header

خانه / لیست مطالب آموزشی / تاثیر ماساژ در لاغری شکم

تاثیر ماساژ در لاغری شکم

تعداد بازدید : 1463 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
اگر از جمله افرادی هستید که نمی ‌توانید قید تنقلات، فست فود و شیرینی جات را بزنید؛ باید فکری به حال چربی های انباشته شده در ناحیه شکم بکنید. این موضوع شاید برایتان بی اهمیت باشد؛ اما بد نیست بدانید اکثر بیماری ها مثل بیماری های قلبی، دیابت و انواع سرطان ها به واسطه همین چربی های نادیده گرفته شده بروز می کنند. پس بهتر است قبل از اینکه به این بیماری ها دچار شوید؛ راه چاره ای برای کاهش سایز دور شکمتان، بیندیشید. خوشبختانه روش های مختلفی برای خلاص شدن از شر این چربی ها، وجود دارد. با ما همراه باشید تا با یکی از ساده ترین روش ها تحت عنوان ماساژ شکم برای لاغری، آشنا شوید.
اگر از جمله افرادی هستید که نمی ‌توانید قید تنقلات، فست فود و شیرینی جات را بزنید؛ باید فکری به حال چربی های انباشته شده در ناحیه شکم بکنید. این موضوع شاید برایتان بی اهمیت باشد؛ اما بد نیست بدانید اکثر بیماری ها مثل بیماری های قلبی، دیابت و انواع سرطان ها به واسطه همین چربی های نادیده گرفته شده بروز می کنند. پس بهتر است قبل از اینکه به این بیماری ها دچار شوید؛ راه چاره ای برای کاهش سایز دور شکمتان، بیندیشید.
خوشبختانه روش های مختلفی برای خلاص شدن از شر این چربی ها، وجود دارد. با ما همراه باشید تا با یکی از ساده ترین روش ها تحت عنوان ماساژ شکم برای لاغری، آشنا شوید.
 

چرا باید به سراغ ماساژ برویم؟

 
همه می دانیم که به فرض محال انجام ماساژ حتی اگر هیچ فایده درمانی هم نداشته باشد، باعث ایجاد یک احساس آرامش در بدن می شود. همین یک مورد کافیست تا به اهمیت انجام ماساژ پی ببرید. اما مزیت های ماساژ تنها به این مورد محدود نمی شود. شما می توانید از ماساژ برای کاهش وزن و لاغری هم استفاده کنید. علاوه بر این، ماساژ می ‌تواند اکثر مشکلات روحی شما را نیز برطرف کند. کاهش درد و برطرف شدن اضطراب از دیگر فواید انجام ماساژ درمانی می باشد.
 
انجام ماساژ چگونه باعث لاغری می شود
 

انجام ماساژ چگونه باعث لاغری می شود؟

 
شاید باور این مسئله کمی برایتان دشوار باشد اما ماساژ به تنهایی می تواند باعث لاغری و تناسب اندام شما بشود. البته چگونگی انجام ماساژ نیز اهمیت دارد. شاید این سوال برایتان مطرح شود که انجام ماساژ چگونه می تواند شما را لاغر کند؟!
در پاسخ باید بگوییم ماساژ کامل بدن مخصوصاً زمانی که با هدف کاهش وزن انجام می‌ شود باعث افزایش گردش خون در بدن شده و خون بیشتری را به بافت ها، منتقل می کند. در نتیجه این کار بدن از تمام مواد زائد و چربی های انباشته شده، خلاص می شود. در کنار افزایش گردش خون؛ نرم شدن ماهیچه ها و کاهش سلولیت هم روی کاهش وزن و لاغری، موثر می باشد.
 
جالب است بدانید استرس و اضطراب به خودی خود نیز باعث چاقی می شود. می پرسید چرا؟ جواب ساده است، استرس منجر به پرخوری شده و پرخوری هم چیزی جز افزایش وزن برای شما به دنبال نخواهد داشت. زمانی که از ماساژ درمانی استفاده کنید؛ بدن در حالت ریلکسیشن رفته و به راحتی چربی سوزی می کند.
شما با دریافت ماساژ می توانید دردهای خود را التیام داده و روی جوانسازی خود، کار کنید. البته توجه داشته باشید که اگر ماساژ توسط یک فرد متخصص و آموزش دیده انجام نشود؛ می ‌تواند نتایج عکس برایتان داشته باشد. بنابراین حتماً برای دریافت ماساژ تخصصی به افراد باتجربه و ماهر، رجوع کنید.
 
تاثیر ماساژ در لاغری شکم
 

تاثیر ماساژ در لاغری شکم

 
همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ انجام ماساژ با افزایش گردش خون باعث چربی سوزی و لاغری می شود اما برای اینکه منحصرا روی لاغری شکم تمرکز داشته باشید، می توانید با تکنیک هایی که در ادامه ذکر می کنیم به این هدف نزدیک شوید:
 

تحریک گردش خون در ناحیه شکم

 
برای این کار ماساژور می بایست دست ها را گرم کرده و آن‌ ها را در جهت و خلاف جهت عقربه های ساعت در اطراف ناف، مالش دهد. معمولاً ماساژ ناحیه شکم و اطراف ناف به مدت ۲ الی ۳ دقیقه، انجام می شود.
 

تنبیه کردن چربی های شکمی

 
راهکار دیگری که برای خلاص شدن از شر چربی های شکمی وجود دارد، نیشگون گرفتن است. سعی کنید با هر دو دستان خود به طور همزمان هر دو طرف شکم را نیشگون بگیرید. این کار را تا ناحیه پایین شکم و برای مدت زمان دو دقیقه، انجام دهید.
 

مطالب مرتبط: انواع ماساژ

 

ماساژ به شیوه چشم بادامی ها

 
چینی ها پیشینه دیرینه ای در انجام ماساژ دارند. برای انجام ماساژ چینی می ‌توانید یکی از دستان را روی ناف گذاشته و از دو انگشت خود برای مالش ناف به صورت دایره ای، استفاده کنید. شما می توانید به تدریج از محدوده ناف به سمت بیرون حرکت کرده و شعاع دایره را افزایش دهید. این نوع ماساژ برای لاغری شکم بسیار مفید می باشد. سعی کنید ماساژ چینی را به مدت زمان حداقل دو دقیقه، انجام دهید.
 

انجام ماساژ لنفاوی

 
اگر به یک ماساژور حرفه ای و متخصص رجوع کرده باشید؛ حتما این نوع ماساژ را برای شما انجام خواهد داد. برای انجام ماساژ لنفاوی انگشت خود را روی دو طرف شکم قرار داده و به آرامی شروع به ماساژ دادن به سمت بالا و به سمت قلب کنید. سعی کنید این کار را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید و پس از آن دست ها را روی هر دو طرف پهلو در ناحیه باسن قرار داده و از انگشتان برای بالا کشیدن پوستتان به سمت زیر بغل ها، استفاده کنید.
بعد از کشش پوست به سمت استخوان ران، دست ها را بالا برده و این کار را مجددا تکرار کنید. سعی کنید حداقل ۵ تا ۷ بار در امتداد هر طرف بدن، ماساژ را انجام دهید.
 

استفاده از نقاط فشاری

 
در هر دو طرف شکم در قسمت های پایین ناف نقاط زیگونگ یا فشاری را می‌ توان پیدا کرد. معمولاً ماساژورها از تکنیک فشار این نقاط در جهت لاغری شکم، استفاده می کنند. برای این کار کافیست انگشت را روی هر نقطه بگذارید و به آرامی آن منطقه را ماساژ دهید.
 
نکات مهم ماساژ برای لاغری شکم
 

نکات مهم ماساژ برای لاغری شکم

 
  • برای ماساژ شکم بهترین کار دراز کشیدن روی کمر می باشد. شما می توانید هم روی تخت خواب و هم روی زمین، دراز بکشید.
  • سعی کنید انجام ماساژ را به زمان های قبل از غذا خوردن، اختصاص دهید. قبل از صبحانه و قبل از خواب بهترین زمان ها برای گرفتن ماساژ شکم می باشد.
  • برای تاثیر بیشتر سعی کنید از روغن های ارگانیک برای انجام ماساژ شکم، استفاده کنید. روغن مرکبات بهترین گزینه برای این کار می باشند.
  • اگر در هنگام ماساژ دچار معده درد شدید، این کار را متوقف کنید. ماساژ باید به شما احساس خوبی منتقل کند. با بروز هر گونه احساس درد و ناراحتی، از ادامه انجام ماساژ خودداری کنید.
  • اگر به بیماری های خاصی مثل وجود لخته خون در پا یا قلب، نارسایی کلیه، پوکی استخوان، فشار خون بالا، آندومتریوز و عفونت های التهابی مبتلا هستید، انجام ماساژ برای شما توصیه نمی شود.
 
همانطور که در این مقاله ذکر کردیم؛ ماساژ شکمی به شما کمک می کند تا از شر همه سموم بدن، خلاص شوید. زمانی که سوخت و ساز بدن بالاتر برود؛ سیستم گوارشی کار خود را درست انجام می دهد. در نهایت پس از انجام ماساژ به صورت متوالی متوجه تغییرات واضحی در ناحیه شکم، خواهید شد. البته داشتن یک سبک زندگی سالم و تحرک بدنی نیز در رسیدن به این هدف، تاثیرگذار است.
با انجام ماساژ شکمی احساس سرحالی خاصی خواهید داشت. شما می توانید از یک فرد آموزش دیده بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. اگر چنین فردی در اطرافتان سراغ ندارید؛ بهترین کار مراجعه به مراکز تخصصی انجام ماساژ است.
آرایشگاه تیپ چین این خدمات را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما می توانید با رزرو نوبت از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین از خدمات مختلف این آرایشگاه همچون خدمات ماساژ صورت و بدن، اصلاح ابرو و صورت، پیرایش و کوتاهی موها، گریم چهره داماد و... بهره مند شوید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی :