header

خانه / لیست مطالب آموزشی / داشتن پوستی صاف و شفاف با رعایت چند نکته

داشتن پوستی صاف و شفاف با رعایت چند نکته

تعداد بازدید : 519 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
شاید تصور کنید داشتن یک پوست سالم و شفاف آرزویی دست نیافتنی است. اگرچه سلامت پوست بیشتر تحت تاثیر سبک زندگی و رژیم غذایی انسان هاست؛ اما می توان با راهکارهایی که البته چندان سخت هم نیستند، یک پوست صاف و شفاف داشت. خوشبختانه طبیعت راهگشای تمام مسائل پیش روی بشر است. بنابراین برای داشتن یک پوست ایده آل می توانید از طبیعت کمک بگیرید. در این مقاله قصد داریم چند نکته ساده برای داشتن پوستی صاف و شفاف را عنوان کنیم.

شاید تصور کنید داشتن یک پوست سالم و شفاف آرزویی دست نیافتنی است. اگرچه سلامت پوست بیشتر تحت تاثیر سبک زندگی و رژیم غذایی انسان هاست؛ اما می توان با راهکارهایی که البته چندان سخت هم نیستند، یک پوست صاف و شفاف داشت. خوشبختانه طبیعت راهگشای تمام مسائل پیش روی بشر است. بنابراین برای داشتن یک پوست ایده آل می توانید از طبیعت کمک بگیرید. در این مقاله قصد داریم چند نکته ساده برای داشتن پوستی صاف و شفاف را عنوان کنیم.

 

چطور پوستی صاف و درخشان داشته باشیم؟


خیلی از افراد برای فرار از مشکلات پوستی به سراغ محصولات شیمیایی موجود در بازار می روند. اگرچه این محصولات که البته بیشتر آن ها آرایشی هستند، می توانند در کوتاه مدت و به صورت موقتی مشکلات پوستی شما را پنهان کنند اما در هر صورت جزء روش های درمانی محسوب نمی شوند. چه بسا خیلی از این محصولات کیفیت لازم را نداشته و ممکن است آسیب های پوستی شما را بیشتر از قبل کند. بنابراین انتخاب لوازم و محصولات آرایشی اهمیت زیادی دارد. هنگام خرید حتما باید به نشان سلامت درج شده روی محصول دقت داشته و همچنین محصولی را خریداری کنید که تاریخ انقضای طولانی تری داشته باشد.

چطور پوستی صاف و درخشان داشته باشیم؟ | تیپ چین


همانطور که در مقدمه ذکر کردیم؛ برای برطرف کردن مشکلات جسمی، می توانید روی طبیعت حساب ویژه ای باز کنید. برای برطرف کردن مشکلات مربوط به پوست ابتدا باید تشخیص دهید که چه عواملی منجر به بروز این مشکلات شده است. اگر پوست چربی دارید؛ با داشتن یک شوینده مناسب پوست های چرب می توانید تا حدودی مشکلاتی مثل آکنه و جوش های زیرپوستی را درمان کنید. به طور کلی برای داشتن پوستی صاف و شفاف، رعایت نکات زیر توصیه می شود:


استفاده مداوم از ضد آفتاب


نور خورشید به تنهایی می تواند مشکلات زیادی را برای پوست شما، ایجاد کند. لکه های قهوه ای، چین و چروک های پوستی و... مواردی هستند که هیچکس از داشتن آن ها خوشحال نخواهد شد. برای اینکه بتوانید از پوست خود در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید محافظت کنید؛ می توانید از محصولات ضدآفتاب موجود در بازار با spf بالاتر از ۳۰ ، استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط: کک و مک و روش های درمان آن


داشتن رژیم غذایی مناسب


سالم خوری بهترین کار برای داشتن روح و جسم سالم است. به همین دلیل است که خیلی از پزشکان توصیه می کنند به جای مصرف داروها و مکمل های موجود در بازار، به سراغ تغییر در سبد غذایی خود بروید. به این صورت که برای داشتن پوستی صاف و شفاف می توانید سالاد و سبزیجات را به برنامه غذایی خود، اضافه کنید.

داشتن پوستی صاف و درخشان


مصرف مواد غذایی غنی شده و گیاهی بهترین لطفی است که می توانید در حق پوستتان، انجام دهید. خوشبختانه رسپی های مختلفی برای سالاد وجود دارد. شما می ‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات را یاد بگیرید. البته توصیه می کنیم برای خوردن سالاد هرگز از سس مایونز استفاده نکنید، چرا که تمام زحمات شما را برای داشتن پوستی شفاف و سالم، هدر می دهد. بنابراین سعی کنید از سس های خانگی که با سرکه و روغن زیتون تهیه می شوند، استفاده کنید.

 

سیگار کشیدن ممنوع!


استفاده از دخانیات نه تنها باعث آسیب به موهای شما می شود، بلکه پوستتان را هم خراب می کند. اگر دقت کنید؛ افرادی که سیگار می کشند بیشتر دچار چین و چروک های پوستی می شوند. بنابراین برای اینکه یک پوست سالم و شاداب داشته باشید، دور دخانیات را یک خط قرمز پررنگ بکشید.


رعایت کردن نظافت


هرچقدر بیشتر نظافت را رعایت کنید؛ پوست سالم تری خواهید داشت. سعی کنید روبالشی را در فواصل زمانی کوتاه شست و شو دهید. چرا که خیلی از مشکلات پوستی مثل آکنه و جوش های چرکی، به دلیل استفاده از روبالشی های آلوده ایجاد می شوند.

 

مطالب مرتبط: علل ایجاد و روش های درمان چروک دور چشم


استفاده از شوینده مناسب پوست


تصور نکنید هر چقدر پوست را شستشو دهید، بهتر است. شستن صورت قاعده و قانون خاص خود را دارد. اگر پوست چربی دارید؛ بهتر است قبل از خواب و به محض بیدار شدن از خواب، این کار را انجام دهید. اما در صورتی که پوست نرمالی دارید؛ همان یک مرتبه در روز کفایت می کند.
شستشوی بیش از اندازه چربی پوست را کاهش داده و شما را دچار خشکی پوست و یا پوسته ریزی می کند. البته انتخاب شوینده مناسب پوست هم اهمیت زیادی دارد. شما باید با مشورت پزشک متخصص پوست و مو و یا مشاوران پوست و زیبایی، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

استفاده از شوینده مناسب برای پوست شفاف


کاهش میزان استرس


متاسفانه زندگی ماشینی امروزی استرس و اضطراب بیشتری برای انسان ها ایجاد کرده است که همین موضوع تاثیر منفی زیادی روی پوست می گذارد. بنابراین هرچقدر استرس خود را کنترل کنید؛ کمتر دچار مشکلاتی مثل پیری پوست می شوید. برای کنترل استرس روش های مختلفی وجود دارد. می توانید به سراغ مدیتیشن و یوگا بروید. علاوه بر این، تنفس عمیق شکمی و داشتن رژیم غذایی سالم، می تواند در کاهش استرس تاثیرمستقیم داشته باشد.

 

استفاده از سرکه سیب


سرکه سیب اسیدهای ملایمی دارد که می‌ تواند پوست را لایه برداری کرده و لکه های پوستی را به مرور، برطرف کند. برای استفاده از سرکه سیب می توانید آن را با گلاب ترکیب کرده و با یک پنبه آن را روی نواحی مختلف پوست، بمانید. پس از آن می بایست ۱۰ دقیقه صبر کرده و پوست را با آب ولرم، شستشو دهید. اگر روزی یک بار از این روش استفاده کنید، کم کم شاهد کمرنگ شدن لکه های پوستی خود، خواهید بود.

 

مطالب مرتبط: فواید لایه برداری پوست


عدم مصرف قندهای تصفیه شده


خوراکی های شیرین دشمن اصلی پوست و عامل پیری زودرس پوست هستند. بنابراین سعی کنید تا حد ممکن از قندهای تصفیه شده استفاده نکنید، چرا که کلاژن پوست را انعطاف ناپذیر می کنند. اگر به خوردن شیرینی جات علاقه مند هستید؛ سعی کنید شیرینی های طبیعی را جایگزین کنید. کشمش، خرما، انجیر، عسل و میوه های تازه، بهترین میان وعده های شیرین هستند. 

مشورت با متخصص پوست


مشورت با متخصص پوست


همیشه شنیده ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. در واقع درمان فرایندی سخت تر و پیچیده تر می باشد که نیازمند صرف هزینه و زمان است. بنابراین بهتر است پیش از اینکه دچار مشکلات پوستی شوید؛ باید با متخصص پوست مشورت کرده و از بروز این مشکلات، پیشگیری کنید.
رسیدگی به پوست باید یک کار همیشگی و دائمی برای شما باشد. در واقع با رعایت همین نکات ساده که در این مقاله ذکر شد، می توانید تا حد زیادی مشکلات پوستی خود را برطرف کنید. توصیه می کنیم همواره یک روتین پوستی مناسب داشته باشید و یا اینکه به صورت دوره ای برای بهره بردن از ماسک های صورت، به آرایشگاه مراجعه کنید. در چنین شرایطی کمتر شاهد مشکلاتی مثل آکنه و چروک های پوستی، خواهید بود.


آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر متخصص و حرفه ‌ای می ‌تواند در این زمینه کمک‌ کننده باشد. شما می توانید با رزرو نوبت در این آرایشگاه از خدمات فوق العاده ای همچون ماساژ پوست، اصلاح صورت، ماسک صورت و... بهره مند شوید.
آرایشگاه تیپ چین مخصوص آقایان می باشد. بنابراین شما می توانید انواع خدمات مثل کوتاهی موی سر، اصلاح ابرو و صورت، گریم و متعادل سازی چهره برای دامادها و... را از این آرایشگاه تخصصی، درخواست کنید. به منظور رزرو نوبت در این سالن تخصصی می توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :