header

خانه / خدمات آرایش کودک

خدمات آرایش کودک

کودکان خود را دریابیم ... آنها مثل ما محیط آرایشگاه را دوست ندارند و با همنشینی افراد بزرگتر لذت نمی برند...

پیرایش و ارایش در یک آرایشگاه مردانه عموما برای کودکان ترسناک می باشد. استفاده از ابزار هایی همچون موزر و قیچی و ... می تواند استرس و بار روانی زیادی را برای فرزندان ایجاد نماید. در همین راستا در مجموعه تیپ چین و با روش کارکرد ما این مشکل بسیار یزرگ حل شده است.

گاهی تمام مدت کودکمان در آرایشگاه گریه می کند و یا آزار می بیند و ما تصور می کنیم موهایش را که زد و از آرایشگاه که بیرون رفتیم همه چیزتمام میشود...

مراقب باشید ما اینگونه روح کودک دلبندمان را خراش دادیم و تحقیقات و مقالات ارائه شده توسط سازمانهای حقوق بشری این امر را تایید کرده اند. 

خانه شما آرایشگاه کودک شماست.

اصلاح و کوتاهی موها چیزی است که تمام افراد چه خردسال و چه بزرگسال آن را به صورت روتین در برنامه زندگی خود دارند. اگرچه تخصص آرایشگر و معتبر بودن آرایشگاه تاثیر مهمی در انتخاب آن دارد؛ اما انتخاب آرایشگاه برای بزرگسالان نسبت به کودکان، راحت تر است. چرا که کودکان به واسطه روح لطیف و حساسی که دارند؛ حتما باید به مکان هایی بروند که آرایشگر از تجربه و دانش بالایی مخصوصاً در ارتباط برقرار کردن با کودکان، برخوردار باشد.

محیط آرایشگاه به خودی خود می تواند برای کودکان یک مکان ترسناک باشد، چرا که ابزار و وسایل ناشناخته ای در چنین مکانی وجود دارد و کودک معمولا با دیدن آن ها دچار وحشت می شود. این موضوع مخصوصاً برای کودکانی که اولین بار است به آرایشگاه مراجعه می کنند، اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل اگر روحیه و احساسات کودک دلبندتان اهمیت بالایی برایتان داشته و اصلاً تمایل ندارید احساسات او خدشه دار شود، حتماً در مورد انتخاب آرایشگاه وسواس به خرج دهید.

آرایشگاهی که انتخاب می ‌کنید؛ اولاً باید یک محیط مخصوص برای پیرایش کودکان داشته باشد و درثانی افرادی که در این آرایشگاه مشغول به انجام کار هستند، باید تمام مسائل بهداشتی را رعایت کرده و با دنیای کودکان آشنایی داشته باشند. رعایت بهداشت از این نظر اهمیت دارد که کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر مستعد دریافت ویروس و بیماری های مختلف می باشند. چه بسا که با مراجعه به یک آرایشگاه غیربهداشتی سلامت کودک دلبندتان به خطر افتاده و به انواع بیماری ها دچار شود.

خوشبختانه در آرایشگاه تیپ چین تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود. آرایشگران ما در صورت نیاز شیلد، دستکش لاتکس، ماسک چهار لایه و انواع ژل و مواد ضدعفونی کننده را دارند. بنابراین خیالتان از بابت این موضوع حسابی راحت است. علاوه بر این، آرایشگران مجموعه تیپ چین همگی دارای کارت بهداشت مربوط به اتحادیه آرایشگران هستند. به این معنا که تمامی آزمایش های مربوطه را انجام داده و گواهی معتبر آن را دریافت کرده اند.

در محیط خانه تمام وسایل و لوازم اطراف کودک برای او آشناست ( مبل، میز،گلها، رنگ دیوار و افرادی که در محیط خانه تردد میکنند) پس او هیچ نگرانی ندارد حتی اگر شما برخلاف آرایشگاه بالای سر او نایستید و آرام در روی مبل نشسته باشید.

خدمات آرایش کودک در محل

خدمات آرایش و پیرایش کودکان در منزل:

همان گونه که در بالا نیز عنوان شد، قرار گرفتن در یک محیط غریبه که یک آرایشگر مردانه با ابزار های خاص خود در حال کار می باشد، می تواند برای کودکان بسیار ترسناک باشد. از طرف دیگر پیرایش یک گزینه اساسی برای کودکان محسوب می شود زیرا موجب می گردد پوست و موهای آنان تنفس کند.

باید در نظر داشت که بسیاری از مادران برای پیرایش فرزندان پسر خود از آرایشگر های زنانه استفاده می نمایند اما این روش در بسیاری مواقع نمی تواند کارساز باشد زیرا مدل ها و نحوه پیرایش مردانه با انواع زنانه کاملا متفاوت است. از طرفی بسیاری از آرایشگر های خانم نسبت به این موضوع دانش و تخصص لازم را ندارند لذا مراجعه به یک آرایشگاه مردانه امری الزامی است.

امروزه بسیاری از والدین از خدمات پیرایش در منزل و مزایای ان آگاه هستند یکی از خدمات تیپ چین، ارسال آرایشگران کار بلد و حرفه ای به منازل و یا هر محلی که والدین درخواست نمایند، است تا کلیه خدمات مربوطه را در محیط و شرایط فراهم شده توسط خانواده ها ارائه دهند. استفاده از این روش ها موجب می شود که مشکلات روانی که ممکن است در اینده ایجاد شود، برای کودکان کاملا از بین رود.

پروتکل های بهداشتی:

آرایشگران ما در صورت نیاز شیلد ، دستکش لاتکس ، ماسک چهار لایه و انواع ژل و مواد ضد عفونی کننده دارند ، خیالتان تخت ...

در ضمن آرایشگران مجموعه تیپ چین به این علت که همگی دارای مجوز وسالن های آرایشی هستند کارت بهداشت مربوط به اتحادیه آرایشگران که پس از انجام آزمایشهای مربوطه بدست می آورند را دارا می باشد.

ویژگی های یک آرایشگاه حرفه ای برای کودکان

ویژگی های یک آرایشگاه حرفه ای برای کودکان

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ اولین و مهمترین چیز در انتخاب آرایشگاه برای اصلاح  یا پیرایش موی کودکان؛ تخصص، تجربه و مهارت است. آرایشگاه مربوطه باید فضای مخصوصی برای کودکان داشته باشد. بر همین اساس خیلی از آرایشگاه ها از صندلی های رنگی مخصوص کودکان که می تواند به شکل های مختلف باشد، استفاده می ‌کنند و سعی دارند از این طریق کودک را نسبت به نشستن روی صندلی، ترغیب کنند.

استفاده از اسباب بازی ها و یا عروسک های مورد علاقه کودکان هم می تواند باعث سرگرم شدن کودک شود. در صورتی که  کودک در طی مدت زمان اصلاح و پیرایش مو ساکت بماند و اجازه دهد آرایشگر کار کوتاهی موها را انجام دهد، هم کودک و هم والدین او احساس خوشایندی خواهند داشت.

آرایشگاهی که کار کوتاهی موی کودک انجام می دهد، باید وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسبی داشته باشد. مخصوصا در فصل زمستان و در معرض سرماخوردگی بودن کودکان این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می کند. تهویه مناسب، خوشبو بودن محیط، استفاده از ابزارهای مخصوص مثل قیچی و شانه و همچنین استفاده از وسایل یکبار مصرف از دیگر مواردی است که آرایشگاه مربوطه حتماً باید داشته باشد.

متاسفانه برخی از خانم‌ ها ترجیح می دهند کودک را برای کوتاهی مو به آرایشگاه های زنانه ببرند. البته که در بسیاری از مواقع این روش نمی تواند کارساز باشد. چرا که نحوه پیرایش مردانه با انواع مدل های زنانه، متفاوت است. مدل های پیرایش و آرایش کودکان مرتبا به روز شده و معمولا آرایشگاه های مردانه به انجام این مدل ها تسلط بیشتری دارند. بنابراین بهتر است فرزندان پسر را برای کوتاهی مو حتما آرایشگاه مردانه ببرید.

خدمات کوتاه کردن موی کودک | تیپ چین

به طور کلی یک سالن پیرایش کودک باید ویژگی های خاصی داشته باشد که عبارتند از:

رنگ سالن پیرایش کودک

حدالامکان برای رنگ آمیزی سالن و یا استفاده از کاغذهای دیواری، از رنگ ‌های تند و مهیج استفاده نکنید. این رنگ ها باعث ایجاد اضطراب و بی قراری در کودک می ‌شود. استفاده از رنگ ‌های نیمه گرم و شاد برای سالن آرایش کودک مناسب می باشد. اگر قسمتی از سالن قرار است برای پیرایش کودکان اختصاص داده شود؛ حتماً می بایست فضاسازی آن قسمت متناسب با روحیه کودکان، انجام گیرد. 

نورپردازی

بهتر است نورپردازی سالن به نحوی باشد که به صورت یکنواخت کل فضا را در بر گیرد. اگر نورپردازی تنها از یک زاویه خاص اعمال گردد، ممکن است آرایشگر دچار اشتباه شده و کوتاهی موی کودک خراب شود. بنابراین زمانی که برای اولین بار قصد تاسیس یک آرایشگاه را دارید، باید حتماً به این موارد توجه کنید. نوری که از زاویه های مختلف بر روی موهای مشتری می تابد، بهتر است سفیدرنگ باشد.

در نظر گرفتن نکات ایمنی

ممکن است برای رضایت کودک به هر کاری دست بزنید اما توجه داشته باشید که نصب و استقرار هر گونه وسایل بازی و دیگر اشیا باید با در نظر گرفتن نکات ایمنی باشد. در واقع وسایل استفاده شده باید کاملاً ساده و بی خطر باشد تا کودک دچار آسیب نشود.

کفپوش مناسب

شاید این موارد به ظاهر ساده برایتان کم اهمیت به نظر برسد، اما این گونه نیست. حتی متریالی که برای کف سالن استفاده می ‌شود، باید به نحوی باشد که هنگام تردد کودکان باعث لغزش آن ها نشود. همچنین وجود جعبه کمک های اولیه هم از الزامات اساسی یک سالن آرایشی است.

وجود ابزار مورد نیاز

همانطور که در قسمت های قبلی هم ذکر کردیم؛ برای کوتاه کردن موی کودکان نیاز به تجهیزات و ابزار خاصی دارید. این ابزار شامل شانه، قیچی، گیره، کلیپس های کوچک، کاور، اسپری مو و... است. البته که هر مشتری می تواند کیف اصلاح اختصاصی خود را نیز داشته باشد. این موضوع باعث می شود از انواع بیماری های واگیردار، پیشگیری شود.

ویژگی های یک آرایشگر مخصوص کودک | تیپ چین

ویژگی های یک آرایشگر مخصوص کودک

همانطور که آرایشگاه و یا سالن مورد نظر باید ویژگی های خاصی داشته باشد؛ آرایشگر هم از این قاعده مستثنی نیست. آرایشگر باید نحوه ارتباط برقرار کردن با کودک را به خوبی بداند.
حقیقتا کودکانی که برای اصلاح موی سر به همراه والدینشان به آرایشگاه و سالن زیبایی مراجعه می کنند، دو دسته هستند. دسته اول کودکانی هستند که بدون هیچ مقاومتی در جایگاه مخصوص آرایش قرار می ‌گیرند و به راحتی با آرایشگر در این زمینه، همکاری می ‌کنند اما دسته دیگر گروهی هستند که در همان مرحله آغازین شروع به گریه کرده و حتی در صورتی که نتوانند با گریه کردن مانع کار آرایشگر شوند، ممکن است به اطرافیان با اعمالی مثل لگد زدن و... حمله کنند.
برای اینکه به عنوان یک آرایش کودک بتوانید با این دسته از کودکان ارتباط برقرار کنید، نیاز به مهارت دارید. در چنین مواقعی ابتدا باید کودک را آرام نمود. پس از آن آرایشگر باید سعی کند با روش های متفاوت، اعتماد کودک را جلب کند.
اگر آرایشگر در انجام این کار مهارت نداشته باشد؛ هم کودک و هم والدین او نارضایتی خواهند داشت و قطعاً برای مراجعات بعدی چنین آرایشگاهی را انتخاب نخواهند کرد. بنابراین آموزش آرایشگران در این زمینه بسیار لازم و ضروری می باشد.

آنچه که والدین باید بدانند

برای اینکه کودک بیشترین همکاری را با آرایشگر داشته باشد، باید والدین نکاتی را در نظر بگیرند. بهترین زمان برای اصلاح موی کودک زمانی است که به اندازه کافی خوابیده باشد. پس به محض اینکه کودک از خواب بیدار شده و غذای کافی خورده باشد، بهترین زمان برای مراجعه به آرایشگاه می باشد.

برای والدینی که حساسیت زیادی نسبت به موی فرزندان خود دارند؛ حتماً این توصیه را می‌ کنیم که به منظور ارائه خدمات مناسب تر، تصاویری از مدل موی انتخابی خود تهیه کرده و در زمان مراجعه به آرایشگاه آن ها را همراه خود داشته باشند تا آرایشگاه بتواند مطابق با مدل موی دلخواه والدین، موی کودک را پیرایش کند.

چرا آرایشگاه تیپ چین؟!

با مطالبی که در این مقاله عنوان کردیم؛ مشخص می‌ شود که برای آرایش و پیرایش کودک آنچه که از هر چیزی مهم تر است، یکی تخصص و تبحر آرایشگر بوده و دیگری فضای آرایشگاه می باشد. خوشبختانه آرایشگاه تیپ چین یک کادر متخصص و حرفه‌ ای برای این کار را در اختیار دارد. به طوری که شما می توانید کوتاهی موی کودک دلبندتان را بدون هیچ نگرانی به این آرایشگاه بسپارید.

آرایشگاه تیپ چین علاوه بر کوتاهی و پیرایش موی کودک؛ سایر خدمات مثل گریم و متعادل سازی چهره آقایان، آرایش داماد، ماساژ صورت، پاکسازی پوست، کوتاهی موی حیوانات خانگی و... را هم ارائه می دهد. بنابراین هر نوع خدمات آرایشی و پیرایشی که داشته باشید می توانید با رزرو نوبت در این آرایشگاه، دریافت کنید.

دسترسی برای رزرو نوبت بسیار ساده است. شما می توانید هم از طریق وب سایت تیپ چین و هم از طریق اپلیکیشن آن، اقدام کنید. حتی امکان لغو نوبت رزرو شده به راحتی میسر شده است.

یکی از امکانات مهمی که تیپ چین به مشتریان خود ارائه می ‌کند، ارائه خدمات در محل انتخابی مشتری می باشد. به این صورت که حتی اگر شما فرصت کافی برای بردن کودک به آرایشگاه نداشته باشید؛ آرایشگران تیپ چین می توانند در اسرع وقت به محل کار و یا منزل شخصی شما مراجعه کرده و کار پیرایش مو و سایر خدمات مربوط به زیبایی و آرایش را در محل، انجام دهند. این موضوع مخصوصاً برای کودکانی که از رفتن به آرایشگاه امتناع می ورزند، امکان بسیار جذابی به نظر می رسد.

بنا به هر دلیلی ممکن است کودک از فضای آرایشگاه هراس داشته و یا در آنجا احساس راحتی، نداشته باشد. در این مواقع آرایشگران به منزل مراجعه کرده و در حضور والدین و با آرامش کامل کودک، کار کوتاهی مو را برای او انجام می دهند.

موضوع دیگری که وجود دارد این است که محیط آرایشگاه کودک تیپ چین به نحوی طراحی شده است که سالن اصلاح آن کاملا اختصاصی بوده و افراد دیگر در آنجا حضور ندارند. از این بابت کودک احساس امنیت و آرامش داشته و از طرفی والدین نیز با خیال راحت کودک را به چنین آرایشگاهی می برند.

ترس کودک از آرایشگاه | تیپ چین

چرا کودک می ترسد؟

یکی از عمده مشکلاتی که معمولا در آرایشگاه های کودکان وجود دارد؛ ترس کودک از فضای آرایشگاه و تجهیزات موجود در آن است. از طرفی زمانی که کودک مجبور باشد مدت زمانی را به صورت ثابت و بی حرکت روی یک صندلی بنشیند و حرکت قیچی و ابزار آرایشگری را در اطراف خود ببیند؛ ترس بیشتری وجود او را فرامی گیرد.

این موضوع ممکن است در تجربه ‌های اول برای کودکان خوشایند نباشد و بهترین راه برای رفع این مشکل، ایجاد محیط‌ های کودکانه با دکوراسیون زیبا می باشد. شما باید بتوانید کودک را  با ابزار بازی، فیلم و موسیقی مشغول کنید. در سالن کودک تیپ چین، کودک پس از قرارگیری در محیط کودکانه و بازی با وسایل موجود، روی صندلی مخصوص کودک نشسته و اجازه می دهد آرایشگر کار خود را انجام دهد.

توصیه می کنیم هرگز کودک را مجبور به نشستن روی صندلی آرایشگاه نکنید. با این کار روح و روان کودک و همچنین احساسات پاکی که دارد، خدشه دار می شود. این موضوع حتی می تواند در درازمدت تاثیر بدی روی کودک داشته باشد. به طوری که شاید تا مدت ها هم نتواند چنین خاطره تلخی را فراموش کند.

اما در صورتی که شرایط برای حضور کودک به خوبی مهیا باشد؛ نه تنها کودک شما از آرایش و آرایشگاه نخواهد ترسید، بلکه محیط آرایشگاه کودک به عنوان یکی از محل ‌های مورد علاقه و کوتاه کردن مو به عنوان بهترین خاطرات کودک شما، محسوب خواهد شد.

به همین دلیل است که تاکید می کنیم حتما روی انتخاب سالن آرایش و زیبایی برای فرزندانتان حساسیت داشته باشید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید. روح لطیف کودک شما چیزی نیست که به راحتی در اختیار دیگران بگذارید و اجازه بدهید هر طور که دوست دارند، با آن رفتار کنند.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری موی کودکان

همانطور که لازم است به طور مرتب موی کودک اصلاح شود؛ باید به بحث بهداشت و سلامت موها هم توجه کرد. شما به عنوان والدین کودک باید مسئولیت مراقبت و شستشوی موهای کودکتان را بر عهده بگیرید. برای نگهداری از موهای کودک حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

شامپو زدن

زمانی که میزان چربی و عرق پوست کف سر زیاد شود، موها چرب می شوند. بنابراین شما باید زمانی را برای به حمام بردن و تمیزی موهای سر کودک خود، اختصاص دهید. به طور معمول ماساژ موها با شامپو 3 مرتبه در هفته کافی است.

ماساژ با روغن

یکی از روش های صحیح برای تغذیه موها، استفاده از روغن است. زمانی که به کمک روغن موها را ماساژ می دهید؛ در واقع گردش خون تسریع شده و به حفره های موی سر کمک می کند تا پوست سر مرطوب شود. این کار همچنین از بروز شوره سر جلوگیری می کند. شما با استفاده از روغن نارگیل یا زیتون و یا هر روغن طبیعی دیگر می توانید پوست سر نوزاد را چرب کرده و به شکل دایره وار بدون هیچ فشاری، ماساژ دهید.

شانه کردن

یکی از راه های مراقبت از موهای کودکان شانه زدن است که می تواند منافذ باز پوست را تحریک کند. شانه زدن باید به آرامی انجام شود. سعی کنید موها را را با شانه هایی با دندانه های بزرگ و نرم، شانه بزنید. از آنجایی که پوست سر نوزاد حساس است، بهتر است شانه زدن ۱ یا ۲ مرتبه در روز بیشتر انجام نشود.

استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کننده ها از محصولات محبوبی هستند که در هر خانه ای پیدا می شوند. شما با مرطوب کردن سر کودکتان درست زمانی که بدون مو است و در سن نوزادی قرار دارد، می توانید موجب نرمی پوست سر کودکتان شوید. این کار از خشکی پوست سر جلوگیری می کند.

خدمات آرایش کودک در منزل و محل شما | تیپ چین

مرتب کردن موها

برای اینکه سلامتی موهای کودک حفظ شود؛ بهتر است به صورت مکرر موها مرتب شوند. این عمل از بروز خشکی سر و موخوره، جلوگیری می کند.

تعیین محصول مناسب

پوست و موی کودکان نسبت به بزرگسالان حساس تر است. بنابراین به هیچ عنوان از  محصولات مراقبتی بزرگسالان برای شستشوی موی کودکان استفاده ننمایید. خوشبختانه محصولات شستشودهنده مربوط به کودکان از بروز اشک در چشمان آن ها جلوگیری می کند.

استفاده از نرم کننده

برای استفاده از نرم کننده موها را شسته و آب اضافی آن را بگیرید. سپس موها را به چند قسمت تقسیم کرده و مقداری نرم کننده به اندازه کف دست به هر قسمت بزنید. سعی کنید نرم کننده را تنها روی ساقه موها، استفاده کنید. نرم کننده را با استفاده از یک شانه دندانه دار پهن یا دستان خود روی موها بمالید. مقدار نرم کننده ای که استفاده می کنید را بر اساس نوع موی کودک، تنظیم کنید. معمولا موهای فر و مجعد نیاز به مقدار بیشتری از نرم کننده دارند.

امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این مقاله به شما کمک کرده باشد. برای کوتاهی موی کودک می توانید از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین، نوبت خود را رزرو کنید. این اطمینان را داشته باشید که آرایشگران تیپ چین اولویت را راحتی کودک قرار می دهند و سعی می کنند به روزترین و مناسب ترین مدل مو را برای کودک شما، انتخاب کنند. شما همچنین می توانید تصویر مدل موی درخواستی خود را به آرایشگران تیپ چین نشان داده و از انان بخواهید دقیقا همین مدل مو را برای کودکتان، اعمال کنند.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :

خدمات آرایش کودک

ثبت سفارش

کودکان خود را دریابیم ... آنها مثل ما محیط آرایشگاه را دوست ندارند و با همنشینی افراد بزرگتر لذت نمی برند...

پیرایش و ارایش در یک آرایشگاه مردانه عموما برای کودکان ترسناک می باشد. استفاده از ابزار هایی همچون موزر و قیچی و ... می تواند استرس و بار روانی زیادی را برای فرزندان ایجاد نماید. در همین راستا در مجموعه تیپ چین و با روش کارکرد ما این مشکل بسیار یزرگ حل شده است.

گاهی تمام مدت کودکمان در آرایشگاه گریه می کند و یا آزار می بیند و ما تصور می کنیم موهایش را که زد و از آرایشگاه که بیرون رفتیم همه چیزتمام میشود...

مراقب باشید ما اینگونه روح کودک دلبندمان را خراش دادیم و تحقیقات و مقالات ارائه شده توسط سازمانهای حقوق بشری این امر را تایید کرده اند. 

خانه شما آرایشگاه کودک شماست.

اصلاح و کوتاهی موها چیزی است که تمام افراد چه خردسال و چه بزرگسال آن را به صورت روتین در برنامه زندگی خود دارند. اگرچه تخصص آرایشگر و معتبر بودن آرایشگاه تاثیر مهمی در انتخاب آن دارد؛ اما انتخاب آرایشگاه برای بزرگسالان نسبت به کودکان، راحت تر است. چرا که کودکان به واسطه روح لطیف و حساسی که دارند؛ حتما باید به مکان هایی بروند که آرایشگر از تجربه و دانش بالایی مخصوصاً در ارتباط برقرار کردن با کودکان، برخوردار باشد.

محیط آرایشگاه به خودی خود می تواند برای کودکان یک مکان ترسناک باشد، چرا که ابزار و وسایل ناشناخته ای در چنین مکانی وجود دارد و کودک معمولا با دیدن آن ها دچار وحشت می شود. این موضوع مخصوصاً برای کودکانی که اولین بار است به آرایشگاه مراجعه می کنند، اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل اگر روحیه و احساسات کودک دلبندتان اهمیت بالایی برایتان داشته و اصلاً تمایل ندارید احساسات او خدشه دار شود، حتماً در مورد انتخاب آرایشگاه وسواس به خرج دهید.

آرایشگاهی که انتخاب می ‌کنید؛ اولاً باید یک محیط مخصوص برای پیرایش کودکان داشته باشد و درثانی افرادی که در این آرایشگاه مشغول به انجام کار هستند، باید تمام مسائل بهداشتی را رعایت کرده و با دنیای کودکان آشنایی داشته باشند. رعایت بهداشت از این نظر اهمیت دارد که کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر مستعد دریافت ویروس و بیماری های مختلف می باشند. چه بسا که با مراجعه به یک آرایشگاه غیربهداشتی سلامت کودک دلبندتان به خطر افتاده و به انواع بیماری ها دچار شود.

خوشبختانه در آرایشگاه تیپ چین تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود. آرایشگران ما در صورت نیاز شیلد، دستکش لاتکس، ماسک چهار لایه و انواع ژل و مواد ضدعفونی کننده را دارند. بنابراین خیالتان از بابت این موضوع حسابی راحت است. علاوه بر این، آرایشگران مجموعه تیپ چین همگی دارای کارت بهداشت مربوط به اتحادیه آرایشگران هستند. به این معنا که تمامی آزمایش های مربوطه را انجام داده و گواهی معتبر آن را دریافت کرده اند.

در محیط خانه تمام وسایل و لوازم اطراف کودک برای او آشناست ( مبل، میز،گلها، رنگ دیوار و افرادی که در محیط خانه تردد میکنند) پس او هیچ نگرانی ندارد حتی اگر شما برخلاف آرایشگاه بالای سر او نایستید و آرام در روی مبل نشسته باشید.

خدمات آرایش کودک در محل

خدمات آرایش و پیرایش کودکان در منزل:

همان گونه که در بالا نیز عنوان شد، قرار گرفتن در یک محیط غریبه که یک آرایشگر مردانه با ابزار های خاص خود در حال کار می باشد، می تواند برای کودکان بسیار ترسناک باشد. از طرف دیگر پیرایش یک گزینه اساسی برای کودکان محسوب می شود زیرا موجب می گردد پوست و موهای آنان تنفس کند.

باید در نظر داشت که بسیاری از مادران برای پیرایش فرزندان پسر خود از آرایشگر های زنانه استفاده می نمایند اما این روش در بسیاری مواقع نمی تواند کارساز باشد زیرا مدل ها و نحوه پیرایش مردانه با انواع زنانه کاملا متفاوت است. از طرفی بسیاری از آرایشگر های خانم نسبت به این موضوع دانش و تخصص لازم را ندارند لذا مراجعه به یک آرایشگاه مردانه امری الزامی است.

امروزه بسیاری از والدین از خدمات پیرایش در منزل و مزایای ان آگاه هستند یکی از خدمات تیپ چین، ارسال آرایشگران کار بلد و حرفه ای به منازل و یا هر محلی که والدین درخواست نمایند، است تا کلیه خدمات مربوطه را در محیط و شرایط فراهم شده توسط خانواده ها ارائه دهند. استفاده از این روش ها موجب می شود که مشکلات روانی که ممکن است در اینده ایجاد شود، برای کودکان کاملا از بین رود.

پروتکل های بهداشتی:

آرایشگران ما در صورت نیاز شیلد ، دستکش لاتکس ، ماسک چهار لایه و انواع ژل و مواد ضد عفونی کننده دارند ، خیالتان تخت ...

در ضمن آرایشگران مجموعه تیپ چین به این علت که همگی دارای مجوز وسالن های آرایشی هستند کارت بهداشت مربوط به اتحادیه آرایشگران که پس از انجام آزمایشهای مربوطه بدست می آورند را دارا می باشد.

ویژگی های یک آرایشگاه حرفه ای برای کودکان

ویژگی های یک آرایشگاه حرفه ای برای کودکان

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم؛ اولین و مهمترین چیز در انتخاب آرایشگاه برای اصلاح  یا پیرایش موی کودکان؛ تخصص، تجربه و مهارت است. آرایشگاه مربوطه باید فضای مخصوصی برای کودکان داشته باشد. بر همین اساس خیلی از آرایشگاه ها از صندلی های رنگی مخصوص کودکان که می تواند به شکل های مختلف باشد، استفاده می ‌کنند و سعی دارند از این طریق کودک را نسبت به نشستن روی صندلی، ترغیب کنند.

استفاده از اسباب بازی ها و یا عروسک های مورد علاقه کودکان هم می تواند باعث سرگرم شدن کودک شود. در صورتی که  کودک در طی مدت زمان اصلاح و پیرایش مو ساکت بماند و اجازه دهد آرایشگر کار کوتاهی موها را انجام دهد، هم کودک و هم والدین او احساس خوشایندی خواهند داشت.

آرایشگاهی که کار کوتاهی موی کودک انجام می دهد، باید وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسبی داشته باشد. مخصوصا در فصل زمستان و در معرض سرماخوردگی بودن کودکان این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می کند. تهویه مناسب، خوشبو بودن محیط، استفاده از ابزارهای مخصوص مثل قیچی و شانه و همچنین استفاده از وسایل یکبار مصرف از دیگر مواردی است که آرایشگاه مربوطه حتماً باید داشته باشد.

متاسفانه برخی از خانم‌ ها ترجیح می دهند کودک را برای کوتاهی مو به آرایشگاه های زنانه ببرند. البته که در بسیاری از مواقع این روش نمی تواند کارساز باشد. چرا که نحوه پیرایش مردانه با انواع مدل های زنانه، متفاوت است. مدل های پیرایش و آرایش کودکان مرتبا به روز شده و معمولا آرایشگاه های مردانه به انجام این مدل ها تسلط بیشتری دارند. بنابراین بهتر است فرزندان پسر را برای کوتاهی مو حتما آرایشگاه مردانه ببرید.

خدمات کوتاه کردن موی کودک | تیپ چین

به طور کلی یک سالن پیرایش کودک باید ویژگی های خاصی داشته باشد که عبارتند از:

رنگ سالن پیرایش کودک

حدالامکان برای رنگ آمیزی سالن و یا استفاده از کاغذهای دیواری، از رنگ ‌های تند و مهیج استفاده نکنید. این رنگ ها باعث ایجاد اضطراب و بی قراری در کودک می ‌شود. استفاده از رنگ ‌های نیمه گرم و شاد برای سالن آرایش کودک مناسب می باشد. اگر قسمتی از سالن قرار است برای پیرایش کودکان اختصاص داده شود؛ حتماً می بایست فضاسازی آن قسمت متناسب با روحیه کودکان، انجام گیرد. 

نورپردازی

بهتر است نورپردازی سالن به نحوی باشد که به صورت یکنواخت کل فضا را در بر گیرد. اگر نورپردازی تنها از یک زاویه خاص اعمال گردد، ممکن است آرایشگر دچار اشتباه شده و کوتاهی موی کودک خراب شود. بنابراین زمانی که برای اولین بار قصد تاسیس یک آرایشگاه را دارید، باید حتماً به این موارد توجه کنید. نوری که از زاویه های مختلف بر روی موهای مشتری می تابد، بهتر است سفیدرنگ باشد.

در نظر گرفتن نکات ایمنی

ممکن است برای رضایت کودک به هر کاری دست بزنید اما توجه داشته باشید که نصب و استقرار هر گونه وسایل بازی و دیگر اشیا باید با در نظر گرفتن نکات ایمنی باشد. در واقع وسایل استفاده شده باید کاملاً ساده و بی خطر باشد تا کودک دچار آسیب نشود.

کفپوش مناسب

شاید این موارد به ظاهر ساده برایتان کم اهمیت به نظر برسد، اما این گونه نیست. حتی متریالی که برای کف سالن استفاده می ‌شود، باید به نحوی باشد که هنگام تردد کودکان باعث لغزش آن ها نشود. همچنین وجود جعبه کمک های اولیه هم از الزامات اساسی یک سالن آرایشی است.

وجود ابزار مورد نیاز

همانطور که در قسمت های قبلی هم ذکر کردیم؛ برای کوتاه کردن موی کودکان نیاز به تجهیزات و ابزار خاصی دارید. این ابزار شامل شانه، قیچی، گیره، کلیپس های کوچک، کاور، اسپری مو و... است. البته که هر مشتری می تواند کیف اصلاح اختصاصی خود را نیز داشته باشد. این موضوع باعث می شود از انواع بیماری های واگیردار، پیشگیری شود.

ویژگی های یک آرایشگر مخصوص کودک | تیپ چین

ویژگی های یک آرایشگر مخصوص کودک

همانطور که آرایشگاه و یا سالن مورد نظر باید ویژگی های خاصی داشته باشد؛ آرایشگر هم از این قاعده مستثنی نیست. آرایشگر باید نحوه ارتباط برقرار کردن با کودک را به خوبی بداند.
حقیقتا کودکانی که برای اصلاح موی سر به همراه والدینشان به آرایشگاه و سالن زیبایی مراجعه می کنند، دو دسته هستند. دسته اول کودکانی هستند که بدون هیچ مقاومتی در جایگاه مخصوص آرایش قرار می ‌گیرند و به راحتی با آرایشگر در این زمینه، همکاری می ‌کنند اما دسته دیگر گروهی هستند که در همان مرحله آغازین شروع به گریه کرده و حتی در صورتی که نتوانند با گریه کردن مانع کار آرایشگر شوند، ممکن است به اطرافیان با اعمالی مثل لگد زدن و... حمله کنند.
برای اینکه به عنوان یک آرایش کودک بتوانید با این دسته از کودکان ارتباط برقرار کنید، نیاز به مهارت دارید. در چنین مواقعی ابتدا باید کودک را آرام نمود. پس از آن آرایشگر باید سعی کند با روش های متفاوت، اعتماد کودک را جلب کند.
اگر آرایشگر در انجام این کار مهارت نداشته باشد؛ هم کودک و هم والدین او نارضایتی خواهند داشت و قطعاً برای مراجعات بعدی چنین آرایشگاهی را انتخاب نخواهند کرد. بنابراین آموزش آرایشگران در این زمینه بسیار لازم و ضروری می باشد.

آنچه که والدین باید بدانند

برای اینکه کودک بیشترین همکاری را با آرایشگر داشته باشد، باید والدین نکاتی را در نظر بگیرند. بهترین زمان برای اصلاح موی کودک زمانی است که به اندازه کافی خوابیده باشد. پس به محض اینکه کودک از خواب بیدار شده و غذای کافی خورده باشد، بهترین زمان برای مراجعه به آرایشگاه می باشد.

برای والدینی که حساسیت زیادی نسبت به موی فرزندان خود دارند؛ حتماً این توصیه را می‌ کنیم که به منظور ارائه خدمات مناسب تر، تصاویری از مدل موی انتخابی خود تهیه کرده و در زمان مراجعه به آرایشگاه آن ها را همراه خود داشته باشند تا آرایشگاه بتواند مطابق با مدل موی دلخواه والدین، موی کودک را پیرایش کند.

چرا آرایشگاه تیپ چین؟!

با مطالبی که در این مقاله عنوان کردیم؛ مشخص می‌ شود که برای آرایش و پیرایش کودک آنچه که از هر چیزی مهم تر است، یکی تخصص و تبحر آرایشگر بوده و دیگری فضای آرایشگاه می باشد. خوشبختانه آرایشگاه تیپ چین یک کادر متخصص و حرفه‌ ای برای این کار را در اختیار دارد. به طوری که شما می توانید کوتاهی موی کودک دلبندتان را بدون هیچ نگرانی به این آرایشگاه بسپارید.

آرایشگاه تیپ چین علاوه بر کوتاهی و پیرایش موی کودک؛ سایر خدمات مثل گریم و متعادل سازی چهره آقایان، آرایش داماد، ماساژ صورت، پاکسازی پوست، کوتاهی موی حیوانات خانگی و... را هم ارائه می دهد. بنابراین هر نوع خدمات آرایشی و پیرایشی که داشته باشید می توانید با رزرو نوبت در این آرایشگاه، دریافت کنید.

دسترسی برای رزرو نوبت بسیار ساده است. شما می توانید هم از طریق وب سایت تیپ چین و هم از طریق اپلیکیشن آن، اقدام کنید. حتی امکان لغو نوبت رزرو شده به راحتی میسر شده است.

یکی از امکانات مهمی که تیپ چین به مشتریان خود ارائه می ‌کند، ارائه خدمات در محل انتخابی مشتری می باشد. به این صورت که حتی اگر شما فرصت کافی برای بردن کودک به آرایشگاه نداشته باشید؛ آرایشگران تیپ چین می توانند در اسرع وقت به محل کار و یا منزل شخصی شما مراجعه کرده و کار پیرایش مو و سایر خدمات مربوط به زیبایی و آرایش را در محل، انجام دهند. این موضوع مخصوصاً برای کودکانی که از رفتن به آرایشگاه امتناع می ورزند، امکان بسیار جذابی به نظر می رسد.

بنا به هر دلیلی ممکن است کودک از فضای آرایشگاه هراس داشته و یا در آنجا احساس راحتی، نداشته باشد. در این مواقع آرایشگران به منزل مراجعه کرده و در حضور والدین و با آرامش کامل کودک، کار کوتاهی مو را برای او انجام می دهند.

موضوع دیگری که وجود دارد این است که محیط آرایشگاه کودک تیپ چین به نحوی طراحی شده است که سالن اصلاح آن کاملا اختصاصی بوده و افراد دیگر در آنجا حضور ندارند. از این بابت کودک احساس امنیت و آرامش داشته و از طرفی والدین نیز با خیال راحت کودک را به چنین آرایشگاهی می برند.

ترس کودک از آرایشگاه | تیپ چین

چرا کودک می ترسد؟

یکی از عمده مشکلاتی که معمولا در آرایشگاه های کودکان وجود دارد؛ ترس کودک از فضای آرایشگاه و تجهیزات موجود در آن است. از طرفی زمانی که کودک مجبور باشد مدت زمانی را به صورت ثابت و بی حرکت روی یک صندلی بنشیند و حرکت قیچی و ابزار آرایشگری را در اطراف خود ببیند؛ ترس بیشتری وجود او را فرامی گیرد.

این موضوع ممکن است در تجربه ‌های اول برای کودکان خوشایند نباشد و بهترین راه برای رفع این مشکل، ایجاد محیط‌ های کودکانه با دکوراسیون زیبا می باشد. شما باید بتوانید کودک را  با ابزار بازی، فیلم و موسیقی مشغول کنید. در سالن کودک تیپ چین، کودک پس از قرارگیری در محیط کودکانه و بازی با وسایل موجود، روی صندلی مخصوص کودک نشسته و اجازه می دهد آرایشگر کار خود را انجام دهد.

توصیه می کنیم هرگز کودک را مجبور به نشستن روی صندلی آرایشگاه نکنید. با این کار روح و روان کودک و همچنین احساسات پاکی که دارد، خدشه دار می شود. این موضوع حتی می تواند در درازمدت تاثیر بدی روی کودک داشته باشد. به طوری که شاید تا مدت ها هم نتواند چنین خاطره تلخی را فراموش کند.

اما در صورتی که شرایط برای حضور کودک به خوبی مهیا باشد؛ نه تنها کودک شما از آرایش و آرایشگاه نخواهد ترسید، بلکه محیط آرایشگاه کودک به عنوان یکی از محل ‌های مورد علاقه و کوتاه کردن مو به عنوان بهترین خاطرات کودک شما، محسوب خواهد شد.

به همین دلیل است که تاکید می کنیم حتما روی انتخاب سالن آرایش و زیبایی برای فرزندانتان حساسیت داشته باشید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید. روح لطیف کودک شما چیزی نیست که به راحتی در اختیار دیگران بگذارید و اجازه بدهید هر طور که دوست دارند، با آن رفتار کنند.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری موی کودکان

همانطور که لازم است به طور مرتب موی کودک اصلاح شود؛ باید به بحث بهداشت و سلامت موها هم توجه کرد. شما به عنوان والدین کودک باید مسئولیت مراقبت و شستشوی موهای کودکتان را بر عهده بگیرید. برای نگهداری از موهای کودک حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

شامپو زدن

زمانی که میزان چربی و عرق پوست کف سر زیاد شود، موها چرب می شوند. بنابراین شما باید زمانی را برای به حمام بردن و تمیزی موهای سر کودک خود، اختصاص دهید. به طور معمول ماساژ موها با شامپو 3 مرتبه در هفته کافی است.

ماساژ با روغن

یکی از روش های صحیح برای تغذیه موها، استفاده از روغن است. زمانی که به کمک روغن موها را ماساژ می دهید؛ در واقع گردش خون تسریع شده و به حفره های موی سر کمک می کند تا پوست سر مرطوب شود. این کار همچنین از بروز شوره سر جلوگیری می کند. شما با استفاده از روغن نارگیل یا زیتون و یا هر روغن طبیعی دیگر می توانید پوست سر نوزاد را چرب کرده و به شکل دایره وار بدون هیچ فشاری، ماساژ دهید.

شانه کردن

یکی از راه های مراقبت از موهای کودکان شانه زدن است که می تواند منافذ باز پوست را تحریک کند. شانه زدن باید به آرامی انجام شود. سعی کنید موها را را با شانه هایی با دندانه های بزرگ و نرم، شانه بزنید. از آنجایی که پوست سر نوزاد حساس است، بهتر است شانه زدن ۱ یا ۲ مرتبه در روز بیشتر انجام نشود.

استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کننده ها از محصولات محبوبی هستند که در هر خانه ای پیدا می شوند. شما با مرطوب کردن سر کودکتان درست زمانی که بدون مو است و در سن نوزادی قرار دارد، می توانید موجب نرمی پوست سر کودکتان شوید. این کار از خشکی پوست سر جلوگیری می کند.

خدمات آرایش کودک در منزل و محل شما | تیپ چین

مرتب کردن موها

برای اینکه سلامتی موهای کودک حفظ شود؛ بهتر است به صورت مکرر موها مرتب شوند. این عمل از بروز خشکی سر و موخوره، جلوگیری می کند.

تعیین محصول مناسب

پوست و موی کودکان نسبت به بزرگسالان حساس تر است. بنابراین به هیچ عنوان از  محصولات مراقبتی بزرگسالان برای شستشوی موی کودکان استفاده ننمایید. خوشبختانه محصولات شستشودهنده مربوط به کودکان از بروز اشک در چشمان آن ها جلوگیری می کند.

استفاده از نرم کننده

برای استفاده از نرم کننده موها را شسته و آب اضافی آن را بگیرید. سپس موها را به چند قسمت تقسیم کرده و مقداری نرم کننده به اندازه کف دست به هر قسمت بزنید. سعی کنید نرم کننده را تنها روی ساقه موها، استفاده کنید. نرم کننده را با استفاده از یک شانه دندانه دار پهن یا دستان خود روی موها بمالید. مقدار نرم کننده ای که استفاده می کنید را بر اساس نوع موی کودک، تنظیم کنید. معمولا موهای فر و مجعد نیاز به مقدار بیشتری از نرم کننده دارند.

امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این مقاله به شما کمک کرده باشد. برای کوتاهی موی کودک می توانید از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین، نوبت خود را رزرو کنید. این اطمینان را داشته باشید که آرایشگران تیپ چین اولویت را راحتی کودک قرار می دهند و سعی می کنند به روزترین و مناسب ترین مدل مو را برای کودک شما، انتخاب کنند. شما همچنین می توانید تصویر مدل موی درخواستی خود را به آرایشگران تیپ چین نشان داده و از انان بخواهید دقیقا همین مدل مو را برای کودکتان، اعمال کنند.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :

لیست خدمات