header

خانه / لیست مطالب آموزشی / کانتورینگ صورت مردان چگونه انجام می‌شود؟

کانتورینگ صورت مردان چگونه انجام می‌شود؟

تعداد بازدید : 693 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
کانتورینگ صورت این روزها حسابی پرطرفدار شده است. کانتورینگ در ابتدا به عنوان تکنیکی در سینما و فیلم استفاده می ‌شد، اما امروزه این تکنیک به تمامی آرایشگاه‌ ها و سالن‌ های زیبایی راه پیدا کرده است. کانتورینگ صورت به شما کمک می ‌کند بتوانید نقاط ضعف چهره را کمرنگ ‌تر جلوه دهید. به طوریکه اگر این کار به صورت کاملاً حرفه ‌ای انجام شود، حتی ممکن است در نگاه اول کسی متوجه وجود ضعف‌ در چهره نشود.

کانتورینگ صورت این روزها حسابی پرطرفدار شده است. کانتورینگ در ابتدا به عنوان تکنیکی در سینما و فیلم استفاده می ‌شد، اما امروزه این تکنیک به تمامی آرایشگاه‌ ها و سالن‌ های زیبایی راه پیدا کرده است. کانتورینگ صورت به شما کمک می ‌کند بتوانید نقاط ضعف چهره را کمرنگ ‌تر جلوه دهید. به طوریکه اگر این کار به صورت کاملاً حرفه ‌ای انجام شود، حتی ممکن است در نگاه اول کسی متوجه وجود ضعف‌ در چهره نشود.

البته هر کسی با ویژگی ‌های خاصی متولد شده است و قرار نیست تمامی افراد کاملاً شبیه به یکدیگر باشند. در هر صورت برخی ویژگی‌ ها با فاکتورهای زیبایی همخوانی ندارد. به عنوان مثال، شخصی که پیشانی بسیار بلندی دارد؛ ممکن است تمایل داشته باشد برای شرکت در یک میهمانی یا مراسم، قدری ازارتفاع پیشانی را کمتر کند. این کار به مدد کانتورینگ به راحتی امکان‌ پذیر است. در ادامه قصد داریم کانتورینگ صورت مردان را به صورت مرحله به مرحله، توضیح دهیم.

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ چیست؟

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم، کانتورینگ روشی است که باعث می ‌شود عیوب چهره به خوبی پوشش داده شود. در واقع این تکنیک هنر به کار بردن لوازم آرایشی در جهت زیباتر ساختن چهره است. به این صورت که با ایجاد سایه در نقاطی که تمایل دارید بیشتر یا کمتر نمایان شوند، به چهره دلخواه خود نزدیک‌ تر می ‌شوید. در هر صورت ترفندهای زیادی برای انجام کانتورینگ صورت وجود دارد که هر چقدر آرایشگر یا گریمور در این زمینه حرفه ‌ای ‌تر باشد، این کار را ماهرانه و بی نقص انجام می ‌دهد.

 

انجام کانتورینگ صورت به صورت مرحله به مرحله

برای حرفه ‌ای شدن در هر کاری، نیاز به تمرین و ممارست دارید. اگر به کار گریم و آرایشگری علاقه مند هستید، به شما تبریک می ‌گوییم. چرا که این کار نیازمند ذوق و خلاقیت است و اگر این ویژگی‌ ها را در خود یافته ‌اید، درنگ نکرده و کار خود را به صورت تخصصی دنبال کنید.

مراحل انجام کانتورینگ چهره آقایان

به طور کلی مراحل انجام کانتورینگ چهره آقایان به صورت زیر است:

مرحله اول: انتخاب مواد آرایشی

شاید اصلی ‌ترین مرحله و مهم ‌ترین نکته برای داشتن یک کانتورینگ بی‌ نقص و زیبا، همین موضوع باشد. شما برای کانتورینگ صورت مردان به کرم پودر نیاز دارید. رنگ کرم پودر باید دقیقاً با رنگ پوست فرد، مطابقت داشته باشد. پس از آن، به استیک ‌های کانسیلر با یک یا دو درجه روشن‌ تر از رنگ پوست، نیاز دارید. استیک‌ های تیره‌ تر در حد یک یا دو درجه برای تیره کردن برخی از نواحی صورت مورد نیاز می‌ باشد. در نهایت وجود یک برس کابوکی باکیفیت و مرغوب هم می ‌تواند تکمیل کننده وسایل مورد نیاز برای انجام کانتورینگ باشد.

مطالب پیشنهادی: نکات کلیدی در گریم داماد

مرحله دوم: آبرسانی پوست

قبل از اینکه برای انجام کانتورینگ دست به کار شوید، باید پوست صورت را تماماً آبرسانی کنید. آبرسانی باعث می ‌شود مواد آرایشی به راحتی روی پوست پخش شود. برای این کار می ‌توانید از محصولات موجود در بازار مثل کرم ‌های آبرسان که در برندها و قیمت‌ های متفاوت وجود دارند، استفاده کنید.

مراحل انجام کانتورینگ صورت

مرحله سوم: استفاده از فونداسیون

تعجب نکنید! واژه فونداسیون تنها برای ساختمان سازی استفاده نمی ‌شود. شما برای ساختن یک چهره متفاوت و خاص نیاز دارید که قبل از هر چیز از یک کرم پودر آن هم دقیقاً همرنگ پوست به عنوان فونداسیون، استفاده کنید. این کرم می ‌تواند پایه آرایش یا گریم باشد. به همین دلیل است که روی انتخاب رنگ آن، تاکید زیادی می ‌کنیم.

در این مرحله کرم را با استفاده از یک بیوتی بلندر به آرامی در تمامی قسمت ‌های پوست، پخش می ‌کنیم. از پیشانی گرفته تا گونه ‌ها و چانه، تماماً باید دارای یک لایه نازک از فونداسیون باشند. استفاده از فونداسیون باعث می ‌شود تمامی ناهمواری‌ های پوست به خوبی محو شوند.

مرحله چهارم: استفاده از کانسیلر

کانسیلر یکی از لوازم محبوب در بین آرایشگران است. به کمک کانسیلر می ‌توان تیرگی زیر چشم را از بین برد. کانسیلر نیز در شماره‌ های مختلف، از تیره تا روشن در بازار وجود دارد. اینکه کدام رنگ و با چه شماره ‌ای برای پوست انتخاب شود، کاملاً به تجربه و مهارت گریمور برمی‌ گردد. به طور کلی، کانسیلر باید ۱ تا ۲ درجه روشن‌ تر از رنگ پوست باشد. هر قسمت از صورت که نیاز به دیده شدن دارد، باید باید با استفاده از کانسیلر با درجه روشن ‌تر از رنگ پوست، پوشش داده شود. با انجام این کار آرایشگر روی نقاط قوت چهره، تاکید می ‌کند.

برای کمرنگ نشان دادن ‌قسمت هایی از چهره می ‌توانید از کانسیلر با یک الی دو درجه تیره تر از رنگ پوست، استفاده کنید. معمولاً کانسیلرهای تیره رنگ برای زاویه سازی فک و گونه‌ ها، کاربرد زیادی دارند.

مطالب پیشنهادی: آرایش مردانه

مرحله پنجم: برجسته سازی

در این قسمت شما دقیقاً همانند یک نقاش ماهر باید با استفاده از کانسیلرهایی که در اختیار دارید، قسمت هایی از چهره را برجسته تر کنید. برای شروع به سراغ زیر چشم، روی پل بینی، مرکز چانه و زیر استخوان گونه می ‌رویم. شما می ‌بایست با ایجاد سایه و نور این کار را با مهارت تمام، انجام دهید.

مرحله ششم: فیکس کردن کانتورینگ

حال زمان استفاده از اسفنج کانتورینگ رسیده است. استفاده از این ابزار به شما کمک می ‌کند بتوانید با ماساژ و ضربه به نقاط کانسیلر شده، تیرگی و روشنی‌ های ایجاد شده را به خوبی روی پوست محو کنید. سعی کنید ضرباتی که ایجاد می ‌کنید، به صورت ملایم و نرم باشند تا در نهایت سایه ‌های طبیعی‌ تری، داشته باشید.

نکات مهم جهت کانتورینگ چهره آقایان

نکات مهم در جهت کانتورینگ چهره آقایان

  • برای اینکه بتوانید بهترین کانتورینگ مردانه را انجام بدهید، می‌ بایست تمرین داشته باشید. با انجام تمرین است که متوجه می ‌شوید چه نوع کانتورینگ برای چه فرم چهره، مناسب ‌تر است. در نهایت با تمرین زیاد می‌ توانید روی این کار تسلط کافی داشته باشید. تمامی گریمورهای حرفه‌ ای در دنیا از همین نقطه کار خود را آغاز کرده اند.

شما حتی اگر قصد داشته باشید کانتورینگ صورت را برای چهره خود انجام دهید، باز هم می ‌توانید با نکات ذکر شده در این مقاله این کار را تمرین کنید. به این منظور می ‌بایست اطلاعات کافی در مورد انواع فرم صورت و فاکتورهای زیبایی داشته باشید.

  • سعی کنید قبل از اینکه برای انجام کانتورینگ دست به کار شوید؛ حتماً چهره خود را با شوینده مناسب، پاکسازی کرده باشید. برای این کار می‌ توانید از آب ولرم و شوینده ‌های ژل مانند مناسب پوست خود، استفاده کنید.
  • هرگز بدون پاکسازی صورت به سراغ انجام کانتورینگ نروید. چرا که در نهایت کار شما خراب می‌ شود و آنطور که باید و شاید، کانسیلر روی پوست نمی ‌نشیند.
  • اگر چهره کاملاً گردی دارید؛ می ‌توانید انجام کانتورینگ را در جهتی پیش ببرید که چهره شما کمی کشیده ‌تر نشان داده شود و برعکس اگر چهره کشیده ‌ای دارید؛ می ‌توانید این کار را در جهت کم کردن از ارتفاع صورت، انجام دهید. مشاهده می ‌کنید که انجام کانتورینگ برای هر فردی می ‌تواند مفید باشد. تنها کافی است بدانید چه نواحی را برجسته و چه نواحی را فرو رفته، جلوه دهید.

دراین مقاله با تکنیک ‌های لازم برای انجام کانتورینگ صورت، آشنا شدید. اگر قصد دارید برای شرکت در یک مراسم مهم چهره خود را کانتور کنید؛ پیشنهاد می ‌کنیم این کار را به دستان توانمند یک آرایشگر حرفه‌ ای، بسپارید. آرایشگران با دانش و تجربه‌ ای که در این زمینه دارند؛ به خوبی می‌ توانند از تکنیک سایه روشن برای رسیدن به چهره دلخواه شما، استفاده کنند.

آرایشگاه تیپ چین با داشتن کادر متخصص و حرفه ‌ای قادر است کار گریم و متعادل سازی چهره آقایان و یا انجام کانتورینگ چهره را با بهترین متریال برای شما مشتریان عزیز، انجام دهد. شما می ‌توانید برای دریافت نوبت در این آرایشگاه تخصصی؛ از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :