header

خانه / لیست مطالب آموزشی / روش های موثر در روشن شدن پوست صورت مردان

روش های موثر در روشن شدن پوست صورت مردان

تعداد بازدید : 11789 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
در گذشته اینطور تصور می ‌شد که حفظ زیبایی و طراوت پوست تنها مختص خانم‌ هاست و آقایان اصلاً قرار نیست هیچ فعالیتی در این زمینه، انجام بدهند. اما خوشبختانه در سال ‌های اخیر شاهد مراقبت زیاد پوست از سمت آقایان نیز هستیم. به طوری که حتی در مواردی می بینیم آقایان نیز به اندازه خانم ها، نگران ظاهر خود و زیباتر شدن پوست هستند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوست تیره و یا سبزه‌ ای دارید؛ اما دوست دارید پوست صورتتان روشن ‌تر و شفاف ‌تر باشد، می ‌توانید با راهکارهای ارائه شده در این مقاله به هدف خود برسید. با استفاده از این روش ‌ها می‌ توان تا حد زیادی جای جوش‌ ها و زخم‌ ها را از روی صورت، محو کرد.

در گذشته اینطور تصور می ‌شد که حفظ زیبایی و طراوت پوست تنها مختص خانم‌ هاست و آقایان اصلاً قرار نیست هیچ فعالیتی در این زمینه، انجام بدهند. اما خوشبختانه در سال ‌های اخیر شاهد مراقبت زیاد پوست از سمت آقایان نیز هستیم. به طوری که حتی در مواردی می بینیم آقایان نیز به اندازه خانم ها، نگران ظاهر خود و زیباتر شدن پوست هستند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوست تیره و یا سبزه‌ ای دارید؛ اما دوست دارید پوست صورتتان روشن ‌تر و شفاف ‌تر باشد، می ‌توانید با راهکارهای ارائه شده در این مقاله به هدف خود برسید. با استفاده از این روش ‌ها می‌ توان تا حد زیادی جای جوش‌ ها و زخم‌ ها را از روی صورت، محو کرد.

 

چرا پوست آقایان به مراقبت بیشتری نیاز دارد؟

از آنجاییکه نور خورشید یکی از عوامل مهم در تغییر رنگ و تیره شدن پوست محسوب می ‌شود، متوجه می ‌شویم که چرا پوست آقایان به مراقبت بیشتری نیاز دارد. آقایان نسبت به خانم ‌ها بیشتر در معرض اشعه آفتاب، قرار دارند و به همین دلیل پوست صورت آن ها بیشتر مستعد تیره شدن می ‌باشد. از طرف دیگر، عواملی مثل آلودگی هوا، سیگار کشیدن و... هم به مراتب روی تیرگی پوست، تاثیر مستقیمی می ‌گذارند. بنابراین نیاز است که آقایان نیز همانند خانم ها تلاش بیشتری در جهت مراقبت از پوست خود، داشته باشند. با این کار کمتر دچار پیری پوست و تیرگی پوست می ‌شوند.

روش های موثر در روشن سازی پوست صورت آقایان

روش های موثر در روشن سازی پوست صورت آقایان

خوشبختانه روش‌ های زیادی برای روشن کردن پوست صورت، وجود دارد. شما می ‌توانید از مواد طبیعی دردسترس‎تان برای این کار، استفاده کنید. البته محصولات ساخته شده بر پایه همین مواد نیز در داروخانه ها موجود می باشند که تحت عنوان ماسک پاکسازی و شفاف سازی پوست، به فروش می رسند. اگر کمی دست از تنبلی بردارید؛ می توانید به راحتی با مواد طبیعی که در منزل دارید، لایه برداری پوست را انجام دهید.

به عنوان مثال، استفاده از لیموی تازه به عنوان یک روشن کننده طبیعی به این منظور توصیه می ‌شود. لیمو حاوی اسید هیدروکسی می ‌باشد که باعث روشن شدن طبیعی پوست و پاکسازی پوست از سلول ‌های مرده می‌ شود. همچنین استفاده از زردچوبه، آب نارگیل تازه، ماست، گلاب و سیب زمینی هم در این راستا، پیشنهاد می‌ شود. لایه بردارهای طبیعی باعث می ‌شوند که لایه‌ های خشن پوست از بین رفته و پوست حالت شفاف ‌تری داشته باشد. در ادامه برخی از این روش ‌ها را به صورت مختصر، توضیح خواهیم داد:

لایه برداری با دستگاه های مخصوص

لایه برداری با دستگاه های مخصوص

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم، لایه ‌برداری برای پوست ‌های تیره انجام می‌ شود. لایه برداری را هم می ‌توان با استفاده از دستگاه ‌های لایه بردار و هم با استفاده از محصولات موجود در بازار مثل کرم ‌های لایه بردار، انجام داد. زمانی که پوست را لایه برداری می ‌کنید، می ‌توانید امیدوار باشید که پوست یک الی دو درجه، روشن ‌تر از حالت عادی شود.

روشن سازی پوست با استفاده از سیب زمینی

روشن سازی پوست با استفاده از سیب زمینی

ویتامین سی (C) موجود در سیب زمینی بسیار زیاد است که می‌ تواند در روشن کردن پوست، تاثیر فوق العاده ‌ای داشته باشد. به طوریکه در ترکیبات محصولاتی که به این منظور تهیه شده اند، ویتامین سی نیز به چشم می ‌خورد.

برای استفاده از ماسک ویتامین سی کافی یک سیب زمینی را به قسمت ‌های ضخیم برش داده و سپس این قطعات را روی بخش‌ هایی از پوست صورت، قرار دهیم. پس از آن اجازه می ‌دهیم چند دقیقه سیب زمینی روی پوست، باقی بماند. در نهایت پوست را با آب ولرم، شستشو می‌ دهیم. این روش باید چندین بار در هفته انجام شود تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

روشن سازی پوست با استفاده از آلوئه ورا

روشن سازی پوست با استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که در ساخت اکثر محصولات آرایشی، کاربرد دارد. این گیاه دارای ترکیبی به نام آنتراکینون بوده که وجود آن باعث برداشتن لایه های مرده پوست می شود. شما به راحتی می توانید از ماسک آلوئه ورا برای روشن کردن پوست صورت، استفاده کنید.

به این منظور می ‌بایست آلوئه ورا را به صورت مستقیم روی پوست بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شود. پس از این کار، پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

روشن سازی پوست با استفاده از گلاب

روشن سازی پوست با استفاده از گلاب

اگرچه روش های زیادی برای روشن کردن رنگ پوست وجود دارد، اما در اینجا قصد داریم آسان ترین روش ها را برای آقایان ذکر کنیم. استفاده از گلاب یکی از این روش هاست که علاوه بر برطرف کردن تیرگی پوست، سیاهی دور چشم را نیز تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

برای استفاده از این ماسک باید یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به همراه دو قاشق غذاخوری شیر و دو قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرده و ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه، روی پوست قرار دهید. همانند روش ‌های قبلی، پس از این زمان لازم است پوست را به خوبی شستشو دهید.

روشن سازی پوست با استفاده از خیار

روشن سازی پوست با استفاده از خیار

خیار یکی از میوه هایی است که آبرسانی فوق العاده ای برای پوست دارد. خیار سرشار از ویتامین A است که می تواند آب مورد نیاز پوست را به خوبی، تامین کند.

برای استفاده ابتدا خیار را برش داده و سپس چند برش از خیار را روی قسمت های تیره پوست، قرار می دهیم. ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا آب موجود در خیار کاملا جذب پوست شود و سپس پوست را شستشو می ‌دهیم.

روشن سازی پوست مردان با استفاده از زردچوبه

روشن سازی پوست با استفاده از زردچوبه

زردچوبه آنقدر فواید زیادی در زیباسازی پوست صورت دارد که در سال‌ های اخیر شاهد هستیم شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی از آن در تهیه صابون و... بهره برده ‌اند. زردچوبه از تولید ملانین که باعث تیرگی پوست می شود، جلوگیری می کند.

مطالب پیشنهادی: اصلاح صورت آقایان با تیغ

برای استفاده از ماسک زردچوبه، ابتدا مقداری زردچوبه را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده تا یک مایه خمیر به دست آید. سپس خمیر را روی قسمت های تیره پوست قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه، صبر می کنیم. نگران زرد شدن پوست نباشید. زردچوبه به راحتی با استفاده از آب از سطح پوست شسته شده و هیچ گونه رنگی باقی نمی گذارد.

روشن سازی پوست آقایان

دراین مقاله با روش‌ های ساده و ‌دردسترس برای روشن ساختن پوست صورت، آشنا شدید. یکی دیگر از این روش ‌ها، ماساژ صورت است. ماساژ باعث می‌ شود گردش خون بهتری در بدن صورت گیرد. بنابراین اگر این کار را به صورت روتین در برنامه مراقبت از پوست داشته باشید، نتایج خوبی عایدتان می گردد.

مطالب پیشنهادی: بهترین آرایشگاه های مردانه در تهران

آرایشگاه تیپ چین دارای کادر تخصصی در این زمینه است. بنابراین شما می ‌توانید به این آرایشگاه مراجعه کرده و درخواست انجام ماساژ را داشته باشید. علاوه بر انجام ماساژ، سایر خدمات مربوط به اصلاح و پیرایش آقایان مثل کوتاهی مو، اصلاح صورت، گریم چهره داماد، پاکسازی پوست و... نیز قابل انجام است.

یکی از خدمات ارزنده این آرایشگاه، ارائه خدمات به مشتریان در منزل می باشد. بنابراین اگر در محل کار و منزل خود هستید و فرصت رفتن به هیچ سالن آرایشی را ندارید، آرایشگاه تیپ چین می تواند آرایشگران حرفه ‌ای خود را به محل مورد نظر شما اعزام کرده و خدمات درخواستی شما، را انجام دهد. در این صورت در وقت شما، صرفه ‌جویی می ‌شود.

اگر قصد دارید از خدمات بی‌نظیر آرایشگاه تیپ چین استفاده کنید، امکان رزرو نوبت به صورت غیرحضوری وجود دارد. شما می‌ توانید از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین، نوبت مورد نظر خود را رزرو کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :