header

خانه / لیست مطالب آموزشی / انواع وسایل پت و حیوانات خانگی

انواع وسایل پت و حیوانات خانگی

تعداد بازدید : 1078 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
زمانی که قصد نگهداری از یک حیوان خانگی را داشته باشید؛ باید تا حد امکان اکثر ملزومات و وسایل مورد نیاز حیوان را برای او، فراهم کنید. اگر اقلام بهداشتی مورد نیاز و همچنین دیگر وسایل ضروری را برای حیوان خانگی‌تان آماده کرده باشید؛ بعید است که حیوان به اضطراب و افسردگی و همچنین بیماری ‌های جسمی، مبتلا گردد. علاوه بر این، کار شما نیز برای حمایت و نگهداری از حیوان با وجود چنین وسایلی، راحت‌تر می ‌شود. در این مقاله قصد داریم انواع وسایل پت و حیوانات خانگی را به شما، معرفی کنیم.

زمانی که قصد نگهداری از یک حیوان خانگی را داشته باشید؛ باید تا حد امکان اکثر ملزومات و وسایل مورد نیاز حیوان را برای او، فراهم کنید. اگر اقلام بهداشتی مورد نیاز و همچنین دیگر وسایل ضروری را برای حیوان خانگی‌تان آماده کرده باشید؛ بعید است که حیوان به اضطراب و افسردگی و همچنین بیماری ‌های جسمی، مبتلا گردد. علاوه بر این، کار شما نیز برای حمایت و نگهداری از حیوان با وجود چنین وسایلی، راحت‌تر می ‌شود. در این مقاله قصد داریم انواع وسایل پت و حیوانات خانگی را به شما، معرفی کنیم.

معرفی انواع وسایل حیوانات خانگی

معرفی انواع وسایل حیوانات خانگی

اگرچه در این مقاله اکثر لوازم و وسایل مورد نیاز حیوانات معرفی می ‌گردد؛ اما این به آن معنا نیست که شما ملزم هستید تمامی این وسایل را حتماً برای حیوان محبوبتان، تهیه کنید. شما می ‌توانید ضروری‌ترین و مهم‌ترین آن ها را برای خرید، در اولویت قرار بدهید.


برخی از مهمترین وسایل مورد نیاز پت ها و حیوانات خانگی شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، باکس حمل، ظروف غذاخوری، قلاده و بند قلاده، لانه تخت و تشک، لوازم تزیینی و تمرینی، لوازم مسافرت، وسایل مربوط به بهداشت دندان، انواع مکمل و ویتامین ‌ها و محصولات مربوط به کنترل کک و شپش می ‌باشد.


برای نگهداری از گربه ‌ها می ‌بایست خاک و توالت گربه، غذای گربه که شامل سوپ گربه، شیر خشک، غذای خشک و کنسرو می ‌شود را تهیه کنید. البته لوازم دیگر مثل قلاده، ظروف غذاخوری، اسباب بازی و مکمل‌ ها نیز برای گربه ‌ها هم استفاده می ‌شوند.
از آنجاییکه اکثر افراد علاقه‌مند به نگهداری از سگ‌ ها در منزل و محیط آپارتمان هستند، در این قسمت سعی می‌ کنیم بیشتر لوازم مربوط به نگهداری از این حیوان را ذکر کنیم.


برخی از این لوازم و وسایل عبارتند از:


اسپری شامپو خشک

اسپری شامپو خشک را می‌ توانید هم برای سگ‌ ها و هم برای گربه‌ ها، استفاده کنید. معمولا این محصول در حجم ‌های مختلف مثل ۲۵۰ میلی لیتر به فروش می ‌رسد و جزء محصولات آرایشی و بهداشتی است که کمک می کند موهای حیوان خانگی‌تان، کاملاً تمیز و بهداشتی بماند.

 

محلول تمیز کننده گوش

این محصول را هم می ‌توانید هم برای سگ و هم برای گربه، استفاده کنید. این محصول باعث می ‌شود حیوان از عفونت گوش، در امان باشد. البته استفاده منظم از محصول نیز برای حصول حداکثر نتیجه مطلوب، توصیه می ‌شود.

لوسیون بدن سگ و گربه

لوسین بدن سگ و گربه

معمولا در ترکیبات این محصولات روغن ‌های خاصی وجود دارد که سرشار از ویتامین ‌ها و مواد معدنی هستند و می‌ توانند از خشکی پوست و موی حیوان، جلوگیری کنند. با استفاده از لوسیون بدن سگ و گربه می‌ توانید سلامت پوست و موی حیوان را حفظ کنید.

 

باکس حمل حیوان

برای حمل و نقل سگ و گربه تا وزن ۹ کیلوگرم از باکس ‌های مخصوص، استفاده می ‌شود. این باکس ‌ها معمولاً بدنه مقاوم و ضخیمی داشته و دارای قفل فشاری برای ورود و خروج حیوان می ‌باشند. نگران تنفس حیوان نباشید. باکس ‌های حیوانات خانگی به گونه ‌ای ساخته شده ‌اند که گردش هوای کافی برای راحتی تنفس حیوان، وجود داشته باشد.


شیشه شیر سگ و گربه

از این شیشه شیرها معمولاً برای تغذیه بچه گربه و توله سگ‌ های شیرخوار، استفاده می ‌شود. تغذیه کردن حیوانات زمانی که بسیار کوچک هستند کار چندان ساده‌ ای نیست. شما با استفاده از این شیشه شیرها می ‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. البته قبل از استفاده، باید طرز صحیح شیر دادن به نوزاد سگ و گربه را یاد بگیرید.

لوازم مخصوص سگ و گربه


دستمال مرطوب حیوانات خانگی

این محصولات به گونه ‌ای فرموله شده اند که مناسب پوست حیوانات خانگی باشند. معمولاً دارای عصاره بابونه و آلوئه ورا بوده و دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز می ‌باشند. در ترکیبات این دستمال‌ ها می‌ توانید گلیسیرین و انواع ویتامین ‌ها را نیز بیابید. البته برای حفظ سلامت پوست و موی حیوان توصیه می ‌شود از انواع بدون الکل و پارابن، استفاده کنید.


دستکش ماساژ و مو جمع کن

از این دستکش ‌ها می ‌توانید در جهت ماساژ و جمع کردن موها، استفاده کنید. وجود برجستگی‌ های سیلیکونی دستکش، کار را برای شما راحت ‌تر می ‌کند.


توالت مسطح

این توالت ‌ها مخصوص توله سگ‌ هایی می ‌باشد که جثه کوچک تا متوسط دارند. این وسیله مجهز به سیستم ثابت کننده پد بهداشتی بوده و همچنین قابل شست و شو می باشد. زمانی که قرار است حیوان برای رفتن به دستشویی آموزش ببیند، وجود این وسیله لازم به نظر می ‌رسد.

شامپو و لوازم مخصوص سگ و گربه و حیوانات خانگی

شامپو تخصصی پروتئینه

اگر نگران ریزش موی سگ خانگی‌تان هستید، بهتر است از شامپوهای پروتئینه استفاده کنید. این شامپوها معمولاً ژل آلوئه ورا را در ترکیبات خود دارند و همچنین فولیکول‌ های مو را برای رشد، تحریک می‌ کنند. شامپوهای پروتئینه باعث ایجاد لطافت و درخشندگی در موها شده و از ریزش موها، جلوگیری می ‌کنند.


خمیر تقویت پوست و مو

از این محصول برای تقویت و تغذیه پوست و موی حیوان، استفاده می ‌شود. این محصول در ترکیبات خود زینک، امگا ۳ و ویتامین D، E، c و انواع آنتی اکسیدان ‌ها را دارد. همین موضوع باعث می ‌شود از خشکی و حساسیت پوست حیوان جلوگیری گردد و همچنین سیستم ایمنی بدن حیوان، تقویت شود.

مطالب پیشنهادی: بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان


قلاده سگ

قلاده ها معمولاً برای نژادهای مختلف حیوان و در انواع متفاوتی در بازار وجود دارند. اکثر آن ها قابلیت تنظیم داشته و به همراه بند قلاده، به فروش می ‌رسند. برای اینکه کمترین آسیب به حیوان وارد شود، بهتر است از قلاده ‌هایی با الیاف نایلونی مقاوم و همچنین بادوام بالا، استفاده شود.


ظرف غذا و آب

یکی از وسایل مهم برای نگهداری از حیوان، ظرف آب و غذای مخصوص می‌ باشد. بهتر است جنس این ظروف از استیل ضد زنگ باشد. ظرف مورد نظر باید به گونه ‌ای باشد که هنگام غذا خوردن حیوان، به اطراف لغزش نداشته باشد. ظرف ‌های مخصوص آب و غذای حیوان را می‌ توانید در سایزها و انواع مختلف، خریداری کنید.


شامپو ضد کک و کنه

یکی از مشکلات شایعی که در کمین حیوانات خانگی می ‌باشد، وجود حشرات موذی مثل کک و کنه است. به این منظور افراد سعی می ‌کنند از محصولات ضد کک و کنه مثل شامپو برای پیشگیری از ابتلای حیوان به این بیماری، استفاده کنند. این محصولات همچنین به عنوان نرم کننده مو برای حیوان استفاده شده و رطوبت پوست را حفظ می ‌کند.

اسباب بازی مخصوص حیوانات خانگی


اسباب بازی حیوانات خانگی

بخش جذاب ماجرا چه برای افرادی که حیوان خانگی نگهداری می‌ کنند و چه برای خود حیوان، بازی و سرگرمی است. به این منظور بهتر است اسباب بازی ‌های مختلف را در اختیار حیوان قرار دهید. چرا که بیشتر اوقات حیوان تمایل دارد با این اسباب بازی ‌ها، سرگرم باشد.
به این منظور می‌ توانید از اسباب بازی ‌های دهانی مخصوص سگ ها، استفاده کنید. این اسباب بازی ‌ها معمولاً از لاتکس مقاوم و به صورت خاردار تهیه شده ‌اند و برای ماساژ لثه و تمیز کردن دندان حیوان نیز، کاملاً مناسب می ‌باشند.

مطالب پیشنهادی: بهترین پت شاپ های تهران


پودر مکمل تقویت استخوان

برای اینکه یک حیوان قوی پرورش بدهید؛ بهتر است علاوه بر غذا پودرهای مکمل تقویت استخوان، دندان و مفاصل را نیز برای او، تهیه کنید. این مکمل ‌ها حاوی کلسیم، پروتئین، فسفر و سولفات می ‌باشند و به استحکام استخوان و دندان ‌های حیوان، کمک می‌ کنند.
دراین مقاله با تعدادی از لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی، آشنا شدید. البته که لوازم و وسایل مورد نیاز حیوانات به این تعداد محدود نمی‌ شود و شما می‌ توانید هر محصول دیگری را برای نگهداری از حیوان محبوبتان، خریداری کنید.


به جز خرید ملزومات حیوان، باید مسائل بهداشتی و مراقبت از پوست و موی حیوان را نیز در اولویت قرار بدهید. به این منظور خیلی از حیوانات نیاز دارند به صورت دوره ‌ای، برای کوتاهی موها به آرایشگاه برده شوند. آرایشگاه تیپ چین با سابقه چندین ساله و داشتن کادر مجرب و حرفه ‌ای قادر است این کار را با بالاترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز، انجام دهد.
به منظور رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین؛ می ‌توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید


اشتراک در شبکه های اجتماعی :