header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با سگ نژاد مالتیز

آشنایی با سگ نژاد مالتیز

تعداد بازدید : 2382 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
مالتیز همان سگ باهوش، زیبا، دوست داشتنی و بامزه است که می ‌تواند همدم بسیار خوبی برای انسان‌ ها باشد. از آنجاییکه در سال های اخیر زندگی آپارتمان نشینی رواج پیدا کرده است، این سگ‌ های کوچک و محبوب جزء نژادهای پرطرفدار برای نگهداری در آپارتمان‌ ها شده اند. سگ‌ های مالتیز بسیار آرام، با ادب، بی سر و صدا و مطیع هستند. همچنین پوشش سفید و درخشان آن ها می ‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. در این مقاله قصد داریم این نژاد را بررسی کرده و با نحوه نگهداری و مراقبت از آن ها، آشنا شویم.

مالتیز همان سگ باهوش، زیبا، دوست داشتنی و بامزه است که می ‌تواند همدم بسیار خوبی برای انسان‌ ها باشد. از آنجاییکه در سال های اخیر زندگی آپارتمان نشینی رواج پیدا کرده است، این سگ‌ های کوچک و محبوب جزء نژادهای پرطرفدار برای نگهداری در آپارتمان‌ ها شده اند. سگ‌ های مالتیز بسیار آرام، با ادب، بی سر و صدا و مطیع هستند. همچنین پوشش سفید و درخشان آن ها می ‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. در این مقاله قصد داریم این نژاد را بررسی کرده و با نحوه نگهداری و مراقبت از آن ها، آشنا شویم.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد مالتیز

ویژگی ‌های ظاهری سگ نژاد مالتیز

سگ ‌های مالتیز از نوع عروسکی و مینیاتوری هستند و اگر تغذیه مناسبی داشته باشند؛ معمولاً بین ۱۲ تا ۱۵ سال، عمر می ‌کنند. بدن سگ ‌های مالتیز با موهای ابریشمی و سفید، پوشیده شده است. البته که ممکن است رنگ ‌های مختلفی از این سگ را پیدا کنید، اما امروزه اکثر مالتیز‌های عروسکی فقط در رنگ سفید دیده می‌ شوند.


زمانی که به سگ‌ های مالتیز نگاه کنید، حتماً چشمان سیاه و زیبا، دماغ سیاه، پاهای کوتاه و ایستاده و دم خوش استیل و گوش‌ های افتاده او، نظر شما را به خود جلب می ‌کند. این سگ ‌ها همه چیز را سریع یاد می ‌گیرند و به صاحب خود بسیار وابسته هستند. به طوریکه اگر از او جدا شوند؛ دچار اضطراب، ترس و افسردگی می ‌شوند.


نوع دیگری از سگ‌ های مالتیز با عنوان سگ مالتیز کراس نیز وجود دارد که آن ها هم کوچک بوده و پوشش ابریشمی دارند. البته نسبت به سگ ‌های عروسکی موها و قد بلندتری هم دارند. موهای بلند سگ مالتیز کراس باید در فواصل زمانی منظم، کوتاه شود. سگ مالتیز کراس جمجمه گنبدی شکل داشته و برای صاحب خود، بسیار باوفاست. این سگ ‌ها انرژی زیادی دارند و در بعضی مواقع به عنوان سگ نمایش، فعالیت می ‌کنند.

ویژگی های رفتاری سگ های مالتیز


ویژگی رفتاری سگ ‌های مالتیز

سگ ‌های نژاد مالتیز کاملاً قابل اعتماد، باهوش، آرام و دوست داشتنی هستند. خوشبختانه این سگ‌ ها می ‌توانند ارتباط بسیار خوبی با دیگر حیوانات خانگی برقرار کنند. اگر یک سگ نژاد مالتیز دارید، به هیچ عنوان نباید نگرانی از بابت آموزش آن داشته باشید. چرا که با استفاده از استراتژی تشویق در ازای یادگیری، می ‌توانید به خوبی این نژاد از سگ ‌ها را آموزش بدهید.


سگ مالتیز عاشق دریافت محبت و توجه از صاحب خود است. این سگ‌ ها فعال و سرزنده و کمی هم شکمو هستند. اگر حیوانات دیگری در منزل نگهداری می ‌کنید؛ باید از ارتباط خوب بین آن ها و سگ مالتیز، اطمینان یابید. این سگ‌ ها جثه کوچکی دارند و ممکن است در برابر حیوانات بزرگتر آسیب دیده و دچار مشکل شوند. بنابراین باید تا حد امکان از این سگ ها مخصوصاً در زمان تولگی، مراقبت کنید.

نحوه نگهداری و مراقبت از سگ نژاد مالتیز

نحوه نگهداری و مراقبت از سگ نژاد مالتیز


سگ‌ های مالتیز موهای ابریشمی سفید و زیبا دارند. بنابراین لازم است که هر روز موهای حیوان را شانه کرده و تمیز نگه دارید. استحمام هفته ای یک بار برای این سگ، نیاز است. همچنین بهتر است ماهی دو بار ناخن‌ های سگ را کوتاه کنید. در غیر این صورت، ممکن است به شما و یا وسایل خانه آسیب برسانند. مسواک زدن دندان ‌ها به صورت مرتب او را از ابتلا به بیماری ‌ها و عفونت ‌های دهان و دندان، محفاظت می ‌کند.


بعد از خوردن غذا صورت این سگ‌ ها را بشویید. همچنین بهتر است غذای سگ در ظروف شیشه‌ ای، استیل و یا سرامیک باشد. ظروف پلاستیکی به هیچ عنوان برای این کار مناسب نیستند. در مورد میزان غذادهی به سگ باید توجه داشته باشید که بهتر است نصف فنجان و روزی دو مرتبه به او غذا دهید تا از چاق شدن او، پیشگیری کنید. البته این در مواردی است که به سگ مالتیزتان غذای خشک می ‌دهید.

مطالب پیشنهادی: فضای مناسب نگهداری از سگ


این موضوع را نیز عنوان کنیم که میزان غذای سگ ‌ها به عوامل مختلفی مثل سوخت و ساز بدن حیوان، سن حیوان، جثه ‌ای که دارد و میزان فعالیت روزانه او، بستگی دارد. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید، بهتر است با یک دامپزشک صحبت کنید.

 

مراقب بیماری ‌ها باشید

به طور کلی نژاد مالتیز معمولاً نسبت به سایر نژادها کمتر دچار بیماری می ‌شود؛ اما در هر حال برای اینکه از سلامت سگ مالتیز اطمینان داشته باشید، باید او را در فواصل زمانی منظم نزد دامپزشک ببرید. نکته‌ ای که اهمیت زیادی دارد و در قسمت ‌های قبل نیز به آن اشاره شد، مراقبت روزانه از موهاست. با توجه به اینکه این نژاد از سگ موهای خاصی دارد؛ باید به صورت هفتگی حمام شود و موها نیز باید به صورت روزانه، شانه شوند.
درباره نژاد مالتیز باید این نکته را یادآور شویم که این سگ ‌ها دستگاه گوارش حساسی دارند و ممکن است با مصرف مواد غذایی آلوده، به سرعت بیمار شود. بنابراین حتماً باید غذا و آب آشامیدنی بهداشتی و سالم در اختیار سگ مالتیز، قرار دهید.

قیمت سگ مالتیز

قیمت سگ مالتیز

شاید برایتان جالب باشد که در مورد قیمت این سگ ‌ها، اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی، سگ‌ ها با توجه به سنی که دارند و همچنین وضعیت سلامتی ‌شان، می ‌توانند قیمت ‌های متفاوتی داشته باشند. البته وب سایت‌ های زیادی هم وجود دارند که در زمینه فروش اینترنتی سگ ‌ها، فعالیت می‌کنند. شما می‌ توانید با مراجعه به این وب سایت ‌ها از قیمت دقیق هر کدام از نژاد سگ‌ ها، آگاه شوید.


توصیه می ‌کنیم اگر سگ دلخواهتان را خریداری کردید؛ حتماً آن را پیش دامپزشک ببرید تا از وضعیت سلامتی او، مطمئن شوید. چرا که ممکن است حیوان به یک بیماری خاصی مبتلا شده باشد و شما هیچ آشنایی نسبت به این بیماری و روش‌های تشخیص آن، نداشته باشید. البته دامپزشک با تشخیص به موقع و همچنین تجویز داروهای مناسب؛ می ‌تواند خیلی از بیماری‌ هایی که گریبان سگ‌ ها را گرفته است، درمان کند.


در جهت مراقبت از موی سگ مالتیز باید یادآور شویم که می‌ توانید برای کوتاهی مو به سالن‌ های تخصصی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند، مراجعه کنید. شخصی که موی حیوانات خانگی را کوتاه می ‌کند، باید تخصص و تجربه زیادی در این زمینه داشته باشند. در این خصوص نحوه صحیح ارتباط برقرار کردن با حیوان حین کوتاهی مو اهمیت زیادی دارد. چرا که حیوان به هیچ عنوان نباید احساس ناامنی و استرس داشته باشد.

مطالب پیشنهادی: اصلاح سگ در منزل


آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر متخصص و حرفه‌ ای قادر است کار کوتاهی موی حیوانات خانگی را با دقت و کیفیت بالا، انجام دهد. این اطمینان را به شما می دهیم که در صورت مراجعه به این آرایشگاه برای کوتاهی موی سگ محبوبتان، هیچ نگرانی از بابت آزار دیدن سگ نداشته باشید.


این آرایشگاه سایر خدمات مربوط به اصلاح و پیرایش آقایان را نیز ارائه می ‌کند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید صورت خود را پاکسازی کنید و یا برای رفتن به یک مهمانی چهره گریم شده داشته باشید، می ‌توانید روی کادر تخصصی این آرایشگاه حساب کنید.
کوتاهی موی آقایان متناسب با به روزترین مدل‌ ها، ماساژ، گریم چهره داماد، پیرایش و کوتاهی مو و اصلاح صورت آقایان نیز از دیگر خدمات قابل ارائه در سالن آرایشی تیپ چین می ‌باشد.


شما مشتریان عزیز می‌ توانید برای رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین؛ از طریق وب سایت‌ و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید. حتی امکان لغو نوبت رزرو شده نیز وجود دارد. بنابراین بدون نگرانی از این موضوع، در اولین فرصت نوبت خود را رزرو کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :