header

خانه / لیست مطالب آموزشی / معرفی انواع روغن ماساژ

معرفی انواع روغن ماساژ

تعداد بازدید : 459 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
ماساژ بدن می ‌تواند خستگی جسمی را از تن به در کرده و آرامش را برای هر فردی، به ارمغان آورد. همچنین در مواردی که فرد با گرفتگی عضلات و ماهیچه ‌های بدن درگیر است، ماساژ باعث از بین رفتن این گرفتگی ها و همچنین رفع اضطراب و استرس نیز خواهد شد. البته برای رسیدن به چنین نتایج مطلوبی، کیفیت انجام ماساژ نیز اهمیت دارد. ماساژ باید به نحوی انجام شود که کاملاً برای فرد، لذت‌بخش باشد. بر این اساس کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، معمولاً از روغن‌ های باکیفیتی برای انجام ماساژ استفاده می ‌کنند.در این مقاله قصد داریم برخی از انواع روغن ماساژ که برای این کار بسیار مفید هستند را به شما، معرفی کنیم.

ماساژ بدن می ‌تواند خستگی جسمی را از تن به در کرده و آرامش را برای هر فردی، به ارمغان آورد. همچنین در مواردی که فرد با گرفتگی عضلات و ماهیچه ‌های بدن درگیر است، ماساژ باعث از بین رفتن این گرفتگی ها و همچنین رفع اضطراب و استرس نیز خواهد شد. البته برای رسیدن به چنین نتایج مطلوبی، کیفیت انجام ماساژ نیز اهمیت دارد. ماساژ باید به نحوی انجام شود که کاملاً برای فرد، لذت‌بخش باشد. بر این اساس کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، معمولاً از روغن‌ های باکیفیتی برای انجام ماساژ استفاده می ‌کنند.

در این مقاله قصد داریم برخی از انواع روغن ماساژ که برای این کار بسیار مفید هستند را به شما، معرفی کنیم.

معرفی انواع روغن ماساژ با خواص آن ها

معرفی انواع روغن ماساژ و ذکر خواص آن ها

هر روغن ماساژ مزایای خاص خود را دارد و اینگونه نیست که تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند اما برخی از روغن‌ ها به دلیل داشتن خواص منحصر به فرد و همچنین میزان نرم کنندگی پوست، پرطرفدارتر از انواع دیگر هستند.

برخی از انواع روغن برای ماساژ عبارتند از:

روغن نارگیل

اگرچه خیلی افراد تصور می ‌کنند روغن نارگیل چربی بیش از اندازه ‌ای دارد اما اینگونه نبوده و این روغن بسیار سبک و بدون چربی است. از مزایای روغن نارگیل می ‌توانیم به سرعت جذب بالای آن، اشاره کنیم. روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید بوده و برای ماساژ بافت‌ های عمیق و ماساژ‌های سنگین، بسیار پرکاربرد است.

در مورد خواص روغن نارگیل باید بگوییم این روغن اصلاً باعث لکه‌دار شدن پوست نمی ‌شود. بسیار سریع جذب شده و از خشک شدن پوست، جلوگیری می‌ کند. بنابراین حفظ رطوبت پوست با استفاده از روغن نارگیل، از جمله مزایای مهم آن محسوب می‌ شود.

همانطور که می ‌دانید، در خیلی از محصولات زیبایی و آرایشی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ هایی وجود دارد که به حفظ سلامت پوست، کمک می ‌کنند. روغن نارگیل سرشار از این مواد بوده و می ‌توانید در روتین پوستی ‌تان نیز، از آن استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی: انواع ماساژ

روغن زیتون

اگر قصد دارید یک ماساژ سبک مثل ماساژ سوئدی را دریافت کنید، بهترین کار استفاده از روغن زیتون است. این روغن نسبت به روغن نارگیل با سرعت کمتری جذب پوست می‌ شود اما به دلیل خواص زیادی که روغن زیتون دارد، معمولاً از آن برای انجام ماساژ و سایر اهداف درمانی، استفاده می ‌کنند.

از فواید روغن زیتون می ‌توان به خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد، اشاره کرد. بنابراین اگر پوست خشک و آسیب‌پذیری دارید؛ بهتر است به هنگام ماساژ، به سراغ روغن زیتون بروید. همچنین دردهای عضلانی و... نیز با استفاده از این روغن، تسکین می ‌یابند.

روغن جوجوبا برای ماساژ

روغن جوجوبا

این روغن در واقع نوعی موم است که از دانه‌ های گیاه جوجوبا، استخراج می ‌شود. به دلیل داشتن خاصیت ضدباکتریایی که روغن جوجوبا دارد، معمولاً از آن برای درمان آکنه‌ های پوستی، کمک می‌ گیرند.

در مورد فواید روغن جوجوبا برای انجام ماساژ می ‌توان به تاثیر مثبت آن روی بیماری ‌های پوستی مثل اگزما، آکنه و درماتیت سبورئیک، اشاره کرد. در واقع به دلیل وجود همین خواص ترمیم کنندگی جوجوباست که از آن برای انجام ماساژ پوست، استفاده فراوانی می ‌کنند.

روغن کنجد

روغن کنجد کاربرد زیادی در ماساژ بدن به ویژه ماساژ ربات‌ ها، ماهیچه ‌ها و تاندون ‌ها دارد. این روغن بسیار غلیظ است و البته که پوست را تا حد زیادی چرب می ‌کند. جالب است بدانید روغن کنجد علاوه بر خاصیت چرب‌کنندگی، برای تسکین درد التهابی مفاصل نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

مطالب پیشنهادی: آموزش ماساژ کمر و ستون فقرات

روغن فندق

تقریبا از تمامی مغزها مثل بادام، فندق، تخم آفتابگردان و... روغن تهیه می ‌شود. روغن فندق نیز می‌ تواند به عنوان روغن ماساژ، مورد استفاده قرار بگیرد. چرا که سرشار از ویتامین ‌ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست است. این روغن در مناطق هاوایی و فیلیپین، بسیار پرطرفدار می‌ باشد.

در مورد فواید استفاده از روغن فندق می ‌توان گفت که این روغن دارای خاصیت نرم‌کنندگی، آبرسانی و حفاظت کنندگی پوست می ‌باشد. بنابراین با استفاده از روغن فندق هرگز دچار خشکی پوست، نخواهید شد. روغن فندق به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد، از بروز علائم پیری در پوست جلوگیری کرده و برای تسکین پوست ‌هایی که دچار سوختگی شده ‌اند نیز بسیار مفید می ‌باشد.

شما از هر کدام از روغن ‌های ذکر شده می ‌توانید برای ماساژ پوست، استفاده کنید. البته می‌ توانید به صورت ترکیبی از این روغن‌ ها با هدف افزایش خواص آن ها نیز، بهره بگیرید. در مورد استفاده از روغن‌ ها به هیچ عنوان نگران بروز حساسیت نباشید. زیرا هیچ کدام از روغن ‌ها مضر نیستند، مگر اینکه شما به ماده خاصی حساسیت داشته باشید. بنابراین برای پیشگیری از بروز حساسیت حتماً باید قبل از استفاده، ترکیبات روغن مورد نظرتان را بررسی کنید.

انواع روغن ماساژ پوست صورت

انواع روغن برای ماساژ پوست صورت

روغن‌ هایی که در قسمت قبل معرفی کردیم؛ برای ماساژ بدن مناسب هستند. اگر پوست حساس و مستعد آکنه دارید، بهتر است روغن مناسب را برای این کار انتخاب کنید. به عنوان مثال، می ‌توانید از روغن آرگان که خاصیت ترمیم کنندگی و مرطوب کنندگی پوست را دارد، استفاده کنید.

از دیگر روغن ‌های پرکاربرد برای ماساژ پوست صورت می‌ توان به روغن رزماری، روغن آووکادو و روغن جوجوبا، اشاره کرد. روغن رزماری خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی دارد و برای پوست‌ هایی که حساس و مستعد التهاب هستند، بسیار مفید می ‌باشد. این روغن همچنین باعث افزایش تولید کلاژن می ‌شود. پس می ‌توانید برای پیشگیری از پیری زودرس پوست؛ از آن به صورت روتین و برای ماساژ پوست صورت، استفاده کنید.

روغن آووکادو نیز سرشار از ویتامین ‌ها و چربی ‌های سالم است و برای پوست ‌های آسیب‌دیده و خشک، بسیار مناسب می‌ باشد. این روغن با خواصی که دارد، می ‌تواند به خوبی پوست را تغذیه کرده و ظاهر آن را بهبود ببخشد.

انتخاب هر کدام از روغن ‌های معرفی شده، به نوع پوست شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید؛ برای ماساژ صورت بهتر است به سراغ روغن ‌های سنگین و سریع‌الجذب نروید.

متخصصین پوست و مخصوصاً افرادی که کار ماساژ پوست را انجام می ‌دهند، اطلاعات خوبی در مورد انواع روغن‌ های مناسب برای پوست های چرب، حساس و خشک دارند و بنابراین شما می ‌توانید با راهنمایی آن ها، روغن مناسب را برای ماساژ انتخاب کنید. در این صورت از بروز حساسیت و واکنش ‌های شدید پوستی، جلوگیری می کنید.

ماساژ پوست صورت

اگرچه در مورد ماساژ صورت می ‌توانید آموزش‌ های لازم را ببینید و خودتان در منزل این کار را به تنهایی انجام دهید؛ اما ماساژ بدن یک کار تخصصی بوده و نیازمند فراگیری تکنیک ‌های خاص می‌ باشد. برخی از سالن ‌های آرایشی این کار را برای مشتریان خود انجام می‌ دهند.

سالن آرایشی تیپ چین ماساژ صورت و بدن را برای مشتریان خود با بهترین کیفیت و با استفاده از روغن ‌های ارگانیک و مفید، انجام می ‌دهد. این آرایشگاه به صورت تخصصی در زمینه کوتاهی موی آقایان فعالیت کرده اما خدمات دیگر مثل گریم چهره داماد، کوتاهی موی حیوانات خانگی، ماساژ پوست، پاکسازی پوست و... را نیز در برنامه کاری خود دارد.

مطالب پیشنهادی: انواع ماساژ درمانی

شاید تصور کنید ماساژ پوست یک کار ساده و آسان می ‌باشد، اما این گونه نیست. یک فرد متخصص در این زمینه باید تکنیک‌ ها و اصول انجام ماساژ را به خوبی فرا گرفته باشد تا بتواند کار ماساژ را بدون هیچ گونه آسیب به اندام‌های بدن و با هدف ریلکسیشن و آرام سازی عضلات بدن، انجام دهد.

اگر قصد دارید برای دریافت خدمات ماساژ در تهران به آرایشگاه تیپ چین مراجعه کنید؛ می ‌توانید از قبل و از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین، نوبت خود را رزرو کنید. کادر تخصصی این سالن آرایشی آماده است تا هر گونه خدمات مورد انتظار مشتری را ارائه دهد.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :