header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان

بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان

تعداد بازدید : 702 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
آپارتمان نشینی ممکن است شما را از انجام خیلی از کارهای مورد علاقه تان، منع کند. اما اگر به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه مند هستید؛ به هیچ عنوان نگران نباشید، چرا که شما با انتخاب درست حیوان هیچ محدودیتی برای نگهداری از آن در آپارتمان، نخواهید داشت. سگ هایی که برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند، نباید سر و صدای زیادی داشته باشند و باعث آزار همسایه ها شوند. برای همین شما در بین نژادهای زیادی که وجود دارد، باید به سراغ تعداد محدودی از آن ها بروید. در این مقاله قصد داریم بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان را به شما، معرفی کنیم.

آپارتمان نشینی ممکن است شما را از انجام خیلی از کارهای مورد علاقه تان، منع کند. اما اگر به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه مند هستید؛ به هیچ عنوان نگران نباشید، چرا که شما با انتخاب درست حیوان هیچ محدودیتی برای نگهداری از آن در آپارتمان، نخواهید داشت. سگ هایی که برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند، نباید سر و صدای زیادی داشته باشند و باعث آزار همسایه ها شوند. برای همین شما در بین نژادهای زیادی که وجود دارد، باید به سراغ تعداد محدودی از آن ها بروید. در این مقاله قصد داریم بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان را به شما، معرفی کنیم.

سگ های مناسب برای نگهداری در آپارتمان چه ویژگی هایی دارند؟

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، سگ هایی برای زندگی در آپارتمان مناسب هستند که میزان سر و صدای کمی داشته باشند. علاوه بر این، سطح انرژی سگ هم روی انتخاب آن برای زندگی در آپارتمان، تاثیرگذار است. از آنجاییکه آپارتمان ها معمولاً از نظر فضا چندان بزرگ نیستند؛ شما باید قبل از خرید یک سگ و یا هر حیوان خانگی دیگری، شرایط محیطی را به طور دقیق بسنجید.
به طور مثال، یک سگ با جثه بسیار بزرگ نمی تواند به راحتی در یک آپارتمان کوچک، زندگی کند. همچنین سگ هایی که انرژی بسیار زیادی دارند و مدام در حال تولید سر و صدا هستند، ممکن است همسایه های شما را آزرده خاطر کنند. اگر وجود سگ باعث می شود آرامش شما و دیگران مختل گردد، نگهداری از آن در آپارتمان توصیه نمی‌ شود. بنابراین قبل از اینکه در مورد خرید سگ تصمیم بگیرید، حتماً باید این موارد را در نظر داشته باشید.

بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان

سگ ها نژادهای مختلفی دارند. ممکن است شما به سگ هایی با جثه بزرگ و خلق و خوی جنگ‌ طلبانه علاقه مند باشید، اما نگهداری از این سگ ها اصلا در آپارتمان مناسب نیست.
به طور کلی بهترین نژاد سگ برای نگهداری در آپارتمان عبارتند از:

بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان | سگ نژاد شیتزو


سگ نژاد شیتزو

اگر ظاهر سگ های با نژاد شیتزو را ببینید؛ یک دل نه صد دل عاشق آن ها می شوید. سگ های شیتزو بسیار مهربان و بامزه بوده و جزء محبوب ترین نژادهای سگ در کشور ما محسوب می شوند. وزن سگ های نژاد شیتزو بین ۴ تا ۷ کیلوگرم می باشد. بنابراین برای نگهداری در آپارتمان کاملا مناسب هستند. موهای سگ شیتزو نیاز به نگهداری و رسیدگی زیادی دارد. همچنین نظافت و شستشوی این نژاد از سگ ها باید به صورت مرتب و در فواصل زمانی منظم، صورت گیرد.
خوشبختانه سگ های نژاد شیتزو برای بیرون رفتن چندان بهانه گیری نمی کنند. بنابراین اگر برایتان مقدور نمی باشد که هرروز حیوان را به بیرون از خانه ببرید، بهتر است نژاد شیتزو را برای نگهداری، انتخاب کنید. سگ شیتزو یک حیوان خانگی حرف گوش کن و ایده آل می باشد.

سگ نژاد پاک مناسب آپارتمان

سگ نژاد پاک

سگ های نژاد پاک سر و صدای زیادی نداشته و قیافه های بسیار بامزه ای دارند. این گونه سگ ها نیاز به نگهداری و مراقبت بسیار زیادی دارند. همانند نژاد شیتزو، سگ پاک نیز چندان علاقه ‌ای به محیط بیرون از خانه ندارد و شما به راحتی می توانید در فضای داخلی آپارتمان، با سگ نژاد پاک بازی کنید. خبر خوب اینکه سگ های پاک یکی از باوفاترین حیوانات هستند و علاقه بسیار زیادی به صاحب خود دارند. البته این نژاد سگ موقع خواب خروپف کرده و صدای زیادی تولید می ‌کند و البته ریزش موی زیادی هم دارد.

بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان | سگ نژاد پامرانین

سگ نژاد پامرانین

به این نژاد از سگ ها، سگ های روباهی کوچک گفته می شود که ظاهر بسیار دوست‌داشتنی و بانمکی داشته و جثه بسیار کوچکی هم دارند. بنابراین نگهداری از سگ پامرانین در محیط آپارتمان بسیار آسان است. اگر شاغل هستید و نمی توانید ساعات طولانی در کنار سگ باشید، این نژاد گزینه مناسبی برای شما می باشد. چرا که وابستگی چندانی به صاحب خود ندارد. البته انرژی سگ های با نژاد پامرانین بسیار زیاد است و بهتر است در اوقات فراغت حتما آن ها را برای بازی، به خارج از منزل ببرید.

بهترین سگ های آپارتمانی| سگ نژاد پودل

سگ نژاد پودل

سگ های با نژاد پودل از نظر سایز به سه دسته استاندارد، عروسکی و مینیاتوری، تقسیم می شوند. پودل های عروسکی و مینیاتوری یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری در آپارتمان هستند که از نظر وزن و سایز، کاملا با فضای آپارتمان ها سازگار می باشند. سگ نژاد پودل موهای پرپشت و فر بسیار زیبایی دارد که به هیچ عنوان ریزش ندارد. همچنین این سگ ها هوش بسیار بالایی داشته و قدرت یادگیری زیادی دارند. اگر شیفته سگ نژاد پودل شده اید؛ باید این را بدانید که حتماً ساعاتی از روز را برای بیرون رفتن و بازی کردن با سگ، زمان بگذارید. پس برای نگهداری و مراقبت از سگ پودل، باید فرصت کافی داشته باشید.

سگ نژاد بوستون تریر

سگ نژاد بوستون تریر

سگ های با نژاد بوستون تریر جثه کوچکی داشته و جزء حیوانات مناسب برای زندگی در آپارتمان محسوب می‌ شوند. این سگ ‌ها بسیار باهوش بوده و تربیت ساده و آسانی دارند. البته روحیه سگ های نژاد بوستون تریر بسیار حساس بوده و باید کاملاً مراقب رفتار خود با آن ها باشید.
این گونه سگ ها انرژی زیادی دارند اما خیلی زود این انرژی را تخلیه کرده و خسته می‌ شوند. نسبت به سایر حیوانات خانگی بدرفتار نیستند و با بچه ها و افراد غریبه، رفتار مناسبی دارند. سگ های نژاد بوستون تریر نیز علاقه زیادی به بیرون رفتن از خانه ندارند و همچنین سر و صدای زیادی هم در آپارتمان تولید نمی کنند. وابستگی این سگ‌ ها کم بوده اما بسیار باوفا، باوقار و سازگار هستند.

سگ نژاد داشهوند مناسب آپارتمان

سگ نژاد داشهوند

سگ های نژاد داشهوند نیز به دلیل داشتن جثه بسیار کوچک، برای نگهداری در آپارتمان کاملاً مناسب هستند. این سگ ها پای کوتاهی داشته و نمی توانند فعالیت زیادی در آپارتمان داشته باشند. بنابراین بهتر است برای تخلیه انرژی گاها آن ها را برای پیاده روی به بیرون از خانه ببرید.
سگ های نژاد داشهوند موی زیادی ندارند. به همین دلیل نسبت به سرما کاملاً حساس هستند. پس در روزهای سرد سال سعی کنید آن ها را در فضای گرم، نگهداری کنید. رابطه سگ نژاد داشهوند با بچه ها بسیار خوب است اما متاسفانه نسبت به حیوانات دیگر حساس هستند. چرا که اصلاً نمی توانند محبت صاحب خود را با دیگران، تقسیم کنند.

مطالب پیشنهادی: آموزش اصلاح سگ


نکته منفی دیگری که وجود دارد؛ این است که سگ های داشهوند صدای بسیار بلندی دارند و زیاد پارس می کنند. حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای آموزش دادن به این سگ ها باید کمی صبور باشید. سگ های نژاد داشهوند به راحتی در منزل می مانند، چرا که روحیه کاملا مستقلی دارند.
اگر در حال نگهداری از سگ محبوب تان هستید؛ حتما می دانید که برای کوتاهی مو باید آن ها را به آرایشگاه های حرفه ای و تخصصی، ببرید. آرایشگاه تیپ چین در این زمینه فعالیت داشته و به خوبی به کوتاهی موی سگ حیوانات خانگی، آشنایی دارد. شما می توانید از طریق اپلیکیشن یا وب سایت تیپ چین نوبت کوتاهی مو را برای سگ خانگی‌تان، رزرو کنید. علاوه بر کوتاهی موی حیوانات خانگی، خدمات بسیار متنوعی در آرایشگاه تیپ چین ارائه می گردد. به عنوان مثال؛ گریم چهره داماد، ماساژ صورت، پاکسازی پوست، کوتاهی مو مطابق با جدیدترین مدل ها، اصلاح صورت آقایان و... توسط کادر تخصصی آرایشگاه تیپ چین، قابل انجام است


اشتراک در شبکه های اجتماعی :