header

خانه / لیست مطالب آموزشی / همه چیز در رابطه با آبرسانی پوست

همه چیز در رابطه با آبرسانی پوست

تعداد بازدید : 780 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
پوست بیرونی ترین اندام بدن است و با بخش های مختلفی در تماس است، توجه به سلامت آن از اولویت ها می باشد. امروزه بیش تر خانم‌ها و حتی آقایان به جوانی، شادابی و زيبايي پوستشان بیش از قبل اهمیت می‌دهند

پوست بیرونی ترین اندام بدن است و با بخش های مختلفی در تماس است، توجه به سلامت آن از اولویت ها می باشد. امروزه بیش تر خانم‌ها و حتی آقایان به جوانی، شادابی و زيبايي پوستشان بیش از قبل اهمیت می‌دهند. یکی از روش های شاداب کردن پوست، آبرسانی پوست است که این کار بیش تر در آرایشگاه ها انجام ميشود . اکثر آرایشگران معتقد هستند آبرسانی به پوست براي هر پوستی و هر سنی بدون ضرر است و با توجه به نوع هر پوست، ميشود شیوه های مختلفی براي این کار برگزید مانند استفاده از کرم آبرسان قوی. آن ها ميگويند آبرسانی به ترميم، جرم گیری، پاک سازی، لایه برداری و... کمک ميکند .

 

آبرسان پوست یا هیدرودرمی به معنی رطوبت رساندن به پوست است. با انجام آبرسان پوست میتوان سلول های آنرا سرزنده کرد تا تأثيرشگفتی در شاداب بودن و جوانسازی پوست داشته باشند.

 

 

آبرسان چیست؟

 

آبرسانی پوست یا همان هیدرودرمی به عملیات رطوبت‌رسانی پوست گفته می‌شود که جذب‌کننده‌های رطوبت آب را از سطح پوست و یا هوا جذب می‌کنند تا بر روی پوست باقی بماند. با این روش همه سلول‌هایی که آب رسانی به آن‌ها رسیده، سرزنده و متورم شده و از این طریق آب رسانی به پوست صورت‌ گرفته و شاهد پوستی شاداب و جوان خواهید شد.

 

بهترین سن آبرسانی پوست:

 

 

پس از سن سی سالگی که علائم پیری پوست کم کم شروع به  نمایان شدن می شوند، و افراد می بایست از انواع محصولات مراقبتی پوست استفاده کنند تا از رطوبت  پوست خود محافظت کنند. آبرسان ها یکی از این محصولات می باشد که توصیه می گردد از سی سالگی حتما مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین زمان استفاده از این کرم های آرایشی پس از بیدار شدن و شستشوی صورت می باشد. البته بعد از ورود به خانه و شستشوی صورت یا قبل از خواب نیز می توان از انواع کرم یا لوسیون های آبرسان استفاده کرد.

 

 

مراحل پاکسازی پوست

 

مرحله اول: پاکسازی پوست

 

برای این که آبرسانی به پوست شما بهتر انجام بگیرد و به لایه های عمقی تر پوست برسد، بسیار مهم است که قبل از هر چیزی پوست خود را پاکسازی کنید تا از طریق آن، آلودگی‌ ها، بقایای مواد آرایشی و غیره از منافذ پوست شما پاکسازی شوند. همچنین سلول های مرده روی پوست نباشند.

برای پاکسازی پوست اول باید پاک کننده متناسب با نوع پوست خود را خریداری کنید. به عنوان مثال افرادی که پوست چرب دارند، باید از پاک کننده فاقد چربی استفاده کنند، و افرادی که پوست خشک دارند باید پاک کننده ملایم انتخاب کنند که بیش از حد چربی پوست آن ها را نگیرد.

سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و بعد پاک کننده ای را که انتخاب کرده اید، روی صورت بزنید. با حرکات دایره ای شکل پاک کننده را روی صورت پخش کنید و بعد با آب خنک صورت تان را بشویید.

 

اگر می خواهید از مواد طبیعی برای پاکسازی صورت استفاده کنید، عسل خالص گزینه مناسبی است، زیرا عسل خواص ضد باکتریایی دارد و پوست شما را به خوبی تغذیه و آبرسانی می کند.

فقط کافی است مقداری عسل به پوست خود بزنید و به مدت یک الی دو دقیقه ماساژ بدهید و بعد صورت تان را با آب خنک بشویید. خوشبختانه عسل ماده‌ ای است که برای انواع پوست ها مناسب است.

 

 

مرحله دوم: لایه برداری

 

لایه برداری یکی از مهم ترین مراحلی است که باید برای روتین مراقبت از پوست خود به کار بگیرید، زیرا لایه برداری می تواند تمام سلول‌ های مرده را از روی پوست شما بردارد. سلول های مرده به دلیل باقی ماندن بقایای مواد آرایشی، آلودگی، کثیفی و چربی روی پوست شما باقی می مانند و ظاهر آن را به هم می ریزند که لایه برداری همه آن ها را برمی‌دارد و باعث می‌شود که مواد مراقبتی هم بهتر روی پوست شما تاثیر کند.

بعد از اینکه پوست خود را با یک پاک کننده مناسب پاکسازی کردید، باید یک لایه برداری را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد. سپس آن را به نوک انگشت خود بزنید و با حرکات دایره ای شکل و به سمت بالا پوست را مالش و ماساژ دهید. چند دقیقه این کار را بکنید و بعد صورت خود را با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید از لایه بردار های طبیعی هم استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب یک قاشق چای خوری جو دوسر همراه با یک قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون، ترکیب بسیار خوبی برای لایه برداری پوست است.

 

مرحله سوم: بخور صورت

 

بعد از اینکه سلول های مرده را از روی پوست برداشتید، باید به صورت خود انرژی بدهید. بخور باعث می شود پوست شما تسکین پیدا کند. همچنین لابه لای منافذ را باز کرده و داخل آن ها را تمیز می کند و همین باعث می شود که پوست شما شفاف‌تر شود و سموم اضافه آن بیرون بریزد.
برای انجام این کار، یک کاسه را پر از آب داغ کنید. سپس یک پارچه ضخیم یا حوله روی سر خود بیندازید. صورت را روی کاسه آب داغ خم کنید تا بخار به طور کامل به صورت شما بخورد.

البته مراقب باشید که بیش از حد به آب نزدیک نشوید، زیرا ممکن است دمای بالا صورت تان را بسوزاند. ۵ تا ۱۰ دقیقه در همین حالت بمانید. همچنین می توانید برای اثر بخشی بیشتر، چند قطره رزماری هم اضافه کنید که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و پوست شما را بهتر تمیز می کند.

 

مرحله چهارم: استفاده از ماسک صورت

 

بعد از اینکه بخور را انجام دادید، باید صورت خود را تغذیه کنید که این کار از طریق ماسک صورت انجام می‌ شود و پوست شما را تقویت و درخشنده می‌ کند. ماسک صورت همچنین با آلودگی، پیری، اشعه خورشید و مواد شیمیایی به خوبی مقابله می‌کند.
می توانید ماسک آماده و متناسب با نوع پوست خود را که باعث تقویت و تغذیه پوست می‌شود، خریداری کنید یا این که خودتان در منزل یک ماسک درست کنید.

بعد از اینکه ماسک را درست کردید، لایه نازکی از آن را به صورت خود بزنید. ماسک‌ نباید اطراف چشم یا دهان شما مالیده شود.‌ سپس می توانید از دستگاه مرطوب کننده هوا یا حمام بخار استفاده کنید که باعث می‌ شود ماسک اثر فوق العاده ای روی صورت شما بگذارد.
سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.‌ یک قاشق چای خوری عسل همراه با یک قاشق غذاخوری ماست می تواند یک ماسک عالی روی صورت شما باشد.

 

مرحله پنجم: استفاده از تونر

 

 

حال که منافذ پوست شما باز شده و به طور کامل تمیز شده‌اند، وقت آن است که تونر بزنید تا این منافذ باز جمع شوند، آکنه را از بین ببرند و به شکل عمیق‌تر پوست شما را آبرسانی کنند.

تونری که شما استفاده می کنید، باید متناسب با نوع پوست تان باشد.‌ سپس با استفاده از پد، آن را به صورت خود بمالید. مراقب اطراف چشم و دهان باشید. افرادی که پوست ترکیبی دارند، باید از دو نوع تونر استفاده کنند.

جالب است بدانید که گلاب هم می‌تواند شبیه به تونر عمل کند.

 

مرحله ۶: استفاده از مرطوب کننده

 

برای اینکه درخشش و آبرسانی پوست شما بهتر انجام شود، می توانید از مرطوب کننده هم استفاده کنید. مرطوب کننده باید متناسب با نوع پوست باشد. کافی است که با حرکات دایره ای شکل به سمت بالا آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

روغن های طبیعی مثل روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن جوجوبا هم می تواند یک مرطوب کننده عالی برای پوست باشد.

 

مطالب مرتبط: آشنایی با فواید ماساژ صورت و تأثیر آن بر زیبایی

 

آبرسانی عمیق پوست در منزل

 

آبرسان خانگی با روش‌های طبیعی می‌تواند یک راهکار برای سلامت پوست باشد. این روش‌ها که شامل ماسک آبرسان خانگی، روغن‌های گیاهی و بخور دادن است. هرکدام از اینها را در این بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

ماسک آبرسان خانگی برای پوست چرب

 

 

اگر پوست شما چرب است و همیشه برق می‌زند و بعد از هر بار شستن صورت دوباره به همان حالت قبلی خود برمی‌گردد، شما دارای پوست چربی هستید که مستعد جوش و منافذ زیاد است. این باور را هم که پوست چرب نیازی به آب رسانی ندارد را از خود دور کنید. پوست دارای ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید بوده که باید آب رسانی شود. ماسک آبرسان خانگی با خیار برای پوست چرب مناسب است.

 

ماسک آبرسان پوست خشک

 

آبرسانی پوست خشک با استفاده از ژل آبرسان یا با مقداری آلوئه‌ ورا با یک قاشق عسل و چند قطره روغن نارگیل به‌ خوبی پوست را آبرسانی می‌کند. مقاله معجزه آلوئه ورا برای پوست را در این زمینه می‌توانید مطالعه کنید.

همچنین با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری نشاسته یک ماسک آبرسان قوی پوست درست کنید و آن را روی پوست خود به مدت بیست دقیقه قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی به هایدریت کردن پوستتان کمک کنید.

 

سایر نکات و احتیاطات لازم درباره آبرسانی پوست در خانه:

 

  • بلافاصله پس از درمان پوست آرایش نکنید ! حداقل دو ساعت صبر کنید تا پوست نفس بکشد.
  • از مقادیر توصیه شده در لیست بالا بطور دقیق استفاده کنید.
  • روتین مراقبتی از پوست را هفته ای یکبار انجام دهید تا علاوه بر سالم ماندن پوست ، بافت پوستی نیز بهبود یابد.
  • قبل از شروع تمام مواد مورد نیاز را آماده و در دسترس خود قرار دهید.
  • محیطی آرام برای خود مهیا کنید زیرا شرایط استرس زا باعث از بین رفتن اثرات مراقبت پوستی خواهد شد.

درصورت بروز هرگونه احساس ناراحتی حین استفاده از مواد اولیه سریعا پوست خود را تمیز کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :