header

خانه / لیست مطالب آموزشی / نحوه مراقبت و نگهداری از سگ با نژاد تریر

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ با نژاد تریر

تعداد بازدید : 1556 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
زمانی که قصد داشته باشید یک سگ خانگی انتخاب کنید؛ قطعاً دچار سردرگمی می ‌شوید، چرا که نژاد سگ ‌ها آنقدر زیاد است که به راحتی نمی ‌توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. هر چقدر اطلاعات شما در مورد این حیوان بیشتر باشد، می ‌توانید تصمیم بهتری بگیرید. در این مقاله قصد داریم نحوه مراقبت و نگهداری از سگ نژاد تریر را بررسی کنیم. تریرها سگ ‌های شگفت انگیزی هستند؛ چرا که کاملاً مستقل، هوشمند، کوچک و مهربان می ‌باشند. آنچه که قبل از خریداری سگ ‌ها باید بدانید، این است که با نحوه مراقبت از آن ها به خوبی آشنا باشید. در این صورت هرگز شاهد بیماری و یا عدم آموزش او، نخواهید بود.

زمانی که قصد داشته باشید یک سگ خانگی انتخاب کنید؛ قطعاً دچار سردرگمی می ‌شوید، چرا که نژاد سگ ‌ها آنقدر زیاد است که به راحتی نمی ‌توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. هر چقدر اطلاعات شما در مورد این حیوان بیشتر باشد، می ‌توانید تصمیم بهتری بگیرید.

در این مقاله قصد داریم نحوه مراقبت و نگهداری از سگ نژاد تریر را بررسی کنیم. تریرها سگ ‌های شگفت انگیزی هستند؛ چرا که کاملاً مستقل، هوشمند، کوچک و مهربان می ‌باشند. آنچه که قبل از خریداری سگ ‌ها باید بدانید، این است که با نحوه مراقبت از آن ها به خوبی آشنا باشید. در این صورت هرگز شاهد بیماری و یا عدم آموزش او، نخواهید بود. همینطور اگر میخواهید از خدمات حیوانات خانگی تیپ چین بهره مند شوید میتوانید در کمترین زمان این خدمات را دریافت نمائید.

 

در مورد ویژگی‌ سگ نژاد تریر بدانید

سگ ‌ها به طور کلی حیوانات باهوش و دوست داشتنی هستند و به همین دلیل است که توسط خیلی از افراد در خانه نگهداری می‌ شوند. نحوه نگهداری از هر نوع نژاد سگ متفاوت بوده و نگهداری و مراقبت از سگ تریر نیز نکات خاص خود را خواهد داشت. به طور کلی، سگ‌ های تریر جثه کوچک و دوست داشتنی دارند. به همین دلیل است که جایگاه ویژه ‌ای در بین سگ‌ های خانگی دارند.


این سگ ها علاوه بر داشتن جثه کوچک، بسیار بازیگوش و قدرتمند هستند. در این بین نژاد شیتزو تریر، بسیار دوست داشتنی است. شیطنت در چشمان سگ تریر موج می ‌زند و دست و پاهای کوچک اما قدرتمندی دارد. اگر در مکانی مثل پارک یک سگ با جمجمه گرد و پوزه بامزه و رنگ سفید مشاهده کردید، بدون شک یک نژاد از تریر می باشد.

نحوه نگهداری از سگ تریر در خانه

چگونگی نگهداری و مراقبت از سگ تریر در خانه

قبل از اینکه نژاد تریر را برای نگهداری انتخاب کنید؛ حتماً باید با قوانین نگهداری از این حیوان، آشنا باشید. قبل از هر چیز باید محل زندگی و یا نگهداری سگ تریر را مشخص کنید و به او آموزش دهید که اجازه دارد به کدام قسمت از خانه، تردد داشته باشد. برای اینکه بهترین آموزش را برای سگ تریر داشته باشید، باید تنها یک نفر کار آموزش سگ را بر عهده بگیرد. تجربه نشان داده است میزان آموزش پذیری حیوان در این مورد، بیشتر است.

مطالب پیشنهادی: اصلاح سگ در منزل


در روند آموزش سگ می‌ توانید از استراتژی انجام دادن کار در قبال دریافت جایزه، استفاده کنید. در غیر این صورت، می ‌توانید تنبیه را برای سگ در نظر بگیرید. البته منظور از تنبیه به طور مثال حبس حیوان در یک اتاق در بسته به مدت چندین دقیقه است. سگ باید یاد بگیرد که حتماً تابع دستورات و فرامین شما باشد. همچنین موارد دیگر مثل زیاد پارس کردن و یا ادرار کردن در محل ‌های نامناسب نیز جزء مواردی است که حتماً باید توسط صاحب خود، آموزش ببیند.


قبل از خرید سگ تریر حتماً توجه داشته باشید که سگ شناسنامه‌دار باشد. همچنین این موضوع را چک کنید که حیوان تمام واکسن ‌ها را به موقع دریافت کرده و حتماً انگل زدایی شده باشد. توصیه می ‌کنیم قبل از اینکه سگ را به منزل ببرید، حتماً به دامپزشک مراجعه کنید و از سلامت صددرصدی حیوان، اطمینان یابید.

نگهداری و خدمات سگ نژاد تریر


در مورد موارد نظافتی سگ تریر این موضوع را ذکر کنیم که موهای سگ در هنگام تابستان و گرمای هوا دچار ریزش بیشتری می ‌شود. بنابراین در این فصول حتماً هر دو یا سه روز با یک شانه دندانه درشت، موهای حیوان را شانه بزنید.
نکته ای که در ارتباط با نگهداری حیوانات خانگی مطرح می‌ شود، آموزش دستشویی کردن به حیوان است. برای این کار باید روزی چند نوبت سگ را بیرون ببرید تا یاد بگیرد برای دستشویی کردن حتماً باید به مکان مشخصی برود.


در مورد غذایی که به حیوان می ‌دهید، باید این موارد را یادآور شویم که دادن شیرینی و تنقلات به حیوان اصلاً توصیه نمی ‌شود. همچنین بعضی از مواد غذایی مثل گوشت خام و یا جگر برای این سگ‌ ها بسیار خطرناک و مضر می‌ باشد. بنابراین سعی کنید مواظب خورد و خوراک سگ باشید و تا حد امکان غذای باکیفیتی در اختیار او، قرار بدهید.
معمولا برای سگ‌ های کوچک تریر غذاهای آماده وجود دارد که می ‌توانید آن ها را خریداری کنید. همچنین با مطالعه راهنمای تغذیه که معمولاً روی پاکت و بسته‌بندی غذای سگ نوشته شده است؛ می ‌توانید از میزان مصرف هر وعده حیوان، اطلاع یابید. معمولا سگ‌ های تریر به دو وعده غذا در روز نیاز دارند. البته در صورت کاهش یا افزایش وزن حیوان حتماً باید به دامپزشک مراجعه کرده و موضوع را با وی، در میان بگذارید.


فراموش نکنید مراقبت خوب و مناسب از حیوان در گرو برطرف کردن نیازهای اساسی اوست. در مورد خلق و خوی سگ تریر باید بگوییم که این سگ از تنهایی بیزار است. بنابراین هرگز نباید اجازه بدهید که تمام طول روز سگ تریر تنها بماند. با برنامه‌ریزی درست می توانید از زیاد تنها ماندن حیوان، خودداری کنید.

آراستگی و ظاهر سگ تریر


آراستگی و ظاهر سگ تریر

همانطور که در قسمت ‌های قبل اشاره کردیم؛ سگ تریر به دلیل اینکه ممکن است در بازه‌ های زمانی خاصی دچار ریزش مو شود، نیاز به مراقبت ویژه دارد. شما باید به طور منظم و معمولاً هر هفته یک ساعت زمان برای این کار در نظر بگیرید. همچنین داشتن یک شانه و یک برس نرم نیز از ضروریات می ‌باشد.


درباره نظافت سگ ‌های نژاد تریر باید بگوییم که بهتر است هر هفته سگ را به حمام ببرید و او را کامل بشویید. در این صورت از بروز بیماری ‌ها و ابتلا به انواع میکروب‌ ها در امان می‌ باشد. ممکن است بخواهید موهای سگ تریر را به صورت خاصی، کوتاه کنید. 

اگرچه این کار توسط شما نیز قابل انجام است اما اگر قصد دارید کوتاهی مو به صورت تخصصی و کاملاً حرفه ‌ای بدون هیچ گونه آسیب روحی برای حیوان انجام شود، توصیه ما مراجعه به سالن‌ های تخصصی در این زمینه است. معمولا فردی که در این سالن ها مشغول به فعالیت می ‌باشد، در ارتباط با رفتار با سگ و کوتاهی موی او آموزش کامل دیده و به راحتی می ‌تواند با حیوان ارتباط خوبی برقرار کند.

مطالب پیشنهادی: انواع بیماری های سگ و گربه


بهتر است هر هفته گوش سگ تریر را بررسی کنید و از اینکه کثیف و یا مومی نیستند، اطمینان یابید. در صورت کثیف بودن گوش ‌ها می ‌توانید با دستمال مرطوب استریل شده، آن ها را تمیز کنید.


کوتاه کردن ناخن ‌های بلند نیز از دیگر مواردی است که حتماً باید در ارتباط با سگ تریر، انجام شود. هر دو هفته و یا یک ماه، بهتر است ناخن‌ ها کوتاه شوند. دندان‌ های تریر را به صورت مرتب باید مسواک بزنید. برای این کار در فروشگاه ‌های مخصوص عرضه محصولات حیوانات خانگی؛ می‌ توانید مسواک و خمیر دندان مخصوص را برای سگ دلبندتان، تهیه کنید.

بازی با سگ تریر

بازی با سگ تریر

تریلرها عاشق پیاده‌ روی و بازی کردن هستند. بنابراین برای تخلیه انرژی حیوان لازم است حتماً او را برای پیاده ‌روی، به بیرون از منزل ببرید. البته محیط خانه هم برای بازی با تریر مکان مناسبی محسوب می‌ شود. حتی وجود یک حیات کوچک نیز برای این سگ، کافی است.
حین بازی با سگ می‌ توانید موارد آموزشی که مد نظر دارید را در قالب بازی و سرگرمی، اجرا کنید. اگر با چند بار آموزش مشاهده کردید که حیوان یادگیری بالایی ندارد،

هرگز ناامید نشوید. همانطور که گفتیم؛ تریر یک سگ باهوش است و تنها به کمی زمان برای یادگیری آموزش ‌های شما، نیاز دارد. ممکن است تصور کنید با تکرار می ‌توانید تمام آموزه‌ های خود را به سگ بفهمانید، اما این اشتباه را نکنید. تریرها از تکرار گریزان هستند. بنابراین بهتر است ترفندهای دیگری را به این منظور، به کار بگیرید.
همانطور که گفتیم، کوتاهی موها و نحوه نظافت سگ تریر اهمیت زیادی دارد. شما می ‌توانید برای کوتاهی موها از خدمات بی‌نظیر آرایشگاه تیپ چین، استفاده کنید. به منظور رزرو نوبت در این آرایشگاه؛ می ‌توانید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :