header

خانه / لیست مطالب آموزشی / کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت چیست؟

تعداد بازدید : 850 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
گاهی اوقات برای داشتن چهره‌ای زیباتر باید قبل از شروع میکاپ، با کمک کانتورینگ و هایلایت برخی از قسمت‌های صورت را تغییر دهیم. در این مقاله به‌طورکامل توضیح خواهیم داد که کانتورینگ چیست و چه تاثیری روی چهره دارد
گاهی اوقات برای داشتن چهره‌ای زیباتر باید قبل از شروع میکاپ، با کمک کانتورینگ و هایلایت برخی از قسمت‌های صورت را تغییر دهیم. با توجه به اینکه هر صورتی یک جام یا فرم منحصربه‌فرد دارد نحوه انجام کانتورینگ هم در صورت‌های مختلف تغییر می‌کند.
اگر با کانتورینگ صورت آشنایی ندارید، نگران نباشید. چون می‌خواهیم در این مقاله به‌طورکامل توضیح دهیم که کانتورینگ چیست و چه تاثیری روی چهره دارد. کانتورینگ یا همان متعادل سازی چهره یک روش است که به وسیله بعضی از بخش‌های صورت کمتر دیده می‌شود. در حقیقت فرایند گریم صورت از انجام کانتورینگ و هایلایت تشکیل می‌شود و به زیباتر شدن چهره کمک می‌کند.
برای انجام یک کانتورینگ حرفه‌ای و اصولی باید با فرم صورت، ابزار و انواع کانتورینگ به خوبی آشنا باشید. با شناخت و تجربه کافی دیگر نیازی به مراجعه به سالن‌های زیبایی برای متعادل سازی یا زاویه سازی صورت قبل از میکاپ نخواهید داشت. پس با ما همراه باشید.
 

مطالب مرتبط: خدمات ماساژ

کانتورینگ چیست؟

 
کانتور یک لوازم آرایش است که رنگ آن از پوست صورتتان باید تیره‌تر باشد که شباهت زیادی به برنزر و رژگونه قهوه‌ای دارد. کانتور مایع، کانتور کرمی استیکی و کانتور پودری فروش بالایی دارند که اگر روش استفاده از آن‌ها را بدانید، آرایش صورت متفاوتی را یاد می‌گیرید. در واقع کانتوریگ یک تکنیک ایجاد سایه به وسیله کانتور روی صورت می‌باشد.
 
مهم‌ترین کاربرد کانتور تغییر فُرم صورت است. در واقع شما می‌توانید با ایجاد سایه‌ای که توسط کانتورینگ روی پوست صورت ایجاد می‌شود، فرم بینی، پیشانی، گونه و حتی اندازه و زاویه صورتتان را تغییر دهید و آن را برجسته یا باریک‌تر کنید. البته در آرایش‌های مدرن می‌توانید فرم صورتتان را تغییر ندهید و تنها سایه‌هایی روی صورتتان ایجاد کنید که تاثیر بسیاری در طبیعی و زیباتر شدن آرایش دارد.
 
 
 

ابزار مناسب کانتورینگ صورت، مانند حرفه‌ای‌ها آرایش کنید

 
برای انجام یک کانتورینگ حرفه‌ای باید ابزار و وسایل مناسب را در اختیار داشته باشید. برخی از این ابزارها بخشی از لوازم آرایش شما هستند و برخی دیگر را باید تهیه کنید. مهم‌ترین ابزار مورد نیاز برای کانتورینگ صورت عبارتند از:
 
  • پرایمر: از پرایمر برای از بین بردن و پوشاندن چین‌وچروک‌ها و جوش‌ها استفاده می‌شود.
  • کرم پودر کانتورینگ: این وسیله برای پوشاندن قرمزی‌های اطراف صورت و یکسان کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پالت‌های کانتورینگ: با توجه به اینکه در کانتورینگ از پالت‌های تیره و روشن برای قسمت‌های مختلف صورت استفاده می‌شود، بهتر است در پالت خود دو رنگ روشن و دو رنگ تیره در اختیار داشته باشید.
  • پنکیک: در فرایند کانتورینگ از پنکیک به‌عنوان یک فیکس کننده استفاده می‌شود.
  • کانسیلر: بهترین وسیله برای پوشاندن تیرگی‌های اطراف چشم کانسیلر است که می‌توانید قبل یا بعد از کرم پودر از آن استفاده کنید.
  • هایلایتر، براش‌های کانتورینگ و سایه چشم هم از ابزارهای دیگر کانتورینگ به شمار می‌روند.

آموزش صحیح کانتور کردن صورت یا کانتورینگ contouring

 
اگر فقط قرار باشد که برای کانتورینگ صورت به شکل صحیح یک چیز را یاد بگیرید، آن شناسایی درست فرم چهره است. فرم صورت جز اطلاعات ضروری است که در هنگام کانتورینگ صورت باید بدانید. پس جلوی آینه بروید و صورت خود را به درستی بررسی کنید. ابعاد صورت خود را از نزدیک ببینید و فرم چهره‌تان را شناسایی کنید. اگر صورتی بیضی، گرد، مربعی، مستطیلی، قلب، الماسی و… دارید، برای هر یک از این فرم چهره‌ها باید کانتورینگ صورت مربوط به خودش را یاد بگیرید.
کانتورینگ را روی کرم پودر خود شروع کنید. زیرا بیسی یکنواخت برای کار به شما می‌دهد. محصولاتی که هنگام کانتورینگ به آن نیاز دارید دو فوندیشن است، یکی تیره و دیگری روشن‌تر از پوست‌تان.
 
با کرم پودر تیره‌تر، قسمت‌هایی از صورت خود را که می‌خواهید به آن‌ها عمق دهید، مشخص کنید. این قسمت‌ها می‌تواند شقیقه‌ها، قسمت توخالی زیر استخوان گونه یا نوک بینی باشد. سایه روشن‌تر را روی قسمت‌هایی از صورت خود که می‌خواهید برجسته کنید بزنید. این قسمت‌ها شامل زیر چشم، پایین دو طرف پل بینی، مرکز پیشانی یا چانه است. پیروی از این قانون ساده کانتورینگ صورت زیبا و خاصی ایجاد می‌کند.
 
ترکیب کانتور صورت و یا به اصطلاح فید کردن آن به اندازه ترسیم آن مهم است. از سطح بزرگ‌تر یک اسفنج آرایش مرطوب استفاده کنید تا سایه‌های contour را با آرایش پایه خود ترکیب کنید. می‌توانید برای نواحی مانند بینی یا چین‌های زیر چشم خود از براش کانتور کوچک‌تر استفاده کنید. هنگام ضربه زدن از حرکات دایره‌ای کوچک استفاده کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید تا کانتورینگ صورت یکنواخت شود.
 
کانتورینگ انواع صورت

کانتورینگ صورت مستطیلی

 
  • در تمامی کانتورینگ ها لازم است زیرسازی صورت را با استفاده از پرایمر انجام دهید که در دو مرحله زیر سازی با پرایمر و بعد از آن زیر سازی با کرم پودر و یکدست کردن پوست صورت است. بعد از آن شروع به انجام کانتورینگ کنید.
  • برای صورت مستطیلی کافی است کناره های پیشانی را که از خط شکستگی ابرو شروع می شود کانتور تیره انجام دهیم.
  • از شروع رویش مو، زیر استخوان فک و قسمت پایین گونه ها را نیز تیره کنید.
  • در قسمت گوش ها تا مرکز گونه ها را نیز کانتور تیره کنید.
  • برای فرم دادن به چانه لازم است آن را با هایلایت روشن برجسته تر کنیم. برای زیر چشم و وسط چانه ها را هم از کانتورینگ روشن استفاده کنید.
  • در انتها نیز می توانید از فیکساتور برای فیکس کردن آرایش خود استفاده نمایید.

 

آموزش کانتورینگ صورت گرد

 
  • در فرم صورت گرد لازم است نواحی چهره از جمله فک و گوشه شقیقه ها و گردن کانتورینگ تیره شوند.
  • در قسمت های چانه، پیشانی، مرکز گونه و بینی لازم است هایلایت شود.
 

آموزش کانتورینگ صورت کشیده یا بیضی

 

آموزش کانتورینگ صورت کشیده یا بیضی

 
  • این نوع صورت از رایج ترین نوع فرم چهره است. اطرف شقیقه ها در این نوع کانتورینگ تیره می شود.
  • خط گونه ها از کنار گوش تا وسط گونه تیره می شوند.
  • همچنین وسط پیشانه و روی چانه با هایلایتر روشن یا کانتور روشن فرم داده می شوند.
 

اموزش کانتورینگ صورت لوزی یا الماسی

 
  • برای صورت های الماسی به علت گونه های برجسته کمی زیر گونه ها را تیره می کنیم تا از حجم آن بکاهیم.
  • قسمت زیر چشم، مرکز پیشانه و چانه را هایلایت روشن می کنید تا پهن تر به چشم بیایند.
  • کانتورینگ در انواع پودری و کرمی انجام می شود و همچنین هر چه مواد و محصولات کانتورینگ که استفاده می کنید با کیفیت تر باشد زیبایی فرم صورت شما بیشتر نمایان می شود. 
 

اموزش کانتورینگ صورت قلبی یا مثلثی

 
  • به صورت دقیق تر به این نوع کانتورینگ قلبی و مثلثی نگاه کنیم. کمی تفاوت دارند با این حال بیشتر صورت های مثلثی به علت داشتن گونه برجسته به صورت قلبی هم نامیده می شوند. برای کانتورینگ دقیق چهره لازم است آموزش گریم و میکاپ را به صورت حرفه ای انجام دهید تا ضعف های صورت را به نقاط قوت و جذاب تبدیل کنید.
  • از رویش مو به سمت شقیقه ها را تا نرسیده به مرکز پیشانی کانتور تیره می کنیم.
  • برای اینکه چانه بزرگتر دیده شود روی چانه را هایلایتر یا کانتور روشن می کنیم.
  • دو طرف بینی را کمی کانتور تیره استفاده می کنیم. زیر خط گونه را هم از گوش تا قسمت مرکز خط گونه تیره می کنیم.
 

تفاوت کانتور و برنزر چیست؟

تفاوت کانتور و برنزر چیست؟

 
احتمالا بسیاری تصور می‌کنند که کانتور همان برنزر است، چرا که شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. اما بهتر است بدانید که کاربرد این دو با یکدیگر بسیار متفاوت است و هر یک به صورت متفاوت در آرایش صورت به کار می‌رود.
بهتر است بدانید که معمولا کانتور مات است. چرا که شما با کمک کانتورینگ صورت می‌توانید سایه‌هایی بین بینی، گونه، ابرو، پیشانی، چانه و فَک ایجاد کنید که در فرم و اندازه هر یک از آن‌ها تاثیر دارد و چهره‌تان را زیباتر می‌کند.
پیش از این گفتیم که کانتور همانند سایه روی پوست عمل می‌کند، اما برنزر همچون نور آفتاب روی پوست است. در واقع برنزر یک روشنایی و رنگ گرمی به پوست می‌بخشد و در بیشتر مواقع حالتی درخشان در اجزای صورت ایجاد می‌کند.
 

مطالب جالب: آرایش حیوانات خانگی

اهمیت استفاده از کانتور صورت

 
عموما از کانتورینگ صورت برای موقعیت‌های خاص مانند مجالس، مهمانی‌ها یا عکس‌برداری استفاده می‌شود. از آنجایی که کانتورینگ زمان زیادی می‌برد، می‌توان از استفاده روزانه آن خودداری کرد. درعوض انجام کانتورینگ به صورت روزانه، یاد بگیرید که از رژگونه خودبه نحوی استفاده کنید که برجستگی‌های صورتتان را نشان دهید و اصطلاحا زاویه‌سازی کنید. کانتورینگ صورت اگر به درستی انجام شود، می‌تواند جذابیت چهره‌تان را دو چندان کند، اما زیاده روی در مصرف آن در واقع می‌تواند برعکس عمل کند و خطوط ظریف و چین و چروک را نمایان کند. بنابراین، از کانتور صورت با احتیاط استفاده کنید و با دقت آن را ترکیب کنید!

اشتراک در شبکه های اجتماعی :