header

خانه / لیست مطالب آموزشی / درمان جای جوش صورت

درمان جای جوش صورت

تعداد بازدید : 320 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
یکی از معضلات مهم پوستی که معمولاً جوانان با آن درگیر هستند، جوش صورت است. واقعیت این است که وجود جوش صورت از زیبایی پوست می کاهد. به همین دلیل درمان جوش صورت و رفع جای جوش یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی است که به زیبایی ظاهری خود، اهمیت می دهند. نکته ای که وجود دارد این است که معمولاً جوش های صورت به راحتی درمان می شوند اما از بین بردن جای جوش سخت و زمان بر است. با این وجود اصلاً نگران نباشید. خوشبختانه امروزه روش هایی برای از بین رفتن جای جوش وجود دارد که می توانید با استفاده مداوم از این روش ها، تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنید.

یکی از معضلات مهم پوستی که معمولاً جوانان با آن درگیر هستند، جوش صورت است. واقعیت این است که وجود جوش صورت از زیبایی پوست می کاهد. به همین دلیل درمان جوش صورت و رفع جای جوش یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی است که به زیبایی ظاهری خود، اهمیت می دهند.
نکته ای که وجود دارد این است که معمولاً جوش های صورت به راحتی درمان می شوند اما از بین بردن جای جوش سخت و زمان بر است. با این وجود اصلاً نگران نباشید. خوشبختانه امروزه روش هایی برای از بین رفتن جای جوش وجود دارد که می توانید با استفاده مداوم از این روش ها، تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنید.

چرا اسکار ایجاد می شود؟ | تیپ چین

چرا اسکار ایجاد می شود؟


اسکار یا همان جای جوش اثری است که بعد از آسیب پوستی یا آکنه، بر روی پوست باقی می ماند. هیچکس از این مهمانان ناخوانده احساس خوشایندی ندارد. البته جای جوش زمانی روی پوست باقی می ماند که جوش ها را تحریک کرده و آن ها را فشار دهید. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند تا حد امکان جوش های صورت را دستکاری نکنید. در واقع وجود اسکار پاسخ طبیعی بدن برای ترمیم بافت های آسیب دیده است اما این ترمیم همیشه به درستی انجام نمی گیرد و ممکن است حتی ماه ها آثار جوش هایی که دیگر وجود ندارند را روی پوست خود، داشته باشید.

 

بهترین روش درمان جای جوش صورت


روش های متفاوتی برای درمان جای جوش صورت وجود دارد که شامل درمان های دارویی و شیمیایی می شود. البته که روش های درمانی شیمیایی ممکن است عوارضی را برای شما به دنبال داشته باشند. به همین دلیل توصیه می کنیم درمان های شیمیایی را جزء آخرین گزینه های انتخابی خود، قراردهید. خوشبختانه درمان های خانگی بسیاری وجود دارند که می ‌توانند شما را از شر اسکارها راحت کنند.

 

بهترین روش درمان جای جوش صورت | تیپ چین


راهکار های خانگی برای رفع جای جوش


استفاده از آبلیمو و عسل


آبلیمو و عسل هر کدام به طور جداگانه می توانند تاثیر فوق العاده ای برای از بین بردن جای جوش ها، داشته باشند. آب لیمو خواص روشن کنندگی هم برای پوست دارد. بنابراین شما می توانید به عنوان یک لایه بردار طبیعی، از آن استفاده کنید. 

برای این کار آبلیموی تازه را با کمی آب رقیق کرده و با یک تکه پنبه آن را روی جای جوش ها بمالید و پس از گذشت چند دقیقه پوست را با آب خنک، شستشو دهید. تقریباً هر دو روز یک بار این کار را تکرار کنید تا نتیجه رضایت بخش برایتان حاصل شود.
اگر پوست ملتهب و حساسی دارید؛ عسل دوای درد شماست. برای استفاده می توانید کمی عسل طبیعی را مستقیما روی جوش های صورت قرار داده و اجازه دهید عسل شب تا صبح روی صورت بماند. در نهایت می توانید صبح صورت را با آب ولرم، شستشو دهید. اگر این کار را هر روز تکرار کنید؛ به سرعت تاثیر فوق‌العاده آن را خواهید دید.

راهکار های خانگی برای رفع جای جوش | تیپ چین

استفاده از آب سیب زمینی


شاید برایتان عجیب باشد اما آب سیب زمینی یکی از بهترین درمان های خانگی برای رفع لکه های پوستی و نقاط تیره پوست است. شما برای این کار تنها نیاز دارید که یک سیب زمینی آبدار و تازه را به ورقه های نازک برش زده و آن ها را مستقیما روی نقاطی که بر اثر جوش تیره شده اند، قرار دهید.
اجازه دهید ورقه های سیب زمینی چند دقیقه روی پوست بمانند و سپس صورت را با آب ولرم، شستشو دهید. البته می توانید برای این کار از سیب زمینی های رنده شده هم استفاده کنید. ترکیب سیب زمینی و عسل می ‌تواند یک ترکیب جادویی برای از بین بردن جای جوش باشد.

مطالب مرتبط: ماسک های ضد جوش

استفاده از گیاه آلوئه ورا


آلوئه ورا از گذشته تا به امروز کاربرد گسترده ای در درمان مشکلات پوستی مخصوصا از بین بردن جای جوش، داشته است. در واقع آلوئه ورا را می توان یک ترمیم کننده طبیعی پوست به حساب آورد که می ‌تواند التهاب پوست را تا حد قابل توجهی، کاهش دهد. برای این کار شاخه های آلوئه ورا را برش زده و ماده لغزنده بین آن را روی پوست بمالید و پس از گذشت چند دقیقه، پوست را شستشو دهید. با تکرار این کار می توانید به سرعت از شر جوش و جای ناشی از آن، راحت شوید.

 

استفاده از گیاه آلوئه ورا برای جای جوش صورت | تیپ چین

 

استفاده از محصولات لایه بردار


همانطور که گفتیم؛ درمان های شیمیایی هم برای از بین بردن جای جوش وجود دارند. شما می توانید از کرم های لایه بردار که در برندهای متفاوتی در بازار وجود دارد، برای این کار استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که هیچ کدام از محصولات لایه بردار نمی توانند به صورت صددرصد جای جوش را از بین ببرند. این محصولات تنها می ‌توانند تا حد زیادی روی ترمیم و کمرنگ تر شدن آن ها، موثر باشند.
کرم های لایه بردار معمولا شامل آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که مکانیزم آن ها از بین بردن پوست های مرده است. دیگر ترکیبات موجود در محصولات لایه بردار، اسیدلاکتیک و رتینوئید می باشد. اسیدلاکتیک برای از بین بردن لکه های ایجاد شده در اثر جوش، موثر است. علاوه بر این، استفاده از آن باعث می‌ شود پوست نسبت به قبل شفاف تر شود.
در هر صورت برای استفاده از این محصولات بهتر است به پزشک مراجعه کرده و طبق دستور پزشک آن ها را تهیه کنید. فراموش نکنید که در طی استفاده از محصولات لایه بردار به دلیل نازک شدن پوست، حتما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کرده و بیشتر از قبل مراقب پوست خود باشید.

جای جوش صورت | تیپ چین

از بین بردن جای جوش با لیزر


افرادی که برای از بین بردن جای جوش عجله دارند، می توانند به سراغ سایر روش ها مثل لیزرتراپی یا روش هایی مثل میکرونیدلینگ بروند. این خدمات معمولاً در کلینیک ‌های تخصصی زیبایی ارائه می گردد. زمانی که از این روش ‌ها استفاده کنید، پوست موقتاً دچار التهاب و قرمزی می گردد.
میکرونیدلینگ هم یک روش درمانی کاملاً جدید برای از بین بردن جای جوش است که در آن از یک غلتک با سوزن های بسیار کوچک استفاده می ‌شود. هدف از انجام میکرونیدلینگ، تحریک کلاژن سازی در پوست است. فراموش نکنید که انجام هر کدام از این خدمات می بایست توسط متخصصین پوست و افراد آموزش دیده، انجام شود. معمولا برای نتیجه گیری بهتر نیاز است هر کدام از این روش ها تا چند جلسه انجام شود.


در این مقاله تا حدی با روش های متداول از بین بردن اسکار یا جای جوش، آشنا شدید. شما می توانید از ماسک هایی که به این منظور استفاده می ‌شوند هم بهره بگیرید. خیلی از سالن های تخصصی و آرایشگاه‌ ها این کار را برای مشتریان خود، انجام می دهند. علاوه بر این، پاکسازی پوست به صورت دوره ‌ای هم می ‌تواند مانع از بروز جوش های جدید گردد.
آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر تخصصی و حرفه ای، آماده ارائه هر گونه خدمات مربوط به زیبایی و مراقبت از پوست و مو می باشد. شما می توانید برای دریافت خدمات مورد نظر خود چه در زمینه پیرایش و اصلاح مو و چه در زمینه پاکسازی و مراقبت های پوستی؛ از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین، نوبت خود را رزرو کنید. آرایشگاه تیپ چین علاوه بر خدمات ذکر شده؛ خدماتی مثل ماساژ پوست، گریم چهره داماد و کوتاهی موی حیوانات خانگی را هم به مشتریان خود، ارائه می دهد.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :