header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بلک ماسک (ماسک زغال) چیست؟ و چه فواید و مضراتی دارد؟

بلک ماسک (ماسک زغال) چیست؟ و چه فواید و مضراتی دارد؟

تعداد بازدید : 15934 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
ماسک زغال این روزها حسابی پرطرفدار شده است. اگر شما هم دوست دارید از این ماسک معجزه آسا برای رفع مشکلات پوستتان استفاده کنید، مسیر را درست آمده‌ اید. بلک ماسک یا همان ماسک زغال یکی از بهترین انواع ماسک صورت برای داشتن پوستی صاف و شفاف است. این ماسک صورت جزء ماسک های محبوب برای افرادی است که از چربی بیش از اندازه پوست، رنج می ‌برند. ماسک زغال مواد چسبنده ای در خود دارد که می تواند به محض قرار گرفتن روی پوست؛ آلودگی های پوستی مثل چربی های زائد، جوش های سرسیاه و سرسفید و موهای ریز را از پوست، خارج کند. بنابراین بلک ماسک جزء ماسک های بسیار کاربردی محسوب می شود. در ادامه با فواید و مضرات ماسک زغال، آشنا می شویم.
ماسک زغال این روزها حسابی پرطرفدار شده است. اگر شما هم دوست دارید از این ماسک معجزه آسا برای رفع مشکلات پوستتان استفاده کنید، مسیر را درست آمده‌ اید. بلک ماسک یا همان ماسک زغال یکی از بهترین انواع ماسک صورت برای داشتن پوستی صاف و شفاف است.
این ماسک صورت جزء ماسک های محبوب برای افرادی است که از چربی بیش از اندازه پوست، رنج می ‌برند. ماسک زغال مواد چسبنده ای در خود دارد که می تواند به محض قرار گرفتن روی پوست؛ آلودگی های پوستی مثل چربی های زائد، جوش های سرسیاه و سرسفید و موهای ریز را از پوست، خارج کند. بنابراین بلک ماسک جزء ماسک های بسیار کاربردی محسوب می شود. در ادامه با فواید و مضرات ماسک زغال، آشنا می شویم.
 
ماسک زغال چیست؟ | تیپ چین

 

ماسک زغال چیست؟

 
همانطور که در مقدمه اشاره کردیم؛ ماسک زغال یا همان بلک ماسک دارای مواد چسبنده ای است که به محض قرارگرفتن روی پوست و خشک شدن، می تواند تمامی آلودگی های پوستی و همچنین چربی های زائد پوست را خارج کند. در نتیجه اگر به دفعات از این ماسک استفاده کنید؛ می توانید پوست شفاف تر و تمیزتری، داشته باشید. 

مطالب مرتبط: اصلاح سگ در منزل

 
اما دلیل اینکه به این نوع ماسک، ماسک زغال گفته می ‌شود؛ وجود یک ماده شیمیایی مفید به نام "زغال فعال" است. زغال فعال قابلیت جذب سموم را از لایه های پوستی دارد. به همین دلیل است که یکی از پرکاربردترین انواع ماسک صورت مورد مصرف در سالن های آرایشی می باشد که تاثیرات مثبت و زیادی در زیباسازی پوست دارد.
خوشبختانه استفاده از ماسک زغال حتی در منزل هم به راحتی میسر می باشد. البته اگر شما نسبت به پوستتان حساسیت بالایی دارید؛ توصیه می کنیم این کار را به دستان توانمند آرایشگران، بسپارید.
 
استفاده از ماسک زغال چه فوایدی دارد؟ | تیپ چین

 

استفاده از ماسک زغال چه فواید و مضراتی دارد؟

 
ماسک زغال علاوه بر اینکه می تواند به راحتی مواد زائد موجود در لایه های پوست شما را جدا کند، فواید دیگری هم دارد. این ماسک حاوی ویتامین های مختلف از جمله ویتامین های A ، B و E می باشد. خیلی از برندهای تجاری از این نکته مثبت برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. البته این موضوع را یادآور شویم که ویتامین های موجود در ماسک های زغال معمولاً جذب پوست نشده و صرفاً جنبه تبلیغات خواهند داشت. البته که این موضوع از محبوبیت این ماسک، چیزی کم نمی کند.
در مورد مضرات ماسک زغال می توان گفت اگر در فواصل زمانی مناسبی از این ماسک استفاده شود؛ نه تنها هیچ تهدیدی برای پوست نخواهد داشت، بلکه موجب می‌ شود پوست شما با طراوت تر و شفاف تر از همیشه به نظر برسد.
به طور کلی اگر بخواهیم به صورت موردی فواید استفاده از بلک ماسک را ذکر کنیم، خواهیم داشت:
 
  • بهبود آکنه
  • کمک به کاهش چربی بیش از اندازه پوست
  • ترمیم پوست
  • حذف ناخالصی ها از پوست
  • برطرف شدن جوش های سرسیاه و سرسفید پوست
روش استفاده از ماسک زغال برای صورت | تیپ چین

 

روش استفاده از ماسک زغال برای صورت

 
قبل از استفاده از هر نوع ماسکی باید روش استفاده از آن را بدانید. خوشبختانه استفاده از بلک ماسک بسیار ساده و آسان است. البته برای اینکه اثرگذاری این ماسک بیشتر شود، باید طبق مراحل زیر، پیش بروید:
 
  • قبل از اینکه از بلک ماسک و یا هر نوع ماسک دیگری استفاده کنید؛ توصیه می‌ کنیم حتما آرایش خود را پاک کرده و پوست را با یک شوینده مناسب و آب گرم، شستشو دهید. این کار باعث می شود منافذ پوست به خوبی باز شده و مواد زائد موجود در آن راحت تر جذب ماسک شود. شما می توانید برای باز شدن منافذ از روش های دیگر مثل استفاده از دستگاه بخور گرم هم بهره بگیرید.
  • قلمو همواره بهترین وسیله برای استفاده از هر نوع ماسک صورت می باشد. برای پخش کردن ماسک زغال روی پوست صورت می‌ توانید با استفاده از این وسیله یک لایه نازک و یکدست را روی پوست صورت، ایجاد کنید. البته اگر قلمو در دسترس ندارید، نگران نباشید. می ‌توانید حتی با انگشتان دست نیز بلک ماسک را به خوبی روی پوست صورت، پخش کنید. البته حین انجام این کار دقت داشته باشید تا هیچ ناحیه از صورتتان خالی از مواد ماسک زغال نباشد. توجه داشته باشید که نباید ماسک زغال را نزدیک چشم و دهان، بمالید.
  • حال کافی است مدت زمانی را صبر کنید تا ماسک بر روی پوست، خشک شود. تقریبا نیم ساعت زمان نیاز است تا ماسک زغال به خوبی روی پوست، خشک شود. می توانید این زمان را به انجام فعالیت هایی مثل خواندن کتاب، اختصاص دهید.
  • زمانی که از خشک شدن ماسک زغال اطمینان کافی پیدا کردید؛ می توانید با ناخن گوشه ای از ماسک را از پوست جدا کرده و از همان نقطه و به آرامی تمامی ماسک را از پوست صورت، جدا کنید.
  • مرحله آخر مربوط به استفاده از مرطوب کننده است. پوست صورت را با استفاده از مرطوب کننده ماساژ دهید تا در نهایت یک پوست شفاف، تمیز و نرم، داشته باشید. بهترین زمان برای استفاده از ماسک زغال، هفته ای یک مرتبه می باشد.
 
نکات مهم در مورد استفاده از بلک ماسک | تیپ چین

 

نکات مهم در مورد استفاده از بلک ماسک

  • چنانچه پوست خشک و حساسی دارید؛ می توانید از ماسک سیاه حاوی روغن جوجوبا، استفاده کنید. البته بهتر است حتما پس از مصرف ماسک سیاه؛ پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب، ماساژ دهید.
  • بهترین زمان برای استفاده از بلک ماسک قبل از دوش گرفتن می باشد. البته زمانی که قصد استفاده از این ماسک را دارید؛ باید از تمیز بودن پوست خود، اطمینان داشته باشید.
  • بلک ماسک را هم می ‌توانید به صورت آماده استفاده کنید و هم می‌ت وانید آن را خودتان در منزل، تهیه کنید. البته برای تهیه در منزل باید از ترکیبات تشکیل دهنده آن، آگاهی کافی داشته باشید.
  • در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است از ماسک هایی استفاده کنید که رنگ، پارابن و مواد معطر را در ترکیبات خود، نداشته باشند. چرا که این مواد التهاب و حساسیت را افزایش می دهند.
 
در این مقاله با بلک ماسک و روش استفاده از آن، آشنا شدید. تمامی ماسک ها فواید خاصی برای پوست دارند که با استفاده دوره ‌ای از هر کدام می توانید شاهد افزایش درخشندگی و شفافیت پوست خود باشید. به طور کلی بهتر است برای تمیز نگه داشتن پوست خود حتماً در روتین های پوستی ماسک های مختلف را داشته باشید.

مطالب مرتبط: بهترین آرایشگاه مردانه در تهران

 
ماسک زغال یا همان بلک ماسک یکی از بهترین ماسک های صورت برای پاکسازی و رفع آلودگی های پوست می باشد که در خیلی از آرایشگاه ها و سالن های زیبایی برای مشتریان، استفاده می شود. شما نیز می توانید برای بهره بردن از فواید بی نظیر بلک ماسک به آرایشگاه های تخصصی مراجعه کرده و از آرایشگرتان بخواهید این کار را برای شما، انجام دهد. آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر متخصص و حرفه ای؛ کار پاکسازی پوست با استفاده از ماسک های صورت را به صورت کاملاً تخصصی، انجام می دهد.
علاوه بر پاکسازی صورت؛ این آرایشگاه در زمینه خدمات مربوط به گریم چهره داماد، خدمات حیوانات خانگی، اصلاح مو طبق به روزترین مدل های موی آقایان،  ماساژ پوست و... هم فعالیت دارد. شما مشتریان عزیز می توانید از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین نسبت به رزرو نوبت خود، اقدام کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی :