header

خانه / لیست مطالب آموزشی / نحوه نگهداری از سگ نژاد بردر کالی

نحوه نگهداری از سگ نژاد بردر کالی

تعداد بازدید : 1206 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
برای کسانی که وقت و انرژی کافی دارند، نگهداری از حیوانات خانگی می ‌تواند یک موضوع بسیار جالب و هیجان انگیز باشد. در واقع سگ ‌ها جزء محبوب‌ترین حیوانات خانگی شناخته شده اند. چرا که هم مهربان هستند و هم به واسطه خصلت وفاداری که دارند؛ می ‌توانند ارتباط بسیار صمیمانه و نزدیکی با صاحب خود، برقرار کنند. همانطور که می ‌دانید؛ سگ‌ ها نژادهای مختلفی دارند و برای اینکه بتوانید سگ مناسب را انتخاب کنید، باید با نحوه نگهداری هر نژاد آشنایی کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد چگونگی مراقبت و نگهداری از سگ نژاد بردر کالی، ارائه کنیم.

برای کسانی که وقت و انرژی کافی دارند، نگهداری از حیوانات خانگی می ‌تواند یک موضوع بسیار جالب و هیجان انگیز باشد. در واقع سگ ‌ها جزء محبوب‌ترین حیوانات خانگی شناخته شده اند. چرا که هم مهربان هستند و هم به واسطه خصلت وفاداری که دارند؛ می ‌توانند ارتباط بسیار صمیمانه و نزدیکی با صاحب خود، برقرار کنند. لازم به ذکر است انجام کلیه خدمات حیوانات خانگی از قبیل آرایش و مرتب کردن مو و ناخن و... از طریق متخصصین تیپ چین قابل ارائه به شما عزیزان می باشد.
همانطور که می ‌دانید؛ سگ‌ ها نژادهای مختلفی دارند و برای اینکه بتوانید سگ مناسب را انتخاب کنید، باید با نحوه نگهداری هر نژاد آشنایی کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد چگونگی مراقبت و نگهداری از سگ نژاد بردر کالی، ارائه کنیم.

آشنایی با سگ های نژاد بردر کالی

آشنایی با سگ ‌های نژاد بردر کالی


سگ نژاد بردر کالی یک سگ بسیار سخت کوش و شگفت انگیز است. در واقع خستگی در این نژاد از سگ چندان به چشم نمی ‌آید. در مورد شکل ظاهری این سگ می‌ توان گفت بردر کالی یک سگ کاملاً متعادل و متوسط با ظاهری ورزشی است. این سگ سبکی و چابکی را به نسبت صدا و قدرت، از خود نشان می ‌دهد. بدن سختی داشته و بسیار از لحاظ ذهنی باهوش است. معمولا سگ ‌های بردر کالی به عنوان سگ گله استفاده می ‌شوند. چرا که تمام خصوصیات و ویژگی ‌های یک سگ گله را با همدیگر دارند.
در مورد ویژگی ظاهری نژاد بردر کالی باید بگوییم یکی از قدیمی‌ترین نژادها هستند که دارای سری پهن، گوش‌ های افتاده، بدن بلند و دم افتاده هستند. این نژاد دارای موهای بدن صاف، خشن، ضخیم، موج‌دار و گاهی کمی فردار است. شما می ‌توانید سگ با نژاد بردر کالی را به رنگ ‌های خاکستری روشن، بلوطی متمایل به قرمز، سیاه، آبی و یا قهوه ‌ای شنی، داشته باشید.

نحوه نگهداری از سگ های نژاد بردر کالی

نحوه نگهداری از سگ‌ های نژاد بردر کالی


اگر در مورد نگهداری از سگ‌ ها اطلاعات خوبی داشته باشید، به راحتی می‌ توانید با آن ها ارتباط برقرار کرده و آموزش های لازم را به آن ها بدهید. اگر از لحاظ سلامت سگ نگران هستید، باید این نوید را به شما بدهیم که این نژاد سگ بسیار سالم و مقاوم است.
مسئله‌ ای که وجود دارد این است که احتمال دارد این سگ در معرض عفونت گوش قرار بگیرد. بنابراین گوش ‌های بردر کالی‌ ها باید به طور مرتب از نظر عفونت بررسی شوند و همچنین دندان ‌ها باید به طور مرتب، مسواک زده شوند. به طور کلی توصیه می ‌کنیم در صورت داشتن یک سگ با هر نژادی، او را به صورت دوره‌ ای و مرتب نزد دامپزشک ببرید تا وضعیت سلامت مو، دندان، پوست و... او بررسی شود. حتی در صورت وجود بیماری در مراحل ابتدایی، می‌ توان به راحتی سگ را درمان کرد.


در مورد نظافت موها باید بگوییم برس کشیدن یک یا دو بار در هفته برای سگ ‌های نژاد بردر کالی، کفایت می‌ کند. در هر صورت برای جلوگیری از پیچ خوردگی، کثیفی، درهم رفتگی و... حتی می‌ توانید بیشتر از دو بار نیز موها را برس بکشید. ناخن‌ های سگ نژاد بردر کالی نیز همانند دیگر نژادها باید به طور مرتب، کوتاه شود.

مطالب پیشنهادی: آموزش اصلاح سگ

در مورد تغذیه این نکته را یادآور شویم که اگر سگ اضافه وزن دارد؛ باید حتماً میزان کالری غذای او را مطابق وزن سگ، در نظر بگیرید. شما می‌ توانید برای ایجاد انگیزه در فراگیری و آموزش سگ از خوراکی ‌های تشویقی هم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که زیاده‌روی در این موضوع می‌ تواند باعث چاقی بردر کالی شود.
همواره تاکید می ‌کنیم که روی کیفیت بالای غذای سگ، توجه کافی داشته باشید. در این صورت می ‌توانید سلامت او را تضمین کنید. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که همیشه آب تمیز و تازه هم باید در دسترس بردر کالی باشد.

 

چگونگی آموزش و تمرین سگ بردر کالی

چگونگی آموزش و تمرین سگ بردر کالی


اگر قرار است سگ را از تولگی آموزش بدهید؛ تا حدود ۷ ماهگی می ‌توانید طیف گسترده ‌ای از آموزش ‌ها را در جهت اجتماعی شدن، برای او در نظر بگیرید. خوشبختانه بردر کالی ‌ها بسیار باهوش و آموزش‌پذیر هستند و در فعالیت ‌های گله ‌داری چابکی فوق‎العاده و اطاعت‌پذیری بالا دارند. آن ها همچنین عملکرد بسیار مطلوبی در مقابل کودکان و دیگر افراد دارند. خانواده دوست هستند اما ممکن است در مقابل غریبه ها تا حدودی محتاط باشند.
در مورد تحرک این سگ باید بگوییم نژاد بردرکالی یک نژاد بسیار پر جنب و جوش و بسیار پرانرژی است و بنابراین منطقی است که تحرک بالایی هم از این سگ، مشاهده کنید. البته نگران این موضوع نباشید. شما با داشتن زمان کافی و پیاده‌روی روزانه در اطراف ساختمان و یا بازی در حیاط منزل، به راحتی می ‌توانید نیاز روزانه او را برآورده کنید.

مطالب پیشنهادی: اصلاح سگ در منزل

اگر می‌ خواهید سگ نژاد بردر کالی را خوشحال کنید، برای او یک مکان مناسب جهت دویدن مهیا کنید. در نتیجه برای افرادی که ترجیح می دهند اکثر اوقات را با سگ محبوبشان در خانه سپری کنند، این نژاد نمی ‌تواند چندان مناسب باشد. جالب است بدانید بردر کالی ‌ها در مسابقات ردیابی و ورزش‌ هایی مثل پرتاب توپ یا پرواز دیسک، بسیار چابک و اطاعت‌پذیر هستند.

 

نگهداری از سگ بردر کالی


خوشبختانه سگ با نژاد بردر کالی به راحتی با دیگر حیوانات خانگی و مخصوصاً کودکان، ارتباط برقرار می ‌کند. بنابراین اگر قرار است این نژاد را در کنار حیوانات مختلف نگهداری کنید، به هیچ عنوان نگران نباشید. چرا که بردر کالی همراه خوبی برای دیگر حیوانات شناخته می ‌شود.
البته در راستای آموزش‌ هایی که برای سگ تدارک می ‌بینید، باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید. به این صورت که آموزش‌ ها به نحوی ترتیب داده شوند که سگ ‌ها به حیوانات و دیگر اهالی خانه، آسیبی وارد نکنند. بنابراین تا زمانی که از آسیب نرساندن به کودکان و دیگر اهالی خانه اطمینان پیدا نکرده‌ اید، بهتر است بازی کردن کودکان خود با این نژاد را کنترل کنید. زیرا ممکن است برخلاف تصور شما مخصوصاً زمانی که حیوان آموزش کافی ندیده است، آسیب ‌های جدی به کودکتان وارد کند.


در مورد محل نگهداری سگ بردر کالی به این موضوع اشاره کردیم که محیط بسته آپارتمان به هیچ عنوان برای زندگی او مناسب نخواهد بود. نگه داشتن سگ های بردر کالی در محیط ‌های بسته به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود. چرا که با احتمال بالا در روحیه و سلامت روحی آن ها، تاثیرات بدی خواهد داشت. محیط‌ های باز بدون محدودیت فضا بهترین گزینه برای نگهداری سگ بردر کالی شناخته می‌ شود. در این محیط است که سگ اعتماد به نفس و شادابی بالایی خواهد داشت.

نکات مهم نگهداری از سگ نژاد بردر کالی


همانطور که گفتیم؛ یکی از نکات مهم در ارتباط با نگهداری هر حیوان خانگی، نظافت و آراستگی او می‌ باشد. بهتر است پوست او به صورت مرتب چرب شود. همچنین برای اینکه سگ نژاد بردر کالی از مشکلات مربوط به پوست و مو در امان باشد، بهتر است به صورت دوره ‌ای برای کوتاهی مو به آرایشگاه برده شود. اگر امکان بردن سگ به آرایشگاه را ندارید، می ‌توانید از خدمات در محل استفاده کنید. به این صورت که آرایشگران حرفه ‌ای به محل انتخابی مشتری اعزام می ‌شوند. این موضوع باعث صرفه جویی در زمان می شود.


آرایشگران تیپ چین علاوه بر کوتاهی موی حیوانات خانگی به صورت تخصصی؛ خدمات دیگری نیز به مشتریان خود، ارائه می ‌کنند. گریم چهره داماد، لایه برداری و پاکسازی پوست، کوتاهی موی آقایان، اصلاح صورت و... جزء خدماتی است که شما می ‌توانید از این آرایشگاه، دریافت کنید.
شما مشتریان عزیز می ‌توانید برای بهره بردن از خدمات ارزنده سالن آرایشی تیپ چین؛ از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین، نوبت خود را رزرو کنید. اگر قرار است خدمات خاصی را برای حیوان خانگی دریافت کنید؛ این اطمینان را به شما می ‌دهیم که این خدمات با بالاترین کیفیت و توسط آرایشگران متخصص و حرفه‌ ای، به شما ارائه شود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :