header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با ماساژ سوئدی و تکنیک ‌ها و فواید آن

آشنایی با ماساژ سوئدی و تکنیک ‌ها و فواید آن

تعداد بازدید : 678 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ماساژ یکی از بهترین راهکارها برای رفع تنش، اضطراب و خستگی روزانه است. در بین انواع ماساژ ماساژ سوئدی را می‌ توان جزء ماساژ‌های محبوب و البته بسیار مشهور در سطح جهانی، عنوان کرد. اگر بخواهید از مزایای ماساژ سوئدی بهره‌ مند شوید، باید نحوه انجام آن را به درستی بدانید. تکنیک ‌های زیادی در انجام ماساژ سوئدی وجود دارد که درمانگر باید به خوبی به آن ها، آگاه باشد. در ادامه با ماساژ سوئدی و تکنیک ‌ها و فوایدی که دارد، آشنا می ‌شویم.

ماساژ یکی از بهترین راهکارها برای رفع تنش، اضطراب و خستگی روزانه است. در بین انواع ماساژ ماساژ سوئدی را می‌ توان جزء ماساژ‌های محبوب و البته بسیار مشهور در سطح جهانی، عنوان کرد. اگر بخواهید از مزایای ماساژ سوئدی بهره‌ مند شوید، باید نحوه انجام آن را به درستی بدانید. تکنیک ‌های زیادی در انجام ماساژ سوئدی وجود دارد که درمانگر باید به خوبی به آن ها، آگاه باشد. در ادامه با ماساژ سوئدی و تکنیک ‌ها و فوایدی که دارد، آشنا می ‌شویم.

آشنایی با ماساژ سوئدی و فواید آن

آشنایی با ماساژ سوئدی و فواید آن

به طور کلی ماساژ سوئدی با کل بدن سر و کار دارد و به بافت ‌های نرم و ماهیچه‌ ها این امکان را می ‌دهد تا سلامتی را بازیابند. این ماساژ با تاثیری که روی شل کردن عضلات دارد، باعث می ‌شود سیستم عصبی به توازن مطلوبی برسد. جالب است بدانید ماساژ سوئدی جزء طولانی ترین روش‌ های انجام ماساژ می ‌باشد. به طوریکه درمانگر شما با فشار، اصطکاک، ضربه زدن و تکان دادن با دست، تنش را از بدن‌تان دور می ‌کند.

اگر بخواهیم در مورد فواید انجام ماساژ سوئدی صحبت کنیم؛ باید بگوییم مهم ‌ترین مزایای آن افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم بدن، بهبود گردش خون و انعطاف‌پذیری بدن می ‌باشد. در این بین احتمالا کاهش هورمون استرس و کورتیزول جزء فواید مهم ماساژ سوئدی محسوب می شود. به طوریکه شما با هر میزان تنش و اضطرابی؛ پس از دریافت این ماساژ به عینه شاهد برطرف شدن خستگی و ریلکسیشن بدن، خواهید بود.

از دیگر فواید انجام ماساژ سوئدی می ‌توان به آرامش سیستم عصبی اشاره کرد که تاثیر زیادی در برطرف شدن افسردگی هم دارد. در واقع با بهبود گردش خون انرژی بدن افزایش چشمگیری می ‌یابد و همین افزایش انرژی می‌ تواند فرد را شاداب‌ کرده و از افسردگی دور کند. حتی افرادی که از مشکلاتی مثل اسپاسم عضلانی رنج می ‌برند نیز می ‌توانند با دریافت ماساژ سوئدی، بهبود قابل توجهی داشته باشند. این موضوع برای افرادی که دردهای ناشی از آرتروز و سیاتیک نیز دارند، موثر است.

اما فواید انجام ماساژ سوئدی به همین موارد محدود نمی شود. کاهش یبوست و برطرف شدن اختلالات هاضمه نیز جزء فواید این روش ماساژ درمانی است.

آشنایی با تکنیک ‌های انجام ماساژ سوئدی

آشنایی با تکنیک های ماساژ سوئدی

زمانی که برای اولین بار قرار است این نوع ماساژ را دریافت کنید؛ باید به خوبی بدن را گرم کرده و خود را برای این کار، آماده کنید. درمانگر شما می ‌تواند با حرکات نرم و آهسته کار گرم کردن بدن را به خوبی انجام دهد.

برخی از تکنیک ‌های انجام ماساژ سوئدی شامل موارد زیر می ‌شود:

ماساژ بافت ‌های نرم بدن به صورت دایره ‌ای

تکنیک ورز دادن در ماساژ سوئدی استفاده‌ های زیادی دارد. به این منظور درمانگر از قسمت پایین کمر کار را شروع کرده و با استفاده از کف دست و نوک انگشتان به صورت دایره ‌ای پوست را به سمت بالا می‌ کشد. این تکنیک را می‌ توان روی هر دو سمت ستون فقرات به تعداد سه مرتبه، تکرار کرد.

افزایش فشار

در این تکنیک باید فشار ماساژ را افزایش داد. البته این فشار باید تا حدی اعمال گردد که دریافت کننده ماساژ احساس ناراحتی نداشته باشد.

استفاده از حرکات ضربه ‌ای یا تپومنت

حرکات ضربه ‌ای مثل ضربه‌ های چکشی یا ساطوری، سیلی زدن و کوبیدن برای انجام ماساژ جزء مواردی است که در روش انجام ماساژ سوئدی بسیار استفاده می ‌شود. به این منظور در فاصله بین کمر تا گردن درمانگر دست‌ های خود را عمود بر بدن شخص نگه داشته و ضربات چکشی یا ساطوری را بر عضلات، اعمال می‌ کند.

استفاده از حرکات ضربه ای در ماساژ سوئدی

رولینگ

رولینگ تکنیکی است که در آن روی بالا کشیدن و فشردن بافت ‌های نرم، تمرکز می کنند.

لیفتینگ

دقیقاً شبیه به ورز دادن است اما به جای اعمال حرکات فشرده با کف هر دو دست، این روش با انگشت شصت و دو انگشت کناری شصت، انجام می‌ شود.

ضربات سرعتی

در این روش ضربات سریع با نوک انگشتان انجام می ‌شود. روش ضربات سرعتی یکی از سبک ‌ترین روش‌ ها برای اعمال فشار محسوب شده و مخصوص بیمارانی است که دچار حساسیت ‌های خاص می‌ باشند.

ویبریشن

این تکنیک همان لرزش ریتمیک نواحی بدن می ‌باشد که به منظور آرام‌سازی و شل کردن عضلات، به کار می‌ رود. برای استفاده از این تکنیک از کف هر دو دست برای نواحی بزرگ بدن و یا انگشتان دست برای نواحی کوچکتر، استفاده می ‌شود. این تکنیک برای تسکین اعصاب بسیار مفید می ‌باشد.

به کار بردن ترکیب از تکنیک ‌ها

خیلی از درمانگران برای اینکه حداکثر نتیجه مطلوب را از انجام ماساژ سوئدی به دست آورند، معمولا از ترکیب تکنیک‌ ها استفاده می ‌کنند. به این صورت که ممکن است از تکنیک ‌های ضربه زدن و ورز دادن، به صورت متوالی و در کنار هم استفاده کنند.

سرد کردن بدن

پس از به کار بردن تمامی تکنیک‌ ها، در انتهای ماساژ باید بدن سرد شود. در این مرحله نیز دقیقاً همانند ابتدای شروع ماساژ سوئدی درمانگر با حرکات نرم و آهسته دست‌ های خود را روی پوست فرد کشیده و به نوعی فرد را مالش می ‌دهد. در حقیقت این کار تنها مختص گرم کردن بدن نیست و در هر دو مورد، کاربرد دارد.

نکات مهم در انجام ماساژ سوئدی

نکات مهم در انجام ماساژ سوئدی

  • برای انجام ماساژ سوئدی از سطح ثابت راحت مثل میز ماساژ، تخت و یا تشک صاف، استفاده کنید.
  • سعی کنید ماساژ سوئدی را در یک محیط گرم، آرام و راحت و به دور از هر گونه سر و صدا و عوامل استرس‌زا، انجام دهید.
  • از چندین حوله برای دراز کشیدن روی آن ها و همچنین برای پوشاندن بدن، استفاده کنید. همچنین می‌ توانید از کوسن‌ هایی به منظور راحتی بیشتر، بهره بگیرید.
  • حتماً حین انجام ماساژ از روغن ماساژ که البته متناسب و سازگار با پوست فرد باشد، استفاده کنید.
  • اگر پوست فرد آسیب دیده و یا قسمت ‌هایی از پوست دچار زخم باشد، چنین قسمت ‌هایی را به هیچ عنوان ماساژ ندهید.
  • هرگز روی قسمت ‌های استخوانی فشار مستقیم وارد نکنید.
  • همواره یک دست را همیشه روی بدن فرد، نگه دارید.
  • روغن ماساژ را مستقیماً روی بدن فرد نریزید. سعی کنید برای انجام این کار از دست‌هایتان کمک بگیرید.
  • از اعمال فشار بیش از اندازه روی کمر افرادی که دچار مشکل می ‌باشند، پرهیز کنید.

ماساژ سوئدی


در این مقاله با مزایا و برخی از تکنیک ‌های ماساژ سوئدی، آشنا شدید. به طور معمول زمان انجام این ماساژ بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه می ‌باشد. هر چقدر درمانگر در استفاده از تکنیک ‌های ماساژ سوئدی مهارت بیشتری داشته باشد، فواید بیشتری از انجام این ماساژ حاصل می ‌گردد.

محیط انجام ماساژ نیز اهمیت زیادی دارد. درمانگر می ‌تواند با پخش کردن موسیقی ملایم و یا روشن کردن شمع در اطراف، محیط را برای راحتی بیشتر افراد آماده کند.

برای اینکه از فواید زیاد ماساژ بهره‌مند شوید؛ می ‌توانید به سالن ‌های مخصوص این کار مراجعه کرده و تحت نظر افراد باتجربه و ماهر، هر کدام از انواع ماساژ مخصوصاً ماساژ سوئدی را دریافت کنید. سالن آرایشی تیپ چین یکی از مکان ‌هایی است که این کار را برای مشتریان خود، انجام می ‌دهد. علاوه بر انجام خدمات ماساژ؛ سایر خدمات مثل گریم چهره داماد، پاکسازی پوست، کوتاهی موی آقایان، اصلاح صورت مطابق مدل‌ های روز و... توسط کادر متخصص و حرفه‌ ای، قابل انجام است.

اگر قصد دارید تحت نظر افراد متخصص و حرفه ‌ای و به منظور آرام‌سازی و ریلکسیشن بدن هر کدام از انواع ماساژ را دریافت کنید، پیشنهاد می ‌کنیم در اولین فرصت نسبت به رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :