دادن موی مردانه

آموزش سشوار کشیدن و حالت دادن موی مردانه

تعداد بازدید : 3201 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
قطعاً مو در داشتن یک چهره جذاب تاثیر زیادی خواهد داشت. معمولا آقایان روی زیبایی موها تمرکز بیشتری دارند و سعی می کنند مدل مو را کاملا هماهنگ با فرم چهره خود، اصلاح کنند. البته آرایشگران حرفه ‌ای کاملاً به این موضوع واقف هستند که فرم چهره افراد متفاوت بوده و مدل موی انتخابی باید کاملاً با آن تناسب داشته باشد. خوشبختانه وسایل حرارتی متنوعی برای حالت دهی به موها وجود دارد که می توانند موها را بسیار جذاب جلوه دهند. یکی از این وسایل پرکاربرد سشوار می باشد. البته سشوار کشیدن موی مردانه نکات و ترفندهای خاص خود را دارد که در این مقاله قصد داریم آن را در چند گام اصلی، شرح دهیم.
قطعاً مو در داشتن یک چهره جذاب تاثیر زیادی خواهد داشت. معمولا آقایان روی زیبایی موها تمرکز بیشتری دارند و سعی می کنند مدل مو را کاملا هماهنگ با فرم چهره خود، اصلاح کنند. البته آرایشگران حرفه ‌ای کاملاً به این موضوع واقف هستند که فرم چهره افراد متفاوت بوده و مدل موی انتخابی باید کاملاً با آن تناسب داشته باشد.
خوشبختانه وسایل حرارتی متنوعی برای حالت دهی به موها وجود دارد که می توانند موها را بسیار جذاب جلوه دهند. یکی از این وسایل پرکاربرد سشوار می باشد. البته سشوار کشیدن موی مردانه نکات و ترفندهای خاص خود را دارد که در این مقاله قصد داریم آن را در چند گام اصلی، شرح دهیم.
آموزش سشوار کردن موهای مردانه | تیپ چین

چطور شروع کنیم؟

 
همیشه نقطه آغاز سخت ترین قسمت انجام یک کار است. در مورد سشوار کشیدن هم به همین صورت است. شاید قبل از اینکه سیم سشوار را به برق بزنید؛ این تصور را داشته باشید که قرار است کار سختی را انجام دهید اما این نکته را بدانید که اگر با اصول و مراحل اصلی سشوار کشیدن مو آشنا باشید، به راحتی و در عرض چند دقیقه می توانید این کار را انجام دهید. اگر سشوار کشیدن موها کار هر روز شماست، بهتر است آن را به صورت اصولی یاد بگیرید.
 

آموزش سشوار کشیدن و حالت دادن موی مردانه

 
اگر موهای وز و بلند دارید؛ بهترین راه برای صاف نشان دادن آن ها، شوار کشیدن است. این یک راه سریع و البته موقتی است اما در هر صورت می تواند کار شما را برای رفتن به مهمانی، راه بیندازد.
به طور کلی سشوار کشیدن اصول و قواعدی دارد که در چند مرحله، مطرح می کنیم:
 

مرحله اول: شستشوی موها

قبل از اینکه به فکر سشوار کشیدن بیفتید؛ باید موهای کاملا تمیزی داشته باشید. برای این کار حتماً موها را با یک شامپوی مناسب و در صورت امکان با نرم کننده، شستشو دهید. در واقع نرم بودن موها کمک می کند سشوار کشی و حالت دهی موها، بهتر انجام شود.
 

مرحله دوم: خشک کردن موها

هیچ موی مرطوبی به راحتی حالت نمی گیرد. بنابراین اگر می‌ خواهید از نتیجه کار رضایت کافی داشته باشید؛ باید بعد از شستشو، موها را با استفاده از یک حوله نخی کاملاً خشک کنید. استفاده از حوله ساده ترین و در دسترس ترین روش برای خشک کردن موهاست. سعی کنید از حوله ‌هایی استفاده کنید که میزان آبگیری بالایی داشته باشند.
سشوار کردن موهای مردانه | تیپ چین

مرحله سوم: مرتب سازی موها

اصلا لزومی ندارد بلافاصله بعد از خشک کردن موها به سراغ یک شانه دندانه ریز بروید. سعی کنید در وهله اول با استفاده از یک شانه دندانه بلند موها را در یک جهت به صورت منظم، شانه بزنید. این کار به فرم گیری بهتر موها با استفاده از سشوار، کمک می کند.
 

مرحله چهارم: استفاده از برس مناسب

بدون استفاده از برس نمی توان موها را با حرارت سشوار به خوبی حالت داد. بهترین ابزار برای سشوار کشیدن موی مردانه، همان برس های گرد موجود در آرایشگاه ها هستند. اینکه یک برس با قطر مناسب انتخاب کنید هم اهمیت دارد. هر چقدر موهای بلند تری داشته باشید؛ باید از برس گرد قطورتری استفاده کنید.
برای استفاده کافی است موی خود را به دور برس گرد بپیچید و در مقابل جریان باد گرم سشوار بگیرید. پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آرامی موها را از دور برس باز کنید. در این صورت شاهد موهای صاف و یکدستی خواهید بود که حاصل همکاری برس و سشوار
هستند. البته از تبحر و مهارت خودتان نیز نباید چشم پوشی کنید.
 

مرحله پنجم: هماهنگی دست ها

نکته مهم در سشوار کشیدن موی مردانه، هماهنگی کامل دست هاست. به این صورت که با یک دست باید برس گرد را لای موها بپیچید و با دست دیگر سشوار را بر موهای درگیر شده با برس، هدایت کنید. این توصیه را جدی بگیرید و هرگز سشوار داغ را در تماس با موهایتان قرار ندهید. بهترین فاصله برای سشوار کشیدن ۱۰ سانتی متر است. اگر موهای بلندی دارید، بهتر است موها را تقسیم بندی کرده و هر قسمت را جداگانه سشوار بکشید.
 

مرحله ششم: فیکس کردن موها

حال که کار سشوار کشیدن موهایتان به اتمام رسیده است، بد نیست این شاهکار ایجاد شده را حداقل برای مدت زمان طولانی تری، حفظ کنید. معمولا آرایشگاه ها برای این کار از تافت مو و یا اسپری های مخصوص حالت دهی موها، استفاده می کنند. شما نیز می توانید یک محصول مناسب به این منظور تهیه کرده و بعد از اتمام کار سشوار کشیدن موها، از آن استفاده کنید. البته این نکته را ذکر کنیم که تافت مو باید از فاصله ۱۵ سانتی متری روی موها اسپری شود.
نکات مهم برای سشوار کشیدن موهای مردانه | تیپ چین

نکات مهمی که برای سشوار کشیدن باید در نظر بگیرید

  • به طور کلی سشوار مو برای استفاده بانوان و موهای پرپشت می باشد. بنابراین اگر موهای کم پشتی دارید، بهتر است با احتیاط از این وسیله استفاده کنید. حرارت بالا و نزدیک به ریشه موها می تواند باعث آسیب به موها گردد.
  • سعی کنید سشوار کشیدن مو را کاملاً به صورت حرفه ای انجام دهید. در این صورت می توانید بدون صرف هزینه بالا، موهای خود را کاملا صاف و حالت دار نشان دهید.
  • بهترین زمان برای سشوار کشیدن و حالت دهی موی مردانه، بعد از استحمام و شستشوی موهاست.
  • حتماً قبل از سشوار کشیدن، موها را شانه بزنید. موهای گره خورده و آشفته اصلا گزینه مناسبی برای سشوار کشیدن نیستند.
  • هرگز سشوار را روی بالاترین درجه حرارت تنظیم نکنید. در این صورت تنها به موهای خود آسیب وارد کرده اید. سعی کنید با یک حرارت ملایم این کار را انجام دهید و یا در صورت نیاز حالت دهی با حرارت بالا را به بخش های پایانی کارتان، موکول کنید.

مطالب مرتبط: بهترین آرایشگاه های مردانه در تهران

امیدواریم راهنمایی های ارائه شده در این مقاله به شما کمک کرده باشد. اگرچه سشوار کشیدن و حالت دهی به موها کار چندان دشواری نیست اما شما می ‌توانید برای راحتی بیشتر و نتیجه بهتر، این کار را به دستان توانمند آرایشگران حرفه ‌ای بسپارید.
آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر متخصص و حرفه ای قادر است انواع مدل اصلاح و پیرایش موی آقایان را انجام دهد. علاوه بر این، خدمات دیگر مثل گریم چهره داماد، ماساژ پوست، پاکسازی پوست، کوتاهی موی حیوانات خانگی و... نیز در این آرایشگاه، قابل انجام است.
شما مشتریان عزیز می توانید برای رزرو نوبت از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی :