header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بررسی نژادهای مختلف سگ

بررسی نژادهای مختلف سگ

تعداد بازدید : 447 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
​ممکن است داشتن یک حیوان خانگی دقیقاً همان چیزی باشد که مدت هاست آرزویش را داشته اید. البته این نکته را بدانید که تمام آن چیزی که حیوانات خانگی نیاز دارند، بازیگوشی نیست. چیزی که بیش از همه در ارتباط با حیوانات خانگی اهمیت دارد، نحوه مراقبت از آن هاست. سگ ها در زمره بیشترین حیوانات خانگی قرار می گیرند. اگر اطلاعات زیادی در مورد نژادهای مختلف سگ ها ندارید؛ توصیه می کنیم ادامه این مقاله را دنبال کنید. در ادامه نژاد های مختلف سگ را بررسی کرده و ویژگی های هر کدام را ذکر خواهیم کرد.

ممکن است داشتن یک حیوان خانگی دقیقاً همان چیزی باشد که مدت هاست آرزویش را داشته اید. البته این نکته را بدانید که تمام آن چیزی که حیوانات خانگی نیاز دارند، بازیگوشی نیست. چیزی که بیش از همه در ارتباط با حیوانات خانگی اهمیت دارد، نحوه مراقبت از آن هاست. سگ ها در زمره بیشترین حیوانات خانگی قرار می گیرند. اگر اطلاعات زیادی در مورد نژادهای مختلف سگ ها ندارید؛ توصیه می کنیم ادامه این مقاله را دنبال کنید. در ادامه نژاد های مختلف سگ را بررسی کرده و ویژگی های هر کدام را ذکر خواهیم کرد.

تقسیم بندی سگ ها از نظر نژاد

معمولا سگ ها به واسطه ویژگی های جسمانی که دارند، به نژادهای مختلف تقسیم بندی می شوند. زمانی که قرار است نژاد سگ ها مورد بررسی قرار گیرد، معمولاً ویژگی هایی مثل جثه، رنگ و وظایف حیوان، در نظر گرفته می ‌شوند. به عنوان مثال، گونه ای از سگ ها تنها به عنوان سگ ‌های شکاری تربیت می ‌شوند و برخی دیگر به عنوان سگ های گله، سگ های کار و سگ های ورزشی به کار گرفته می شوند.
البته سگ های بازی و سگ هایی با نژاد تریر جزء نژادهایی هستند که برای زندگی در آپارتمان ها مناسب بوده و معمولا افراد برای انتخاب یک حیوان خانگی به سراغ چنین نژادهایی از سگ ها می روند.

مطالب پیشنهادی: اصلاح سگ در منزل

بررسی نژادهای مختلف سگ

همانطور که گفتیم؛ سگ ها از نظر شرایط جسمانی و ماهیت بدنی، به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. هر فردی با توجه به سلیقه و همچنین انتظاری که از حیوان خانگی دارد، می تواند به سراغ هر کدام از این نژادها برود. البته اکثر افراد ترجیح می دهند سگ های بازیگوش و با نژاد تریر را برای زندگی در کنار خود، انتخاب کنند.
برخی از مشهورترین نژادهای سگ عبارتند از:

نژاد سگ تریر

نژاد تریر


از آنجاییکه این نژاد سگ جزء پرطرفدارترین ها محسوب می شود، در ابتدا به بررسی آن می پردازیم. این سگ‌ ها جثه کوچکی داشته و در زیبایی و جذابیت از دیگر سگ ها، بالاتر هستند. موهای صاف و بدون موج از مشخصه های ظاهری سگ نژاد تریر می باشد. همچنین طول موها تا ۲۲ سانتی متر، رشد می کنند. به طوریکه گوش ها و دم نیز توسط موها، پوشانیده می ‌شوند. همین موضوع باعث جذابیت دوچندان این نژاد سگ شده است.
سگ نژاد تریر چشم هایی سیاه رنگ و بزرگ دارد. بدن این حیوان ۲۱ تا ۲۵ سانتی متر طول و ۷۴ کیلوگرم وزن دارد. "مالتیز" یکی از بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان محسوب می شود. به طوریکه برای نگهداری از این نژاد سگ اصلاً به حیاط یا محوطه ای با فضای باز، نیاز ندارید. طول عمر سگ مالتیز حدود ۱۵ سال یا بیشتر می باشد.

نژاد سگ دوبرمن

نژاد دوبرمن


اگر از طرفداران سگ های خانگی با خلق و خوی خشونت طلبانه هستید، نژاد دوبرمن می ‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این سگ‌ ها حالت محافظتی بسیار قوی دارند و از طرفی به عنوان سگ های نگهبان و محافظ نیز خریداری می شوند.
این سگ ها به اندازه سگ های فانتزی و کوچک تر، بامزه و بازیگوش نیستند. چرا که سابقه خشونت در آسیب زدن به انسان ها را دارند. بنابراین خیلی افراد حتی این سگ ‌ها را در منزل نگهداری نمی کنند، اما اگر آموزش درست و نگهداری مناسبی برای آن ها وجود داشته باشد، آن ها به سگ هایی وفادار، مهربان و محافظ، تبدیل می شوند که قادر هستند از جان شما در برابر هر خطری، محافظت کنند.
سگ های با نژاد دوبرمن بدن های ورزیده ای دارند که باید هر روز در جنب و جوش و تقلا باشند. معمولا بدن این سگ برای کارهای سخت و طاقت فرسا، ساخته شده است. بنابراین سعی نکنید این سگ را بدون تحرک در منزل نگهداری کنید، زیرا با روحیات او سازگار نمی باشد. 

برای نگهداری از سگ دوبرمن نیاز به یک فضای باز در نزدیکی خانه دارید. اگر چنین شرایطی را ندارید، هرگز به فکر نگهداری از این نژاد نیفتید. دوبرمن ها نیاز به خوردن غذاهای پروتئینی دارند. بنابراین بهتر است غذای مخصوص آن ها را تغییر ندهید.

نژاد سگ بیگل

نژاد بیگل

سگ های نژاد بیگل در زمره سگ های شکاری هستند که معمولاً برای شکارهای کوچک، از آن ها استفاده می شود. این نژاد سگ را به راحتی در خانه هم می توان نگهداری کرد. چرا که این سگ ها اندازه های نسبتا مناسبی داشته و جزء حیوانات خوش استیل و خوش تیپ، محسوب می ‌شوند. سگ های با نژاد بیگل رفتار صمیمانه ای با افراد و دیگر حیوانات خانگی دارند. از طرفی بازیگوشی زیادی هم دارند. به همین دلیل افراد معتقدند که سگ های بیگل می توانند سگ های بامزه و زیبایی باشند که برای نگهداری در منزل مناسب می باشند. سگ های بیگل نیاز به ورزش و تحرک داشته و روحیه شکار دارند. سرسخت و لجباز هستند و حسابی برای پیدا کردن غذا، تلاش می کنند. بنابراین باید حساب تغذیه بیش از اندازه آن را هم بکنید. پوشش بدن سگ با نژاد بیگل کوتاه بوده و رسیدگی چندانی نمی خواهد. این سگ عاشق ورزش و بازی در فضای باز بوده  با تقریباً با همه رفتار دوستانه ای دارد.

نژاد سگ پیت بول

نژاد پیت بول

سگ با نژاد پیت بول ظاهر پرجاذبه و ترسناکی دارد. این سگ ها می توانند به عنوان سگ های نگهبان بهترین عملکرد را داشته باشند. سگ های پیت بول سر بزرگ و پهن به صورت مستطیل و یا مربع شکل دارند. پوزه آن ها نسبت به سر ابعاد کوچکتری دارد. موهای کوتاه اما ضخیم و براقی داشته و معمولا دارای دم کوتاه هستند.
سگ های پیت بول بین ۱۲ تا ۱۶ سال، عمر می کنند. برای نگهداری این نژاد سگ نیاز دارید برنامه غذایی مناسبی برای او، تدارک ببینید. همچنین تحرک کافی و مراقبت های لازم برای این سگ می تواند طول عمر او را بیشتر کند. از جمله ویژگی ‌های مثبت نژاد پیت بول می ‌توان به هوش زیاد، سرسختی، وفاداری، قدرت بدنی بالا، رابطه خوب با کودکان، نگهداری راحت از پوست و مو و قابلیت آموزش پذیری مطلوب، اشاره کرد.

نژاد سگ اسکیمو

نژاد اسکیمو

سگ های اسکیمو نرم و سفید هستند. علاوه بر این بسیار باهوش، با نمک و بازیگوش می باشند. بنابراین می توانند بهترین دوست بچه ها باشد. سگ های با نژاد اسکیمو محبوب ترین سگ های خانواده به حساب می آیند که رابطه به شدت خوبی با اعضای خانواده دارند.
طول عمر این سگ ها میانگین بین ۱۳ تا ۱۵ سال می باشد. سگ های با نژاد اسکیمو ورزش و فعالیت دارند. همچنین برای زندگی در شرایط آب و هوایی سرد، مناسب می باشند.
سگ های اسکیمو در سایزهای مختلف عروسکی، مینیاتوری و استاندارد می باشند که هر کدام از نظر قد و وزن، متفاوت هستند. سگ های اسکیمو به شدت کنجکاو بوده و به توجه زیادی، نیاز دارند. البته نیاز نیست این نژاد سگ مدت زیادی بیرون از منزل بماند.
اسکیموها با فضای داخل منزل احساس راحتی بیشتری دارند. هوش بالایی داشته و سعی می کنند صاحب خود را تا حد ممکن، خوشحال کنند. البته یادگیری سریع و راحتی هم دارند. نکته ای که باید ذکر کنیم این است که اسکیمو یک نژاد پرانرژی است. بنابراین به ورزش و فعالیت جسمی زیادی نیاز دارد که اگر این نیاز او تامین نشود؛ ممکن است بی حوصله شده و دیگر جذابیت قبل را نداشته باشد. بنابراین بهتر است او را به صورت روزانه برای پیاده روی و بازی، بیرون ببرید.

مطالب پیشنهادی: آموزش اصلاح سگ

در این مقاله با مشهورترین نژادهای سگ، آشنا شدید. البته سگ ها نژادهای زیادی دارند و در این مقاله ما تنها به چند مورد از مهمترین آن ها، اشاره کردیم. اگر یک سگ خانگی دارید؛ حتماً باید در مورد شستشو و مراقبت از او، اطلاعات کافی داشته باشید.
یکی از کارهایی که به صورت روتین در ارتباط با نگهداری از سگ های خانگی باید انجام شود، کوتاهی موی آن هاست. اگر تجربه کافی در این مورد ندارید، می توانید کوتاهی موی حیوان خانگی تان را به آرایشگران تیپ چین، بسپارید. آرایشگاه تیپ چین کار تخصصی و حرفه‌ ای داشته و می ‌تواند کار پیرایش و کوتاهی موی حیوان خانگی را با بالاترین کیفیت، انجام دهد. به طوریکه حیوان برای این کار هیچ گونه آزاری نمی بیند.
شما می ‌توانید برای رزرو نوبت در این آرایشگاه؛ از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید


اشتراک در شبکه های اجتماعی :