header

خانه / لیست مطالب آموزشی / ماساژ چشم برای رفع خستگی چشم

ماساژ چشم برای رفع خستگی چشم

تعداد بازدید : 492 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
امروزه کار کردن با وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل، تبلت و لپ تاپ باعث خستگی بیش از اندازه چشم ها می شود. علاوه بر این، مطالعه زیاد و همچنین انجام کارهای هنری با ظرافت بالا هم خستگی چشم ها را به همراه دارد. خوشبختانه خستگی چشم را می توان با ماساژ و حرکات دست، به راحتی برطرف کرد. با ما همراه باشید تا نحوه انجام این کار را به صورت اصولی و صحیح، یاد بگیرید

امروزه کار کردن با وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل، تبلت و لپ تاپ باعث خستگی بیش از اندازه چشم ها  می شود. علاوه بر این، مطالعه زیاد و همچنین انجام کارهای هنری با ظرافت بالا هم خستگی چشم ها را به همراه دارد. خوشبختانه خستگی چشم را می توان با ماساژ و حرکات دست، به راحتی برطرف کرد. با ما همراه باشید تا نحوه انجام این کار را به صورت اصولی و صحیح، یاد بگیرید.

 

چرا باید چشم‌ ها را ماساژ دهیم؟

 

چرا باید چشم ها را ماساژ دهیم؟ | تیپ چین

 

ماساژ دادن چشم ها علاوه بر اینکه در رفع خستگی چشم و افزایش توانایی و قدرت بینایی تاثیرگذار است؛ می تواند باعث به تعویق افتادن پیری زودرس پوست هم در این ناحیه بشود. به همین دلیل توصیه می ‌کنیم هر شب قبل از خواب، این ماساژ را روی عضلات چشم اجرا کنید. زمانی که چشم ها را ماساژ می دهید؛ گردش خون افزایش پیدا کرده و این موضوع از بروز خشکی در این ناحیه، پیشگیری می کند.

 

مطالب مرتبط: خدمات ماساژ در منزل

 

نحوه انجام ماساژ چشم برای رفع خستگی

 

قبل از اینکه بخواهید برای انجام ماساژ دست به کار شوید؛ بهتر است یک روغن گیاهی مناسب و ایده‌آل، تهیه کنید. یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ اطراف چشم، روغن جوانه گندم و روغن زیتون می باشد.

توصیه می کنیم در ابتدای کار حتما چشم ها و کل صورت را از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کرده و آن را کاملاً خشک کنید. فراموش نکنید فردی که قصد انجام ماساژ برای چشم را دارد، باید ناخن هایی کاملاً کوتاه داشته باشد. چرا که احتمال بروز آسیب با ناخن های بلند هنگام ماساژ چشم، وجود دارد.

 

نحوه انجام ماساژ برای رفع خستگی | تیپ چین

 

پس از این کار مراحل انجام ماساژ چشم را به صورت زیر اجرا کنید:

 

مرحله اول، شروع از قسمت های داخلی چشم

 

برای انجام این کار انگشت سبابه را به روغن آغشته کرده و نقاط داخلی چشم یعنی دقیقا دو نقطه ای که در دو طرف پل بینی قرار دارد را به آرامی فشار دهید و سعی کنید با حرکت آرام انگشتان، پوست و عضلات لطیف این ناحیه را احساس کنید. ماساژ این نقاط باعث افزایش میزان جریان گردش خون در این نواحی می شود.

 

مرحله دوم، به سراغ عضلات بیرونی چشم بروید

 

عضلات بیرونی ماساژ چشم | تیپ چین

 

عضلات بیرونی چشم درست در زاویه خارجی چشمان قرار گرفته اند. این عضلات بسیار لطیف و حساس هستند و باید هنگام ماساژ مراقب باشید تا آسیبی به آن ها وارد نشود. برای ماساژ عضلات بیرونی چشم کافیست انگشتان سبابه را به روغن آغشته کرده و سپس نزدیک به زاویه خارجی چشم ها، قرار دهید. سپس با حرکات دورانی اما آرام، این عضلات را ماساژ دهید.

ماساژ عضلات بیرونی چشم باعث آب‌رسانی مناسب سلول ها و بافت های این ناحیه شده و خستگی را تماماً از چشم ها، برطرف می کند. خبر خوب اینکه هرچقدر بتوانید عضلات چشم را به صورت روزانه ماساژ دهید و باعث ریلکس شدن عضلات شوید؛ احتمال بروز چروک های عمیق پوستی در این ناحیه، کاهش می یابد.

 

مرحله سوم, ماساژ شقیقه ها

 

شقیقه ها در ارتباط نزدیک با عضلات ناحیه چشم هستند. برای ماساژ این قسمت لازم است از هر دو انگشت سبابه، کمک بگیرید. برای انجام این کار سر انگشتان را روغنی کرده و بند اول انگشتان سبابه را روی شقیقه ها بگذارید. در این مرحله کافیست با حرکات دورانی عضلات شقیقه و نواحی نزدیک به زاویه بیرونی چشم ها را ماساژ دهید.

اما درباره فواید ماساژ شقیقه ها این مورد را ذکر کنیم که انجام این ماساژ هم به رفع خستگی و تنش چشم ها کمک کرده و هم‌ موجب آرامش اعصاب این ناحیه می شود. در این صورت فرد کاملاً احساس ریلکس بودن دارد.

 

مرحله چهارم، انرژی بخشیدن به چشم ها

 

زمانی که ماساژ ناحیه چشم و اطراف را به خوبی انجام دادید؛ باید دو نقطه را در نظر بگیرید. این دو نقطه در انتقال انرژی و ایجاد جریان گردش خون مناسب در عضلات چشم، بسیار موثر هستند. دو نقطه ای که از آن صحبت می کنیم دقیقاً در ناحیه رویش موها در پشت سر قرار دارند. سعی کنید به کمک دو انگشت شست به آرامی نقاط مذکور را ماساژ دهید. نحوه انجام ماساژ می بایست به صورت دورانی و حداقل ۳ دقیقه باشد. البته اصلا لزومی ندارد فشار بیش از اندازه ای به این نقاط، وارد کنید.

 

انرژی بخشیدن به چشم ها | تیپ چین

 

مرحله آخر، آرام سازی

 

در این مرحله برای ایجاد ریلکسی و تخلیه انرژی های منفی از ناحیه سر؛ بهترین کار ماساژ نقاط روی شانه است. این نقاط در دو طرف گردن قرار دارند که می توانید با انگشت شست و سبابه، این نواحی را به خوبی ماساژ دهید. سعی کنید به مرور فشار دست را برای ماساژ این نقاط، بیشتر کنید. توصیه می شود انجام این کار را حداقل تا سه دقیقه، ادامه دهید.

فوایدی که از انجام این ماساژ عایدتان می شود؛ کم شدن تنش های ناحیه سر و گردن و همچنین آرام سازی بدن می باشد. با آرامش یافتن این اعصاب، اعصاب چشم نیز به مرور به ریلکسی می رسند.

 

نکات مهم در ارتباط با ماساژ چشم ها

 

  • برای تاثیر بیشتر توصیه می شود ماساژ چشم ها را به صورت روزانه در برنامه مراقبت از پوست خود، قرار دهید.
  • سعی کنید برای انجام ماساژ چشم از روغن های طبیعی و ارگانیک، استفاده کنید. چرا که روغن های تقلبی و یا صنعتی ممکن است حاوی مواد مضری برای چشم ها باشند.
  • قبل از انجام ماساژ برای چشم ها؛ حتماً دست ها را با خوبی با آب و صابون، بشویید.
  • بهترین زمان برای انجام ماساژ چشم، شب ها قبل از خواب می باشد.
  • هرگز هنگام ماساژ چشم ها بیش از اندازه فشار وارد نکنید. چرا که ناحیه چشم و عضلات اطراف آن بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. بنابراین سعی کنید با فشارهای بسیار ملایم این کار را انجام دهید.


افرادی که شغل آن ها ایجاب می کند روزانه ساعت های طولانی با سیستم های کامپیوتری، تبلت و موبایل کار کنند؛ باید انجام ماساژ چشم ها را در برنامه روزانه خود، داشته باشند. این کار علاوه بر اینکه از پیری زودرس پوست اطراف چشم جلوگیری می کند، باعث بهبود قدرت بینایی شده و خستگی را در ناحیه چشم ها کاملا برطرف می کند.

 

در این مقاله مشاهده کردید که ماساژ فواید زیادی دارد. البته که هر کدام از قسمت های بدن را می توانید ماساژ دهید. این کار برای رفع گرفتگی های عضلانی و همچنین ریلکسیشن بدن تاثیر بسیار خوبی دارد. اگر امکان انجام ماساژ را در منزل ندارید؛ می توانید به سالن های مخصوص برای این کار، مراجعه کنید. خیلی از سالن های آرایشی خدمات انجام ماساژ را هم برای مراجعه کنندگان دارند.

سالن آرایشی تیپ چین مفتخر است با داشتن کادر مجرب و حرفه ای؛ این کار را برای تمامی مشتریان، انجام دهد. تیپ چین یک آرایشگاه تخصصی برای آقایان است که علاوه بر کوتاهی مو، کار پاکسازی صورت، انجام ماساژ و... را هم انجام می دهد. حتی اگر امکان مراجعه حضوری ندارید؛ می توانید نوبت خود را رزرو کرده و درخواست کوتاهی مو یا ماساژ در منزل را داشته باشید.

برای رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین می ‌توانید از طریق سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید. خوشبختانه امکان لغو نوبت های رزرو شده هم وجود دارد. پس هیچ نگرانی از این بابت، نخواهید داشت.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :