header

خانه / لیست مطالب آموزشی / پرفروش ‌ترین حیوانات خانگی کدامند؟

پرفروش ‌ترین حیوانات خانگی کدامند؟

تعداد بازدید : 1486 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
از گذشته تا به امروز، حیوانات خانگی همنشینان محبوب بشر بوده اند. به طوری که می ‌توانیم ارتباط عاطفی قوی و محکمی را بین حیوانات خانگی و انسان‌ ها، مشاهده کنیم. نگهداری از این موجودات دوست داشتنی همیشه مزایا و معایب خود را دارد اما کسانی که عاشق حیوانات هستند، معمولاً سختی نگهداری از آن ها را نیز با جان و دل، می ‌پذیرند. ممکن است شما هم مثل خیلی از افراد دیگر اخیراً فکر خرید و نگهداری از حیوانات خانگی به سرتان افتاده باشد اما در مورد انتخاب نوع حیوان، مردد باشید. در این مقاله قصد داریم پرفروش‌ ترین حیوانات خانگی که معمولاً جزء محبوب ‌ترین‌ ها هم هستند را به شما، معرفی کنیم.

از گذشته تا به امروز، حیوانات خانگی همنشینان محبوب بشر بوده اند. به طوری که می ‌توانیم ارتباط عاطفی قوی و محکمی را بین حیوانات خانگی و انسان‌ ها، مشاهده کنیم. نگهداری از این موجودات دوست داشتنی همیشه مزایا و معایب خود را دارد اما کسانی که عاشق حیوانات هستند، معمولاً سختی نگهداری از آن ها را نیز با جان و دل، می ‌پذیرند. ممکن است شما هم مثل خیلی از افراد دیگر اخیراً فکر خرید و نگهداری از حیوانات خانگی به سرتان افتاده باشد اما در مورد انتخاب نوع حیوان، مردد باشید. در این مقاله قصد داریم پرفروش‌ ترین حیوانات خانگی که معمولاً جزء محبوب ‌ترین‌ ها هم هستند را به شما، معرفی کنیم.

معرفی پرفروش ‌ترین حیوانات خانگی

از آنجاییکه حیوانات خانگی قادر هستند روابط عاطفی قوی با انسان ‌ها برقرار کنند، از لحاظ کمک به سلامت روان افراد، بسیار سودمند می ‌باشند. جالب است بدانید داشتن یک حیوان خانگی می‌ تواند باعث کاهش بیماری ‌هایی مثل استرس، افسردگی و اضطراب شود. حال ممکن است این سوال مطرح شود که بهتر است از چه حیوان خانگی نگهداری کنیم؟!

به طور کلی انتخاب نوع حیوان خانگی کاملاً سلیقه ‌ای می ‌باشد اما بیشترین حیواناتی که در منازل نگهداری می ‌شوند شامل گربه‌ ها، نژادهای مختلف سگ، پرنده ‌ها، ماهی ‌ها و... می‌ شوند.

به طور کلی طبق تحقیقات انجام شده پرفروش‌ ترین حیوانات خانگی عبارتند از:

پر فروش ترین حیوانات خانگی | گربه ها

گربه ‌ها

جالب است بدانید گربه‌ ها رکورد سگ ‌ها را نیز در محبوبیت بین انسان ‌ها شکسته اند اما چرا گربه‌ ها تا این اندازه محبوب هستند؟! مهمترین دلیلی که می ‌توان برای محبوبیت عنوان کرد؛ نگهداری آسان و بی ‌دردسر آن ها در آپارتمان‌ هاست. خوشبختانه گربه ها به فضای زیادی هم نیاز ندارند، از طرفی بسیار بانمک و سرگرم کننده هستند. بنابراین افراد مخصوصاً کودکان به سرعت با آن ها خو گرفته و به بازی کردن با گربه ‌ها، تمایل نشان می ‌دهند.

اگر مجبور هستید ساعاتی از روز را در بیرون از منزل برای انجام کار سپری کنید؛ اصلاً نگران گربه محبوبتان نباشید، چرا که ویژگی گربه ‌ها به این صورت است که ساعت ‌های زیادی را در خواب هستند. بنابراین برای افراد شاغل گزینه مناسبی برای نگهداری محسوب می ‌شوند.

بر خلاف دیگر حیوانات، گربه ‌ها هیچ خطری برای اعضای خانواده ندارند و به هیچ وجه به هیچ انسانی آسیب نمی ‌رساند. آن ها به سرعت آموزش می ‌بینند و با انسان ‌ها، خو می ‌گیرند. تمامی این دلایل باعث شده است که گربه‌ ها در لیست بالاترین فروش حیوانات خانگی باشند.

پرفروش ترین حیوانات خانگی | سگ ها

سگ‌ ها

اگر طرفدار حیوانات وفاداری هستید که در تمامی شرایط در کنار شما باشند و به شما کمک کنند، می توانید روی سگ‌ ها حساب کنید. سگ‌ ها این ویژگی را دارند که به سرعت به مکان جدید عادت کرده و دوست‌دار صاحبان خود باشند. ارتباط صمیمانه ‌ای که بین سگ‌ ها و صاحبان آن ها برقرار می ‌شود، باعث محبوبیت این حیوانات شده است.

آموزش سگ‌ ها اصلاً کار سختی نیست. این حیوانات به راحتی آموزش می‌ بینند و همان چیزی که به آن ها دستور می ‌دهید را بدون هیچ قید و شرطی، اجرا می ‌کنند. البته این نکته را ذکر کنیم که سگ ‌ها نژادهای مختلفی دارند و از برخی از آن ها تنها برای کارهایی مثل نگهبانی، به کار گرفته می ‌شود.

بر همین اساس اگر قصد خرید سگ را دارید، بهتر است به سراغ نژادهایی بروید که برای زندگی در آپارتمان مناسب هستند. این نکته را فراموش نکنید که سگ ‌ها بر خلاف گربه ‌ها نیاز به فضای بیشتری برای زندگی دارند. توصیه می ‌کنیم اگر فرصت و حوصله کافی برای نگهداری از سگ‌ ها را ندارید، هرگز به سراغ خرید آن ها نروید. این حیوانات برای تخلیه انرژی نیاز به بازی کردن و پیاده‌ روی دارند. بنابراین قبل از اینکه برای نگهداری از این حیوان وفادار تصمیم بگیرید، باید تمامی جوانب کار را بررسی کنید.

پرنده ها پرفروش ترین حیوانات خانگی

پرنده‌ ها

پرنده‌ ها در انواع و اقسام مختلفی هستند و می ‌توان به راحتی از آن ها در منزل، نگهداری کرد. به طور کلی محبوب ‌ترین پرنده‌ ها برای نگهداری در منزل شامل طوطی، عروس هلندی، قناری های سخنگو، طوطی آمازون، فنچ ‌ها و فاخته ‌ها می ‌شوند. نگهداری از پرنده ‌ها بسیار آسان است و اصلاً نیاز به فضای زیادی در منزل نمی باشد. تنها مسئله ‌ای که وجود دارد این است که افراد با مشکلات ریوی، بهتر است پرنده‌ ها را در منزل نگهداری نکنند.

همستر

همسترها

همسترها از جمله حیوانات خانگی بسیار بانمک هستند که می‌ توانند برای بچه‌ ها فوق العاده سرگرم کننده باشند. این حیوانات سر و صدا نداشته و به هیچکس آسیبی نمی‌ رسانند. البته که فضای زیادی برای نگهداری از همسترها نیاز ندارید. تمامی این موارد در کنار هم باعث شده است که این حیوانات تا اندازه زیادی محبوب و پرطرفدار شوند.

پرفروش ترین حیوانات خانگی | ماهی ها

ماهی ‌ها

تصور کنید یک آکواریوم پر از ماهی ‌های رنگارنگ در منزل داشته باشید. انصافا تماشای چنین صحنه‌ ای، بسیار لذت بخش می‌ باشد. چه برای شما و چه برای میهمانانی که به منزل شما می ‌آیند. نگهداری‌ از ماهی‌ ها اصلاً کار سختی نبوده و به تجربه خاصی نیاز ندارد. خبر خوب اینکه داشتن ماهی در منزل باعث ارتعاش انرژی مثبت می ‌شود، چرا که این موجودات سرشار از انرژی مثبت هستند. بنابراین نگهداری از آن ها در منزل برای افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب، بسیار مفید است.

اگرچه امکان در آغوش گرفتن ماهی ‌ها برای انسان ‌ها فراهم نیست اما باز هم این موجودات در فهرست پرفروش ‌ترین حیوانات خانگی قرار دارند. چرا که تماشای ماهی‌ های زنده در آب بسیار خوشایند است. تقریباً اکثر ماهی ‌هایی که در آب شور یا شیرین زندگی می ‌کنند را می‌ توانید در منزل نگهداری کنید. البته برای نگهداری از بعضی ماهی‌ های خاص نیاز به تجهیزات تخصصی دارید.

 

وجود یک آکواریوم ماهی در منزل می‌ تواند برای کودکان نیز بسیار سرگرم کننده باشد. بنابراین وجود این آبزیان برای کودکان بیش فعال و افراد مبتلا به آلزایمر، مفید می ‌باشد.

اگرچه حیوانات خانگی برای نگهداری از این تعداد نیز بیشتر بوده و تنوع زیادی دارند، اما در بین حیوانات سگ‌ ها از محبوبیت بیشتری در بین افراد برخوردار هستند. چرا که حس وفاداری و صمیمیت خاصی با افراد خانه برقرار می ‌کنند. اما مسئله ‌ای که وجود دارد این است که نگهداری از سگ‌ ها را به خوبی بلد باشید. اکثر نژادهای سگ‌ تمایل دارند برای پیاده‌ روی بیرون از منزل برده شوند. بنابراین برای بازی با این حیوانات دوست داشتنی باید زمان کافی در اختیار داشته باشید.

مطالب پیشنهادی: بهترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان

نکته مهم دیگری که وجود دارد، در مورد نحوه رسیدگی و مراقبت از حیوان است. سگ ‌ها غالباً به دلیل داشتن موهای بلند نیاز به مراقبت بیشتری دارند. معمولا صاحبان این حیوانات آن ها را به منظور کوتاهی مو به صورت دوره ‌ای به آرایشگاه می‌ برند. البته می ‌توانید کوتاه کردن موی سگ را هم در منزل به تنهایی انجام دهید اما اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، بهترین گزینه مراجعه به سالن‌ های آرایشی هستند که در این زمینه خدمات ارائه می‌ کنند.

آرایشگاه تیپ چین کادر متخصص و حرفه ‌ای در این زمینه داشته و می ‌تواند به راحتی و بدون اینکه حیوان خانگی شما آزار ببیند، کوتاهی مو را برای او انجام دهد. شما حتی می ‌توانید بدون مراجعه به آرایشگاه از این خدمات، بهره ‌مند شوید. به این صورت که درخواست ارائه خدمت در محل را از این آرایشگاه، داشته باشید. در چنین شرایطی آرایشگران تیپ چین در زمان مقرر شده توسط شما به محل تعیین شده مراجعه کرده و کار کوتاهی موی حیوان را با بهترین کیفیت، انجام می ‌دهند.

شما مشتریان عزیز می ‌توانید به منظور رزرو نوبت در این آرایشگاه؛ از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :