header

خانه / لیست مطالب آموزشی / مراقبت از سر طاس

مراقبت از سر طاس

تعداد بازدید : 829 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
در گذشته طاس بودن سر یک ایراد محسوب می شد؛ اما امروزه در دنیای مد و فشن شاهد هستیم که این مورد جزء آپشن های زیبایی به حساب آمده است. به طوریکه خیلی از افراد مشهور موی سر را عمداً و با هدف جذاب تر شدن چهره، می تراشند. البته علت تراشیدن موی سر همیشه برای پیروی از دنیای مد نیست، خیلی افراد برای درمان مشکلات و بیماری های مربوط به پوست و مو، مجبور به انجام این کار هستند. اما برای مراقبت از سر طاس باید مواردی را در نظر بگیریم. اگر بهداشت پوست و مو برایتان اهمیت زیادی دارد، سعی کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه نکات مهمی را برای مراقبت از سر طاس یا موی تراشیده شده، ذکر خواهیم کرد.

در گذشته طاس بودن سر یک ایراد محسوب می شد؛ اما امروزه در دنیای مد و فشن شاهد هستیم که این مورد جزء آپشن های زیبایی به حساب آمده است. به طوریکه خیلی از افراد مشهور موی سر را عمداً و با هدف جذاب تر شدن چهره، می تراشند. البته علت تراشیدن موی سر همیشه برای پیروی از دنیای مد نیست، خیلی افراد برای درمان مشکلات و بیماری های مربوط به پوست و مو، مجبور به انجام این کار هستند.
اما برای مراقبت از سر طاس باید مواردی را در نظر بگیریم. اگر بهداشت پوست و مو برایتان اهمیت زیادی دارد، سعی کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه نکات مهمی را برای مراقبت از سر طاس یا موی تراشیده شده، ذکر خواهیم کرد.

 

چرا دچار طاسی سر می شویم؟

متاسفانه به دلایل مختلفی مثل وراثت، آلودگی هوا و... ممکن است موهای بخشی از ناحیه سر از بین بروند. در مواردی هم مشاهده می کنیم که فرد با ریزش مو مواجه شده اما اقدامات درمانی لازم را برای برطرف کردن آن انجام نمی دهد. این موضوع باعث می شود پس از مدتی شاهد طاسی در قسمت های مختلف سر باشیم. معمولا آقایان نسبت به خانم ها بیشتر در معرض این عارضه هستند.
دلایل مختلفی برای بروز طاسی سر وجود دارد. وراثت یکی از مهمترین دلایلی است که تقریباً نمی ‌توان با آن مقابله کرد. البته اگر از سنین نوجوانی به فکر چاره باشید؛ می توانید تا حدی از بروز آن، پیشگیری کنید. بیماری ‌های مختلفی مثل قارچ پوست سر هم باعث طاسی می شوند. بنابراین به محض مشاهده ریزش غیرعادی موها، باید به پزشک مراجعه کرده و دوره درمان را آغاز کنید.

نکات مهم برای مراقبت از سر تاس | تیپ چین

نکات مهم برای مراقبت از سر طاس

تصور نکنید که موی تراشیده شده یا سر طاس نیاز به مراقبت خاصی ندارد. خیلی افراد برای فرار از همین مراقبت هاست که اقدام به زدودن موهای سر می کنند. البته که موی بلند به مراقبت بیشتری نیاز دارد، اما نمی توان از بهداشت و مراقبت از سر طاس، چشم پوشی کرد. 

نکات مهم مراقبت از سر طاس شامل موارد زیر می ‌شود:

 

حفاظت در برابر نور خورشید

سر طاس بیشتر از یک سر پر از مو نیاز به پوشش در برابر نور خورشید دارد. در واقع مو همانند یک سد محافظتی عمل می کند. بنابراین اگر قرار است ساعت های طولانی زیر نور آفتاب قرار بگیرید؛ باید حتما از کرم ضدآفتاب و کلاه تابستانی، استفاده کنید. در غیر اینصورت پوست دچار سوختگی و التهاب می شود. از آنجاییکه پیشگیری همواره آسان تر از درمان است؛ پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه دچار مشکلات پوستی شوید، حتما موارد مراقبتی را رعایت کنید.
استفاده از کلاه علاوه بر اینکه پوست سر را از تابش اشعه خورشید محافظت می کند، می تواند پوست را در برابر آلودگی های محیطی نیز حفظ کند. متاسفانه امروزه مخصوصا در کلان شهرها آلودگی هوا بیداد می کند که این موضوع می تواند روی سلامت افراد و همچنین سلامت پوست و مو، تاثیرات مخربی داشته باشد.

مراقبت از سر تاس | تیپ چین

استفاده از شامپو و نرم کننده

شاید تصور کنید محصولاتی مثل شامپو و نرم کننده تنها برای شستشوی موها استفاده می ‌شوند و طاسی سر باعث کاهش هزینه های مربوط به خرید آن ها می ‌شود، اما اشتباه نکنید. حتی سر طاس هم نیاز به شستشو دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، چربی ها و آلودگی های محیطی روی پوست سر شما، جا خوش می کنند. بنابراین هنگام استحمام حتماً باید از یک شامپو و نرم کننده مناسب، استفاده کنید.
این موضوع باعث می‌ شود علاوه بر تمیز شدن پوست سر، از پوسته ریزی و خشک شدن آن جلوگیری کنید. هرگز سعی نکنید از صابون برای شستشوی پوست سر استفاده کنید، چرا که می تواند پوست سر را تا حد زیادی خشک کند. پس دقیقاً همانند دیگر افراد باید از محصولات تولید شده برای مو، استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی: کوتاهی موی سالمندان در منزل


ماساژ پوست سر

ماساژ تقریباً بر هر دردی، دواست. ماساژ سر طاس باعث می ‌شود پوست سر تحریک شده و جریان خون به خوبی در آن ناحیه، افزایش یابد. چه بسا اگر ماساژ پوست سر را به صورت مداوم انجام دهید؛ شاهد رشد موهای سالم هم باشید. می توانید برای این کار از روغن های گیاهی مناسب پوست، استفاده کنید. روغن آرگان یکی از بهترین ها در این زمینه است که باعث تقویت فولیکول های مو و تقویت تارهای ضعیف شده مو می شود.
بهترین زمان برای ماساژ پوست سر، شب ها قبل از خواب می باشد. بهتر است ناحیه مورد نظر را پس از ماساژ بپوشانید و روز بعد با شامپو و نرم کننده، شستشو دهید.
شما می توانید ماساژ پوست سر را به تنهایی انجام داده یا برای دریافت این خدمات به سالن های زیبایی، مراجعه کنید. نحوه انجام ماساژ پوست سر به این صورت است که انگشتان خود را به روغن گیاهی آغشته کرده و با فشار ملایمی که به پوست سر وارد می کنید، انگشتان را به اطراف، حرکت دهید. می توانید این مسیر را از پیشانی تا تاج سر و به سمت پایین تا گردن، ادامه دهید.
ماساژ پوست کار آسانی است اما خیلی از افراد ترجیح می دهند این کار را به آرایشگران حرفه ‌ای، بسپارند. به جز روغن آرگان می توانید از روغن های دیگر مثل روغن بادام، روغن نارگیل و روغن زیتون هم برای این کار، استفاده کنید.

مراقبت از سر تاس و روش درمان آن | تیپ چین

مرطوب نگه داشتن پوست سر

اگر در فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان از کلاه های پشمی استفاده نکنید؛ به مرور شاهد خشکی و پوسته ریزی پوست سر خواهید بود. شما می توانید این مشکل را با نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات تقریباً برطرف کنید، اما بهتر است در کنار آن از مرطوب کننده مناسب پوست هم استفاده کنید.
مرطوب کننده ای که استفاده می ‌کنید، باید درصد چربی پایینی داشته باشد. در غیر این صورت موجب تعریق بیش از اندازه پوست سر، خواهد شد. سعی کنید یک مرطوب کننده باکیفیت انتخاب کنید. معمولاً افراد برای اطمینان به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده می روند.

مطالب پیشنهادی: فواید و مضرات کچل کردن

درمان طاسی سر

اگرچه در اکثر مواقع این اتفاق زمینه وراثتی دارد اما در هر صورت اگر به موقع اقدام کنید، می توانید با درمان های دارویی تا حد زیادی ریزش موها را کاهش دهید. قطعاً گزینه درمانی مناسبی که برای افراد با طاسی سر وجود دارد، کاشت مو است. امروزه مراکز تخصصی زیادی کاشت مو را انجام می ‌دهند. نکته ای که اهمیت دارد این است که این کار را حتما در یک مرکز معتبر و تحت نظر پزشک، انجام دهید. شخصی که کار کاشت مو را برای مشتریان انجام می دهد؛ باید از علم و تبحر لازم برخوردار باشد تا مشتری بتواند نتیجه مثبتی از انجام این کار بگیرد.
در این مقاله آنچه که لازم است برای مراقبت از سر طاس بدانید، ذکر کردیم. رعایت این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید پوست سر را از هر گونه بیماری یا مشکلات دیگر، محافظت کنید.


همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم؛ ماساژ پوست سر را می توانید در مراکز تخصصی و سالن های آرایشی، انجام دهید. خوشبختانه آرایشگاه تیپ چین این گونه خدمات را برای مشتریان خود، فراهم کرده است. علاوه بر این، شما می توانید از سایر خدمات این آرایشگاه مثل گریم چهره داماد، پیرایش و کوتاهی مو، اصلاح صورت، کوتاهی موی حیوانات خانگی و... بهره مند شوید.
خوشبختانه امکان رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین از طریق اپلیکیشن و وب سایت تیپ چین، قابل انجام است. علاوه بر این، شما می توانید نوبت رزرو شده خود را نیز به راحتی کنسل کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :