header

خانه / لیست مطالب آموزشی / جدیدترین راهکارهای مراقبت از پوست

جدیدترین راهکارهای مراقبت از پوست

تعداد بازدید : 264 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
چه بخواهید چه نخواهید یک پوست خوب و باطراوت می تواند شما را چند سال جوان تر از سن واقعی تان نشان بدهد. پس منطقی است که نسبت به مراقبت اصولی و صحیح از پوست خود، کوشا باشید. برای اینکه یک پوست سالم و باطراوت داشته باشید؛ اولین قدم داشتن یک روتین صحیح مراقبت از پوست می باشد. شاید تصور کنید این کار در درازمدت می تواند کسل کننده باشد، اما این طور نیست. زمانی که آثار عجیب و فوق العاده روتین پوستی را در چهره خود مشاهده کنید، نسبت به انجام آن بیشتر ترغیب می شوید. برای اینکه یک پوست سالم، درخشان و باطراوت داشته باشید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید. در ادامه قصد داریم جدیدترین راهکارهای مراقبت از پوست را عنوان کنیم که انجام آن ها به جرأت می تواند نقش مهمی در زیبایی پوستتان، داشته باشد.

چه بخواهید چه نخواهید یک پوست خوب و باطراوت می تواند شما را چند سال جوان تر از سن واقعی تان نشان بدهد. پس منطقی است که نسبت به مراقبت اصولی و صحیح از پوست خود، کوشا باشید.

برای اینکه یک پوست سالم و باطراوت داشته باشید؛ اولین قدم داشتن یک روتین صحیح مراقبت از پوست می باشد. شاید تصور کنید این کار در درازمدت می تواند کسل کننده باشد، اما این طور نیست. زمانی که آثار عجیب و فوق العاده روتین پوستی را در چهره خود مشاهده کنید، نسبت به انجام آن بیشتر ترغیب می شوید.

برای اینکه یک پوست سالم، درخشان و باطراوت داشته باشید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید. در ادامه قصد داریم جدیدترین راهکارهای مراقبت از پوست را عنوان کنیم که انجام آن ها به جرأت می تواند نقش مهمی در زیبایی پوستتان، داشته باشد.

 

چرا باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم؛ پوست در زیبایی چهره نقش بسیار موثری دارد. در صورتی که پوست سالمی داشته باشید؛ ظاهر شما جلوه زیباتری خواهد داشت. نتیجه داشتن یک ظاهر زیبا، افزایش اعتماد به نفس و در نهایت داشتن یک موقعیت اجتماعی مطلوب می باشد.

برای داشتن یک پوست زیبا و سالم اصلاً نیازی به صرف هزینه های بالا برای خرید فلان مارک از محصولات مراقبتی پوست نمی باشد. حتی با انجام کارهای ساده اما همیشگی می توانید یک پوست خوب و شاداب، داشته باشید.

دلیل محکمه پسند دیگری که برای مراقبت از پوست وجود دارد این است که همواره پیشگیری ارزان تر از درمان است. زمانی که با مراقبت از پوست از بروز آسیب های پوستی جلوگیری کنید؛ در واقع از هزینه های سرسام آور مربوط به درمان این آسیب ها، پیشگیری کرده‌ اید. چه بسا که در برخی مواقع حتی با درمان های پرهزینه هم پوست به حالت اولیه و طبیعی خود، بازنمی گردد. پس بهترین کار مراقبت همیشگی از پوست می باشد.

 

جدیدترین راهکارهای مراقبت از پوست | تیپ چین

 

جدیدترین راهکارهای مراقبت از پوست

 

مراقبت از پوست تنها مربوط به زمان حال نمی باشد، بلکه از گذشته انسان ها به دنبال حفظ پوست طبیعی و زیبای خود بوده ‌اند اما در هر صورت راهکارهای مراقبت از پوست هم نسبت به گذشته کمی تغییر کرده است. جدیدترین راهکارهای مراقبت از پوست عبارتند از:

 

پاکسازی پوست

 

پاکسازی پوست به‌ نوعی پای ثابت تمام روتین های پوستی و مراقبتی می باشد. به همین دلیل توصیه می‌ شود حتما در روتین روزانه خود یک شوینده مناسب، داشته باشید. شوینده ای مناسب است که با توجه به نوع پوست خودتان خریداری شده باشد. اگر پوست چربی دارید، حتما با مراجعه به داروخانه شوینده مناسب پوست های چرب را خریداری نمایید. شوینده مناسب باید به گونه ای باشد که حین شستشوی پوست، چربی طبیعی آن را از بین نبرد.

 

پاکسازی پوست | تیپ چین

 

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

 

خیلی افراد به اشتباه آبرسان و مرطوب کننده را محصولات یکسانی می دانند. در صورتی که اینگونه نیست. البته تفاوت چندانی بین این دو محصول وجود ندارد. به طور کلی آبرسان ها چربی خاصی ندارند و بیشتر برای پوست های دهیدراته و کم آب استفاده می شوند.

بنابراین اگر پوست چربی دارید، بهتر است از آبرسان ها استفاده کنید. البته آبرسان های ضد آکنه هم وجود دارند که می‌ توانند برای پوست های چرب و جوش دار، کاملا مناسب باشند.

برخلاف آبرسان ها، مرطوب کننده ها کمی چربی دارند. بنابراین برای پوست های خشک، مناسب تر می باشند. البته لزومی ندارد که تنها از یکی از این محصولات، استفاده کنید. شما می ‌توانید در روتین پوستی خود، آبرسان و مرطوب کننده را در کنار هم داشته باشید.

 

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده | تیپ چین

 

استفاده از ضدآفتاب با spf مناسب

 

قانون استفاده از ضدآفتاب برای تمام پوست ها، یکسان است. تنها تفاوتی که وجود دارد، مربوط به نوع ضدآفتاب است که برای پوست های چرب، خشک و مختلط باید از ضدآفتاب مناسب همان پوست استفاده شود.

البته ضدآفتاب ‌ها در میزان spf متفاوت می باشند. این فاکتور درصد حفاظت از پوست در برابر اشعه خورشید را نشان می ‌دهد. توصیه می کنیم برای حصول نتیجه بهترT از محصولاتی با spf  ۳۰ و بالاتر استفاده کنید. متاسفانه لکه های تیره ناشی از آفتاب به راحتی از بین نمی ‌رود. بنابراین سعی کنید حداقل بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، حتما ضدآفتاب بزنید.

 

مطالب مرتبط: نکات مراقبتی و زیبایی پوست و مو برای آقایان!

 

استفاده از محصولات مراقبتی پوست

 

محصولات بسیار متنوعی برای مراقبت از پوست در بازار وجود دارد که البته برای تکمیل کار خود می توانید از هر کدام، استفاده کنید. بهتر است محصولاتی را خریداری نمایید که ویتامین c و سایر مواد مغذی پوست را در ترکیبات خود، داشته باشند.

 

مراحل انجام روتین مراقبت از پوست | تیپ چین

 

مراحل انجام روتین مراقبت از پوست

 

برای اینکه پوستی شاداب و سالم داشته باشید؛ باید حتماً یک روتین مخصوص به خود را دنبال کنید. از آنجایی که در شب منافذ پوست باز می شود؛ به هیچ عنوان نباید در طول شب و به هنگام خواب، روی صورت آرایش داشته باشید. بنابراین حتی اگر دیروقت هم از مهمانی بازگشته اید، فراموش نکنید که قبل از رفتن به بستر خواب باید آرایش صورت را به طور کامل پاک کنید. چرا که در غیر اینصورت زحمات زیادی که برای سالم نگه داشتن پوست خود انجام داده اید را به فنا می دهید.

برای این کار ابتدا با استفاده از یک پد یا پنبه و به کمک یک پاک کننده، تمامی آرایش صورت خود را به خوبی پاک کنید. پس از آن می‌ توانید صورت را به با شوینده مناسب پوست خود شستشو داده و در نهایت از تونر، استفاده کنید.

تونر یکی از محصولات مراقبتی بسیار محبوب در بین خانم ها می ‌باشد. چرا که چربی پوست را متعادل کرده و مواد مغذی را به پوست می ‌رساند. علاوه بر این، اگر آلودگی در منافذ پوست باقی مانده باشد؛ آن را به خوبی برطرف می کند. برای تکمیل کردن روتین مراقبت از پوست می توانید از کرم دور چشم نیز استفاده کنید. در نهایت آخرین مرحله مربوط به استفاده از آبرسان یا مرطوب کننده است.

ممکن است در ابتدا انجام مراحل بالا کمی سخت به نظر برسد، اما مطمئن باشید دیر یا زود به انجام این کار، عادت می کنید. زمانی که سبکی و شادابی پوست خود را پس از انجام روتین مراقبت از پوست حس کنید، بیشتر نسبت به انجام آن ترغیب می شوید.

 

استفاده از ماسک های خانگی | تی چین

 

استفاده از ماسک های خانگی

 

برخی افراد مخصوصا خانم ها ترجیح می دهند برای تکمیل مراقبت از پوست؛ از ماسک های خانگی و یا ماسک های آماده موجود در بازار، استفاده کنند. البته که استفاده از ماسک های خانگی ارجحیت دارد، چرا که با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته می شود.

به این منظور شما می توانید از ماسک جوانه گندم که ترکیبی از ماست و جوانه گندم می باشد، استفاده کنید. ماسک های دیگر مثل ماسک گلاب و سیب زمینی هم برای روشن ساختن رنگ پوست، بسیار توصیه می شود. هر ماسکی که استفاده می کنید باید اجازه بدهید تقریباً ۲۰ دقیقه زمان بگذرد، سپس با آب ولرم صورت را شستشو دهید.

اگر تمایل دارید برای پاکسازی و مراقبت از پوست به آرایشگاه مراجعه کنید؛ می ‌توانید درخواست استفاده از ماسک هم داشته باشید. آرایشگاه تیپ چین با داشتن کادر حرفه ای و متخصص تمامی این خدمات پوست و زیبایی را به آقایان، ارائه می دهد. به این صورت که می توانید انواع خدمات مثل پیرایش مو و صورت، گریم و متعادل سازی چهره، ماساژ پوست، استفاده از ماسک صورت و... را از این آرایشگاه حرفه ای، درخواست کنید.

شما می توانید برای رزرو نوبت در این آرایشگاه؛ از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :