header

خانه / لیست مطالب آموزشی / رژیم غذایی مناسب برای سلامت موی سر

رژیم غذایی مناسب برای سلامت موی سر

تعداد بازدید : 375 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
این واقعیت را نمی توان انکار کرد که موها نقش اساسی و مهمی در زیبایی چهره افراد، ایفا می کنند. تصور نکنید که داشتن موهای پرپشت و شاداب تماماً به وراثت فرد بستگی دارد. مو هم دقیقاً همانند دیگر اعضای بدن تحت تاثیر خوراکی هایی قرار دارد که روزانه مصرف می کنیم اما برای داشتن موهای زیبا و سالم چه رژیم غذایی باید داشته باشیم؟! در ادامه غذاهای سالم و مناسب که به این منظور لازم است در سبد غذایی خود داشته باشید، ذکر می کنی

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که موها نقش اساسی و مهمی در زیبایی چهره افراد، ایفا می کنند. تصور نکنید که داشتن موهای پرپشت و شاداب تماماً به وراثت فرد بستگی دارد. مو هم دقیقاً همانند دیگر اعضای بدن تحت تاثیر خوراکی هایی قرار دارد که روزانه مصرف می کنیم اما برای داشتن موهای زیبا و سالم چه رژیم غذایی باید داشته باشیم؟! در ادامه رژیم غذایی مناسب برای سلامت موی سر که به این منظور لازم است در سبد غذایی خود داشته باشید، ذکر می کنیم. همچنین پیشنهاد میکنیم از خدمات پوست و زیبایی آرایشگاه تیپ چین غافل نشوید.

 

چطور می توانیم موهایی سالم و زیبا داشته باشیم؟

 

چطور می توانیم موهایی سالم و زیبا داشته باشیم

 

سلامتی موها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به عنوان مثال، عدم تعادل هورمون ها، شیمی درمانی، وراثت، بارداری، استفاده از برخی داروها، استرس و اضطراب، بیماری های خود ایمنی و... از مهمترین دلایلی هستند که سلامت ما را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین ممکن است در یک برهه زمانی شاهد ریزش بیش از اندازه موها باشید. البته که با داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توانید تا حد زیادی از بروز این اتفاق ناخوشایند، پیشگیری کنید.

علاوه برداشتن رژیم غذایی مناسب، با اجتناب از محصولات شیمیایی مضر مانند انواع ماسک موهای شیمیایی و... می توانید سلامت موها را حفظ کنید. خیلی از محصولات موجود در بازار فاقد مواد ارگانیک و طبیعی بوده و می توانند با مصرف مداوم به موهای شما، آسیب جدی برسانند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید از روغن های طبیعی برای نرمی بخشیدن به موهایتان، استفاده کنید.

با رعایت همین موارد ساده می توانید موهایی سالم و زیبا داشته باشید. در واقع بدون مراقبت دائمی از موها؛ نمی توان انتظار داشت موها در همه ‌حال پرپشت، زیبا و درخشان باشند.

 

رژیم غذایی مناسب برای سلامت موی سر | تیپ چین

 

رژیم غذایی مناسب برای سلامت موی سر

 

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم؛ برای داشتن موهای شاداب و سالم باید تغییراتی در رژیم غذایی خود، داشته باشید. بنابراین بهتر است مواد غذایی که در ادامه ذکر می کنیم را در سبد غذایی تان، جای دهید‌.

 

برخی از مهمترین مواد غذایی برای سلامت موها عبارتند از:

 

اسفناج

 

برای اینکه انواع ویتامین ها و مواد معدنی را به موها برسانید، اصلا نیازی نیست به سراغ خوراکی های عجیب و غریب بروید. اسفناج مانند بسیاری از سبزیجات برگ سبز تیره سرشار از مواد مغذی شگفت انگیز است. اسفناج حاوی مقادیر زیادی ویتامین، آهن، فولات، بتاکاروتن و ویتامین c می ‌باشد. این مواد مغذی کمک می کنند موهای شما رطوبت خود را حفظ کند.

 

سیب زمینی شیرین

 

سیب زمینی دشمن موهای خشک شده و آسیب دیده است، چرا که ماده ‌ای به نام بتاکاروتن دارد. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین باعث می شود موهای شما از حالت خشکی و شکنندگی، خارج شود. البته بتاکاروتن در مواد غذایی دیگر مثل کدو طالبی، هویج و انبه هم وجود دارد.

 

مطالب مرتبط: هفت دشمن مو

 

تخم آفتابگردان

 

این ماده سرشار از ویتامین B5 است که کمک می کند جریان خون در پوست سر افزایش یابد. بنابراین هرگز از مصرف تخم آفتابگردان حتی به عنوان یک تنقلات خوشمزه، غافل نشوید.

 

رژیم مناسب برای موی سر | تیپ چین

 

ماهی

 

حتی اگر این غذا را دوست ندارید؛ سعی کنید به خاطر تاثیر قابل توجهی که روی پوست و مو دارد، حداقل هفته ای یک بار مصرف کنید. بهترین نوع ماهی "سالمون" و "ساردین" می باشد که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. جالب است بدانید امگا۳ یک ماده ضروری و مهم برای حفظ سلامت مو می باشد. چرا که خاصیت ضد التهابی داشته و از ریزش موها هم جلوگیری می کند.

 

چغندر

 

این خوراکی یاقوت رنگ به افزایش گردش خون در بدن کمک کرده و اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول های ترشحی مو، می رساند. همین مورد به تنهایی کافیست تا موهای شما درخشندگی از دست رفته خود را بازیابند.

 

دارچین

 

علاوه بر رایحه بسیار مطبوعی که این گیاه دارد، می‌ توان از آن با هدف افزایش گردش خون استفاده کرد. چنانچه رشد موهایتان متوقف شده است، باید به فکر افزایش خونرسانی به آن ها باشید. دارچین به راحتی می ‌تواند اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول ‌های مو برساند.

 

خوراکی های حاوی روی یا زینک

 

اگر برای برطرف شدن ریزش مو و یا خشکی و شکنندگی موها به متخصصین پوست و مو مراجعه کرده باشید؛ می ‌دانید که در وهله اول برای شما مکمل روی را تجویز می‌ کنند. چرا که یکی از دلایل ریزش مو کمبود این ماده غذایی در بدن می باشد. اما چه غذاهایی سرشار از روی هستند؟!

شما با مصرف غذاهایی مثل گوشت گاو، عدس، جگر گوساله، نان، زرده تخم مرغ، نخود، تخم کدو و جوی دوسر به ‌راحتی می ‌توانید میزان روی دریافتی خود را افزایش دهید. اگر این مواد غذایی را به طور مداوم در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید، بعید است که به مصرف مکمل روی، نیاز پیدا کنید.

 

گردو

 

گردو حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا ۳ ، بیوتن و ویتامین E می باشد. بنابراین سعی کنید گردو را حتماً در رژیم غذایی خود داشته باشید. می توانید از آن در وعده صبحانه و یا شام استفاده کرده و یا حتی آن را به صورت میان وعده همراه با قندهای طبیعی مثل کشمش و انجیر، مصرف کنید.

 

تخم مرغ

 

همانطور که گفتیم، تخم مرغ منبع خوبی از روی و آهن می باشد. این ماده غذایی پروتئین هم دارد. بنابراین شما با خوردن تخم مرغ می توانید یک وعده غذایی کامل داشته باشید. تخم مرغ حاوی بیوتن بوده که به رشد مو کمک کرده و اجازه نمی دهد موها دچار ریزش شوند. بیوتن همچنین به تقویت ناخن های شکننده هم کمک می کند.

 

تغذیه مناسب برای موی سر | تیپ چین

 

بادام

 

بادام آنقدر خواص درمانی بی‌نظیری دارد که ذکر همه آن ها در این مقاله نمی‌ گنجد. بادام سرشار از ویتامین E بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی فوق ‌العاده ‌ای دارد.

 

موز

 

اگر تا به حال این میوه را به خاطر مزه خوب آن مصرف می کردید؛ از امروز به خواص بی نظیر آن برای تقویت و افزایش قطر موها هم توجه کنید. موز دارای یک ماده معدنی به نام سیلیکا می باشد. این ماده معدنی به مقاومت بیشتر موها کمک شایانی می ‌کند.

 

جوانه گندم

 

تقریبا تمامی خوراکی هایی که حاوی ویتامین B هستند، روی سلامت و رشد موها تاثیر مثبتی دارند. جوانه گندم نیز سرشار از ویتامین های گروه B می باشد. علاوه بر این، حاوی فیبر نیز بوده که به هضم غذا کمک می کند. پس با مصرف جوانه گندم هم می توانید تناسب اندام خود را حفظ کنید و هم موهایی پرپشت و درخشان، داشته باشید.

 

مطالب مرتبط: مزایای استفاده از سرکه سیب برای مو

 

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. با مصرف مواد غذایی که در این مقاله ذکر کردیم، می توانید تا حد زیادی از بروز مشکلاتی مثل ریزش مو، موخوره و شکنندگی موها و... در امان بمانید.

در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب، توصیه می ‌کنیم به صورت دوره‌ ای برای کوتاهی موها نیز به آرایشگاه های معتبر، مراجعه کنید. هر چقدر موها در فواصل زمانی کمتری کوتاه شوند؛ کمتر دچار مشکلاتی مثل موخوره می ‌شوند.

آرایشگاه تیپ چین دارای کادر حرفه ای و متخصص بوده که انواع خدمات مربوط به پیرایش مو و اصلاح صورت را برای شما مشتریان عزیز، انجام می دهد. علاوه بر این خدماتی مثل ماساژ، کوتاهی موی حیوانات و پاکسازی پوست نیز در این آرایشگاه، انجام می شود.

شما می‌ توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، نوبت خود را رزرو کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :