header

خانه / لیست مطالب آموزشی / اصلاح سگ در منزل

اصلاح سگ در منزل

تعداد بازدید : 1061 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اگر به حیوانات خانگی علاقه‌مند هستید؛ حتما می دانید که نگهداری از آنان نیاز به مراقبت دائمی دارد و ممکن است شما را با چالش های زیادی، مواجه کند. یکی از مواردی که برای مراقبت حیوان خانگی نیاز است انجام شود، کوتاه کردن موی حیوان است‌. اگر شما به عنوان صاحب حیوان تجربه کافی در این زمینه داشته باشید؛ می توانید این کار را در منزل، انجام دهید. در غیر اینصورت می توانید سگ خانگی و یا پت محبوبتان را برای کوتاهی مو به آرایشگاه ببرید. در این مقاله قصد داریم اهمیت اصلاح سگ در منزل و موارد مهمی که در این زمینه باید بدانید را ذکر کنیم.
اگر به حیوانات خانگی علاقه‌مند هستید؛ حتما می دانید که نگهداری از آنان نیاز به مراقبت دائمی دارد و ممکن است شما را با چالش های زیادی، مواجه کند. یکی از مواردی که برای مراقبت حیوان خانگی نیاز است انجام شود، کوتاه کردن موی حیوان است‌. اگر شما به عنوان صاحب حیوان تجربه کافی در این زمینه داشته باشید؛ می توانید این کار را در منزل، انجام دهید. در غیر اینصورت می توانید سگ خانگی و یا پت محبوبتان را برای کوتاهی مو به آرایشگاه ببرید.
در این مقاله قصد داریم اهمیت اصلاح سگ در منزل و موارد مهمی که در این زمینه باید بدانید را ذکر کنیم.
 

 هزینه اصلاح سگ در منزل تیپ چین

چرا اصلاح و پیرایش سگ اهمیت دارد؟

چرا اصلاح و پیرایش سگ اهمیت دارد؟ | تیپ چین
تصور داشتن یک سگ خانگی با موهای ژولیده و به هم ریخته بسیار جذاب است اما جدای از ظاهر زیبا، باید به موارد دیگری هم در این زمینه توجه داشته باشید. زمانی که موی سگ اصلاح نشود، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می ‌کنند به صورت دوره ای و با فواصل زمانی منظم، حتماً موهای سگ را اصلاح کنید.
 
دلایل مهمی که اهمیت اصلاح و پیرایش سگ را نشان می دهد، عبارتند از:
 

ریزش موی سگ

 
زمانی که موی سگ به موقع اصلاح نشود، شاهد ریزش بیش از اندازه آن ها خواهید بود. بنابراین یکی از فواید اصلاح و پیرایش سگ، پیشگیری از ریزش مو است. ریختن موی سگ علاوه بر اینکه ظاهر ناخوشایندی برای حیوان ایجاد می کند، می تواند محیط زندگی شما را هم کثیف کند.
 

گره خوردگی موهای سگ

 
زمانی که موی سگ بیش از اندازه معمول رشد کند؛ با مشکلاتی مثل گره خوردگی مو های بدن سگ، مواجه می شوید.‌ در چنین شرایطی علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری سگ از بین می رود، حمام کردن و شانه کردن موها نیز بسیار مشکل می شود. بنابراین افرادی که زمان کافی برای نگهداری از حیوان خانگی را ندارند، باید احتمال بروز این مشکلات را در نظر داشته باشند.
 

خارش بدن سگ

 
منشا خارش بدن سگ معمولاً از حساسیت ها و بیماری های پوستی می باشد و باید در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه و درمان دارویی را برای حیوان، آغاز کرد. اما در برخی موارد رشد بیش از اندازه موها موجب خارش بدن حیوان می شود که با اصلاح و کوتاهی موها، این مشکل تا حدی برطرف می گردد.
 

خنک نگه داشتن بدن سگ در فصول گرم سال

 
خیلی از افراد تصور می ‌کنند که با گرم شدن هوا باید به فکر اصلاح سگ باشند، البته که اصلاح موهای سگ در هر فصلی لازم و ضروری است اما اینکه تصور کنید با کوتاه کردن بیش از اندازه موها حیوان احساس خنکی می کند، تصوری اشتباه است. چرا که با این کار بدن حیوان را در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار می دهید و موجب آسیب به حیوان می شوید.
در نظر داشته باشید که موهای بدن حیوان همانند عایق، در برابر گرما و سرما از حیوان مراقبت می کند.
 
اصلاح سگ در منزل | تیپ چین
 

اصلاح سگ در منزل

 
اگر فرصت کافی برای مراجعه به آرایشگاه را ندارید؛ ممکن است به فکر افتاده باشید که موی بدن حیوان خانگی تان را خودتان در منزل کوتاه کنید. البته که اگر تجربه ای در این زمینه داشته باشید، می ‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. زمانی که برای کوتاهی موی حیوان آماده می شوید، باید نکات مهمی که در ادامه ذکر می کنیم حتما مد نظر قرار دهید:
 

شستشوی موی حیوان

 
قبل از هر چیز باید سگ محبوبتان را حمام کرده و با استفاده از برس مخصوص، گره های ریز موجود در موها را از بین ببرید. برای اینکه گره ها راحت تر باز شوند، نیاز است موی حیوان به اندازه کافی، خیس شود. ممکن است در هنگام شانه زدن شاهد ریزش موها باشید. اصلا نگران نباشید، این موهای سست ریزش می کنند تا موهای خوب و محکم برای کوتاه شدن، باقی بمانند.
 

استفاده از وسایل مناسب

 
برای انجام هر کاری باید وسایل و تجهیزات لازم را فراهم کنید. شما برای کوتاه کردن موهای بدن سگ به شانه، ماشین اصلاح مخصوص سگ و قیچی، نیاز دارید. اگر تجهیزات کافی برای این کار را در اختیار ندارید؛ بهتر است حیوان را به آرایشگاه مخصوص ببرید.
آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر مجرب و حرفه ای؛ قادر است کار کوتاهی موی حیوانات خانگی را به بهترین شکل ممکن، انجام دهد. شما می ‌توانید حتی از آرایشگر بخواهید در محل انتخابی شما و یا منزلتان، کار کوتاه کردن موی سگ را انجام دهد.
 

انتخاب تیغ مناسب

 
چنانچه موهای بدن سگ بیش از حد بلند شده باشد؛ شاید مجبور باشید از چندین تیغه و شانه اصلاح جانبی برای کوتاه کردن موها، استفاده کنید. اما در مواقعی که سگ موهای کوتاه تری دارد، یک تیغه برای انجام این کار کافی می باشد. انتخاب تیغ مناسب برای کوتاه کردن موها، اهمیت دارد.
 
اصلاح موی سگ به روش درست و اصولی | تیپ چین

کشیدن نشدن موها

 
اگر از تیغه های تیز برای کوتاه کردن موی حیوان استفاده کنید؛ دیگر نیازی به کشیدن موها ندارید. در این صورت حیوان احساس آزردگی نداشته و برای کوتاه شدن موها، نهایت همکاری را با شما دارد.
 

کوتاه کردن در جهت رویش موها

 
معمولا موهای بدن سگ به گونه ای است که در قسمت های خاصی از بدن جهت رویش تغییر کرده است. به همین دلیل لازم است به هنگام کوتاهی حتما این کار را در جهت رویش موها، انجام دهید. در این صورت یک برش صاف و یکنواخت و متناسب خواهید داشت.
 

ثابت نگه داشتن سگ

 
سعی کنید حین اصلاح موها، حیوان را محکم نگه دارید. چرا که با حرکت ناگهانی سگ ممکن است تیغه روی پوست بدن سگ کشیده و موجب خراش گردد. می توانید از شخص دیگری بخواهید به هنگام اصلاح سگ در منزل به کمک شما بیاید.
باید اصلاح را از گردن شروع کرده و تا پای عقبی ادامه دهید. آرایشگران معمولا توصیه می کنند برش را به صورت منظم انجام دهید تا تمامی نواحی بدن سگ، به خوبی اصلاح گردد.

نکان مهمی که در اصلاح سگ در منزل باید بدانید | تیپ چین

نکات مهمی که برای اصلاح سگ در منزل باید بدانید:

 
  • قبل از اینکه کار اصلاح را شروع کنید، حتماً نژاد سگ را بشناسید. می ‌توانید از دامپزشکان به این منظور، کمک بگیرید.
  • کار اصلاح موها را با سگ تمرین کنید تا در موقع کوتاهی موها، مشکل خاصی برایتان ایجاد نشود.
  • اصلاح و پیرایش موی سگ را به آهستگی انجام دهید. هر گونه فشار و عجله حین انجام این کار ممکن است نتیجه مطلوبی برایتان به دنبال نداشته باشد.
  • هنگام استفاده از دستگاه هایی مثل ماشین اصلاح سگ حتما به این نکته توجه داشته باشید که حین انجام کار دستگاه تا حد زیادی داغ نشود.
  • زمان اصلاح موی سگ را طولانی نکنید. به طور معمول در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می کشد تا بتوانید کار اصلاح سگ در منزل را انجام دهید.
  • بهترین زمان برای کوتاه کردن موی سگ، هر ۶ تا ۸ هفته می باشد.
  • پس از اصلاح موی سگ در منزل نباید اجازه بدهید حیوان برای مدت طولانی بیرون در معرض آفتاب قرار بگیرد. در صورتی که مجبور هستید حیوان را بیرون ببرید، بهتر است از لباس مخصوص برای او استفاده کنید.
 
امیدواریم راهنمایی های ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند بتوانید کار اصلاح سگ در منزل را به راحتی، انجام دهید. در صورتی که این کار را تا به حال انجام نداده اید و یا تجربه کافی در انجام این کار ندارید؛ توصیه می کنیم حیوان را برای کوتاهی مو به آرایشگاه ببرید. چرا که کوتاهی موی سگ در منزل چالش های خاص خود را داشته و ممکن است شما را با مشکلاتی، مواجه کند.
آرایشگاه تیپ چین آماده است هر گونه خدمات مربوط به اصلاح و پیرایش سگ را با بهترین ابزار و تجهیزات، انجام دهد. شما می توانید برای رزرو نوبت از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی :